Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHvilke drømmer drømmer du?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger
I dag har JEG BURSDAG ! Gratuler meg ;)

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Høretil »

Svartepus skrev:I natt drømte jeg at jeg var gravid og skulle føde. Jeg hadde ikke noen utpreget gravidemage og følte meg helt uforberedt. Hadde ingenting som minte om veer eller noe heller. Jordmoren mente jeg var klar til å føde og var på tur til å jage meg ned i liggende stilling og begynne å ta imot ungen. Jeg ymtet frampå om at jeg hadde fått anbefalt keisersnitt av medisinske årsaker (dette er faktisk tilfelle i virkeligheten) men det mente hun var bare tull, jeg skulle føde naturlig. Jeg kom aldri så langt at jeg fødte men gikk lenge rundt og trødde på gulvet mens jeg snakket med jordmoren og lurte på hvorfor jeg ikke merket noe til at jeg skulle føde. Rett før jeg våknet så jeg et skilt eller noe på en vegg som visstnok skulle være dato for fødselen av barnet mitt; 16. august. Jeg husker dessverre ikke årstallet.

Etterpå drømte jeg om masse svære stjerneskudd og lysende spiraler som fløy over himmelen. Tror til og med det var noen paranuts der, blant annet Bearchild :D

Sånn er det med ferie og mye soving, da drømmer jeg masse. Det som er ekstra sært er at jeg har begynt å drømme mye klarere og detaljert (og til tider rarere) etter at jeg sluttet på hormonprevensjon.
Når jeg drømmer om graviditeter så er de som regel sanne! To ganger har jeg drømt at venninner er gravide, og dagen etter har de kommet å betrodd seg om deres graviditeter :)

Det kan være en ønskedrøm, men siden du ble "overraska" av at du var gravid så kan det jo kanskje tyde på at det likevel er noe som hender i kroppen din, at kroppen din er fri for de hormonene som du puttet inn med p-piller etc? Kanskje er du allerede gravid? :D hihi

Stjerneskudd kan symbolisere at dine drømmer blir oppfylt! Sååå kanskje du venter en liten baby 16 august neste år, eeeeller 2015 baby :D
Antall ord: 346
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger
I dag har JEG BURSDAG ! Gratuler meg ;)

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Høretil »

Fødsel er i alle fall et godt tegn; nytt liv, ny begynnelse! Kanskje skal du inn i en ny fase i livet ditt, en forrandring til det gode :)
Antall ord: 29
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Svartepus »

Det er liten sjanse for at jeg er gravid da vi har vært veldig forsiktig etter at jeg sluttet på pillene. Dessuten er kroppen min litt i ulage så oddsene er dårlige. Sjansen for at ungen kommer 16. august er vel enda mindre sannsynlig for da må jeg være eller bli gravid akkurat nå og få en unge som er født litt for tidlig, noe som er lite sannsynlig med en familiehistorie på begge sider med unger som koser seg 14 dager på overtid :p Eller vent litt; planlagt keisersnitt tas vel alltid før termin? Oh noes nå ble jeg nesten litt nervøs... Kanskje jeg må ta en test?

Neida, har drømt om graviditet før uten at det ble noe av det så regner med det er falsk alarm denne gangen også. Jeg bør uansett vente litt med å bli gravid til jeg har fått kontroll på diverse greier i kroppen så vi er så forsiktige som vi overhodet kan. Etter 24. januar en gang får jeg vite om jeg overhodet kan/bør bli gravid. Dessuten er samboeren litt ferdig med unger og jeg vet ikke helt om jeg vil ha unge, så om det hadde klamret seg fast en liten minime inni meg hadde det blitt rimelig kaos i heimen.

Jeg får satse på en ny begynnelse! Enkelte ting hadde vært greit å få orden på da jeg ikke er helt fornøyd med tingenes tilstand...
Antall ord: 248
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger
I dag har JEG BURSDAG ! Gratuler meg ;)

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Høretil »

Svartepus skrev:Det er liten sjanse for at jeg er gravid da vi har vært veldig forsiktig etter at jeg sluttet på pillene. Dessuten er kroppen min litt i ulage så oddsene er dårlige. Sjansen for at ungen kommer 16. august er vel enda mindre sannsynlig for da må jeg være eller bli gravid akkurat nå og få en unge som er født litt for tidlig, noe som er lite sannsynlig med en familiehistorie på begge sider med unger som koser seg 14 dager på overtid :p Eller vent litt; planlagt keisersnitt tas vel alltid før termin? Oh noes nå ble jeg nesten litt nervøs... Kanskje jeg må ta en test?

Neida, har drømt om graviditet før uten at det ble noe av det så regner med det er falsk alarm denne gangen også. Jeg bør uansett vente litt med å bli gravid til jeg har fått kontroll på diverse greier i kroppen så vi er så forsiktige som vi overhodet kan. Etter 24. januar en gang får jeg vite om jeg overhodet kan/bør bli gravid. Dessuten er samboeren litt ferdig med unger og jeg vet ikke helt om jeg vil ha unge, så om det hadde klamret seg fast en liten minime inni meg hadde det blitt rimelig kaos i heimen.

Jeg får satse på en ny begynnelse! Enkelte ting hadde vært greit å få orden på da jeg ikke er helt fornøyd med tingenes tilstand...
Det skal jo ikke så mye til alltid, og man hører jo titt og ofte om de som "ikke kan bli gravide" som plutselig ender opp med et frø :) keisersnitt blir planlagt før terminen ja, så sjansen er jo så absolutt der, hihihi :) en liten mini svartepus hadde jo vært koselig! Denne kvinnekroppen er et mysterium, men plutselig så kan jo faktisk ting snu, selv om man ikke hadde trodd det :)

Det er jo en fin tid for ny start nå, nyttår, vi går mot våren og nytt liv! Jeg gleder meg til ting blir grønt :D
Antall ord: 353
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

Hadde en snodig drøm, sæsr langvarig forøvrig, natt til nyttårsaften 2013. Jeg var oppe til skriflig eksamen. I hva aner jeg ikke, men man fikk visst lov til å benytte en eller annen form for ordbok/oppslagsverk, uten at jeg så hva slags type ordbok/oppslagsverk. Det er mulig det var flere eksamensdeltakere i rommet, men de så jeg i tilfelle ikke. Bare eksamensvakten som satt forrest i rommet, rett foran meg forøvrig. En eller annen litt eldre kar med hvitt, kort hår. Husker jeg stilte ham et spørsmål, men jeg husker ikke hva spørsmålet var, bare at det måtte jeg ta opp med utdanningsdepartementet.

Drømmen vekslet mellom eksamenskriving komplett med gammeldagse kladdeark og innføringsark og to "vaktmestere" som gikk i en gang og jaktet på en rotte. Gangen minnet lite om en skolebygning, mer sånn mystifistisk mayatempel fra Indiana Jones-filmene komplett med "dragehoder" på veggene. En av disse inneholdt noe skummelt, kanskje rotta, fordi en av vaktmesterne stakk hånda inn i kjeften på en av disse "dragene" og ble bitt :)
Antall ord: 186
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Svartepus »

Her om natta drømte jeg at jeg hadde hovedrollen i en operaforestilling! Problemet var bare at jeg jo ikke kan synge opera og det var jeg veldig klar over i drømmen. Jeg fattet ikke hvordan jeg skulle komme meg gjennom dette uten å drite helt på draget men alle bare jattet med meg når jeg klagde og mente tydeligvis at dette kunne jeg :roll: :lol: Heldigvis våknet jeg før premieren...
Antall ord: 72
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
QueenOfSwords
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 20 Jun 2013 22:49
10
Har takket: 62 ganger
Blitt takket: 27 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av QueenOfSwords »

Kanskje svartepus bør ta hintet om å stille seg frem for publikum, og fortelle sin historie? Kanskje hive seg ut på det å stille seg i ramplyset, og fremføre noe, i ditt eget liv? Og ikke være så beskjeden, at "nei, dette kan jeg ikke"? :sang
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Svartepus »

Det er kanskje heller det at jeg er utdannet innen underholdningsfeltet og også jobber med det til daglig. Riktignok ikke utøvende men nok til at jeg ikke har det helt store eksponeringsbehovet for tiden. Kanskje heller tvert i mot :P Jeg tror drømmen handler om følelsen av å ikke være forberedt, det at andre har forventninger til meg som jeg ikke er sikker på om jeg klarer å innfri.
Antall ord: 70
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Empathica »

Noe som ofte går igjen i mine drømmer er utroskap. :?

Har pågått i flere år .... I drømmene altså. :p

Edit: Vil bare legge til at dette er ikke noe jeg drømmer om å gjøre. Tvert imot, da jeg er veldig lojal av meg. Våkner med kjempedårlig samvittighet.
Har jeg drømt at han er utro, våkner jeg og er kjempeforbanna.
Antall ord: 68

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av g.r.y »

Empathica skrev:Noe som ofte går igjen i mine drømmer er utroskap. :?
Jeg tenderer også til å ha et ganske så innholdsrikt kjærlighetsliv i drømmeland, og som oftest midpunkt i et trekantdrama. Forskjellen er imidlertid at om jeg har en affære og/eller er i ferd med å ´dumpe` kjæresten pga. denne nye, har ikke noen kjæreste fra det virkelige livet vært innvolvert på det jeg kan huske. Som regel er det en hinsides "greie" på gang med hva som trolig er et produkt av min fantasi, og som jeg ikke har kunnet se for meg når jeg har våknet, selv om følelsen fra disse drømmene kan sitte igjen lenge. Om noe, er det bare etnisitet, hårfarge & sånn cirka kroppsbygning som eventuelt sitter igjen av det visuelle.
- Men her om natten, skjedde det imidlertid et unntak, da fyren brått fikk et ansikt jeg husket, -og fortsatt husker. -Som vanlig helt fremmed fra mitt våkne liv, men jeg hadde definitivt kjent ham igjen på gata om han brått skulle dukke opp i levende live.. (-Det hadde iallefall ikke blitt noe problem mht å påkalle fyrens oppmerksomhet, siden jeg utvilsomt ville gått "head down" rett i kanvasen.. (he, he))
Antall ord: 213
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Empathica »

Enkel drømmetydning om utroskap.
Utro :
Dette er en motsetningsdrøm. Drømmer du din partner er utro vil han eller hun alltid være trofast. Dette gjelder selvsagt bare hvis drømmen er et symbol, og ikke en forutsigelse. Er dine venner utro setter de deg høyt. Hvis du er utro har du dårlig samvittighet for noe.
Antall ord: 60

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Chimera »

Har selv opplevd noe lignende i en drøm, at jeg traff ei dame som jeg oppfatta vill bli min livsledsagerske. Litt senere så jobba jeg på det lokale sykehuset, som er en arbeidsplass med maaange ansatte, og da var det ei der som jeg synest jeg kjente igjen fra drømmen. Vel, det klaffa definitivt ikke, .... , ...., . (Hun i drømmen var forøvrig mørkhåra, så Gry er utenfor mistanke her :badgrin: ) Man bør ikke stole på drømmer eller visjoner, de kan gjøre mer skade enn man aner :( .

(Kanskje det er et hint til Jeditrond også her, hvem vet om hva du enn nå ser har si rot i vvirkeligheten, kanskje i de andre realitetene du beveger deg i?. Det er mulig at di livsledsagerske befinner seg nærmere enn du tror.!)

Jeg personlig har gitt opp, jeg har tross alt negativ utstråling, og venter på at døden skal komme å befri meg.... :-({|= :ooom :( :sombie :natta :ge :wx :diablo :bye_cruel :thumbdn :zzz :badgrin:
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Empathica »

Nei, man skal ikke stole helt blindt på slikt. Helt enig med du.

Men personlig har jeg tro på at drømmene av og til prøver å fortelle/lære oss noe.

Synd drømmen ikke gikk i oppfyllelse da.
Og synd det ikke var Gry, da det virker som om hun er ei trivelig dame. :)
Antall ord: 56

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Svartepus »

Empathica skrev:Enkel drømmetydning om utroskap.
Utro :
Dette er en motsetningsdrøm. Drømmer du din partner er utro vil han eller hun alltid være trofast. Dette gjelder selvsagt bare hvis drømmen er et symbol, og ikke en forutsigelse. Er dine venner utro setter de deg høyt. Hvis du er utro har du dårlig samvittighet for noe.
Vet ikke om jeg kjøper helt den der med dårlig samvittighet. Det stemmer nok i enkelte tilfeller men jeg oppfatter mine utroskapsdrømmer mer som symbol på at jeg er livredd for å miste samboeren. Det er bare en ting som er verre enn å bli bedratt av en man er glad i, og det er å bedra selv. Selv om jeg vet godt at jeg aldri hadde klart å være utro på ordentlig, hører man om så mange som likevel gjør det. Av og til får man litt tvangstanker om at "tenk om..." og er redd for å gjøre en diger brøler og miste den man er glad i.
I de fleste drømmer der jeg er utro innser jeg plutselig i drømmen at jeg jo er opptatt og får helt noia over hvor dum jeg har vært. Da er det godt å våkne og innse at alt er i orden! ;)
Antall ord: 220
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Prismia »

I perioder hvor jeg er sliten og/eller stresset drømmer jeg ofte om at jeg enten må rekke skolebussen/bussen eller at jeg må skyndte meg å pakke kofferten fordi jeg skal reise bort/hjem. Rekker jeg ikke bussen eller flyet/båten (aldri tog da jeg ikke er vant med å ta tog) så er det verdens undergang. Skikkelige stressede drømmer.

Jeg ble mamma for første gang for 3 mnd siden og har ofte siden da drømt at samboer har forlatt meg, jeg er ikke redd for det men kanskje ubevisst.

Foreldrene mine har nettopp flyttet fra kommunen hvor jeg vokste opp, noe jeg syns er trist. Så jeg har i det siste hatt utallige drømmer om at jeg hjelper de å flytte, det tok slutt når jeg besøkte de for første gang der de bor nå.

Disse drømmene har ikke noe paranormalt med seg, de er styrt av underbevisstheten min.

Har mange ganger drømt om personer jeg ikke har sett på lang tid, flere år, og innen 2-3 dager så møter jeg personen. Ofte en person jeg knapt kjenner, som jeg f.eks ikke har på Facebook. F.eks en jeg gikk på videregående med eller en tidligere nabo.

To ganger har jeg drømt at noen har dødd, og samme natta har noen jeg kjenner tatt livet sitt. Og flere "rundt" meg har dødd kort tid etterpå. Er ikke vant med at folk jeg kjenner dør, så det er merkelig syns jeg. Er det tilfeldig eller ikke? Who knows! Vil ikke drømme sånt igjen! :beg

Ei venninne av meg døde for 3 år siden og jeg har drømt om henne flere ganger, sikkert pga savnet. Men en gang drømte jeg at jeg gikk tur på en øde vei, og plutselig dukket hun opp og sa at jeg ikke må bekymre meg for henne. Og så var drømmen over. Jeg er sikker på at det var henne som besøkte meg i drømmen.
Antall ord: 344
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links