Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinReconnective Healing

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Jeg er enig i at ingen skole eller tittel kan gi deg tillitten til deg selv eller
universet, noe som er nødvendig om en skal jobbe med dette.

Den kan heller ikke gi deg svaret på hva som er din spesielle oppgave
og hva du skal formidle, og går du ett sted og lærer og låser deg på
den ideen du lærer der vil du snarere begrense deg selv enn utvide
dine potensialer.

Jeg har gått på to ulike skoler som begge er 2-årige og utfyller hverandre,
men det jeg mest av alt har lært der er hvordan universet fungerer, hvordan
mange forskjellige har kanalsiert og lært ut sine "sannheter" og trekke paraleller
og se hvorfor ulike mennesker får ned forskjellige sannheter.
I tillegg til å lære ulike teknikker, psykologi og gjennom gruppeprosesser selv
se hvordan mennesker fungerer over tid når de tar i mot terapiene som
kanaliseres.

Etter all denne tiden og energien jeg har brukt på dette så er jeg fortsatt enig
med deg Gaute :mozilla_tongue:

For jeg har endt opp med å bruke min egen metode, det er rett og slett
ikke riktig for meg og følge noen lærebok. Men menneskekunnskapen, egen
innsikt, lærdommen om de ulike energiene og hvordan de kan brukes og mye
mye annet ville jeg ikke vært foruten.

Så å si at det ikke er vits å gå på kurs blir også feil, en må bare ta det or det det
er. Den lærerens eller skolens overbevisning og ikke låse seg til at det også
er ens egen.
Antall ord: 268
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Ja som jeg skrev, kurs og utdanning er bra for å gi oss en oversikt over egenskapene vi har. Slik blir vi ledet på rett vei...som er vår egen vei. Alt vi kommer over av informasjon og "sannheter" er viktige for å vise oss riktig vei i livet. Vi må bare ikke henge oss fast i noe av det, men bare la alt passere gjennom slik at vi kan ta til oss kun det vi føler er nyttig og som gir mening. For det er lett å la seg lede av hva andre føler er riktig/viktig. Ingen andre vet hva som er riktig for deg. :D
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Runar*
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 07 Jan 2006 16:04
18

Innlegg av Runar* »

Gaute skrev:Ja som jeg skrev, kurs og utdanning er bra for å gi oss en oversikt over egenskapene vi har. Slik blir vi ledet på rett vei...som er vår egen vei. Alt vi kommer over av informasjon og "sannheter" er viktige for å vise oss riktig vei i livet. Vi må bare ikke henge oss fast i noe av det, men bare la alt passere gjennom slik at vi kan ta til oss kun det vi føler er nyttig og som gir mening. For det er lett å la seg lede av hva andre føler er riktig/viktig. Ingen andre vet hva som er riktig for deg. :D
Helt enig med deg, Gaute og det Kaja skriver. Mange blir hypnotisert når noe nytt kommer på banen, men slik praksis stopper opp av seg selv. Mange lar seg lure og det ender som regel med en skuffelse/frustrasjon. Det har jeg sett og hørt mange eksempler på. Men det kommer stadig nye navngitte energier som skal være enda bedre. Med reklamen "løp og kjøp".

Det verste jeg noen gang har hørt, er at det innen et healing system, så finnes det et stamtre. Hvor høyere opp på stammen du er, jo bedre healer er du. Så første mann til mølla! :D Mange vet vel hvilket system jeg snakker om..
Antall ord: 227

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links