Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHvilke drømmer drømmer du?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

De døde kan besøke oss i drømme, så det var nok venninnen din som var innom. Det at folk rundt deg tok livet av seg rett etter drømmer hvor du selv døde derimot var neppe noe varsel. Da hadde det vært klarere skulle en jo tro. Dødsfall i drømme er som oftest sider ved en selv man ikke trenger lenger, man kan begrave ymse negative sider av seg selv f.eks.
Antall ord: 79
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

Rar drøm igjen, var oppe til eksamen i natt, skriftlig sådan :) Drømte at jeg lente meg over til sidemannen for å sjekke noe, sidemannen er en kompis. Så kom klasseforstanderen vår fra ungdomsskolen og lurte på om vi jukset. Men vi hadde ikke begynt en gang. Eksamensoppgaven var mildt sagt uklar, ennå rarere var det at den var merket med et russisk ord, zver, som betyr noe i retning av villdyr/beist. Jepp, noen hadde skrevet med kyrilliske bokstaver på forsiden til eksamensoppgaven. Den var forøvrig helt hvit utenom et felt dekket med rød tape i høyre marg, dvs. mer rød-orange og den var liksom over noe, så tapen skulle rives av "nedover". Aner ikke hva som var dekket til.

Var det kun hjernen som rotet med minner fra ungdomsskolen eller var det noe annet rart? Jeg var jo på kaffebesøk hos kompisen på fredag i forrige uke, og da ble jo ungdomsskoletiden diskutert litt :)
Antall ord: 164
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_ClairVoy

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Slettet_ClairVoy »

ludoburgero skrev:Jeg har startet drømmetråd før, det vet jeg, men jeg ville starte opp en ny...
grunnen er at jeg gjentatte ganger drømmer om visse elementer som er ofte med, og det har skjedd de siste nettene også, spesielt godt husker jeg inatt at jeg drømte det.

HEIS.

Hva er det med meg og heiser?
Er det noen som har drømmetydning som hobby her? :)
Jeg drømmer stadig vekk at jeg befinner meg i heiser.
Noen går utrooolig hurtig, avogtil er det gammeldagse, som i noen slags sjakter, smale ganger, ofte lagerbygninger, og andre ganger dreier det seg om tidsreiser, i framtiden hvor heisene går opp imot g-kraft og alt det der...
Og ofte er det slik at heisene får problemer eller går så fort at det svimler for meg, jeg føler ubehag og våkner. Men ikke inatt, da var det slik at jeg kom til "forskjellige verdener" for hver gang dørene åpnet seg.


Så... til dere andre? Har dere noe som går igjen i drømmene deres?
I forskjellige "fasonger", varianter... bare at det er en ting som går igjen liksom?
Noen drømmer jo ofte om havet, andre drømmer ofte om dyr.

Og betyr disse tegnene noe?

Æ drømme ofte at æ ser gjenferd, føle dem og høre dem.
Oftest har det noe med paranormale evna å gjøre. Menneska som vil vite om det nokka åndelig
i hus/leilighet så da hente dem mæ. Det e nesten likt Åndenes Makt, bare æ sende ikkje åndene over til den siden. Det har også hent at æ så fortiden med det 3dje øyet. vet ikkje ka det betyr når evnan kommer i drømman
Antall ord: 292

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Bearchild »

I dag tidlig våknet jeg og var sliten etter å ha løpt unna et digert skred i hele natt. Det var sikkert bare en vanlig "katastrofe- drøm" som sikkert ikke betyr noe annet enn at jeg har noe hengende over meg. Det var ihvertfall et digert rasområde, fjellknauser og stein i bevegelse. Masse firetall,- et boligområde i 4 kilometers radius ble evakuert og "noe" var styrke 4. Kanskje et bittelite jordskjelv? Var også noe med 0,24 som jeg ikke husker hva var.
For en gangs skyld var det ikke i nærheten av meg/ hjemmet mitt, det var tilfeldig at jeg var der. Jeg tror det var i Bærumsområdet. Av alle steder. :p

Uansett har jeg løpt i hele natt. Det holdt liksom ikke å løpe unna, raset stanset nemlig opp en stund og så ut til å stabilisere seg. Da måtte jeg jo løpe tilbake og se på skadene bare for å måtte snu og løpe vekk igjen når det begynte å buldre på nytt. :roll:
Antall ord: 175
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

Natt til mandag drømte jeg at jeg så ned på en samurai, eller ihvertfall en mann fra den epoken med det typiske langsverdet. Han var ytterst død siden det kom blod fra under ham, sannsynligvis ikke for egen hånd, da ville han ikke ha ligget i sånn 'splætt' posisjon med sverdet liggende og slenge på gulvet.

Symbolikken her? Jeg har "tatt livet av" noe jeg ikke trenger lenger? Evt. så er det minner fra tidligere liv :mrgreen:
Antall ord: 81
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Det beste for tolkning er å se på hvordan man selv hadde det da man drømte drømmen, dagsformen kan jo være litt individuelt, så det kan omhandle at du ikke følte deg bra også den dagen og dermed drømte at noen/deg lå nede .... Det har de jo vært mye undertrykkele her på planeten tidligere (og fremdeles) så det kan vise til påført undertrykkelse i fortid man ble plassert, født inn eller reinkarnert inn i situasjoner som påførte angst og som enda påvirker den dag i dag og man kan se på det at det er saker som "skal" beseires, da man lett kan innhente farer man har vært utsatt for tidligere liv inn i dette livet og det kan være irrasjonelt siden situasjonen idag er anneledes enn den var den eller de gangene. Ergo kan det godt hende det handler om det du nevnte selv at det jobbes med noe som skal beseires.

På en annen siden så er det vanskelig å slå fast en tolkning, jeg selv har pleid å se på hva jeg selv føler i drømmen.
Antall ord: 193

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

galaxy skrev:Det beste for tolkning er å se på hvordan man selv hadde det da man drømte drømmen, dagsformen kan jo være litt individuelt, så det kan omhandle at du ikke følte deg bra også den dagen og dermed drømte at noen/deg lå nede .... Det har de jo vært mye undertrykkele her på planeten tidligere (og fremdeles) så det kan vise til påført undertrykkelse i fortid man ble plassert, født inn eller reinkarnert inn i situasjoner som påførte angst og som enda påvirker den dag i dag og man kan se på det at det er saker som "skal" beseires, da man lett kan innhente farer man har vært utsatt for tidligere liv inn i dette livet og det kan være irrasjonelt siden situasjonen idag er anneledes enn den var den eller de gangene. Ergo kan det godt hende det handler om det du nevnte selv at det jobbes med noe som skal beseires.

På en annen siden så er det vanskelig å slå fast en tolkning, jeg selv har pleid å se på hva jeg selv føler i drømmen.
Litt usikker selv på hva jeg følte i drømmen der og da, men om jeg går tilbake og ser på drømmebildet, føler jeg matthet, oppgitt, var ikke nødvendig. Noe sånt :)
Antall ord: 232
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Jeg pleier å linke følelsene i drømmen til meg selv, så om du selv følte deg ikke bra kan drømmen ha kaste ut et bilde på hva du selv føler akkurat nå evt :)
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Empathica »

I det siste har jeg hatt mer kontroll og ro over drømmene mine.
Før var det mye kaos og virrvarr.
Det er interessant å tenke på syns jeg.

I natt drømte jeg noe spesielt som virkelig satte seg.

Var på besøk hos en nabo, og der hang det opp en del bilder på veggene.
De var blyanttegninger, som sønnen deres på 15 år hadde tegnet.
Tegningene var stort sett av dyr og mennesker.
Han hadde lagt flid på skyggelegging og detaljer, men bar samtidig preg av at han
fremdeles hadde mye å lære.

Men det som virkelig satte seg på minnet, var at øynene på alle dyr og mennesker
var tegnet på en spesiell måte. De var alle like, og manglet øyeeple!
Ikke så mye som en blyantstrek inni der.
Det hadde vært tegnet på et par stykker, men de var visket ut igjen.

Så våknet jeg ...
Antall ord: 154

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Kanskje du selv har følt at du mangler å se klart siden du har antagelig følt kaos og rot, så kan det i så fall være symbol på det :) blyanttegning og ung alder kan likeså være symbol på det også, manglende farger altså og det naivistiske uferdige .. det med du var i nabohuset som bygget av mennesker har dermed gjerne med tankemønster noe man bare tror og er oppkonstruert tanke eller tro i fra en selv, kanskje du føler det komme energier fra andre der du føler du ikke ser godt nok (siden det var nabohuset). Dybde og skyggelegging viser egen tro på fremskritt på detaljer dog.
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Empathica »

galaxy skrev:Kanskje du selv har følt at du mangler å se klart siden du har antagelig følt kaos og rot, så kan det i så fall være symbol på det :) blyanttegning og ung alder kan likeså være symbol på det også, manglende farger altså og det naivistiske uferdige .. det med du var i nabohuset som bygget av mennesker har dermed gjerne med tankemønster noe man bare tror og er oppkonstruert tanke eller tro i fra en selv, kanskje du føler det komme energier fra andre der du føler du ikke ser godt nok (siden det var nabohuset). Dybde og skyggelegging viser egen tro på fremskritt på detaljer dog.

Hmmm, det første om kaos og rot kan jeg kjenne meg igjen i, og har tenkt tanken selv også.
Men resten kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i.

Må bare presisere at naboen det er snakk om her, bor 2 km unna.
Bor på landet og her er vi naboer ganske spredd. :mozilla_wink:
Antall ord: 172

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Tror det ble litt uklart det jeg skrev, mente pga kaos du har følt så symboliserer en uferdig tegning uten øyne, er følelser/tanker du selv har følt på, og jeg mente ikke noen konkret om noen naboer du har i det hele tatt, andre personer opptrer ofte bare som en symbolikk på noe annet, men selvsagt ikke alltid :)
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

Drømte jeg sto i kassa på en butikk litt lenger oppe i landet og var på vei for å pakke ned varene mine. Da ble jeg stukket med kniv i ryggen på min høyre side, nokså langt nede på ribbena. Knivstikkeren var en ung dame med lyst, halvlangt hår, ikledd en sort kappe. Jeg hadde på min lange sorte frakk.

Symbolikken kan være så mangt her, men at jeg er redd for å bli stukket i ryggen symbolsk av folk jeg skal jobbe sammen med f.eks.? Hvorfor akkurat denne spesifikke butikken er jeg usikker på, jeg handler ikke så ofte her, utenom hvis jeg har vært ennå lenger oppe i landet på min fars grav.

Evt. så er dette en sanndrøm... :mrgreen:
Antall ord: 126
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Tror mest det handler om at du er redd for å bli dolket i ryggen av en kvinne, kjæreste, høyre siden er maskuling og handling og du ble stukket ved solar pleksus som er kontrollsenter for følelser .. sort kappe kan igjen vise til dette behovet for denne kontrollen og å gjemme seg litt, maskere seg selv, men ikke bevisst.
Hæ sanndrøm, nei det får vi ikke håpe 8) Tvilsomt!
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

galaxy skrev:Tror mest det handler om at du er redd for å bli dolket i ryggen av en kvinne, kjæreste, høyre siden er maskuling og handling og du ble stukket ved solar pleksus som er kontrollsenter for følelser .. sort kappe kan igjen vise til dette behovet for denne kontrollen og å gjemme seg litt, maskere seg selv, men ikke bevisst.
Hæ sanndrøm, nei det får vi ikke håpe 8) Tvilsomt!
Nei, satser jo på at jeg ikke er sanndrømt i dette tilfellet. Har forsøkt å finne ut av symbolikken, interessant det du nevner. Men det var høyere opp enn der magen er på fremsiden, si rett over nyrene et sted, i ribbena på ryggsidens høyre side. Et dårlig sted å stikke om man skal ta livet av noen om man ikke er ekspert på hvor ribbenas mellomrom befinner seg og uansett langt unna hjertet :)

Forøvrig trodde jeg alle drømmer om å bli dolket i ryggen, skjedde mens man hadde ryggen snudd til gjerningspersonen. Det er jo det uttrykket dolket i ryggen betyr, mens i dette tilfellet står personen foran meg, men stikker kniven inn i ryggen.

Hmmm.... ser den symbolikken tydeligere nå, utad, altså foran meg, virker personen til å stole på, men det er bare mens vedkommende leter etter et sted å dolke meg :D Så ja, en slags frykt for å bli "forrådt" av en kvinne/kvinnelig energi eller noe sånt. Det var ingen jeg kjenner denne lyshårede kvinnen :ooom
Antall ord: 249
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links