Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHvilke drømmer drømmer du?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av ludoburgero »

Jeg har startet drømmetråd før, det vet jeg, men jeg ville starte opp en ny...
grunnen er at jeg gjentatte ganger drømmer om visse elementer som er ofte med, og det har skjedd de siste nettene også, spesielt godt husker jeg inatt at jeg drømte det.

HEIS.

Hva er det med meg og heiser?
Er det noen som har drømmetydning som hobby her? :)
Jeg drømmer stadig vekk at jeg befinner meg i heiser.
Noen går utrooolig hurtig, avogtil er det gammeldagse, som i noen slags sjakter, smale ganger, ofte lagerbygninger, og andre ganger dreier det seg om tidsreiser, i framtiden hvor heisene går opp imot g-kraft og alt det der...
Og ofte er det slik at heisene får problemer eller går så fort at det svimler for meg, jeg føler ubehag og våkner. Men ikke inatt, da var det slik at jeg kom til "forskjellige verdener" for hver gang dørene åpnet seg.


Så... til dere andre? Har dere noe som går igjen i drømmene deres?
I forskjellige "fasonger", varianter... bare at det er en ting som går igjen liksom?
Noen drømmer jo ofte om havet, andre drømmer ofte om dyr.

Og betyr disse tegnene noe?
Antall ord: 215
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 467
Startet: 18 Okt 2006 23:09
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

....

Innlegg av green eyes »

Jeg drömmer ofte at jeg blir jaget i starten av drömmen.Også ender det med at jeg flyr fra de som jager meg :mozilla_smile: Merkelige greier..
Antall ord: 29
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Det betyr mye hvilken følelse man har for de forskjellige tingene. I drømmer altså. På mange måter avgjørende for å kunne tolke dem.
Hvilken følelse/assosiasjon har du for heisen?
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av JUNE »

ludoburgero skrev:Jeg har startet drømmetråd før, det vet jeg, men jeg ville starte opp en ny...
grunnen er at jeg gjentatte ganger drømmer om visse elementer som er ofte med, og det har skjedd de siste nettene også, spesielt godt husker jeg inatt at jeg drømte det.

HEIS.

Hva er det med meg og heiser?
Er det noen som har drømmetydning som hobby her? :)
Jeg drømmer stadig vekk at jeg befinner meg i heiser.
Noen går utrooolig hurtig, avogtil er det gammeldagse, som i noen slags sjakter, smale ganger, ofte lagerbygninger, og andre ganger dreier det seg om tidsreiser, i framtiden hvor heisene går opp imot g-kraft og alt det der...
Og ofte er det slik at heisene får problemer eller går så fort at det svimler for meg, jeg føler ubehag og våkner. Men ikke inatt, da var det slik at jeg kom til "forskjellige verdener" for hver gang dørene åpnet seg.


Så... til dere andre? Har dere noe som går igjen i drømmene deres?
I forskjellige "fasonger", varianter... bare at det er en ting som går igjen liksom?
Noen drømmer jo ofte om havet, andre drømmer ofte om dyr.

Og betyr disse tegnene noe?
ganske artig å lese. jeg drømmer også ofte at jeg er i en heis som enten går dritfort eller går rundt på en måte. som en pendel liksom. dette er fryktelig ubehagelig og jeg er helt svett når jeg våkner...
Antall ord: 262

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
piara
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 08 Jan 2006 18:27
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: helgeland

Innlegg av piara »

kansje du er på astralreise å tar heisen??? du får søke på drømmetydning..er mange sider om det..du får kjenne godt etter hva du føler på disse turene å legge merke til om du møter noen å får beskjeder av noe slag..
i natt drømte jeg at jeg hadde fått en svulst på hjernen å var livredd for hva sjefen kom til å si for at jeg måtte bli sykemeldt..tolka den fint..han liker ikke at man er syk :mozilla_smile:
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Eller så kan sjefen din være et symbol på noe i deg selv som du ikke annerkjenner.
Se her nå:

Sykdom er noe man ikke kan noe for. Sykdom er også negativt og naturlig. Sjefen er urimelig, da han mener at du har skyld i noe som du ikke har kontroll over.

Derfor kanskje hele drømmen betyr at du ikke annerkjenner sider av deg selv som ser på som negative, men også sider som er helt naturlige og du ikke kan noe for.
Kanskje drømmen sier at du er urimelig mot deg selv.

NB! Dette er bare et forslag/eksempel.
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mashuu

Innlegg av mashuu »

http://www.droemmetydning.com/
Heis



Er du i en heis og den går opp vil du tjene penger. Går den ned kan du tape penger. Slipper du ikke ut er dine følelser ute av kontroll.
Her er fra en engelsk side:
Elevator

To dream that you are ascending in an elevator, signifies that you will quickly rise to status and wealth. You may have risen to a higher level of consciousness and are looking at the world from an elevated viewpoint. Descending in an elevator, denotes that misfortunes will crush and discourage you. The up and down action of the elevator may represent the ups and downs of your life go emerging out of and submerging into your subconscious.

To dream that the elevator is out of order or that it is not letting you off, symbolizes that your emotions have gotten out of control.
http://www.dreammoods.com/dreamdictionary/
Antall ord: 153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
piara
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 08 Jan 2006 18:27
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: helgeland

Innlegg av piara »

takk doktor!
der fikk jeg noe å tenke på gitt..kan jo være mye med min vaklende tro..hehe...har en veninne som har holdt på å endret tankemønsteret mitt..jeg holder på å skal ta reiki to nå men kroppen min mener vist at healere ol er farlige..merkelig du!!
er jo enklere å skylde på sjefen som er negativ å ikke en selv :D
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

haier og skremmende ting/monstre/mordere er noe som går igjen i drømmene mine.. og jeg er offeret som blir jaget rundt..
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Jeg hadde helt sinnsykt mange drømmer for noen netter siden.

1. Jeg var på tur med orkesteret mitt og glemte cellokassa og buen på stasjonen da vi skulle ta t-banen. Da vi skulle av banen glemte jeg celloen(som var ute av kassa og det eneste jeg hadde tatt med inn i t-banetoget). Jeg gråt og bar meg og det var helt forferdelig. Våknet av at jeg holdt på å begynne å gråte.

2. Kort liten drøm om at jeg hadde fått bart.

3. Ny kort liten drøm om at jeg hadde hytte i slottsparken.

4. Jeg var på en klesbutikk på senteret der jeg jobber og kom plutselig på at jeg skulle vært på jobb for en halvtime siden. Så skulle jeg løpe fort bort til jobben, men plutselig måtte jeg gå gjennom masse skog og greier for å komme dit, tok meg to timer eller noe. Veldig rart.

5. Var sammen med kusina mi og hun viste meg en sånn slags fugledans-aktig dans hun skulle danse for han hun likte. Og den hadde hun lært av tanta mi. Også veldig snodig.

Jeg var sliten da jeg våkna etter den natta...
Antall ord: 205

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Ja, kanskje jeg skulle svare på spørsmålet også. Har ikke så mye som går igjen nå lenger, men jeg hadde det før. Jeg hadde en del ekle drømmer da jeg var liten. Flere ting gikk igjen, f eks:

1. Jeg var voksen og tok selvmord. Ganske spesielt å drømme når man er sånn 4 år. Og jeg druknet meg alltid i sånne brune stille tjern. Og jeg husker at jeg gikk rundt og bare var helt utrolig deprimert i drømmen. Det var veldig ekkelt.

2. Foreldrene mine var blitt slemme. Det kom monstere og andre skumle ting for å ta meg, og foreldrene mine bare satt der og smilte litt sånn psykopatisk mens jeg løp for livet. Enten det eller så var det at foreldrene mine forlot meg. Også helt forferdelig.

3. Jeg hadde mine egne drømmefigurer som het ''guggene''. Ganske morsomt egentlig. De fantes i forskjellige versjoner, men de mest vanlige var dvergguggene som kom når man kranglet med noen. Da kom først ''guggemusikken'' som hørtes ut som slags høye hjerteslag, som et slags varsel på at de kom, også måtte jeg gjemme meg under dyna. De var ikke så smarte så de skjønte ikke hvordan de skulle få vekk dyna, når jeg gjorde det. De kom i sånne lange rekker og var veldig små og med hatt og litt bondske klær, og med øks over skulderen. De kom nemlig for å hogge hodet av meg.

Det fantes også ved-gugger. De så ut som vedkubber og snek seg blant vanlig ved når man hentet den i kjellern, også hoppet de på tærne dine så du døde, når du skulle fyre i peisen. Men de var ikke så vanlige.

Den siste typen var oppfinner-guggen. De så ut som tegnede mennesker og fant opp masse håpløse greier. De var ikke slemme, men veldig klumsete og også litt sjeldne.


Herlighet, for en fantasi jeg har... Det her er jo til å le seg ihjæl av. Jeg drømmer aldri om guggene nå lenger da. Jeg klarte nesten aldri å gjemme meg for dem heller, rakk det aldri, bortsett fra siste gang jeg drømte om dem, da rakk jeg det. Veldig snålt. Jeg var veldig redd dem, men nå ler jeg bare av det. Det var jo ganske sprøtt.
Antall ord: 405

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Frokost
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 192
Startet: 26 Apr 2005 22:43
18

Innlegg av Frokost »

Skulle ønske at jeg fikk sove lenge nok til å drømme, gode eller dårlige drømmer spiller ingen rolle. Gi meg mer enn 2 timer med lukkede øyne og jeg er fornøyd
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av ludoburgero »

JUNE skrev:ganske artig å lese. jeg drømmer også ofte at jeg er i en heis som enten går dritfort eller går rundt på en måte. som en pendel liksom. dette er fryktelig ubehagelig og jeg er helt svett når jeg våkner...
Artig ja. Spinner det rundt i heisen liksom..?
Jeg har hatt drømmer hvor jeg selv begynner å spinne fortere og fortere i luften, sånn ala Matrix greier, bare at det ikke er omgivelsene som går rundt meg (slik filminga er der, om du skjønner) - men det er snarer jeg selv som spinner så hurtig at jeg får en ubehagelig summelyd i hodet, og så våkner jeg av en slags intens smerte.
Har også skjedd flere ganger.
Antall ord: 128
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

wicced skrev:http://www.droemmetydning.com/
Heis



Er du i en heis og den går opp vil du tjene penger. Går den ned kan du tape penger. Slipper du ikke ut er dine følelser ute av kontroll.
Her er fra en engelsk side:
Elevator

To dream that you are ascending in an elevator, signifies that you will quickly rise to status and wealth. You may have risen to a higher level of consciousness and are looking at the world from an elevated viewpoint. Descending in an elevator, denotes that misfortunes will crush and discourage you. The up and down action of the elevator may represent the ups and downs of your life go emerging out of and submerging into your subconscious.

To dream that the elevator is out of order or that it is not letting you off, symbolizes that your emotions have gotten out of control.
http://www.dreammoods.com/dreamdictionary/
Takk, jeg har ikke fått tid til å sjekke linkene enda, men skal gjøre det etterpå. Men sitatene leste jeg. Virket litt materialistisk ut da, med penger og status og sånt, men var jo på en annen måte logisk. Drømmer både at den går opp enkelte ganger jeg, og ned. Men sjeldent både opp og ned i samme drøm.
Antall ord: 222
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

karina: Artig å lese, mange likheter mellom mine fantasier og drømmer som barn.

Jeg hadde to typer drømmer som gikk igjen, nesten hver eneste natt i mange år, fra jeg var 3-11 år gammel cirka:

1) En tøyape som forfulgte meg. Den svevde over bakken og gjemte seg alltid bak hjørner, skulle ta meg. Enkelte ganger ble drømmen delvis lucid, og jeg kunne sveve over bakken selv, på den måten rømte jeg fortere, fikk et forsprang liksom. Det startet ofte ved soverommet mitt, at jeg skulle på do eller noe, og så lå den og lurte bak døren og sånt. Så bar det som regel nedover trappene mot stuene, vi hadde mange trinn ned dit jeg bodde da jeg var liten. Og hver gang jeg havnet nede i stuen, og der satt foreldrene mine med det der "psykotiske smilet" du nevner og sa "ja, der ser du" eller noe ala "nå har du gjort det igjen!" og sånn skyldfølelsesmoment. Og mange ganger mistet jeg stemmen da jeg skulle skrike om hjelp, jeg ble ofte opprørt av foreldrene mines reaksjon på det hele.

2) Enda en forfølgelsesdrøm. Men det var "søppelbilen", den kom alltid hvis jeg kranglet med vennene mine eller hvis noen stakk ifra meg da jeg var ute. Spesielt hvis vi var på lekeplassen, og enkelte ganger (da jeg var begynt der) i skolegården.
De fikk tak i meg sånn to ganger cirka, det var noen ala Helan og Halvan typer, en høy og slank, en liten og tjukk kar som kjørte bilen. Mørkhårede begge to.
Verste av alt - etter så mange drømmer, så kan jeg den dag idag ha detaljerte mentale bilder av hvordan de så ut. Helt vanvittig egentlig, når jeg tenker over det.
Når de fikk tak i meg så skulle de kaste meg i "kverna".

Artig fantasi. Den som kunne være et barn igjen for en dag. :D
Antall ord: 337
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links