Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinHealing på døde mennesker

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Re: Healing på døde mennesker

Innlegg av Lone »

Espen skrev:Kan man heale døde mennesker?
Om man har den troen om at sjelen forlater kroppen og vandrer videre den dagen man dør.. å om man tenker så at sjelen er energi -så hvorfor ikke? Healing er jo også energi?

Så ja det tror jeg så absolutt!
Antall ord: 49
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
nesco
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 90
Startet: 05 Feb 2007 02:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av nesco »

Espen skrev:jeg tenkte på en måte i retning sjelen ja. For eksempel om det går ann å trekke en sjel inn i et dødt menneske å få mennesket til livet igjen, eller om man kunne trekke sjelen tilbake til samme døde person
Alle vet at det ikke er mulig å vekke døde til liv igjen, bortsett fra de som har hatt hjertestans i en relativt kort periode. Men da er man ikke helt død teknisk sett ennå, hjernen er ikke skadet av oksygen mangel og kroppen er fortsatt nogenlunde uskadd. Det er i denne fasen noen har nær døden opplevelser. Når hjernen er død, forlater sjelen kroppen for godt, ingen vei tilbake.

Å heale en sjel som har forlatt kroppen og gått tilbake til den tilstand den en gang kom fra, er jo en selsom tanke. Hvordan kan vi hjelpesløse mennesker uansett "evner" tro at vi kan påvirke en sjel som har blitt ett med gud igjen. Sjelen er som en stråle utgått fra guds kraft. Ingen i vår verden kan bringe den tilbake i en kald kropp.
Antall ord: 191

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Hecate skrev:Ser du på Guddommen som noe utenfor deg?
Vi er alle ett og den "kraften" som ligger i healing er kjærlighet. Det som vi alle er. Så å dele og fordele det, ser jeg bare på som balansering av flyten. Kan hende det er inderlig kjærlighet som ligger til grunn for det? Er det galt?

Dersom du ser på det som egoisme, så kan vi begynne å snakke om folks motiver for å i det hele tatt ønske godt for andre. Er det for sin egen tilfredsstillelse, er det virkelig noe som er ren altruisme eller er det alltid et aldri så lite egoistisk motiv?
Jeg ser på Guddommen som alt, både i meg og utenfor meg.
Healing er kjærlighet, men intensjonen behøver ikke komme fra
kjærligheten alene.

Og ja jeg er enig i at vi gjerne kan se på folks intensjoner for å ønske godt for andre.
Det er å dra den langt for de fleste, men ikke en fremmed tanke om en tror at alt har en mening, alt er en lærdom.

Om jeg var ment å oppleve noe som virkelig fikk noe i gang i meg og en annen stoppet det
av "godhet" er det da det dypest sett, er det best for meg?
Hvem kan bestemme hva som er best for andre.
Best ut fra ens egen opplevelse, men ut fra helheten?
Antall ord: 229
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mason
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 132
Startet: 27 Feb 2007 18:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sandefjord

Innlegg av mason »

Jeg healer personer jeg kjenner og føler for som har avgått med døden. Dette er ikke healing i den forstand at jeg vil heale kroppen eller noe sånt. Kroppen er død, og blir begravet i en grav der vi senere kan minnes de. Men dette dreier seg om å heale i den forstand at vi hjelper de til å finne veien til den andre siden, og å fortelle at de er døde slik at de ikke skal henge igjen imellom 2 verdener.

Jeg kan også fortelle mine personlige tanker om personen, og det blir da personlig vinning for min trang til å fortelle det som jeg har på hjertet.

Det man healer er da at overgangen til dødsriket skal gå best mulig, og at man sender healingen til sjelen, som er ferdig med dette livet, og venter på eventuell neste inkarnasjon.
Antall ord: 144
Gjør mot andre det du vil andre skal gjøre mot dem.

hilsen Mason (I am free)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Octopuzzy »

Åndene har forklart gjennom Graham Bishop i transemedium at det ikke er noe vi kan gjøre for å "hjelpe" en sjel over. Det er og blir denne sjelens totale ene avgjørelse om den vil gå over i andre dimensjoner eller ikke. Sjelenes vandring er ikke noe du som menneske kan være med å styre.

De eneste vi som mennesker kan hjelpe over er de som er stedbundene. Og ikke her engang så skjer dette alene. Åndene på den andre siden vil møte ånden du kontakter ved husrenselser.

Så bra med tro på seg selv, men å være med å styre universet er å ta litt kraftig i.
Antall ord: 107
- - Kjærleik er å vilja vel - -

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mason
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 132
Startet: 27 Feb 2007 18:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sandefjord

Innlegg av mason »

Octopuzzy skrev:Åndene har forklart gjennom Graham Bishop i transemedium at det ikke er noe vi kan gjøre for å "hjelpe" en sjel over. Det er og blir denne sjelens totale ene avgjørelse om den vil gå over i andre dimensjoner eller ikke. Sjelenes vandring er ikke noe du som menneske kan være med å styre.

De eneste vi som mennesker kan hjelpe over er de som er stedbundene. Og ikke her engang så skjer dette alene. Åndene på den andre siden vil møte ånden du kontakter ved husrenselser.

Så bra med tro på seg selv, men å være med å styre universet er å ta litt kraftig i.
skjønner ikke helt den siste setningen, vil du utdype litt?
Antall ord: 120
Gjør mot andre det du vil andre skal gjøre mot dem.

hilsen Mason (I am free)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links