Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHvilke drømmer drømmer du?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- - - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av lighteren »

dobbeltliv er høyst normalt i dagens samfunn i mine øyene.

hvis man ikke greier å være seg selv så sliter man og bør revurdere sine verdier her i livet.
får ikke min sympati fordi man ikke greier å være seg selv.

men de har i det minste ole paus som sympatiserer så hardt med dem så tårene triller.
hva er bedre enn å grine over sitt eget ego?
gud forby at man triller en tåre for noen andre enn seg selv....

fake ass shitt paaanchodas. :smoke
Antall ord: 89
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - - - - - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

galaxy skrev:
jeditrond skrev: Hadde nok en rar drøm, denne gang kan jeg ikke se at det har noe som helst med Atlantis å gjøre. Det begynner med at to kamerater, dvs. en kamerat og en for meg ukjent kar, skal på campingferie, men stopper utenfor en Prixbutikk. Vi har hengeren full av bagasje inkl. en stasjonær pc, uvisst hva den skulle brukes til :) Det dukket også opp navn på enten et sted eller etternavn eller noe ifm. Helgeroa. Helgeroa er jo rett utenfor byen jeg bor i, men det andre navnet må jeg fundere litt på hva betyr. Og så plutselig var jeg hjemme og koblet fra pc'n fra ei seng(!) og i rommet ved siden av hørtes en mannlig stemme med amerikansk aksent si noe om "Rebel Alliance radio". Akkurat det siste lurer jeg på om ikke er en Star Wars podcast av noe slag. Og etter å ha sjekket, det er det, Radio Rebel Alliance, menne ser ut til å være hovedsakelig musikk av trance og ymse dj-ing. Hva inn i granskauen er viktig med dette mon tro?

Noen som har lyst til å analysere? :D
Veldig lett å analysere; trance er den kuleste musikken som fins, så siden du ikke har skjønt det så kommer det til deg i drømmen så du har muligheten til å oppdage det :mrgreen:
Høh, vil åndene at jeg skal kutte ut darkwave?! :D Never! :mrgreen:

Noen som vil analysere denne da?
jeditrond skrev:Min siste drøm som jeg husker ordentlig var natt til torsdag. Først vises et lik av en ung kvinne i rød kjole liggende i sjøen rett ved en holme jeg kjenner godt. Så ser jeg meg selv i en plastjolle, en pioner 14, beige i fargen. Hvorfor akkurat den fargen? Vel bestefaren til en kamerat hadde akkurat en slik jolle. Kort tid etter er jeg ikke alene i jolla lenger, kattegudinnen Bast sitter i baugen og speider og ser ut til å være klar for å fange inn liket. Når jeg snur meg rundt er mesteparten av skjærgården jeg kjenner fra hvor denne holmen ligger, borte. Men noen meter bak oss svever en flygende tallerken, den samme som min far bygde en modell av og som var fluktskipet vårt fra Atlantis i sin tid. Synes faktisk å kunne skimte min far stående i døra/luftslusen på farkosten som for å holde øye med oss og leteaksjonen.

Deler av dette må jo være minner fra Atlantis som dukker opp, pionerjoller fantes neppe den gangen, ikke lå Atlantis i Viksfjord i Larvik heller :) Hvorfor vises jolla min kamerats bestefar mon tro? Og hvem er den druknede unge damen, får ingen spesifikke følelser ifm. henne og Bast ser ikke ut til å være mer lei seg enn normalt over å finne noen som er døde. Dermed sannsynligvis ikke et familiemedlem eller god venn skulle jeg tro. Rent logisk skulle jeg tro det var svært få lik å finne etter Atlantis undergang pga. jordskjelv og eksplosjoner før flodbølgene skyllet over mens restene sank i havet for godt. At Bast er med meg i båten er ikke så rart, for de som er nye her se kjærestetråden; https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... =7&t=25207 :)
Antall ord: 550
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jenny77
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 25 Jul 2013 19:30
10
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 20 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Jenny77 »

Jeg vil dele en drøm med dere. For å forklare ting som skjer i det våkne livet mitt bruker jeg parenteser.

Jeg bodde i et gammelt hus med to etasjer, men i første del av drømmen brukte vi bare første etasje. Jeg hadde to kjærester, en damekjæreste som var rundtomkring 45 år.( jeg anser det som voksen, selv er jeg såvidt kommet meg over tenårene :D ). Den andre kjæresten var gutt. (Min eks som jeg flytta fra i januar). Men jeg tror han så ut og hadde andre personlige egenskaper enn i virkeligheten.
Først traff jeg kjærestene hver for seg, de bytta på å komme inn til meg på soverommet, og jeg prøvde veldig hardt å ha sex med de. Det kom hele tiden noe i veien. Jeg syns heller ikke det var ekkelt med dama (noe jeg har følt i lesbiske drømmer tidligere). Begge to gikk forresten med på kosing, stryke på hverandre og sånt.
Jeg ba begge to om å flytte inn, men da opplevde jeg bare å bli tilsidesatt og oversett selv fordi de to fikk veldig god kontakt med hverandre. Jeg tok initativ til å sitte på fanget og være en del av de, og de avviste meg ikke, men jeg følte meg allikevel utenfor. Kanskje til og med litt sjalu. Dette gjorde at jeg ville be damen om å flytte, for jeg fant ut at jeg ville fortsette et heterofilt forhold.
Før jeg rakk å fortelle dette, sa guttekjæresten at min tante og hennes mann skulle flytte inn, og bo bak en skillevegg på soverommet vårt.

Det var ikke et ordentlig toalett i huset, men en slags utedo. Jeg ville åpne opp andre etasje, for der visste jeg det var et flott nyoppusset bad. Alle gikk opp sammen, vi kom til en gang. Jeg valgte en av to dører som var der, og den førte først inn i et mørkt rom. Uten møbler. Det var en dør til i andre enden av rommet. Jeg gikk først inn dit. Det var lyst og mange lyder der. Døra slo innover og da jeg gikk forbi og så hele rommet, så jeg mamma (hun døde for 1 1/2 år siden) ligge i en stor sykeseng. Akkurat i det jeg fikk øye på henne, døde hun. Hun hadde blitt holdt i live der av maskiner i 7-8 måneder.
Jeg ble redd og forundret over at mamma hadde vært i live så lenge uten at jeg visste noe. Litt trist også kanskje, men det var ikke den følelsen som dominerte.

Deretter i drømmen var jeg et barn som lekte på gulvet i en av gangene. Jeg var veldig redd for rommet der mamma døde, og turte ikke gå inn der igjen. Det dukket opp flere mennesker som undersøkte huset, noen av de følte jeg som inntrengere.

Litt usikker på betydningen av denne drømmen. Å være trygg på lesbisk kjærlighet betyr selvsikkerhet, og det er det jeg vil ha bot i drømmen. Gir ikke helt mening for meg det..
Antall ord: 532

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Svartepus »

Dagens absurde fra Svartepus (og dere skal slippe å tolke denne!)

Jeg drømte at jeg var på fest hos ei venninne og skulle på do (var sikkert tissetrengt i virkeligheten) og prøvde fortvilt å få låst døra. Som vanlig i mine "føle-seg-veldig-naken-og-utlevert"-drømmer (dette er min utgave av pinlige nakendrømmer) fikk jeg ikke låst dodøra uansett hvor mye jeg prøvde. Plutselig kom denne venninna og ei til venninne av oss inn på do som om det skulle være en stue eller noe og satte seg ned der. Jaja tenkte jeg, nå måtte jeg virkelig på do så jeg ba venninnene spøkefullt om å passe på at ingen braste inn siden låsen var helt idiot. Nå kommer det som fikk meg til å le lenge etter at jeg hadde våknet: venninna mi hadde sydd dopapir! :loool Istedet for dopapir hang det altså en slags løper i ganske tjukt stoff som hun hadde brodert sirlig på. Jeg reagerte litt i drømmen men godtok det uten så altfor store betenkninger og sa bare noe ala "næh, har du brodert dopapir?" og var sååå imponert. Man skulle kanskje tro det var et forsøk på miljøvennlig gjenbruk men neida, det skulle kastes etter bruk.
Jeg lå lenge og lo for meg selv etter at jeg hadde våknet, og måtte sende melding til venninna mi for å fortelle hvilke rare drømmer jeg har om henne og hennes håndarbeidsevner! :lol:
Antall ord: 255
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Lilja »

I natt drømte jeg om et digert jordskjelv som rammet området her. Det er egentlig ingen ting ved denne drømmen som gjør den spennende å lese om, men jeg må ha den ut av kroppen, så da skriver jeg den ned her ;)

Barna og jeg var på Bauhaus, som ikke egentlig var Bauhaus, men en diger alt-mulig-butikk som lå der hvor Bauhaus ligger i kommunen her. Butikken var lagt opp sånn at man måtte gå gjennom hele for å komme ut i andre enden, det fantes ingen snarveier. (Sikkert påvirket av mye kø-ståing i Legoland :lol: ) Jeg husker at jeg prøvde å få sett på noen strømpebukser som hang på en vegg, men det kom en dame med barnevogn som på død og liv skulle parkere barnevogna mellom meg og varene jeg prøvde å få sett på, så jeg ble til slutt irritert og bare gikk.
Så står vi plutselig ved en hylle med fotballutstyr, hvor eldstebarnet har funnet seg et par knallblå keeperhansker vi skal kjøpe.

På vei ut mot kassene ser vi ut av store vinduer og nedover noen jorder. Plutselig hører/kjenner jeg en dyp, intens bass-lyd, og jeg rekker akkurat å tenke at dette må være jordskjelv før "hele verden" begynner å bevege seg. Jordene nedenfor ser plutselig ut som hav hvor bølgene slår innover. Jeg skriker til ungene at vi må komme oss ut, og drar dem med meg, mens lyset blinker og hyllene vingler rundt oss og over oss.

Og jeg husker så godt at jeg tenkte med skrekk: "Ja, så fikk jeg da rett til slutt!"
(Jeg er alltid i katastrofeberedskap, og krisemaksimerer alt til det ytterste, så i min verden er det ikke en unaturlig tanke :oops: )

Vi kommer oss ut på parkeringsplassen, og jeg oppdager at jentungen fortsatt holder i disse keeperhanskene. Jeg blir rådvill, for vi kan jo ikke bare ta dem med oss, men jeg tør heller ikke gå inn igjen for å betale dem, selv om det nå har sluttet å riste. Legger vi dem fra oss, kommer garantert noen andre til å ta dem. Jeg konkluderte til slutt (veldig lettet) med at jeg kunne jo bare overføre penger når jeg kom hjem!

Plutselig er Lilja-mannen der, og vi avtaler at han skal hente bilen på parkeringsplassen mens jeg tar med meg ungene og går oppover veien. Jeg har hele tiden tanken om at vi må komme oss unna bygninger, i bakhodet. Mens vi går oppover, forbereder jeg ungene på at det kan komme etterskjelv, men at disse ikke er farlige selv om de faktisk kan oppleves sterkere enn hovedskjelvet. (Faktisk... :roll: )

Så sitter vi plutselig i bilen, men da er ikke eldstebarnet der lengre. Jeg har derimot helt panikk fordi hun er alene hjemme, og sikkert er livredd. Jeg kommer ikke gjennom på mobilnettet, det eneste jeg får er en automatisk svarer som sier at "Abonnenten har prøvd å ringe deg gjentatte ganger, nå er det på tide du svarer" mens jeg blir mer og mer frustrert fordi jeg ikke får verken svart eller ringt.

Vi kjører hjemover, og jeg er overrasket over hvor lite materielle skader det var rundtom. Det mest unormale jeg la merke til, var at det var så mye folk over alt fordi alle hadde trukket ut i gatene.

Jeg ble fortalt av en bekjent vi passerte (til fots nå, plutselig) at de eneste store skadene var "på båtene i havna ved campingen". Det var et tjuetalls mennesker, som hadde sovet i båtene da skjelvet rammet, som var savnet.
-noe som ikke henger på greip verken i forhold til jordskjelv, eller det faktum at vi ikke har noen camping med båtplasser her...

Så skled drømmen over i vanlige kaosdrømmer, hvor jeg først reiste på jobbfest med noen gamle kollegaer, og så plutselig var nede på tidligere omtalte camping for å bade. Vi hadde enda ikke fått tak i eldstebarnet, men tenkte at "hun er vel hjemme". God mamma! :o

Jeg våknet gjennomsvett med skyhøy puls, og det tok meg faktisk noen sekunder før jeg skjønte at det ikke hadde vært noe jordskjelv.
Antall ord: 710

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1693 ganger
Kjønn:

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Asbjørn »

Dersom det har vært tordenvær, kan tordendrønnet ha trigget "jordskjelvdrømmen"...

Bare en tanke.... ;)

A
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Svartepus »

En litt rar og merkelig men også fin drøm; jeg drømte at min mamma sa hun var stolt av meg :flirt
Antall ord: 22
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Lilja »

Asbjørn skrev:Dersom det har vært tordenvær, kan tordendrønnet ha trigget "jordskjelvdrømmen"...

Bare en tanke.... ;)

A
Det er ingen dum tanke, selv om jeg ikke tror det var torden her på morgenkvisten da jeg drømte dette. Jeg har jordskjelvdrømmer med (u)jevne mellomrom, men vet ikke helt hva det betyr ...

Svartepus skrev:En litt rar og merkelig men også fin drøm; jeg drømte at min mamma sa hun var stolt av meg :flirt
Det hørtes fint ut. Og er sikkert veldig sant! :kosepus
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Lilja »

I natt drakk jeg kaffe med Mette-Marit og gratulerte henne med dagen som var.

Jeg er ikke en gang spesielt interessert i kongefamilien. Det er bare en sånn periode, tydeligvis ...
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av ludoburgero »

Jeg lurer på om jeg fremdeles drømmer,
Så nu er det tid for den daglige morgen-americanoen.

Uten dette ritualet føler jeg meg som en søvngjenger.

Snart helg.
Antall ord: 31
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Slettet_Fighteren »

er på min andre kaffekopp og har forsatt ikke våkna.
om jeg forsatt drømmer det vet jeg ikke,men jeg håper det..

god helg ja
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av ludoburgero »

Nå er jeg på min fjerde.
Skal bli godt med helg, ja!

God helg! Håper å drømme noe fint iløpet av den.
Antall ord: 24
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Borte.. »

Jeg vet ikke hva jeg drømte i natt, men natt til i går så drømte jeg at hele snetrum ble utsatt for måke angrep. :shock: Det er ikke nok med at jeg har opplevd det in real life, men nå må jeg ha mareritt om det att på til? Det var skikkelig fælt. Jeg prøvde å advare folk, men det gikk ikke. De drev og stupte rett på folk. Jeg endte opp med å barrikadere meg inne på en narvesen kiosk og når man såg ut, så såg man bare måker dekke hele plassen.

Internett skuffer meg igjen med drømmetydning. jeg savner bøkene mine! :(
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Slettet_Fighteren »

Vermilion Oriol skrev:
Internett skuffer meg igjen med drømmetydning. jeg savner bøkene mine! :(
kanskje noen her i huset prøver seg.
ofte bedre hjelp her enn på google! :- ).
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Svartepus »

Vermilion Oriol skrev:Jeg vet ikke hva jeg drømte i natt, men natt til i går så drømte jeg at hele snetrum ble utsatt for måke angrep. :shock: Det er ikke nok med at jeg har opplevd det in real life, men nå må jeg ha mareritt om det att på til? Det var skikkelig fælt. Jeg prøvde å advare folk, men det gikk ikke. De drev og stupte rett på folk. Jeg endte opp med å barrikadere meg inne på en narvesen kiosk og når man såg ut, så såg man bare måker dekke hele plassen.

Internett skuffer meg igjen med drømmetydning. jeg savner bøkene mine! :(
Høres ut som at du er litt på tuppa om dagene! Stresser og bekymrer deg og føler at livet bare bombarderer deg med dritt og lort og bråk. Du vil bare rømme unna og ta en pause.
Det tolker jeg ut av måkedrømmen din. Æmmairait? Inne på noe i det hele tatt?
Antall ord: 174
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links