Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHvilke drømmer drømmer du?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Det er jo sandman det også da dust!
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 582
Startet: 24 Jan 2004 12:04
20
Lokalisering: oslo

Innlegg av H »

karina skrev:Det er jo sandman det også da dust!
nope... de er fucking badass.
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Jeg drømmer psykotiske og makabre drømme ofte.....sære drømmer. Men det er bare i perioder. Ellers pleier det å være ganske merkelige og fargerike drømmer. Den siste jeg husker....var at jeg tapte i en danse-konkuranse, dansepartneren var litt for tung til at jeg kunne svinge henne rundt. Så var jeg plutselig i en urban og moderne bar, som låg i et århundre gammelt hus ute i ødemarken. Så var det mørkt ute, og jeg og en annen stod og dampet på en terasse da det kom en hest og to føll løpende forbi....de var brune og hvite. Men så kom det løpende en gris som såg ut som en ponni og en hund blandet sammen og vi stod og spekulerte på hva slags dyr det egentlig var.
Det skjedde mye annet som jeg ikke gidder å nevne.....men anyways....

Det som jeg synes er litt artig er at den siste uken har jeg drømt at jeg var med i en såpeserie....og i hver scene står jeg å skjeller ut flere samtidig. Det var også en fortellerstemme i drømmene......og jeg har funnet ut at "såpeserien" heter; hearts all over. Har egentlig aldri skjønt hva kranglingen går ut på eller hvorfor jeg kjefter på dem....men obviously har det vel litt med at noe var litt løs på tråden.
Antall ord: 240

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

H. skrev:
karina skrev:Det er jo sandman det også da dust!
nope... de er fucking badass.
Det er det vel!
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 582
Startet: 24 Jan 2004 12:04
20
Lokalisering: oslo

Innlegg av H »

karina skrev:
H. skrev:
karina skrev:Det er jo sandman det også da dust!
nope... de er fucking badass.
Det er det vel!
hva er så emo med the sandman da ?

de fanger en person som de tror er døden, men de fanger feil person.
de tar fra han de tingene som gir han de kreftene han trenger for å regjere drømmeverdenen.

han fighter diverse demoner og folk for å få tilbake tinga sine... og han klarer det.

hva er så emo med det ?


haha... neil gaiman er samme forfatteren som sandman...

vedder på at Death er søstra til sandman...
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Ja jeg veit jo det her... Men død:prisen for et liv er jo en av bøkene i sandman-serien!
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 582
Startet: 24 Jan 2004 12:04
20
Lokalisering: oslo

Innlegg av H »

jeg opplyser meg selv :(

sia jeg ikke viste det....
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 18 Okt 2006 03:08
17

Innlegg av Liis »

eg har gjennom årene mange møter med folk fra forskjellige steder i verden... ukjente, fremmede mennesker som allikevel fremtreder som sterke personligheter. Dette møtet var litt annerledes..


Jeg forlater på en måte denne planeten. Vet ikke helt hvordan, men jeg blir liksom vist vei...jeg ser universet og flere planeter, men er målrettet på reisen min.

Dette stedet jeg kommer til er som jorden. Det er natt og mørkt. Jeg setter meg i en bil. Sjåføren har fått i oppgave å hente og kjøre meg et sted. Det er en fin bil, tror den har sotede vinduer. Sjåføren er mørk og kraftig. Han kjører litt agressivt og vi snakker sammen, men jeg husker ikke om hva. Han slipper meg av et sted ved sjøen...

Det er et hus. Jeg skal møte en i huset, det er fint og ser dyrt ut.
Han som kommer for å møte meg er eldre. Han virker ikke gammel, men autoritær og vis.
Han er tydeligvis en lederskikkelse. Han har på seg et lyst antrekk og er mild mot meg. Jeg trives med han, er avslappet, bare ganske forundret over situasjonen. Jeg hører liksom hjemme her... samtidig som jeg ikke gjør det..

Han forteller meg hva planeten heter, jeg husker ikke hva. Også forteller han meg hva mitt "virkelige" navn er og hvem jeg egentlig er.
Navnet mitt er ikke jordisk...
Han viser meg på en måte en vei, navigerer visuelt slik at jeg på en måte ser veien i mitt indre.

Alt er litt fjernt her, jeg husker ikke så godt lenger detaljene, men...

Noen forslag på hva budskapet i denne drømmen var?
Antall ord: 289

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atlas<3
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 26
Startet: 19 Okt 2006 21:52
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestby

Innlegg av Atlas<3 »

Jeg drømmer ofte at jeg blir skutt.. Tiden stopper, det svir i brystet og så slutter drømmen. Har hørt at 99.9% av de som drømmer at de dør, de dør på ordentlig. Og jeg har dødd i drømmer to ganger etter at jeg ble skutt. Ekkelt.

En annen ting som er ekkelt, som egentlig ikke har så mye med drømming å gjøre, er at de alle fleste folk dør kl. kvart over 3 på natta. Dette er forsket på.
Da jeg var liten, våknet jeg hver natt. Og jeg våknet alltid kvart over 3!:S
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av sosja »

Atlas<3 skrev:Jeg drømmer ofte at jeg blir skutt.. Tiden stopper, det svir i brystet og så slutter drømmen. Har hørt at 99.9% av de som drømmer at de dør, de dør på ordentlig. Og jeg har dødd i drømmer to ganger etter at jeg ble skutt. Ekkelt.

En annen ting som er ekkelt, som egentlig ikke har så mye med drømming å gjøre, er at de alle fleste folk dør kl. kvart over 3 på natta. Dette er forsket på.
Da jeg var liten, våknet jeg hver natt. Og jeg våknet alltid kvart over 3!:S
Ble litt nysgjerrig jeg nå, hvor har du hørt at 99.9% at de som drømmer at de dør-dør i virkeligheten? Å drømme om død, betyr i hovedsak endringer.
Antall ord: 146
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atlas<3
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 26
Startet: 19 Okt 2006 21:52
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestby

Innlegg av Atlas<3 »

Det var en venninne som sa det en gang. Er ikke sikkert det er sant da;)
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Atlas<3 skrev:Jeg drømmer ofte at jeg blir skutt.. Tiden stopper, det svir i brystet og så slutter drømmen. Har hørt at 99.9% av de som drømmer at de dør, de dør på ordentlig. Og jeg har dødd i drømmer to ganger etter at jeg ble skutt. Ekkelt.

En annen ting som er ekkelt, som egentlig ikke har så mye med drømming å gjøre, er at de alle fleste folk dør kl. kvart over 3 på natta. Dette er forsket på.
Da jeg var liten, våknet jeg hver natt. Og jeg våknet alltid kvart over 3!:S
Drømmer om død betyr som oftest ny start, en form for fødsel, forandringer e.l.

Jeg vil påstå at 100% av dem som drømmer om død dør på ordentlig, før eller senere...
Og til forskjellige tidspunkt, både kl 3.15 og ellers på døgnet.

Jeg har litt problemer med å tro at forskning viser at "de fleste" dør kl 03.15... Ingen jeg vet om har dødd akkurt da. Pave Johannes Paul 2 døde visstnok ca kl 21.37 om kvelden (som et lite eksempel...).
Mennesker dør nok på vidt forskjellige tidspunkt, men hvis du har bevis for at 03.15 er spesielt i denne sammenhengen må du gjerne vise til kildene e.l. Jeg synes bare det høres usannsynlig ut.
Antall ord: 246
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Brukernavn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 17 Mar 2007 01:43
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: På en rosa sky

Innlegg av Brukernavn »

Jeg drømmer ikke om spesielle "ting" som går igjen, jeg syns mine drømmer kan minne om filmer. Jeg drømmer ofte om ting jeg har tenkt på, folk jeg har hørt om eller snakket med på internett uten å ha sett dem(når jeg møter dem senere ser de helt annerledes ut).

I natt drømte jeg om en jeg var betatt av på barneskolen, han hadde fått i oppdrag å drepe meg. Det skumle var at jeg så ham i byen i dag, etter x antall år.

Et par ganger har jeg drømt om hendelser som viste seg å skje en stund etter.
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Svart katt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 24 Jun 2007 14:08
16

Innlegg av Svart katt »

Skrev det feil sted, klarer ikke slette meldingen..
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fergestad

Innlegg av Fergestad »

Drømmer sååå ofte at oldemoren min skal dø den 26. juni :S
Henne er 84 år.. Men over til drømmen:

Jeg drømte at jeg skulle på besøk til oldemoren min, da jeg kom inn døren lå henne ved stolen ( vi kaller det stolen fordi den har gått i arv i familien lenge, den skal jeg arve igjen etter oldemoren min) henne lå der , det rant blod fra munnen, men ingen andre steder.
Når jeg så det besvimte jeg. Det var det. Den har jeg drømt ofte, helt siden i fjor! og på 26. juni skal jeg på besøk til oldemoren min. Veit ikke om jeg tørr og dra alene etter drømmen! Forslag ?
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links