Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHvilke drømmer drømmer du?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
elm
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 58
Startet: 27 Jun 2007 00:28
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer

Innlegg av elm »

jeg kan tyde litt..
Sist redigert av elm på 27 Aug 2007 00:10, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Liana
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 62
Startet: 27 Apr 2007 14:53
17
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 3 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Liana »

ludoburgero skrev:Jeg har startet drømmetråd før, det vet jeg, men jeg ville starte opp en ny...
grunnen er at jeg gjentatte ganger drømmer om visse elementer som er ofte med, og det har skjedd de siste nettene også, spesielt godt husker jeg inatt at jeg drømte det.

HEIS.

Hva er det med meg og heiser?
Er det noen som har drømmetydning som hobby her? :)
Jeg drømmer stadig vekk at jeg befinner meg i heiser.
Noen går utrooolig hurtig, avogtil er det gammeldagse, som i noen slags sjakter, smale ganger, ofte lagerbygninger, og andre ganger dreier det seg om tidsreiser, i framtiden hvor heisene går opp imot g-kraft og alt det der...
Og ofte er det slik at heisene får problemer eller går så fort at det svimler for meg, jeg føler ubehag og våkner. Men ikke inatt, da var det slik at jeg kom til "forskjellige verdener" for hver gang dørene åpnet seg.


Så... til dere andre? Har dere noe som går igjen i drømmene deres?
I forskjellige "fasonger", varianter... bare at det er en ting som går igjen liksom?
Noen drømmer jo ofte om havet, andre drømmer ofte om dyr.

Og betyr disse tegnene noe?
Har du noen spesielle opplevelser med heiser? Fra barndommen, f.eks? En heis kan ofte veilede deg på om det går oppover eller nedover med følelsene dine (f.eks om du kommer til å føle deg lykkelig eller deprimert, om du får opp eller nedtur) og hvis heisen får problemer, så får du en utfordring. Hvis heisen står stille, så står livet ditt stille også.

Hos meg er vold, død og smerte det som går mest igjen :( jeg har nesten blitt vant til det, selv om det til tider dukker opp så absurde ting i drømmene at jeg blir direkte skremt. Grunnen til dette er nok at jeg har det veldig vondt inni meg. Sliter med psykiske lidelser, og har det for det meste ganske vanskelig. Smerten jeg har inni meg, kommer til uttrykk i drømmene. Det er derfor man drømmer, for å få innsyn i sin egen underbevissthet.
Antall ord: 377

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 370
Startet: 14 Apr 2007 20:05
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fantasia;)
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av freespirit »

Jeg drømmer ofte om at jeg er sperre inne på en eller annen måte, og hvist jeg kommer ut løper jeg bestandig til samme del av byen. Aldri kommet lengere enn det.
Men de drømmene kan variere. Jeg kan være speret inne av et uhell, til å bli holdt fanget..
Antall ord: 54
Æ e ækte finnmarking!!:D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
karobb5
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 11 Aug 2007 06:26
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: molde

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av karobb5 »

ludoburgero skrev:Jeg har startet drømmetråd før, det vet jeg, men jeg ville starte opp en ny...
grunnen er at jeg gjentatte ganger drømmer om visse elementer som er ofte med, og det har skjedd de siste nettene også, spesielt godt husker jeg inatt at jeg drømte det.

HEIS.

Hva er det med meg og heiser?
Er det noen som har drømmetydning som hobby her? :)
Jeg drømmer stadig vekk at jeg befinner meg i heiser.
Noen går utrooolig hurtig, avogtil er det gammeldagse, som i noen slags sjakter, smale ganger, ofte lagerbygninger, og andre ganger dreier det seg om tidsreiser, i framtiden hvor heisene går opp imot g-kraft og alt det der...
Og ofte er det slik at heisene får problemer eller går så fort at det svimler for meg, jeg føler ubehag og våkner. Men ikke inatt, da var det slik at jeg kom til "forskjellige verdener" for hver gang dørene åpnet seg.


Så... til dere andre? Har dere noe som går igjen i drømmene deres?
I forskjellige "fasonger", varianter... bare at det er en ting som går igjen liksom?
Noen drømmer jo ofte om havet, andre drømmer ofte om dyr.

Og betyr disse tegnene noe?
Hei intresangt dette!

Jeg opplever ofte at jeg er på flukt fra noen. men de klarer alltid å ta meg igjen. egentlig ganske frustrerende.
det går igjenn heile tia sånn : jeg er fanget av noen eller det kommer en mann med et gevær inn i huset. jeg greier og rømme.. eller så ser ikke mannen med geværet meg.
jeg springer så fort jeg kan og gjemmer meg ... men personen finner meg alltid.. sånne drømmer går igjen bare at det er andre personer og andre situasjoner og omgivelser!:)
Antall ord: 311
Karoline Brudesteh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
karobb5
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 11 Aug 2007 06:26
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: molde

Innlegg av karobb5 »

Jeg opplever ofte at jeg drømmer om personer som jeg har vist om men som jeg har glemt!
Det er egentlig litt praktiskt.. da kan man huske på folk man egentlig har glemt..

men noe annet! har noen følt at de har drømt noe som de føler virkelig betyr noe?
SOM liksom har en mening av noe slag?
Antall ord: 62
Karoline Brudesteh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
karobb5
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 11 Aug 2007 06:26
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: molde

Innlegg av karobb5 »

Da jeg var liten drømte jeg den samme drømmen 3 ganger tror jeg bare at i den tredje drømmen var alt plutselig mye skumlere og en ny person dukket opp.
Jo drømmen var: Jeg, søstra mi, bestefar, og pappa skulle spise pizza på et lokalt pizzasted som jeg har vært mange ganger før.. det var plutselig på en helt annen plass og det såg helt annerledes ut men på en måte hviste jeg at det var det samme gamle pizzastedet. rart hehe:P så drar bestefar og pappa ned i kjelleren på pizzastedet. merkelig nok er det ingen ansatte der.,. jeg og søstra mi drar ned for å lete etter pappa og bestefar.. så møter vi mikke mus, donald og den orginale disneygjengen.. bare at de var babyer.. de hadde på seg babyklær og var ganske småe alle sammen... liksom i tegneserieformat i virkeligheten.. vi begynner å gå bortover langs kjelleren som egentlig bare består av et betong gulv og steinvegger... egentlig en ganske smal kjeller. når vi har gått et stykke blir plutselig mikke og gjengen borte.. et øyekast bort ser vi mikke og gjengen blir brent inni en vanlig ovn.. ja sånn man har på kjøkkenet:P... har ikke peiling hvordan de kom dit.. ,men det var ganske ekkelt!
så noen uker etter drømmer jeg den helt samme drømmen..og det er like ekkelt denne gangen.. men jeg har fortsatt ikke peiling på hvordan de ble stengt inne i den ovnen...

så 4 år etter drømmer jeg nesten den helt samme drømmen bare at jeg ikke fikk se at mikke og gjengen ble stekt.. det jeg fikk se var bare en heks med svart krokete heksehatt med en hvit selvlysende måne på.. hun var grønn i fjeset og hadde hvitt hår.. ja en sånn typisk tegneserie heks ... men hun var ikke i tegneserie. etter at jeg hadde sett heksa stoppet drømmen og jeg har ikke drømt noe mer om det.

Det er egentlig litt merkelig at jeg hadde denne drømmen 2 ganger som liten og lurte alltid på hvordan mikke og gjengen kom seg inn i den ovnen..
så 4 år etter ser jeg heksa som antagelig må ha puttet dem inni der.. funny!
utrolig merkelig må jeg si men litt gøy også:)
Antall ord: 403
Karoline Brudesteh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

H nevnte The science of sleep... FANTASTISK FILM!!

H.. Jeg så forresten Lady of the water igjen i går. Sa jo at jeg skulle gjøre det en gang, siden du mente den var bra og jeg sovnet halvveis i den første gang jeg prøvde. Du har rett, den var ikke så verst altså :)

Jeg hadde mareritt om transformers når jeg var liten :cry:
Antall ord: 67
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

zind skrev:H nevnte The science of sleep... FANTASTISK FILM!!

H.. Jeg så forresten Lady of the water igjen i går. Sa jo at jeg skulle gjøre det en gang, siden du mente den var bra og jeg sovnet halvveis i den første gang jeg prøvde. Du har rett, den var ikke så verst altså :)

Jeg hadde mareritt om transformers når jeg var liten :cry:
Transformers er jo bare dødskult. Det er litt flaut, for folk i lekebutikken ser rart på meg når jeg ramser opp for sønnen min alle egenskapene og navnene på figurene. Jeg er mer gira enn han :mozilla_oops:
Antall ord: 108
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Haha Helt rått :)
Det er en her i huset med samme engasjementet

Jeg har fortsatt litt skrekken!
Husker jeg lå i senga mi og tvang meg selv til å tenke på my little ponies som lekte på en gresslette ved en elv. Akk..traumatiske saker :)
Antall ord: 45
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magnolia - sluttet

Innlegg av magnolia - sluttet »

Jeg er ikke særlig flink til å huske drømmer, men mine drømmer er ofte helt uforståelige og idiotiske!
En gang drømte jeg at jeg var innlagt på et sykehus. To sykepleiere kommer inn på mitt rom, og mener at jeg skal i dusjen. Av en eller annen grunn, ville ikke jeg i dusjen akkurat da, men disse to sykepleierne tar tak i meg og tvinger meg inn i dusjen. Den ene av dem smiler og jeg oppdager med gru at hennes hjørnetenner er lange og spisse som huggtenner. Den andre har også slike tenner, og det går opp for meg at de er vampyrere. Jeg gjør fryktelig motstand, men blir likevel bitt på halsen. Plutselig kommer overlegen inn og er forbannet fordi vi bråker så mye. Sykepleierne må slippe meg, og jeg smetter ut av dusjen. Da ser jeg også at overlegen har lange spisse hjørnetenner. Jeg tar på meg et sjal rundt halsen slik at bittet ikke skal synes. Ute i korridorene går det andre pasienter, bleke og viljeløse. Ser ut som zombier alle sammen, og draktene deres er gråhvite med langsgående mørkegrå striper. Alle pasienter har denne drakten. Jeg ser nedover meg selv, og ser at jeg har en kjortel på meg som er hvit, men ingen striper. Det går opp for meg at hele personalet er vampyrer, og at disse suger livskraften ut av pasientene. Veggene i korridorene går ikke helt i taket, og jeg klatret opp på en av veggene for å gjemme meg og for å få bedre oversikt.
Senere klarer jeg å snike meg inn i personalavdelingen og kler på meg en sykepleieruniform. Sjalet har jeg fremdeles rundt halsen, dette som nevnt for å skjule bittet. Jeg oppdager da at personalet tror at jeg er en av dem, at jeg også er en vampyr. Det er viktig for meg at de fortsetter å tro at jeg er en vampyr. Jeg er trygg så lenge de tror jeg er en av dem.
Det skjedde veldig mange sprø ting i denne drømmen, bl. a vasser jeg i blod til knærne. Helt sykt og ingen mening i det hele tatt!
Det er ofte mye blod og grusomhet i drømmene mine. Har aldri skjønt dem!
Antall ord: 382

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 1962
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Du har ikke sett litt mye film i det siste da? Klassisk plot iallefall. Spennende :D
Antall ord: 15
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bob_stew
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 178
Startet: 12 Jul 2006 00:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Bob_stew »

Leste litt på første sida av denne tråden.. Jeg har også drømt om at det har vært skumle ting etter meg og at foreldrene mine ikke brydde seg. En av de få drømmene jeg husker.

Jeg husker at jeg fant på en drøm i klasserommet i.. tredje? fjerde? klasse. Alle skulle fortelle om en drøm de hadde hatt, men jeg kom ikke på noen. Brukte den flere ganger senere da det var snakk om drømmer, og til slutt tok jeg meg selv i å tro for et øyeblikk at jeg faktisk hadde drømt drømmen, da jeg fortalte den entusiastisk til en venn.
Antall ord: 111
Telepatè - Dessert utenfor rekkevidde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Jeg drømmer så mye rart at jeg ikke alltid vet om jeg skal le eller bli redd når jeg våkner...

Noen ganger drømmer jeg skikkelig triste drømmer med trist musikk i bakgrunnen, og våkner med klump i halsen og tårer i øynene. Andre ganger drømmer jeg helt psykotiske og/eller merkelige drømmer som jeg ikke skjønner bæra av. En sjelden gang har jeg også drømt skikkelig dommedagsdrømmer...

En av de verste og ekleste drømmene jeg har hatt var da jeg drømte at jeg spydde nåler i alle størrelser og fasonger, og kjente tydelig hvordan de raspet seg opp gjennom halsen. Jeg klarte bare ikke å stoppe og følte på en merkelig måte at jeg bare måtte bli ferdig med det. I slutten av drømmen fant jeg en lapp der det sto noe sånt som "du har spist noe som ikke passet seg helt for deg nå", nesten som en slags trussel eller advarsel fra noen. Jeg var rimelig svett når jeg våknet da ja... Og i tilfelle noen lurte: nei, jeg hadde ikke vondt i halsen eller følte noe ubehag i halsen når jeg våknet, merkelig nok...

Kanskje jeg har mange undertrykte traumer å streve med? Inte vet jag...
Antall ord: 224
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 1962
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Svartepus skrev:Jeg drømmer så mye rart at jeg ikke alltid vet om jeg skal le eller bli redd når jeg våkner...

Noen ganger drømmer jeg skikkelig triste drømmer med trist musikk i bakgrunnen, og våkner med klump i halsen og tårer i øynene. Andre ganger drømmer jeg helt psykotiske og/eller merkelige drømmer som jeg ikke skjønner bæra av. En sjelden gang har jeg også drømt skikkelig dommedagsdrømmer...

En av de verste og ekleste drømmene jeg har hatt var da jeg drømte at jeg spydde nåler i alle størrelser og fasonger, og kjente tydelig hvordan de raspet seg opp gjennom halsen. Jeg klarte bare ikke å stoppe og følte på en merkelig måte at jeg bare måtte bli ferdig med det. I slutten av drømmen fant jeg en lapp der det sto noe sånt som "du har spist noe som ikke passet seg helt for deg nå", nesten som en slags trussel eller advarsel fra noen. Jeg var rimelig svett når jeg våknet da ja... Og i tilfelle noen lurte: nei, jeg hadde ikke vondt i halsen eller følte noe ubehag i halsen når jeg våknet, merkelig nok...

Kanskje jeg har mange undertrykte traumer å streve med? Inte vet jag...

Jeg ser for meg slik tv show lyd, alla "wrrrong answer" biiip, så blir alt stille, vakum og du får det som feilmelding. Ja.. dårlig forklart. Men det var veldig morsomt og stemningsfult i mitt hode.
Litt vintage, surrealistisk film.
Antall ord: 268
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Vilma skrev:
Svartepus skrev:Jeg drømmer så mye rart at jeg ikke alltid vet om jeg skal le eller bli redd når jeg våkner...

Noen ganger drømmer jeg skikkelig triste drømmer med trist musikk i bakgrunnen, og våkner med klump i halsen og tårer i øynene. Andre ganger drømmer jeg helt psykotiske og/eller merkelige drømmer som jeg ikke skjønner bæra av. En sjelden gang har jeg også drømt skikkelig dommedagsdrømmer...

En av de verste og ekleste drømmene jeg har hatt var da jeg drømte at jeg spydde nåler i alle størrelser og fasonger, og kjente tydelig hvordan de raspet seg opp gjennom halsen. Jeg klarte bare ikke å stoppe og følte på en merkelig måte at jeg bare måtte bli ferdig med det. I slutten av drømmen fant jeg en lapp der det sto noe sånt som "du har spist noe som ikke passet seg helt for deg nå", nesten som en slags trussel eller advarsel fra noen. Jeg var rimelig svett når jeg våknet da ja... Og i tilfelle noen lurte: nei, jeg hadde ikke vondt i halsen eller følte noe ubehag i halsen når jeg våknet, merkelig nok...

Kanskje jeg har mange undertrykte traumer å streve med? Inte vet jag...

Jeg ser for meg slik tv show lyd, alla "wrrrong answer" biiip, så blir alt stille, vakum og du får det som feilmelding. Ja.. dårlig forklart. Men det var veldig morsomt og stemningsfult i mitt hode.
Litt vintage, surrealistisk film.
Hehe, ja det var nesten litt sånn... :)
Antall ord: 278
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links