Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHvilke drømmer drømmer du?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Borte..

- - - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Borte.. »

Svartepus skrev:
Vermilion Oriol skrev:Jeg vet ikke hva jeg drømte i natt, men natt til i går så drømte jeg at hele snetrum ble utsatt for måke angrep. :shock: Det er ikke nok med at jeg har opplevd det in real life, men nå må jeg ha mareritt om det att på til? Det var skikkelig fælt. Jeg prøvde å advare folk, men det gikk ikke. De drev og stupte rett på folk. Jeg endte opp med å barrikadere meg inne på en narvesen kiosk og når man såg ut, så såg man bare måker dekke hele plassen.

Internett skuffer meg igjen med drømmetydning. jeg savner bøkene mine! :(
Høres ut som at du er litt på tuppa om dagene! Stresser og bekymrer deg og føler at livet bare bombarderer deg med dritt og lort og bråk. Du vil bare rømme unna og ta en pause.
Det tolker jeg ut av måkedrømmen din. Æmmairait? Inne på noe i det hele tatt?
Vel...juarait :oops:
Antall ord: 178

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Slettet_Fighteren »

ja der kan du se
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av ludoburgero »

Freud hadde nok sagt at måkene symboliserte noe seksuelt.
Jeg har aldri syntes måker er særlig attraktive.

Har ofte drømt om helt absurde ting i det siste.
Bare små snutter der jeg eller noen gjør et eller annet, og dett er dett.
Som at jeg legger biteleken til hunden i oppvaskmaskinen.

Dette er en mikkemusfigur som var lokket på en smartiestube.

Drømmetydning?
Antall ord: 68
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dreamoftomorrow

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Dreamoftomorrow »

Var vel ikke en hel drøm jeg hadde i natt men rett før jeg våknet hørte jeg et bulder og så tre klare lynnedslag etter hverandre på netthinnen min.
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jenny77
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 25 Jul 2013 19:30
10
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 20 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Jenny77 »

Inatt har jeg drømt om noe jeg sjelden eller aldri har drømt om før. Eksamensdrøm. Eller to eksamensdrømmer. Den første er litt utydelig, men jeg sto med glans. Oppgaven var noe jeg var kjent med, og jeg kom tidsnok. En ganske virkelighetsnær drøm egentlig.

I den andre drømmen var ikke ting så greie eller reelle.
Jeg og den personen jeg dro sammen med, hadde planlagt en halvtimes 'pause' før vi måtte inn i eksamensrommet. Da vi kom til stedet fant vi ut at vi kom akkurat tidsnok (klokka ni), så det var bare å haste inn og sette seg til rette. Jeg tror kanskje jeg dro sammen datter'n min. Alle de gode plassene var tatt allerede, derfor måtte jeg velge en pult som var fryktelig smal og som sto mellom to andre pulter. Helt inntil. Så jeg fikk noen oppå meg på begge sider. I det våkne livet mitt har jeg nok en ganske vid intimsone, og dette bekymret meg i drømmen. Heldigvis satt dattern min seg på høyre siden min.
Da vi fikk utdelt oppgava handlet den ikke om det jeg var forberedt på i det hele tatt. Prøva handlet om 'Skal vi danse'!! På et av bildene i oppgava var jeg og Thor Hushovd avbildet. Dette ble sagt høyt i rommet, og jeg prøvde alt jeg kunne å huske når dette ble tatt. Jeg følte meg rett og slett dum som ikke kunne svare på noe, selv om jeg tydeligvis hadde vært med i programmet tidligere.

Undereis i prøva kom eksamensvakta bort til oss og snakket med datter'n min. De prata om oppgava. Alle andre i rommet begynte å ule og lage mye lyd. Jeg ble forvirra fordi jeg jo trodde at det skulle være helt stille og ikke noe prating i rommet.
Jeg tissa også på meg. Jeg måtte egentlig ikke på do, og venta ikke på å bli fulgt til et toalett. Men det gjorde at jeg tenkte veldig på om jeg skulle be om å få gå på do, eller bare bli sittende og håpe at ingen merka noe.


Noen som har forslag til hva drømmen som helhet betyr? Jeg vet hva enkelte av symbolene betyr, men å få noe mening når jeg ser de hver for seg får jeg bare ikke til idag.
En følelse som var dominerende i drømmen var at jeg var forvirra.
Antall ord: 417

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Bearchild »

I natt drømte jeg at jeg var på et hotell. Uvisst hvor eller i hvilken setting, tror jeg var "alene".. ingen kjente med i drømmen.
På et tidspunkt jeg på do. Skikkelig "sikkert spist forderva mat"- pådo. Husker jeg tenkte igjennom alt jeg hadde spist de siste dagene for å finne årsaken.

Finner en do. Et digert rom med en merkelig do midt i rommet, må gå opp et trappetrinn for å nå opp og blir sittende høyt der oppe. Og gjør det jeg må. Plutselig går døra opp- jeg er sikker på at jeg vred om låsen!- og en dame unnskylder seg, snur og går ut; "Låsen er nok ødelagt, jeg skal stå og passe på til det er ledig".

Så er det visstnok en inngang fra andre siden av rommet også.. og brått strømmer det inn med folk. Festkledde mennesker som registrerer at jeg er der,- noen ser litt oppgitte ut men ingen bryr seg med at jeg forsøker å si at det er opptatt! Så kommer Sigbjørn Johnsen bort til meg og forklarer at Erna har nøkkel til alle rom på hotellet og at det var hun som hadde låst opp og bedt alle om å møtes der inne. Og at det var fint om jeg kunne bli ferdig. :roll:

Kanskje drømmen sier noe symbolsk om magefølelse og valgresultat, hva vet jeg.. :lol:
Antall ord: 240
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 184
Startet: 24 Sep 2013 01:48
10
Lokalisering: Skottland
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 95 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Fero »

Siden jeg er fersk på forumet tar jeg meg den frihet til å spy ut poster i tråder jeg snoket rundt i før jeg meldte meg inn :bandit

Drømmer om verdensrommet

Jeg drømmer med jevne mellomrom at jeg er på tur i rommet. Jeg har flere ganger drømt at jeg har vært på månen, og i hver nye drøm husker jeg de forrige gangene (drømmene) jeg var der. I den siste pekte jeg fornøyd ut av vinduene i romskipet, mens jeg forklarte de andre reisende om hva det var vi så. Jeg hadde jo vært der før, så da var det naturlig å ta på seg rollen som romguide :p

Andre ganger har jeg drømt at jeg enten flyr fritt i rommet, eller at jeg er i romskip. I disse drømmene ser jeg verdensrommet fra et større perspektiv. Suser rundt i forskjellige galakser og nyter i grunn bare den gode utsikten. På en av disse reisene dro jeg til verdensrommets ende, og da var jeg ikke i et romskip, snarere bare i min egen kropp. Jeg husker følelsen av å flyte helt ved enden. Jeg kunne se at verdensrommet sluttet, og at det var ingenting på andre siden. Jeg tok selvfølgelig en tur over til "rommet utenfor" og fløt litt rundt i tomrommet, også stakk jeg tilbake til verdensrommet og fløy hjem igjen :D Fin opplevelse. Om det betyr så mye, det vet jeg ikke, men disse romdrømmene er alltid veldig levende, så jeg koser meg stort hver gang jeg har hatt en av dem. Technicolor og surroundlyd, liksom! 8)
Antall ord: 273
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Svartepus »

Håper jeg ikke er sanndrømt for i natt drømte jeg at jeg fikk orakelkortene og tarotkortene jeg har bestilt, og begge var godt brukte og skikkelig lurvete. Det var til og med ett kort som var så slitt på midten at det nesten var hull i det. Håper jeg ikke blir like skuffet i virkeligheten.
Antall ord: 59
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
faith903
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 04 Okt 2013 16:39
10
Kjønn (valgfri): Gluint
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 9 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av faith903 »

Heisann!

Jeg er ikke så aktiv på dette forumet, men jeg tar meg tid til å lese ganske så mye her inne innimellom. Jeg vil gjerne ha tilbakemeldinger på en drøm jeg nettopp hadde, og hvis noen tar seg tid til å svare blir jeg veldig glad.

Jeg kan begynne med å si at jeg har stilt meg selv utallige spørsmål om livet, hva meningen er og hvorfor jeg er her. Jeg har blitt slengt frem og tilbake på Internett og inn i bøker som handler om livsfilosofi og det overnaturlige i flere måneder nå. Jeg har en venn fra den tiden Blink (sosiale medier) var populært, og denne vennen har jeg hatt jevn kontakt med over Internett siden den gang. Selv om det nå var en stund siden sist vi hadde pratet, så kom vi i prat om akkurat disse spørsmålene som jeg har stilt meg selv i denne perioden. Hun fortalte meg da at jeg skulle snart ha en drøm hvor jeg fikk svar på alle mine spørsmål.

Jeg drømte at jeg satt fremfor en datamaskin og leste noe. Rundt meg hørte jeg folk snakke. Jeg klarer ikke å gjengi det som ble sagt, men for meg virket det som om stemmene heiet på meg. På skjermen fremfor meg var det informasjon som jeg hadde lest før som jeg på en måte ikke forsto helt. Da jeg hadde scrollet ned og kommet til konklusjonen av at jeg ikke forsto det, igjen, var det en stemme som sa: Les det igjen! Og i neste øyeblikk som jeg da leser dette, får jeg en helt UBESKRIVELIG følelse av kunnskap, kjærlighet og forståelse. Det var som om hele hodet mitt ble fylt med akkurat dette.. Dette var SÅ intenst og virkelig for meg, har aldri før drømt noe lignende i det hele tatt. Da jeg våknet var jeg veldig skremt, og jeg fikk en følelse av at dette var virkelig. Jeg lå i sengen og turte ikke tenke noe som helst.. Deretter sovnet jeg og husker ingenting av det jeg drømte videre. Hva betyr dette? Jeg er veldig opprømt av hele situasjonen, men samtidig ønsker jeg meg tilbake dit igjen, for det virket samtidig så nytt og spennende..

Håper noen kan gi meg svar, jeg går igjennom en periode i livet nå som jeg føler meg ekstremt alene og at ingen forstår meg.

Tusen takk
faith903
Antall ord: 420
"Thousands of candles can be lighted from a single candle, and the life of the candle will not be shortened. Happiness never decreases by being shared." -Buddha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

Det at du leste denne saken på datamaskinen to ganger og så forsto den andre gang kan tyde på at du som du skriver har lest om emnet før. Det at de rundt deg heier på deg er symbolsk for hjelperne dine som heier på deg, at du har kommet til et viktig punkt i selvutviklingen din, at du står foran et stort gjennombrudd/forståelse av ting :)

Og du er jo ikke alene oppe i alt dette, paranormal.no er jo stedet du kan stille spørsmål om slikt uten å bli sett på som sprøyte gal :D
Antall ord: 101
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
faith903
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 04 Okt 2013 16:39
10
Kjønn (valgfri): Gluint
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 9 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av faith903 »

Takk for svar! Det er betryggende å lese det du skriver.. Vet du, samme venn av meg fortalte meg i dag at jeg skulle få enda en slik drøm. Håper neste drøm gir meg mer svar, for jeg vet sannelig ikke hvor jeg er på tur i livet..
Antall ord: 50
"Thousands of candles can be lighted from a single candle, and the life of the candle will not be shortened. Happiness never decreases by being shared." -Buddha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

faith903 skrev:Takk for svar! Det er betryggende å lese det du skriver.. Vet du, samme venn av meg fortalte meg i dag at jeg skulle få enda en slik drøm. Håper neste drøm gir meg mer svar, for jeg vet sannelig ikke hvor jeg er på tur i livet..
Lykke til med drømmingen! Det kan komme mye rar informasjon i drømmer, jeg har selv opplevd å få informasjon om tidligere liv på den måten f.eks. :)
Antall ord: 81
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

Hadde en rar drøm i natt, litt rar ihvertfall :)

Først var jeg ute og gikk i et skogholt i nærheten av en gård eller noe, det så ihvertfall ut som om det var jorder i nærheten. Jeg gikk med to sverd, et i hver hånd, så klar for strid av noe slag. Sverdene hadde europeisk utseende, litt liknende Aragorns sverd i Ringenes Herre-filmene av en eller annen grunn. Klesstilen så jeg ikke så mye til, så bare en bukse og støvler av noe slag, evt. mulig det var sko og s.k. leggings. Men buksa og støvlene/skoene/leggings var sorte, utenom en eller annen form for spenner sånn omtrent midt på skinnleggen. Sverdene hadde en vag lysende effekt, gulhvitt lys.

Så del 2 av drømmen, her er jeg i et rom, hvite vegger/tak, omgitt av en rekke kappekledde mennesker med Viracochaliknende masker. Alle hadde samme maske og var kledd i hvitt, de sto bare rundt meg og hevet armene som om de velsignet/healet meg. Hvordan jeg var kledd her aner jeg ikke, fokuset var mer på de maskekledde enn meg selv :)

Kon Tiki Viracocha:
Image

Men maskene liknet mer på denne karen fra Mohenjo-Daro, håret og skjegget var forøvrig rødbrunt på maskene og maskene dekket hele ansiktet og så ut til å bli festet ved ørene;
Image

Sverd:
Image
Antall ord: 233
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
oskar
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 13 Nov 2013 13:59
10

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av oskar »

ludoburgero skrev:
Limme skrev:
ludoburgero skrev:

Så... til dere andre? Har dere noe som går igjen i drømmene deres?
I forskjellige "fasonger", varianter... bare at det er en ting som går igjen liksom?
Noen drømmer jo ofte om havet, andre drømmer ofte om dyr.

Og betyr disse tegnene noe?
Har vel ikke noe spesielt som går igjen.. Bortsett fra da farfaren min døde. Vi var veldig close.
Drømte den samme drømmen mange netter i tre-fire uker etter at han ble gravlagt; Er i stua hos pappa, og inn kommer farfar. Han klemmer meg, og sier at det er kjedelig å ligge under jorda, deretter spiser han ett eple mens vi snakker om forskjellige ting, også blir han borte.

Vi snakket alltid om forskjellige ting i hver drøm, ellers var den lik..
Og jeg hadde alltid en god følelse når jeg våknet..

Tror bare jeg har mareritt to eller tre ganger iløpet av livet.. :D
Da er du jo heldig! :)
Når jeg var liten bestod sikker 199 av 200 drømmer av mareritt.
Nå har jeg "mareritt" sikkert 1 av 200 ganger til gjengjeld.
Jeg føler mareritt har veldig mye med kosthold å gjøre! Flere som føler dette?
Antall ord: 213
Alternativ medisin og behandling http://www.amed.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av ludoburgero »

Neppe. Da hadde jeg hatt mareritt hver eneste natt og våknet kaldsvett.
Kostholdet mitt er ikke fullt så variert som det burde, og jeg har jo glutenallergi og sånt.

Men ost! Ost forårsaker faktisk merkelige drømmer! Dette er vitenskap! ;)
Antall ord: 43
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links