Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenBilde. UFO

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Quist
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 66
Startet: 17 Feb 2007 19:38
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jotnefallet

Innlegg av Quist »

Hallusinasjoner dere ikke må tro på.
Antall ord: 6
(Med plattfot står du stødig. Carles Kraznizich)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Odin.01
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 87
Startet: 06 Des 2006 20:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Odin.01 »

Quist skrev:Hallusinasjoner dere ikke må tro på.
Hva mener du med det? en hallusinasjon som festet seg til filmrullen mener du?
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Odin.01
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 87
Startet: 06 Des 2006 20:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Odin.01 »

Prøver å finne mer ut av dette, men later ikke til at ufo.no har greid å spore opp noe mer info ang negativen til dette bildet, noen andre som har noe greie på dette?
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Innlegg av UFO »

Odin.01 skrev:Prøver å finne mer ut av dette, men later ikke til at ufo.no har greid å spore opp noe mer info ang negativen til dette bildet, noen andre som har noe greie på dette?
Jeg husker dette du beskriver - i det ukebladet. Husker også at det var en
reportasje med fargebilder. Joda, den storyen husker jeg at jeg leste i et ukeblad hos modern. Hun pleide som regel å kjøpe "Hjemmet" og "Allers" eller "Norsk ukeblad".

Jeg klarer heller ikke å huske hvilke blad desverre.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt kontakt med redaksjonen av disse bladene.
Det burde være kurrant for de å kunne spore opp denne storyen selv om det er noen år siden.

Historien var veldig overbevisene, og jeg mener som flere at HVORFOR skulle disse menneskene FAKE dette ?? Hva hadde de - foruten å bli ledd av - å vinne på noe slikt. ?

Det at bilde ble borte etter at forsvaret hadde hatt det er neppe noen tilfeldighet
spør du meg.

Lykke til i søken videre. Skal forhøre meg med andre, kanskje andre vet noe om dette.
Antall ord: 185
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Innlegg av UFO »

Odin.01 skrev:
chupacabra18 skrev:hmm assa det bildet der kan jo omtrent være HVA som helst, men akkurat bevisene etter historien (avtrykkene i fjellgrunnen) var jo ganske så spennende da:)
Sånne der bilder kan jo være av hva som helst.
Verdens mest kjente UFO bilde viste seg jo å være undersiden av en støvsuger hehe:P
så alt er mulig..
avkrefter jo ikke at det på bildet i artikkelen kan være ekte men..
Vet godt hvem det ekteparet som tok det bildet var, var en meget seriøs gammel lærerinne, tror neppe at hun kunne finne på noe slik uten at det var sannhet i det... mora mi har en hytte på de traktene som bildet ble tatt,uten at jeg eksakt vet hvor i terrenget dette er tatt da... kunne vært interesant å sett de spora der.. men er som sagt seriøse og troverdige folk dette..
Kunne det være en ide å forhøre seg med de ? - de er vel kanskje døde ?
Da kan jo muligheten være nær familie. Det skader jo ikke å "forske litt sånn" a la "Tore på sporet" ;-)
Antall ord: 194
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ghost hunter
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 157
Startet: 06 Nov 2006 01:10
17

Innlegg av Ghost hunter »

Det at bilde ble borte etter at forsvaret hadde hatt det er neppe noen tilfeldighet
spør du meg.
Tror dere Norge som amerikanerne, skjuler bevis?
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Odin.01
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 87
Startet: 06 Des 2006 20:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Odin.01 »

Ja mener det var norsk ukeblad jeg, var hvertfall et av de tre du nevner der, og var et bilde i farger, er så mange år siden at jeg ikke husker helt, men har alltid gått å lurt litt på hva det var bilde av, og hun som tok bilde er jo ikke av den sorten som farer med løgn av noe slag, og er seriøs tvers igjennom. Er desverre døde begge to nå, men har hatt en liten prat med en slekning av henne, og han hadde hørt om bildet, men aldri sett det, og visste ikke så mye mer enn jeg om akkurat det, hadde dårlig tid den dagen jeg kom til å spørre om det, men skal høre med han igjen når jeg treffer på han.. Men kanskje er det noen andre som sitter på mer info om dette? Og angående den negativen, så er det jo veldig rart at den ble "borte" da, og ikke retunert til eieren, men det fargebilde skal vel eksistere.. Vært spennende å vite noe mer om dette..
Antall ord: 184

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Innlegg av UFO »

Odin.01 skrev:Ja mener det var norsk ukeblad jeg, var hvertfall et av de tre du nevner der, og var et bilde i farger, er så mange år siden at jeg ikke husker helt, men har alltid gått å lurt litt på hva det var bilde av, og hun som tok bilde er jo ikke av den sorten som farer med løgn av noe slag, og er seriøs tvers igjennom. Er desverre døde begge to nå, men har hatt en liten prat med en slekning av henne, og han hadde hørt om bildet, men aldri sett det, og visste ikke så mye mer enn jeg om akkurat det, hadde dårlig tid den dagen jeg kom til å spørre om det, men skal høre med han igjen når jeg treffer på han.. Men kanskje er det noen andre som sitter på mer info om dette? Og angående den negativen, så er det jo veldig rart at den ble "borte" da, og ikke retunert til eieren, men det fargebilde skal vel eksistere.. Vært spennende å vite noe mer om dette..
Får håpe du finner ut av dette "Odin.01".
Jeg tror jeg hadde ringt de aktuelle ukeblad redaksjonene og hørt.
Sikkert kurrant å finne det ut med hjelp av noen telefoner.
Antall ord: 220
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Innlegg av UFO »

Ghost hunter skrev:
Det at bilde ble borte etter at forsvaret hadde hatt det er neppe noen tilfeldighet
spør du meg.
Tror dere Norge som amerikanerne, skjuler bevis?
JA så absolutt. Ikke minst pga. det TETTE samarbeidet med USA.
Det hadde IKKE forundret meg OM Norge kjøpte nye jagerfly fra Looched Martin.
Antall ord: 54
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Ghost hunter skrev:
Det at bilde ble borte etter at forsvaret hadde hatt det er neppe noen tilfeldighet
spør du meg.
Tror dere Norge som amerikanerne, skjuler bevis?
Det er godt mulig. Angående denne såkallte undergrunnsbasen under baneheia i Kristiansand, som det står om på project camelot.. ifølge de har de mottat en mail om denne undergrunnsbasen av en politiker. Om det er sant eller ikke aner jeg ikke?

Men det finnes iallfall en link på update på project camelot om denne saken.. Fedreleandsvennen skal visst ha skrevet om dette området, og det er nå arkivert:

Limer bare inn hele teksten jeg:

""

31.01.01, HOLL, Far og kolleger døde av kreft. LIVSFARE: Et lite skilt på døra varsler stor fare inne i denne transformatorkiosken. For få år siden var strålefaren betydelig også på utsiden og i nabobygget. Der jobbet Tor Hultmann sammen med far og bestefar til Hilde og Nikolai Ourom. Sju menn jobbet sammen i Forsvarets anlegg i Baneheia. Fire er døde av kreft. Tor Hultmann mistet kolleger. Hilde Ourom mistet sin far. Nikolai (5) fikk aldri se bestefar. Vi snakket ofte om det var grunn til bekymring. Men ingen gjorde noe med det, sier Tor Hultmann (57) til Fædrelandsvennen.Han har vært sivilt ansatt i Forsvaret siden 1974.Fire av Hultmanns kolleger døde rundt den tiden da de skulle ta fatt på tilværelser som pensjonister. En av dem var far til Hilde. Hans Ourom døde i 1994, bare 60 år gammel. Han døde av svulst i hjernen. Vi tror han ble stråleskadet på jobb. Men Forsvaret har aldri gitt oss svar. Ingenting kan bevises. Vi ser ut til å måtte leve med spørsmålene om far hadde levd lenger med en annen jobb, sier Hilde Ourom. En annen av de fire var far til Hildes venninne og nabo i Vågsbygd. Han døde av kreft i skjelettet. Hilde Ourom og Tor Hultmann har merket seg kreftfrykten i boligfeltet Høyfjellet på Flekkerøy. Men det er ikke bare radarstråling som bekymrer i forbindelse med militære aktiviteter. Vedlikehold av antenneanleggene kan ha vært farligst for min del, sier Tor Hultmann. Det finnes flere titall av disse anleggene på Sørlandet. På landsbasis er det noen hundre. Alle som jobber med dette vet at det er farlig å oppholde seg rett foran antennene, sier Hultmann. Forsvaret har diskutert montering av fareskilt, men har aldri funnet det nødvendig å advare publikum mot helsefare nær antennene. Anleggene står fritt rundt i skog og mark. Antennene gir mindre stråleeffekt enn radaranlegg. Men stråling fra antenner er mer konsentrert, sier Hultmann. Arbeidet inne i det topphemmelige kommunikasjonsanlegget i Baneheia anser han som ufarlig. Det har neppe vært farlig i de senere årene, etter at kablene til e-verkets transformatorkiosk ble lagt om. Det skjedde for seks-sju år siden, da datautstyret inne i kontoranlegget ble utsatt for voldsom interferens (flimring). Kontoranlegget er bygd oppå selve transformatorkiosken. Da flimringen oppsto, begynte staben i Baneheia å spørre om mer enn datautstyr var i fare. Hultmann sier at de svarene som ble gitt, ikke kom fra Forsvaret. De kom fra SINTEF og media. Vi fikk eksperter til å måle strålingen. Resultatene ga god grunn til å endre kabelanlegget i og rundt transformatorkiosken. Etterpå ble stråleverdien redusert til en tidel i kontorbygget over kiosken. Inne i fjellanlegget var det ingen stråling. I dag ser ikke Hultmann på jobben inne i fjellet som helsefarlig. Men jeg tenker ofte på at fire av de seks kollegene døde av kreft.

31.01.01, HOLL, Måtte slå av radar. – Helsefare ved radarbruk er ingen nyhet, sier Tore Olsen. Den mangeårige lokalpolitikeren fra Fremskrittspartiet bor selv på Flekkerøy, og gjorde militærtjeneste i Sjøforsvaret.– Alle som var om bord på marinefartøyer visste at radaren skulle slås av når vi nærmet oss bebyggelse. Det var stående ordre at ingen skulle oppholde seg foran radarskjermen. Det er gammelt nytt at dette er farlige saker. Olsen sier han advarte da de første husene skulle bygges nær Sjøforsvarets radar på Høyfjellet. – Jeg talte for døve ører. Ingen tok notis av bebyggelse kloss ved Norges nest største radarstasjon, sier han.

31.01.01, HOLL, Eksperter vet lite om radarfare. Ingen vet om radarstråling er livsfarlig. Men Statens strålevern utelukker ikke at såkalte ikke-ioniserende stråler kan ha medvirket til kreft på Flekkerøy. Forsker Merete Hannevik sier rett ut at ingen kan gi endelig svar på mistanken om radar som kreftkilde som råder i boligfeltet Høyfjellet kloss ved Sjøforsvarets radarstasjon. Ingen kan si at denne strålingen er ufarlig. Men det er langt derfra til å si at radarstråling er årsak til kreftforekomster, fremholder hun. Statens strålevern har utstyr til å måle styrken til radarstråling. Problemet vårt er begrenset kapasitet, og at utstyret ikke kan brukes i temperatur under ti plussgrader. Vi har en fremdriftsplan for målesteder til våren. Foreløpig står ikke Flekkerøy på denne listen, sier Hannevik. Hun påpeker at en eventuell fare ved radarbruk er størst ved opphold i fokus for strålene. Men forskeren utelukker ikke at radarsignaler kan nå ned eller ut på sidene og dermed treffe punkter radaren ikke er direkte innstilt mot. I så fall vil signalene være svake. Men langtidsvirkning ved svak stråling vet vi lite om. Faktisk har vi ikke holdepunkter nok til å fastslå noe som helst, vedgår forskeren. Sammenhengende forskning gjennom 50 år har gitt for ufullstendige resultater til at vi kan trekke konkrete konklusjoner. Enkelte studier indikerer at radarstråling kan medvirke til kreftfare sammen med andre forhold. Men det er ikke grunnlag for å fastslå at radarstråling utløser kreftfare, sier Merete Hannevik. ""
Antall ord: 991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links