Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisDet finnes bare én du kan stole på!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Noen som har lest boken av Bart Ehrman? Eks'en hadde fått den i en eller annen bokklubb i dag. Kanskje jeg skal lese den i påsken...hvis den er noe bra da..
Antall ord: 35
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
nesco
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 90
Startet: 05 Feb 2007 02:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av nesco »

Kristne hevder at deres Gud er en allmektig og kjærlig Gud som skapte og styrer universet, de har flere argumenter som de mener beviser dette.

Bibelen

Dersom man spør en kristen hvordan man kan bevise at Gud finnes, vil han ofte åpne bibelen og si at siden det står i bibelen at Gud eksisterer så må det være riktig. Problemet er at dersom vi spør en Muslim, Jøde, Hindu etc. så vil de også peke på sine respektive hellige bøker å si akkurat det samme for å bevise eksistensen av sin Gud. Hvorfor skal vi tro på bibelen, men ikke andre religioners bøker ? Å bruke bibelen som bevis er bare mulig om vi går ut i fra at bibelen er den eneste boka som inneholder sannheten. Det finnes overhodet ikke noe belegg for at dette er riktig.

Universet

I sine forsøk på å bevise Guds eksistens, vil kristne ofte hevde ”Universet oppstod ikke av seg selv, noen må ha skapt det og derfor finnes det en Gud” Dette argumentet holder ikke!.Når det begynner å regne, spør vi ikke ”hvem er det som lager regnet ?”, fordi vi vet at regnet ikke lages av noen, men at regn er en naturlig prosess. Et resultat av varme, fordamping, avkjøling etc. Når vi ser glatte steiner langs elvebredden, spør vi ikke ”hvem var det som polerte disse steinene ?” , vi vet at det er sand og vann som over tid gjør dette.

Alt som skjer i universet har naturlige årsaker, det trengs ingen Gud for å skape en begynnelse og styre de prosesser som foregår. Siden vitenskapens barndom har vi oppdaget tyngdekraft, magnetisme, ulike typer radioaktivitet, kjernefysisk fisjon, kvantefysikk etc. og hver dag oppdager vitenskapen nye ting. Om vi så kommer til at det må en Gud til for å forklare kompleksiteten bak universet og de evt. åndelige og fysiske dimensjoner rundt oss. Hvorfor skal vi tro at det er de kristnes Gud som står bak? Det kan like gjerne være hinduenes guder eller muslimenes Gud eller kanskje gudene til de gamle stammefolkene og deres naturreligioner. Nesten alle religioner påstår at det var deres Gud (er) som skapte universet.

Kreasjonisme

Som respons til ovenstående utsagn vil kanskje de kristne si at universet (skaperverket) er perfekt. Det er et system og en balanse som peker på at det er skapt av en høyere intelligens og at denne høyere intelligens er Gud. Men som tidligere sagt: dette holder ikke!!

1. Hvordan vet de kristne at det er deres Gud som står bak skaperverket? Kanskje er det de ikke kristne gudene som står bak.

2. Hvordan vet vi at det bare er en gud som har skapt alt og ikke flere. Siden universet er så intrikat og komplekst og at paranormale fenomener peker på at det finnes paralelle univers med forskjellige egenskaper. Trengs det kanskje mange guder for å holde styr på alt, ja for alt jeg vet kanskje dusinvis av dem. Ut fra indikasjonene på at det finnes flere dimensjoner enn de vi kjenner, er det kanskje polyteisme som er riktig og ikke at det bare finnes en Gud som de kristne hevder.



Når det kommer til at Guds skaperverk er perfekt, må vi spørre oss. Dersom Gud finnes og er perfekt burde ikke også alt han har skapt være perfekt. Det er det nemlig ikke!! Hvis vi ser rundt oss ser vi naturkatastrofer, hungersnød, mennesker og dyr som blir født med defekter som to hoder, flere bein enn normalt, missdannelser av alle slag og ikke minst alle som er født med psykiske defekter. Er dette også Guds straff eller satans verk?. Det finnes så mange eksempler på slike ”uperfekte” ting rundt oss at det langt fra tyder på noen allmektig og perfekt Gud. Dette er noe de kristne glatt lukker øynene for eller bortforklarer med svada.

Naturen kan ved første øyekast virke både vakker og harmonisk, men sannheten er at eksistens er noe av det mest ubarmhjertige som finnes. Alt som er levende må kjempe for å overleve. Det er enten spise andre eller kjempe for å unngå å bli spist. I naturen er det ikke rom for barmhjertighet og kjærlighet eller nåde. Etikk finnes rett og slett ikke i dyreriket, bare den sterkestes rett. Hvis en barmhjertig gud har skapt alt, hvorfor tillater han da slik grusomhet.

Mirakler

Kristne hevder ofte at det skjer mirakler i Guds navn og at dette beviser at Gud eksisterer. Dette kan virke som et tiltalende argument til vi studerer det litt nærmere.

Kristne er veldig raske til å hevde at folk blir helbredet pga. bønn, men har aldri noe bevis som kan konkludere med hva som egentlig førte til det heldige utkommet. Aldri spørres det om det heller var legevitenskapen eller kroppens egen evne til å helbrede seg selv som var den virkelige årsaken.

Det er riktig at uforklarlige og paranormale ting oppstår i religiøse sammenhenger, men ikke bare hos de kristne. Hinduer, muslimer, taoister etc. hevder også at deres guder kan utføre mirakler. Kristendommen har overhodet ikke monopol på mirakler. Så om mirakler skal bevise at den kristne Gud finnes så vil mirakler som skjer i regi av andre religioner, kunne bevise at deres guder også eksisterer.

De fleste kristne vil si at det er satan som står bak det som måtte se ut som Gud og Guds verk i andre religioner. Den beste måten å møte slike utsagn på er kanskje å gå til bibelen selv. Når Jesus helbredet de syke, beskyldte hans fiender han for å gjøre det gjennom Satan. Jesus svarte at å helbrede var å gjøre godt og at dersom Satan skulle begynne å utføre gode handlinger ville han utslette seg selv.

Markus 3, 22-26

22 De skriftlærde som var kommet fra Jerusalem, sa: «Han er besatt av Beelsebul! Det er ved hjelp av herskeren over de onde ånder at han driver de onde åndene ut!» 23 Da kalte han dem til seg og talte til dem i lignelser: «Hvordan kan Satan drive ut Satan? 24 Om et rike kommer i strid med seg selv, kan det riket ikke bli stående, 25 og om et hus kommer i strid med seg selv, kan det huset ikke bli stående. 26 Har nå Satan reist seg mot seg selv og er kommet i strid med seg selv, kan han ikke bli stående. Da er det ute med ham.
Det samme kan man si om andre religioners mirakler, dersom disse fører til noe godt hvordan kan de være Satans verk?

Guds nødvendighet

Kristne vil ofte hevde at troen på Gud hjelper mennesker å takle livets problemer. Dette utsagnet ”backes” opp av en masse bøker skrevet av kristne som selv har kommet over kriser i livet gjennom sin tro på Gud. Disse historiene høres veldig ofte overbevisende ut helt til man går de litt nærmere etter i sømmene.
Dersom dette skulle være sant skulle en tro at folk som tror på andre religioner lider av store psykiske plager, forvirring og lever håpløse liv. Mens kristne alltid levde det gode liv uten behov for hjelp fra psykologer og terapeuter. Det viser seg faktisk at de som har en annen religion eller ikke er kristne lever like gode liv som de som er kristne, ja folk i andre kulturer med annen religion har ofte mindre psykiske problemer enn kristne her i vesten. Det hender ofte at kristne som har vært gjennom en seriøs livs krise mister sin tro på den kristne troen eller re-orienterer seg religiøst.

Når kristne ikke klarer å overbevise om Guds eksistens med tvilsomme fakta og logikk, vil de ofte skifte taktikk og si: ” Mulig vi kristne ikke kan bevise Guds eksistens, men du kan heller ikke motbevise noe”. Dette er selvfølgelig sant. Man kan ikke motbevise Guds eksistens, men man kan heller ikke motbevise andre religioners guder.

Når alt annet er prøvd, vil de kristne prøve å overbevise oss med å appellere til følelser. En ihuga kristen vil kanskje si: ”jeg levde et håpløst og miserabelt liv, men etter at jeg ble omvendt og gav meg selv til Gud har jeg blitt et helt menneske og har fred med meg selv”
Slike utsagn kan være veldig rørende for mange, men hva beviser de? Det finnes millioner av mennesker på jorda som fikk liv like meningsfulle og lykkelige etter at de ble buddhister, hinduister eller muslimer. Mange som har blitt kristne har heller ikke blitt noe lykkeligere i livet av å bli frelst. Menneskets svakheter og problemer forblir de samme.

Jeg vil med dette ikke prøve å ødelegge for de kristne, men prøve å få dem til å se at Gud er like mye verdt i alle religioner og sammenhenger. Uansett hva man måtte kalle ham eller definere han (hun/den) som.
Antall ord: 1503
The common error of ordinary religious
practice is to mistake the symbol for the
reality, to look at the finger pointing
the way and then to suck it for comfort
rather than follow it.
http://www.robtex.com/ipinfo.gif

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
UriGneller
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 159
Startet: 17 Aug 2005 01:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: langevåg

Innlegg av UriGneller »

Dem aller fleste kristne er jo kjekke og tolerante da i grunn....Men skulle so gjerne fått noen diskusjonsregler når man diskuterer med "fanatiske" super kristne....Dem har alltid et kort i ermet..Om dem blir svar skyldig, så er det med : "Guds veier er uransaklige".....hmmmm da blir det vanskelig....Men slik egentlig så er det dem fanatiske kristne sine veier som er uransaklige
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 588
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

Hecate skrev:
Dimension skrev:
Hecate skrev:Altså Criss Angel kan også gå på vannet, hadde han sagt at han var Guds sønn, hadde det vært grunnlag for å tilbe ham også? Jeg bare lurer siden jeg er litt svak for ham..... :mozilla_tongue: Og så synger han "I know I'll die for you, but will you die for me?" kan ikke det tolkes som om han vet at han kommer til å dø for oss og spør oss om hva vi er villige til å ofre....hmm...jeg lurer på om ikke dette kan bli den nye religionen min assa....

:mozilla_wink:
Vibration in harmoney
När du går in på nedanstående link, tänk då på följande.
-Strängmetoden
-Matematikinlärning i kombination med musik
-Vår kropp består av 90% vätska
-Samspelet mellan dimensioner

http://www.klokast.se/GIE/LV3.html
https://www.hado.net/watercrystals/index.

"Vi kan alla gå på vateen, bara årstiden är den rätta"
:) [/b]
Takk for linker. Har ennå tilgode å lese boken, men den står på ønskelisten min.
Har du sett noe om hvordan en får frem chakraliknende manadalas i vann? Jeg fant en side for lenge siden, men jeg vet ikke hvor seriøs den siden var....

Ser du har sans for fraktalgeometri. Kult.
Det er visst i vinden om dagen m.t.p. universets form. Men det er også E8-simuleringen og streng-nettkrystaller o.s.v.....tror vitenskapen er på sporet nå, altså :) Det er en spennende tid vi lever i.


Og new ager...jeg har ikke noe bedre definisjon. Hva legger du i "vibration in harmony?"
Feelings,,,,,alle våra sinnen + lite till :mozilla_smile:
Antall ord: 283
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ripstah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 89
Startet: 07 Mar 2007 01:10
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Under himmelen

Innlegg av ripstah »

kraBat skrev:
Svartepus skrev:Jeg velger å stole mest på meg selv. Man kan ikke legge ansvaret for sitt eget liv i andres hender, verken Gud, Jesus eller noen andre... Man er født med fri vilje, og da må man bare prøve og feile. Man lærer jo best av egne feil.
Enig, man lærer ikke mye av å følge jesus og hans budskap for resten av livet. Men å følge sin indre viten og være åpen for hva som helst, hvor som helst.
Helt Riktig, det du skrev nå. Det er livet. har ikke noe imot religion. Prøv å sett en kristen og en muslim i samme rom og la dem diskutere om religion, det vil aldri ta slutt. De vil stå på samme sted. Ta deg en joint, nyt livet:)
Antall ord: 135
"they call me rip for a reason"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
mason
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 132
Startet: 27 Feb 2007 18:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sandefjord

Innlegg av mason »

ripstah skrev:
kraBat skrev:
Svartepus skrev:Jeg velger å stole mest på meg selv. Man kan ikke legge ansvaret for sitt eget liv i andres hender, verken Gud, Jesus eller noen andre... Man er født med fri vilje, og da må man bare prøve og feile. Man lærer jo best av egne feil.
Enig, man lærer ikke mye av å følge jesus og hans budskap for resten av livet. Men å følge sin indre viten og være åpen for hva som helst, hvor som helst.
Helt Riktig, det du skrev nå. Det er livet. har ikke noe imot religion. Prøv å sett en kristen og en muslim i samme rom og la dem diskutere om religion, det vil aldri ta slutt. De vil stå på samme sted. Ta deg en joint, nyt livet:)
Ta deg en joint så mye du vil. Men husk at dine tanker vil være påvirket av det.
Antall ord: 157
Gjør mot andre det du vil andre skal gjøre mot dem.

hilsen Mason (I am free)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Enkelte vil nok ha godt av det å fyre seg en, ja.
Er de likevel forstyrret av religionen sin og har et anstrengt, men ikke avslappet forhold til den, tror jeg uansett ikke det er disse som vil ha seg godt av en joint.
De ville tvert imot fått problemer av å inhalere det der... ;P
Antall ord: 55
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Chark
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 28 Nov 2006 12:36
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Chark »

Til Youlian.
Jeg tror at verden faktisk hadde vert reddet, visst menneskene i denne verdenen hadde akseptert hverandres tro. Ble ikke vi mennesker skapt til å ha våre egne meninger? At folk er åndelige, og søker etter noe større er jo bra, for da vet de i det minste at det finnes noe større der ute i evigheten. Du melder bare din egne trangsynhet ved å skrive at jesus er den eneste rette, og den som kan redde oss. Når du skriver slik, så provoserer du folk, og gir dem grunn til å kritisere de kristne!!!SKAM DEG!!!
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Chark
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 28 Nov 2006 12:36
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Chark »

Egen...ikke egne..
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Vel, jeg tror at trådstarter hvertfall ikke mener noe vondt på noe vis med fortelle hva Jesus betyr for h*n. H*n har vel et ønske om at vi også skal kunne oppleve det samme..? Men det som stemmer for denne personen stemmer nødvendigvis ikke for oss andre. Jeg for min del har troen på at hver enkelt av oss skal finne sin vei her i livet. Det nytter liksom ikke å tro fordi en annen forteller deg hva du skal tro, troa må en finne i seg selv.

Altså med andre ord så tror jeg trådstarter ønsker andre vel med å fortelle om seg selv, og ikke det å tråkke på andre av annen tro( selv om det kan oppfattes slik inni mellom) Noe mangen ser ut til å ikke forstå i kampen om å fremme sin egen tro.. Trist, for den ene er ikke bedre enn den andre...
Antall ord: 150
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 397
Startet: 10 Nov 2006 12:34
17
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Xirque Z'dataan »

UriGneller skrev:Dem aller fleste kristne er jo kjekke og tolerante da i grunn....Men skulle so gjerne fått noen diskusjonsregler når man diskuterer med "fanatiske" super kristne....Dem har alltid et kort i ermet..Om dem blir svar skyldig, så er det med : "Guds veier er uransaklige".....hmmmm da blir det vanskelig....Men slik egentlig så er det dem fanatiske kristne sine veier som er uransaklige
veit ikke om dere fikk med dere programmet der heksa var gift med en diakon i kirka?
Hun måtte pent gifte seg i kirka, men kan kunne ikke gjøre det samme for henne (ute i skogen i en hedensk seremoni). Så tollerant var han at han ikke kunne gi kona si samme respekten som ho hadde gitt ham :evil:
Antall ord: 129
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Xirque Zdataan skrev:
UriGneller skrev:Dem aller fleste kristne er jo kjekke og tolerante da i grunn....Men skulle so gjerne fått noen diskusjonsregler når man diskuterer med "fanatiske" super kristne....Dem har alltid et kort i ermet..Om dem blir svar skyldig, så er det med : "Guds veier er uransaklige".....hmmmm da blir det vanskelig....Men slik egentlig så er det dem fanatiske kristne sine veier som er uransaklige
veit ikke om dere fikk med dere programmet der heksa var gift med en diakon i kirka?
Hun måtte pent gifte seg i kirka, men kan kunne ikke gjøre det samme for henne (ute i skogen i en hedensk seremoni). Så tollerant var han at han ikke kunne gi kona si samme respekten som ho hadde gitt ham :evil:
Virker ut som du ser på det som et større problem enn henne selv..
Antall ord: 147
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 397
Startet: 10 Nov 2006 12:34
17
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Xirque Z'dataan »

Diffusa skrev:
Xirque Zdataan skrev:
UriGneller skrev:Dem aller fleste kristne er jo kjekke og tolerante da i grunn....Men skulle so gjerne fått noen diskusjonsregler når man diskuterer med "fanatiske" super kristne....Dem har alltid et kort i ermet..Om dem blir svar skyldig, så er det med : "Guds veier er uransaklige".....hmmmm da blir det vanskelig....Men slik egentlig så er det dem fanatiske kristne sine veier som er uransaklige
veit ikke om dere fikk med dere programmet der heksa var gift med en diakon i kirka?
Hun måtte pent gifte seg i kirka, men kan kunne ikke gjøre det samme for henne (ute i skogen i en hedensk seremoni). Så tollerant var han at han ikke kunne gi kona si samme respekten som ho hadde gitt ham :evil:
Virker ut som du ser på det som et større problem enn henne selv..
For å si det på denne måten. Hun tok ut skilsmisse på grunn av det, og forde han hadde store problemer med at hun utøvet religionen sin.
han respekterte heller ikke at hun hadde frafalt kirka, og fortalte henne hele tiden at hun var fortapt om hun ikke fant tilbake til gud.
Tror ikke at det var ett lite problem for ho da: Det handler unasett om å respektere andres tro, og ikke prakke troen sin nedover alle andre.
Jeg er heks, men jeg respekterer mine kristne og muslimske venner for mye for å forkynne hedensk tro for dei.
Antall ord: 247
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Vel, det hele bunner vel i kommunikasjonsvikt da? Hadde de prata ordentlig om det først så hadde de sluppet hele greia.. For da hadde de hatt en klarhet i hvor dem sto og kanskje tenkt seg om begge to. Trist sak..
Antall ord: 42
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 397
Startet: 10 Nov 2006 12:34
17
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Xirque Z'dataan »

Tror du må se programmet for å forstå;tror det var ett "faktor" program. går sikkert an å søke det opp på nett-tv
Antall ord: 24
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !