Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinKontroll over sinnet

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Hvorfor ikke begynne med en kampsport? Hva med boksing? En får trene hardt og slå ut mye gørr.
Det er greit å kunne beherske seg i bestemte situasjoner, men da må en passe på at en ikke lar det bygge seg opp for mye aggresjon. Det er viktig å lette på trykket innimellom. Noen ganger er det også lov å være sint. En må ikke frata seg selv den friheten til å kjenne på følelsene sine og muligheten til å lade ut energien.
Antall ord: 82
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ragerod
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 28 Jan 2007 01:23
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vest

Innlegg av ragerod »

Hecate skrev:Hvorfor ikke begynne med en kampsport? Hva med boksing? En får trene hardt og slå ut mye gørr.
Det er greit å kunne beherske seg i bestemte situasjoner, men da må en passe på at en ikke lar det bygge seg opp for mye aggresjon. Det er viktig å lette på trykket innimellom. Noen ganger er det også lov å være sint. En må ikke frata seg selv den friheten til å kjenne på følelsene sine og muligheten til å lade ut energien.
Yepp...besinne seg til en viss grad...etter den grensen er nådd er det bare å slå løs...finne et offer som muligens kan fortene litt pryl...er nok å ta av...få ut trykket...detta må eg prøve...sikkert noen gamle damer med høg stokkføring og trimmet gåstol i gatene...fæle bråkebøttene...kjenner det koker over...eg må ut å sjå kor lenge eg greie å besinne meg...
Antall ord: 158
If we spread lies like a disease
we might just infect those around us
with madness...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Ikke morsomt.
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

ragerod skrev:
Hecate skrev:Hvorfor ikke begynne med en kampsport? Hva med boksing? En får trene hardt og slå ut mye gørr.
Det er greit å kunne beherske seg i bestemte situasjoner, men da må en passe på at en ikke lar det bygge seg opp for mye aggresjon. Det er viktig å lette på trykket innimellom. Noen ganger er det også lov å være sint. En må ikke frata seg selv den friheten til å kjenne på følelsene sine og muligheten til å lade ut energien.
Yepp...besinne seg til en viss grad...etter den grensen er nådd er det bare å slå løs...finne et offer som muligens kan fortene litt pryl...er nok å ta av...få ut trykket...detta må eg prøve...sikkert noen gamle damer med høg stokkføring og trimmet gåstol i gatene...fæle bråkebøttene...kjenner det koker over...eg må ut å sjå kor lenge eg greie å besinne meg...
Hvis jeg hører om noen eldre som har blitt banket opp, så kan jeg tipse politiet om deg, m.a.o.?
Antall ord: 182
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Moder8oR
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 07 Sep 2005 09:36
18

Innlegg av Moder8oR »

Takk for mange fine svar.

Jeg skjønner at dette ikke kan løses over natten med healing, men alikevel må jeg spørre om dere har noen tips til hvilke healing metoder jeg kunne brukt over lengre tid for å hjelpe?

Kom gjerne med eksempler.
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ragerod
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 28 Jan 2007 01:23
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vest

Innlegg av ragerod »

Hecate skrev:
ragerod skrev:
Hecate skrev:Hvorfor ikke begynne med en kampsport? Hva med boksing? En får trene hardt og slå ut mye gørr.
Det er greit å kunne beherske seg i bestemte situasjoner, men da må en passe på at en ikke lar det bygge seg opp for mye aggresjon. Det er viktig å lette på trykket innimellom. Noen ganger er det også lov å være sint. En må ikke frata seg selv den friheten til å kjenne på følelsene sine og muligheten til å lade ut energien.
Yepp...besinne seg til en viss grad...etter den grensen er nådd er det bare å slå løs...finne et offer som muligens kan fortene litt pryl...er nok å ta av...få ut trykket...detta må eg prøve...sikkert noen gamle damer med høg stokkføring og trimmet gåstol i gatene...fæle bråkebøttene...kjenner det koker over...eg må ut å sjå kor lenge eg greie å besinne meg...
Hvis jeg hører om noen eldre som har blitt banket opp, så kan jeg tipse politiet om deg, m.a.o.?
Klart det...tips i vei!
Antall ord: 189
If we spread lies like a disease
we might just infect those around us
with madness...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Re: Kontroll over sinnet

Innlegg av Globeline »

Moder8oR skrev:Hei,

Jeg har en venn som kom til meg en dag og ville at jeg skulle hjelpe ham. Han sliter med sinnet og blir ofte lett sint/iritert over småting. Han har gått til phsykolog før pga sinnet men ønsker ikke det igjen. Jeg har veiledet og hjulpet han før så det var naturlig at han kom til meg.

Vet dere om noen metoder enten innen healing eller andre triks i ludo man kan bruke for å hjelpe mot slikt?



Takk for alle svar :)
Jeg TROR

At denne vennen din ikke har det så bra og at det å stadig komme til kort og ikke få ting til er hva som gjør ham sliten og gjør at han blir fort sinna. Jeg tror at dette har pågått over lang tid og at det er grunnen til at han ikke klarer å gjøre noe med det.

Jeg tror ikke det er noe galt med ham, jeg tror han kanskje er litt hissigpropp, men ikke noe som er mer enn levende. Og jeg tror at dersom han hadde sluppet og slite så mye, dersom han hadde fått like mye som han gir og dersom han hadde blitt sett i form av at folk virkelig så hva han gjorde i stede for å mene en masse om hva han ikke gjør - så ville dere sett en langt roligere mann.

Sorry . vet ikke hvorfor jeg tror det. Jeg bare tror det,. Hvis det er feil så beklager jeg. Hvis det er riktig så vil det kunne hjelpe ham å bare lese dette. Og han vil forstå seg selv og kanskje klare å snu tendensen ved at det gir ham nok styrke til å holde frustrasjonen tilbake lenge nok til å snu den vonne spiralen han er i
Antall ord: 298

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Octopuzzy »

Det viktigste i en slik prosess er jo å finne årsakene til den følelsen vi føler vi ikke har kontroll over. Ofte så er den en annen enn det vi egentlig tror.

Akkurat sinne er nær knyttet til sorg. Sorg over aldri å bli forstått av pappa f.eks, sorg over å ikke klare de kravene man tror pappa har til en etc. Sorg og sinne setter seg i lungene og i kjeven veldig ofte.

Det finnes teknikker innen f.eks theta healing som med enkle spørsmål hjelper med å grave seg ned i vår underbevisthet og henter opp der feilprogrameringen oppsto.

Det er mange som ikke føler seg hjemme hos tradisjonelle psykologer, og prosessen tar svært lang tid.

Jeg vil anbefale 2 ting:

1/ Psykodrama - helg
2/Theta healing med samtale og spørsmål

Din venn trenger også en tur til tannlegen, han reagerer på amalgam.
www.tenneroghelse.no
Antall ord: 156
- - Kjærleik er å vilja vel - -

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Moder8oR skrev:Takk for mange fine svar.

Jeg skjønner at dette ikke kan løses over natten med healing, men alikevel må jeg spørre om dere har noen tips til hvilke healing metoder jeg kunne brukt over lengre tid for å hjelpe?

Kom gjerne med eksempler.
Tenker du at du selv skal behandle han med en spesifikk type healing?

Siden du ber om hjelp så oppfatter jeg det sånn at dette dreier seg om
mer enn litt aggresjon som kommer ut feil.
Om du er terapeut kan du bruke hva som helst som du får beskjed om
innenfra. Om du ikke har noen terapeutisk bakgrunn synes jeg ikke du skal
gjøre noe annet enn å være en lyttende venn og støtte i de prossessene
som han vil måtte gå inn i for å komme ut av dette.

Hvilken terapiform som hjelper tror jeg kommer mye an på hva personen
føler seg bekvem med. Hvor han selv føler han kan åpne seg og hvordan måte
som føles riktig å bearbeide det.

I tillegg til Octos forslag er det ett uttall av terapeutiske metoder som kan passe ved
aggrresjon og sinne, og ofte så er det en utvikling som gjør at det er hensiktsmessig
og bruke fler.

Kognitiv terapi
Gestaltterapi
Healingterapi
Tankefeltterapi
Voice-dialog
Re-birthing
Regresjonsterapi
Psykosyntese

Finnes helt sikkert fler, men det er disse jeg har god erfaring med når det gjelder sinne.
Og meditasjon er alltid bra for å bli kjent med seg selv, gruppeterapier er også fint, for
å se hva andre erfarer, uveksle erfaringer og lære av hverandre. Få trening i å snakke med andre mennesker om sitt innerste er en god ting.
Antall ord: 284
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Innlegg av TheTech »

Dr. Doktor skrev:Styrketrening og havre.
Du er et fornuftig menneske
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ripstah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 89
Startet: 07 Mar 2007 01:10
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Under himmelen

Innlegg av ripstah »

kaja43 skrev:Det finnes mange måter å forløse og få forståelse for sinne innen
healingterapi, men det er ikke gjort på en dag.

Alt vi har brukt lang tid på å samle opp må vi også bruke tid
og krefter for å gi slipp på.
Bruke tid? Tror heller han burde sette seg ned å tenke at man ikke trenger å reagere med sinne. Men når du sier at det tar tid med healing, har jeg en følelse at du mener " å tjene lommeboken litt feitere"

stop snich on the people
Antall ord: 90
"they call me rip for a reason"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Kontroll over sinnet

Innlegg av ludoburgero »

Moder8oR skrev:Hei,

Jeg har en venn som kom til meg en dag og ville at jeg skulle hjelpe ham. Han sliter med sinnet og blir ofte lett sint/iritert over småting. Han har gått til phsykolog før pga sinnet men ønsker ikke det igjen. Jeg har veiledet og hjulpet han før så det var naturlig at han kom til meg.

Vet dere om noen metoder enten innen healing eller andre triks i ludo man kan bruke for å hjelpe mot slikt?



Takk for alle svar :)
Værsågod!

Før trodde de det hjalp med lobotomi mot mye sånt.
Nå har de antidepressiva. Noe jeg tror grenser mot å være like mye bullshit.

Det finnes jo ingen enkle oppskrifter, men det er klart at det er mye å ta tak i, mye å prøve. Kjærlighet er jo en fin medisin som hjelper for det aller aller meste i livet. Du kan jo gi ham en klem? ;)

Jeg tror kostholdet kan ha mye med saken å gjøre.
Noen sier faktisk det er mangel på vitaminer som kan skape mye sinne.
Det er gjort flere forsøk med det, i fengsler blant annet, og det har endt opp med gode resultater når de har gitt kosttilskudd, etc.

Det beste er nok å gripe fatt i problemet, møte det og konfrontere det, og bearbeide det. NOE må det jo være som gjør ham så sint.

Selvrealisering eller å pushe sine egne grenser med ekstremsport kan jo også være en løsning. Kanskje han vil hoppe fallskjerm? Rafting?

Mye som kan gjøres.
Generelt det å bryte et mønster han er oppi.
Det tror jeg er løsningen på det meste.
Starte med blanke ark, bli ferdig med uoppgjorte ting og sånt.
Antall ord: 297
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

ripstah skrev:
kaja43 skrev:Det finnes mange måter å forløse og få forståelse for sinne innen
healingterapi, men det er ikke gjort på en dag.

Alt vi har brukt lang tid på å samle opp må vi også bruke tid
og krefter for å gi slipp på.
Bruke tid? Tror heller han burde sette seg ned å tenke at man ikke trenger å reagere med sinne. Men når du sier at det tar tid med healing, har jeg en følelse at du mener " å tjene lommeboken litt feitere"

stop snich on the people
At jeg skulle bli rik av dette?
Hvordan skulle det gå til da :)

Det er bare gammel god erfaring som jeg prøver å gi videre.
Det er mulig du bare kan sette deg ned å bestemme deg for
å reager på nye måter, men de fleste klarer ikke det over natten.
Antall ord: 142
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links