Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHva er Ouija brett?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Pianisten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 70
Startet: 08 Jan 2007 20:19
17
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 1 gang

Hmm..:P

Innlegg av Pianisten »

Men dere sier at man beveger det selv. Er det da falske svar? Får man egentlig kontakt med ånder med det? Og takk for alle som er så snille og forklarer dette for meg:)
Klem Ida Sofie:)
Antall ord: 38
Det du glemmer i morgen kan være det jeg husker aller best

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 313
Startet: 18 Jul 2006 19:53
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Magikeren »

BA

En del av poenget mitt, er at ouija ikke brukes i stor grad innen spiiritismen. Det er desverre blitt sånn at de fleste tror at det er sånn spiritismen utføres. Å det sier vel litt om ouija, når man kan få kjøpt det i lekebutikker, å over halvparten som har prøvd kaller det ett spill.
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Soltun
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 17 Des 2006 17:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørtrøndelagen

Innlegg av Soltun »

Jeg husker da jeg var en 10 - 12 år, så lekte vi med ouija brett. Men vi hadde lagd det selv på et vanlig stort ark. Vi hadde jo ikke peiling på hvordan dette var bare at vi skulle legge en finger på glasset som da skulle gi oss svar. Husker at vi spurt hvem vi snakket med. Seff var det ingen som førte glasset, men svar fikk vi ja. Skremte som vi var der vi satt forran et stort panoramavindu, med bare mørket utenfor så vi plutselig noen passere nedenfor vinduet. Tror dere vi ble dritredd eller. Har ingen anelse den dag i dag om hva det var for noe. Har aldrig prøvd Ouija etter dette heller.
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Hmm..:P

Innlegg av BA. »

IdaSofieL skrev:Men dere sier at man beveger det selv. Er det da falske svar? Får man egentlig kontakt med ånder med det? Og takk for alle som er så snille og forklarer dette for meg:)
Klem Ida Sofie:)
Ja, det er falske svar, og nei, man får ikke kontakt med ånder. :)

Ideomotoriske bevegelser merker du ikke noe til , men de gjør at du får de utslag du forventer.

Tidligere brukte man søkepinner (ønskekvist) for å finne folk i snøras osv. Jeg fikk selv opplæring i dette, og det er også ideomotoriske bevegelser. Når man tror man har plassen, så fører det til at disse pinnene som er veldig lettpåvirkelig gir utslag.
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jannar85
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 06 Feb 2005 19:22
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Mosjøen

Innlegg av jannar85 »

Jeg velger selv å tro at det er ånder som flytter glasset / pointeren med energien vi mennesker gir, når vi har fingeren på det.

Da jeg var på mediumutvikling hos Marion Dampier-Jeans, la fire personer en finger hver på et rundt bord, og det begynte å snurre og holdt nesten på å tippe. Fikk det nesten til å flyte en gang. Nesten alle fikk prøve dette, inkludert meg selv.

Så det er da godt mulig at ånder kan flytte glasset når det kommer til oujia også.
Antall ord: 86
Mvh
Atle

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

jannar85 skrev:Jeg velger selv å tro at det er ånder som flytter glasset / pointeren med energien vi mennesker gir, når vi har fingeren på det.

Da jeg var på mediumutvikling hos Marion Dampier-Jeans, la fire personer en finger hver på et rundt bord, og det begynte å snurre og holdt nesten på å tippe. Fikk det nesten til å flyte en gang. Nesten alle fikk prøve dette, inkludert meg selv.

Så det er da godt mulig at ånder kan flytte glasset når det kommer til oujia også.
Det er da opp til deg å velge hva du ønsker å tro.

I dette tilfelelt gjør du det mot bedre viten, men det må du jo også få lov til. :)
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Groggen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 22 Feb 2007 17:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nord-Trøndelag

Innlegg av Groggen »

Finnes det butikker i Norge som selger slike brett?
Antall ord: 9
I'm Bart Simpson. Who the hell are you?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Spiírit

Innlegg av Spiírit »

Groggen skrev:Finnes det butikker i Norge som selger slike brett?
Vet ikke, men jeg vet om nettbutikker som selger det.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

Groggen skrev:Finnes det butikker i Norge som selger slike brett?
jeg vet de solgte det på avalon før, men de gikk jo konkurs tror jeg. men du kan jo se om de har på outland (de selger omtrent det samme som Avalon gjorde), hvis du bor nære Oslo.
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mason
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 132
Startet: 27 Feb 2007 18:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sandefjord

Innlegg av mason »

Olav Moldestad selger slike brett på en av sine nettsider. De er kjent for å være dyre, men det koster selvfølgelig en del å disse sendt i små antall fra statene. I tillegg til kjøpskost, porto, fortollingsgebyr, og moms, vil selger også ta betalt for porto, kostader med å ha de på lager, ekspedisjon og fortjeneste. Derfor blir prisen på slike varer som selges i små kvantum dyre i forhold til nettsider fra utlandet. Kjøper man et slikt brett fra Olav Moldestad, er jeg sikker på at du får god ekspertise med gode råd og oppfølging på kjøpet. Han har også skrevet en slags veiledning for hvordan du skal gå frem, og den er viktig fordi den har med hvilke tanker man går inn i denne seansen med. Har man negative tanker og tanker om å møte det svarte, så vit at det man ber om får man... I tillegg så er det skrevet noe om å ha renselse i rommet o.l Kan være greit å ha lest igjennom litt før man prøver. Har selv prøvd dette flere ganger med hjemmelaget brett, og det virker litt forskjellig fra hvilke personer man har med. Sitter man 3 personer som ikke har den rette tro, skjer det ikke så mye. Husk at dette er en mulighet for den andre siden til å kommunisere, ikke et krav vi har for at vi skal ta kontakt med den andre siden.

I dødsriktet ligger også sjelene i forskjellige lag hvis man vil. Den nederste delen er lettest å få tak i, men der er kjeltringer, mordere osv . Denne delen vil være ivrig etter å få tak i oss som kommuniserer, derfor er det viktig å ta noen forholdsregler. Disse energiene er det ikke så veldig lurt å tulle med.

Ser med en viss foundring på dette forumet... Åndenes makt på tv, er det liten skepsis til. Spriritisme som utføres av tusener av mennesker, og spiritist kirkenes store medlems masse i verden, blir ledd og fleipet av av mange. Å være i en spiritist kirke, og få vite av en totalt ukjent "prest" at din bestemor vil påminne deg om en episode, og at han eller hun sier riktig navn o.l gjør at dette kan bevises. I sterk kontrast til et tv program som bruker mange skumle lyder, og alle triks for å skape en skumml atmosfære. Dette er filmskaping og intet annet. I tillegg er det selvfølgelig et medium som jobber, men ha i tankene at disse opptakene er gjort i normalt 2 dager med filming i 12-15 timer. Selvfølgelig vil mye som blir sagt på den tiden, stemme med det beboerne har sett eller hørt. Vi seere må også ta det for god fisk at ingen av de involverte, og det er vel rundt 10-15 mennesker, at ingen av de gir noen informasjon til mediumet som skal undersøke stedet. Ser dere nøye på bildene ser dere også at det hender mediumet ankommer stedet 2 ganger. 1 gang der man ser det er 2 mennesker i bilen, og en 2 gang der det er en samtale i bilen, men en 3 mann som holder kamera, og stiller spørsmål. Derfor er det ikke så veldig imponerende at mediumet sier at hun\han ser for seg et hus med den fargen, mot en bekk osv.
Antall ord: 568
Gjør mot andre det du vil andre skal gjøre mot dem.

hilsen Mason (I am free)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 263
Startet: 19 Nov 2006 01:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes i Akershus

Innlegg av Viking-gutt »

mason skrev:Olav Moldestad selger slike brett på en av sine nettsider. De er kjent for å være dyre, men det koster selvfølgelig en del å disse sendt i små antall fra statene. I tillegg til kjøpskost, porto, fortollingsgebyr, og moms, vil selger også ta betalt for porto, kostader med å ha de på lager, ekspedisjon og fortjeneste. Derfor blir prisen på slike varer som selges i små kvantum dyre i forhold til nettsider fra utlandet. Kjøper man et slikt brett fra Olav Moldestad, er jeg sikker på at du får god ekspertise med gode råd og oppfølging på kjøpet.
Den hjemmesiden hans hvor det står at han selger Ouija brett er IKKE i drift. Skjønner ikke hvorfor han har den siden oppe, siden nettbutikken ikke eksisterer.

Jeg bestilte samme brettet han hadde på siden sin for under 400 kr (med frakt) fra USA til min postkasse - betalt med Visa. Han solgte det for over 1100 kr (uten frakt)

Her er linken: http://www.epartyunlimited.com/glow-in- ... board.html
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mason
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 132
Startet: 27 Feb 2007 18:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sandefjord

Innlegg av mason »

Viking-gutt skrev:
mason skrev:Olav Moldestad selger slike brett på en av sine nettsider. De er kjent for å være dyre, men det koster selvfølgelig en del å disse sendt i små antall fra statene. I tillegg til kjøpskost, porto, fortollingsgebyr, og moms, vil selger også ta betalt for porto, kostader med å ha de på lager, ekspedisjon og fortjeneste. Derfor blir prisen på slike varer som selges i små kvantum dyre i forhold til nettsider fra utlandet. Kjøper man et slikt brett fra Olav Moldestad, er jeg sikker på at du får god ekspertise med gode råd og oppfølging på kjøpet.
Den hjemmesiden hans hvor det står at han selger Ouija brett er IKKE i drift. Skjønner ikke hvorfor han har den siden oppe, siden nettbutikken ikke eksisterer.

Jeg bestilte samme brettet han hadde på siden sin for under 400 kr (med frakt) fra USA til min postkasse - betalt med Visa. Han solgte det for over 1100 kr (uten frakt)
Her er linken: http://www.epartyunlimited.com/glow-in- ... board.html[/quote


Det ser ut som vi har samme oppfattelse av prisene, men ble overrasket at du fikk det til det for 400 kr inklusiv frakt. Ble den ikke stoppet i posten sitt fortollings system? det er som regel en stor kostnad på det, men går som regel bra hvis avsender skriver at det er en gave eller lignende og ikke oppfører et firmanavn, men et privatnavn. uansett, du har fått det et billig brett! Gratulerer, det er det viktigste...

Jeg har ikke sett på sidene til olav på en god stund, men han har flere. Hvilken side benyttet du deg av? Jeg skal researche litt selv, og kommer tilbake hvis jeg finner noe.
Prisen på 1100 var rundt det jeg husker at det var, og helt riktig som vi begge skrev, at det ligger en god del utover usa
Antall ord: 322
Gjør mot andre det du vil andre skal gjøre mot dem.

hilsen Mason (I am free)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 263
Startet: 19 Nov 2006 01:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes i Akershus

Innlegg av Viking-gutt »

Det ser ut som vi har samme oppfattelse av prisene, men ble overrasket at du fikk det til det for 400 kr inklusiv frakt. Ble den ikke stoppet i posten sitt fortollings system? det er som regel en stor kostnad på det, men går som regel bra hvis avsender skriver at det er en gave eller lignende og ikke oppfører et firmanavn, men et privatnavn. uansett, du har fått det et billig brett! Gratulerer, det er det viktigste...

Jeg har ikke sett på sidene til olav på en god stund, men han har flere. Hvilken side benyttet du deg av? Jeg skal researche litt selv, og kommer tilbake hvis jeg finner noe.
Prisen på 1100 var rundt det jeg husker at det var, og helt riktig som vi begge skrev, at det ligger en god del utover usa
Så lenge en ting koster lite, så blir den ikke stoppet i tollen. Dette går som vanlig brettspill.
Den kom på under 400 kr inklusiv flyfrakt. 24,99 $ + frakt på www.epartyunlimited.com

Den siden som ikke er i drift lenger er http://www.mamut.com/spiritisme_no
Han solgte dem for 1145 kr + frakt
Sist redigert av Viking-gutt på 02 Mar 2007 15:19, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 197

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mason
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 132
Startet: 27 Feb 2007 18:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sandefjord

Innlegg av mason »

Viking-gutt skrev:
Det ser ut som vi har samme oppfattelse av prisene, men ble overrasket at du fikk det til det for 400 kr inklusiv frakt. Ble den ikke stoppet i posten sitt fortollings system? det er som regel en stor kostnad på det, men går som regel bra hvis avsender skriver at det er en gave eller lignende og ikke oppfører et firmanavn, men et privatnavn. uansett, du har fått det et billig brett! Gratulerer, det er det viktigste...

Jeg har ikke sett på sidene til olav på en god stund, men han har flere. Hvilken side benyttet du deg av? Jeg skal researche litt selv, og kommer tilbake hvis jeg finner noe.
Prisen på 1100 var rundt det jeg husker at det var, og helt riktig som vi begge skrev, at det ligger en god del utover usa
Så lenge en ting koster lite, så blir den ikke stoppet i tollen. Dette går som vanlig brettspill.
Den kom på under 400 kr inklusiv flyfrakt. 24,99 $ + frakt på www.epartunlimited.com

Den siden som ikke er i drift lenger er http://www.mamut.com/spiritisme_no
Han solgte dem for 1145 kr + frakt
Det var den samme siden jeg hadde sett det på, sjekket denne før idag, og ville vente til du svarte. Men den siden er vel ikke lagt ned? den virker i hvertfall frem til du evt skal betale. Hva som skjer der vet jeg ikke, fordi jeg jeg takker deg for linken, og vil selvsagt bestille det på samme sted som du gjorde. Takker for tipset!!!
Antall ord: 267
Gjør mot andre det du vil andre skal gjøre mot dem.

hilsen Mason (I am free)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 263
Startet: 19 Nov 2006 01:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes i Akershus

Innlegg av Viking-gutt »

mason skrev: Det var den samme siden jeg hadde sett det på, sjekket denne før idag, og ville vente til du svarte. Men den siden er vel ikke lagt ned? den virker i hvertfall frem til du evt skal betale. Hva som skjer der vet jeg ikke, fordi jeg jeg takker deg for linken, og vil selvsagt bestille det på samme sted som du gjorde. Takker for tipset!!!
Siden er ikke nedlagt, hvorfor vet jeg ikke men den burde legges ned. Syns ikke det er god reklame å ha en nettbutikk oppe uten at det er i liv i den. Grunnen til at jeg vet at den ikke er i drift, er at jeg ringte O.M. fordi han hadde ei bok som jeg hadde lyst på. "Bruk hodet enda bedre" skrevet av Tony Buzan. Siden det var ingen andre steder på nettet som hadde den, så ringte jeg O.M. og lurte på om han virkelig hadde den inne. Det første jeg fant ut var at han hadde mange tlf nr registrert på sitt navn som ikke virket, prøvde en del nr før jeg prøvde mobilnr hans som ligger på www.utdrivelse.no Da fikk jeg tak i han, og fikk vite at nettbutikken ikke var i drift lenger.

P.S. Boken fikk jeg tak i på en bruktbok forhandler.
Antall ord: 225

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links