Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinKan alle lære healing?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Kan alle lære healing?

Innlegg av Dj_Devil »

emobitchwitch skrev:
brego skrev:
brego skrev:Hei.
Er helt ny her.
Spørsmål: Kan alle lære healing?
Jeg også?

mvh. brego


Hei igjen.
Kan ikke noe her være så snill å svare meg.

mvh. brego]
Healing dreier seg vel om å kunne kanalisere, og benytte energiene rundt seg.
Vi er jo faktisk omgitt av mye energi.
Men om evnen til dette er medfødt, eller kan læres vet jeg ikke.
En som allerede har egenskapene til å heale, kan øve seg og å bli bedre "sterkere"
Så kansje det kan læres også. :mozilla_smile:
Jeg hører om folk overallt som er født med "varme hender" er dette som og være healer?
Min slekt er full av folk med slike krefter, og mange andre krefter.
Jeg lurer på hvordan jeg kan få mer kontakt med mine krefter?
Jeg har hørt at jeg også har, om jeg bare finner dem i meg...
kommer de med alderen eller hva?
jeg er 15 foresten...
forstår at du er ung og nykjærig.. men drive å "lete" etter "krefter" skal du ikke gjøre.
ting kommer normalt til desto eldre du blir....
lær deg å lev først....
Antall ord: 198
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bob_stew
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 178
Startet: 12 Jul 2006 00:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Bob_stew »

Tja, jeg kjenner da noen (over internett) som er gode healere ved siden av å kunne andre "paranormale" ting, og som har trent seg opp til det. Jeg ser ingen grunn til at ikke alle skulle kunne lære det. Mulig det finnes en eller annen sykdom eller en sjelden mangel på en spesiell fysisk forutsetning som gjør det vanskelig å lære seg noen form for energimanipulasjon, det vet jeg ingenting om.

Noen folk ser ut til å være født som "vidunderbarn" på ett eller flere felt.. matematikk, musikk, telepati, healing, you name it. Det betyr ikke at andre ikke kan lære seg å forstå og beherske matematikk eller healing. Jeg har ikke sett noen tegn på at den populære folketroen om at "paranormale" ting må være medfødt stemmer.
Antall ord: 133
Telepatè - Dessert utenfor rekkevidde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bob_stew
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 178
Startet: 12 Jul 2006 00:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Re: Kan alle lære healing?

Innlegg av Bob_stew »

Dj_Devil skrev: forstår at du er ung og nykjærig.. men drive å "lete" etter "krefter" skal du ikke gjøre.
ting kommer normalt til desto eldre du blir....
lær deg å lev først....
Hvordan kan du være så sikker på det? "Å "lete" etter "krefter" skal du ikke gjøre"? Jo, fordi folk rundt deg sier det. Du ble ikke født med den meningen. Det der er en veldig populær og folkelig mening. Folketro, populære meninger og myter er vanskelige å bli kvitt, selv om de ofte er ganske ulogiske og ufornuftige. Folk sluker dem rått.

"lær deg å lev først...."?
Hva er å leve, da, hvis ikke healing kan være en del av det? Er ishockeyspilling en del av "å leve"? Hvis jeg har det å spille ishockey som hobby som 15-åring, er det riktigere enn å ha healing som hobby som 15-åring?

Forresten: Du har da flere ganger lagd psiballer, har du ikke?
Antall ord: 161
Telepatè - Dessert utenfor rekkevidde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mason
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 132
Startet: 27 Feb 2007 18:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sandefjord

Innlegg av mason »

Det er riktig som det er skrevet av de fleste. Alle kan lære seg healing. Men det er ikke alle som kan gi healing, det er en annen sak. Jeg er selv healer, og har lært det i voksen alder. Selv om man tror man har en gave, må man allikevel lære å bruke den, og å greie å kanaliserer energien. Det er utallige teknikker og måter å jobbe på, og det kan læres av alle, det er kun snakk om tid. Men å få kraft ut av teknikkene, og ikke tømme din egen energi, kreves mye av healeren, det er ikke bra hvis man gir av sin egen ergergi eller livsenergi. Det skal være omvendt, å gi healing skal også gi deg selv energi.
Problemet idag syntes jeg, er at det er for mange og for lett, å begynne å kurse andre. Dette er ikke bra, siden man kan som jeg nevnte tidligere, bruke sin egen energi, og tømme seg selv fullstendig. Alt maset om at man skal kurses her og der, er desverre en trend som fortsetter. Til deg som spurte om du kunne bli healer, spør heller deg selv. der får du det rette svaret for deg. Hvis dette dreier seg kun om din svoger, bruk pengene du bruker på kurs på behandling av en healer til han. Dermed får du hjulpet han fortere enn at han skal plages mens du utdanner du. For det er vel han du vil kjelpe, eller...?
Antall ord: 248
Gjør mot andre det du vil andre skal gjøre mot dem.

hilsen Mason (I am free)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links