Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterMateriens opphav

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 138
Startet: 23 Jan 2007 13:03
17

To svar = En Sannhet

Innlegg av Mick Wild »

Jeg forstår ikke hvorfor evolusjons teorien og kreasjons teorien er så separert, og hvorfor de som tror på en av dem, tror på at det dems teori er det eneste mulige svaret.

Hva hvis begge teoriene er sanne?

Gud skaper Big Bang (kreasjon)....Big Bang skaper universet...Liv blir til på jorden....Sjeler tar bolig i de mest egnede skapningene....de skapningene utvikler seg og utvikler seg til slutt til mennesker som vi er i dag.
Antall ord: 77
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lille Du

Re: To svar = En Sannhet

Innlegg av Lille Du »

Mick Wild skrev:Jeg forstår ikke hvorfor evolusjons teorien og kreasjons teorien er så separert, og hvorfor de som tror på en av dem, tror på at det dems teori er det eneste mulige svaret.

Hva hvis begge teoriene er sanne?

Gud skaper Big Bang (kreasjon)....Big Bang skaper universet...Liv blir til på jorden....Sjeler tar bolig i de mest egnede skapningene....de skapningene utvikler seg og utvikler seg til slutt til mennesker som vi er i dag.

Gud skaper Big Bang? Er det nødvendigvis slik det begynte?
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: To svar = En Sannhet

Innlegg av BA. »

Mick Wild skrev:Jeg forstår ikke hvorfor evolusjons teorien og kreasjons teorien er så separert, og hvorfor de som tror på en av dem, tror på at det dems teori er det eneste mulige svaret.

Hva hvis begge teoriene er sanne?

Gud skaper Big Bang (kreasjon)....Big Bang skaper universet...Liv blir til på jorden....Sjeler tar bolig i de mest egnede skapningene....de skapningene utvikler seg og utvikler seg til slutt til mennesker som vi er i dag.
Kreasjonismen postulerer at alt ble skapt slik det er i dag. Det kan ikke passe sammen med evolusjonsteorien.

Kreasjonisme er ingen teori, men et dogme, for det finnes ingen falsifiserbare hypoteser som er grunnlaget for denne troen.

Gud er ikke noen løsning, hverken for livets utvikling, livets begynnelse eller universets begynnelse. Gud setter bare en bråstopp for spørsmålstillingen. De som ikke aksepterer denne bråstoppen sitter med enda større spørsmål, hvor kom Gud fra? Hvem skapte Gud?
Sist redigert av BA. på 07 Aug 2007 10:02, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 164

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lille Du

Re: To svar = En Sannhet

Innlegg av Lille Du »

BA. skrev:
Mick Wild skrev:Jeg forstår ikke hvorfor evolusjons teorien og kreasjons teorien er så separert, og hvorfor de som tror på en av dem, tror på at det dems teori er det eneste mulige svaret.

Hva hvis begge teoriene er sanne?

Gud skaper Big Bang (kreasjon)....Big Bang skaper universet...Liv blir til på jorden....Sjeler tar bolig i de mest egnede skapningene....de skapningene utvikler seg og utvikler seg til slutt til mennesker som vi er i dag.
Kreasjonismen postulererb at alt ble skapt slik det er i dag. Det kan ikke passe sammen med evolusjonsteorien.

Kreasjonisme er ingen teori, men et dogme, for det finnes ingen falsifiserbare hypoteser som er grunnlaget for denne troen.

Gud er ikke noen løsning, hverken for livets utvikling, livets begynnelse eller universets begynnelse. Gud setter bare en bråstopp for spørsmålstillingen. De som ikke aksepterer denne bråstoppen sitter med enda større spørsmål, hvor kom Gud fra? Hvem skapte Gud?
Ba; Håpte du ville komme med dette innlegget ja :mozilla_wink: Orket ikke skrive mer enn jeg gjorde. Men skjønner i er på samme side liksom.
Antall ord: 194

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: To svar = En Sannhet

Innlegg av BA. »

Lille Du skrev:
BA. skrev:
Mick Wild skrev:Jeg forstår ikke hvorfor evolusjons teorien og kreasjons teorien er så separert, og hvorfor de som tror på en av dem, tror på at det dems teori er det eneste mulige svaret.

Hva hvis begge teoriene er sanne?

Gud skaper Big Bang (kreasjon)....Big Bang skaper universet...Liv blir til på jorden....Sjeler tar bolig i de mest egnede skapningene....de skapningene utvikler seg og utvikler seg til slutt til mennesker som vi er i dag.
Kreasjonismen postulerer at alt ble skapt slik det er i dag. Det kan ikke passe sammen med evolusjonsteorien.

Kreasjonisme er ingen teori, men et dogme, for det finnes ingen falsifiserbare hypoteser som er grunnlaget for denne troen.

Gud er ikke noen løsning, hverken for livets utvikling, livets begynnelse eller universets begynnelse. Gud setter bare en bråstopp for spørsmålstillingen. De som ikke aksepterer denne bråstoppen sitter med enda større spørsmål, hvor kom Gud fra? Hvem skapte Gud?
Ba; Håpte du ville komme med dette innlegget ja :mozilla_wink: Orket ikke skrive mer enn jeg gjorde. Men skjønner i er på samme side liksom.
:)
Antall ord: 197

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Flere dimensjoner ; her er en film som kan fortelle litt om hva vitenskapen har kommet frem til ; ( foreløpig ),
og som er en del av Einsteins "teori om alt som er" .

Filmen er engelskspråkelig, og tekstet på et språk jeg ikke kan, men de som kan litt engelsk, skal få med seg mdet meste .

Filmen viser at det kan finnes flere paralelle univers, hvor tyngdekraften faktisk er en påvirkning fra andre dimensjoner, noe som gjør at en enkel magnet kan overvinne den, ved f.ex å fange opp en binders fra bordet...

Dette får meg til å tenke litt i de baner at andre "para"lelle univers og kan ha sammenheng med "para"normmale fenomen,
at man faktisk plukker opp informasjon fra andre paralelle univers.
At spøkelser / gjengangere osv, egentlig befinner seg i et annet paralellt univers, men samtidig ikke har kommet skikkelig over til "neste" univers.
Videre at de som er synske, faktisk tar inn ting som er "nødt til å skje" fordi "bølger" i universet må "treffe land" . . .
Det å spå blir da å se at bølger vil treffe land, man ser resultatet av noe som bare "må skje".

At "paranormale fenomen" eksisterer, er jeg overbevist om. Spørsmålet er ; dersom dette finnes pågrunn av paralelle univers, hvordan kan vi da måle det fysisk ?

Se filmen her :
http://www.tv-links.co.uk/video/9/5239/7817/50610/73742

mvh Asbjørn
Antall ord: 241

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

wicced skrev:Jeg bare syns det virket logisk at entropien var på et mye lavere nivå (kanskje lik 0) under bigbang siden den hele tiden øker... Så i eller nær begynnelsen har energien vært på sitt høyeste nivå (?)
Om den var null, vet jeg ikke, men det var ihvertfall ikke likevekt og dermed må den ha vært lavere og følgelig energien av høyere orden.
Til det andre spørsmålet du hadde lenger opp. Mulig du fant noen svar i de linkene du refererte til (jeg har ikke lest de :mozilla_oops: )....altså prisen for noe så "uskyldig" som å puste er entropiøkning. Så uansett om det tilsynelatende er likevekt på noen områder, så er det alltid mulig å danne andre kombinasjoner og dermed øke entropien. Knus et egg og eggeskallet er ikke lenger én stor flate, men mange små "partikler". Økt antall partikler i et system= økt entropi o.s.v....
Antall ord: 156
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quist
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 66
Startet: 17 Feb 2007 19:38
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jotnefallet

Innlegg av Quist »

Hecate skrev: Men dette er litt lenger enn mitt pensum, så jeg har ikke satt meg inn i dette.


Pensum? Studerer dere astronomi og astrofysikk og slike ting?
Antall ord: 28
(Med plattfot står du stødig. Carles Kraznizich)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links