Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisDet finnes bare én du kan stole på!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

ChopSuey
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 01 Nov 2006 04:42
17

Innlegg av ChopSuey »

hmmm.... trodde det bare var meg selv jeg :P det kan bli litt farlig når man begynner å stole mer på sine fantasivenner enn seg selv igrunn..
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bate
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 73
Startet: 03 Apr 2007 07:46
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sør trøndelag

stole på

Innlegg av Bate »

Personlig stoler jeg bare på meg selv. Men jeg tror på Jesus Kristus, han er for meg et usedvanlig og høyt opplyst menneske som til fulle har tatt i mot Gudskraften og levd den 99.99%.
Antall ord: 37
Bate er her

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quist
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 66
Startet: 17 Feb 2007 19:38
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jotnefallet

Re: Det finnes bare én du kan stole på!

Innlegg av Quist »

youlian skrev:Jesus Kristus er veien sannheten og livet. Er det ingen som vil forstå dette? Det finnes ikke et eneste riktig liv uten Jesus. Vi har fått denne gaven tilsendt fra Gud, men mange velger og ikke ta i mot han.

Jeg skjønner dere godt, dere som prøver dere på healing, reinkarnasjon, tarrot, og andre villedende retninger, MEN!! dere finner ikke noe ro i sjelen over dette. Det er som å spise godteri. Det er å godt, og du blir så lykkelig.. tror du. Hvis du bare lever på det blir tilslutt syk av det. Spiser du sundt vil du ikke ta noen skade av det.

Healing kan ikke befri deg fra alle plager du måtte bære på. Etter en stund vil du få de samme symptomene. Tarrot vil bare villede deg i livet, som etter hvert får deg dratt ned i gjørma. Alle kjenner en søken til ett eller annet, det er Jesus alle søker til, (alle har en søken) men heller blir dere villedet inn i andre okkulte sekter uten mål og mening. Ingen kjenner morgendagen! Tarrot kjenner ikke morgendagen! Et medium kjenner ikke morgendagen! Du kan ikke stole på noen av disse!! Alt dette er villedende retninger som vil skille dere fra far i himmelen.

Hva det nå enn måtte være det som banket i på loftet og skremte meg så fryktelig om natta. Og flyttet på saker og ting i huset. Hvorfor skulle det skremme meg, hvorfor var det der? JO det ville villede deg. En sa engang: "mediet sa det var en slektning av meg, som ikke ville gjøre meg noe" Tull og tøys!! tror dere ikke at høyere onde makter kan si hva de vil? De vrir alt de kan på sannheten slik at mennesker skal få sympati for dem.. Det er ikke nødvendigvis noe galt med mediet, men man skal heller ikke tukle med slike ånder. Det gjør bare åpenheten din til onde makter større. Likedan yoga. Det gir deg en avslappende følelse. Du blir avslappet der og da, men når du kommer til ”deg selv” er du like stressa, forbanna, og deppa.

Jeg har selv vært borti dette, men da jeg kom til Jesus har hele verden forandret seg. Da forsto jeg alt det jeg hadde drevet med var galt. Før ble jeg overfalt av ånder hver dag. Tilslutt ble det så grusomt. Jeg slutta på skole i mange uker før jeg kunne klare hverdagen. Hele verden så ut som en plass uten mål og mening. Jeg hadde hørt litt om Jesus, men trodde ikke på han. Når jeg hørte om han ville jeg trekke meg unna. Jeg ville alltid trekke meg unna. ”hvorfor skulle jeg tro på en fyr som er død” tenkte jeg. Sannheten banket på hjertet. Sannheten er alltid tung og hanskes med. Hvorfor er det lettere bli dratt inn i okkulte ting enn å gå veien selv til Jesus? JO, til Jesus må du finne veien selv, men annet faller du inn i. Jeg fant vertfall meningen tilslutt. Håper dere også finner den.

Bare en kan redde dere, det er Jesus =)

Alle tenker på å leve livet, men ingen tenker på evigheten.

Hør ! Hør!

Jeg er så enig i at alle skal komme til den rette tro, for se, troen er som mennesket, i troen skal i blive ett, men selv om I er blevet ett, er i likevel to og i er likevel forskjellige og slik er det med troen, den ene er forskjellig fra den andre, men begge har sin rett og begge er nødvendige.

Skal det være en bolle til kaffen i aften?
Antall ord: 629
(Med plattfot står du stødig. Carles Kraznizich)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: stole på

Innlegg av BA. »

Bate skrev:Personlig stoler jeg bare på meg selv. Men jeg tror på Jesus Kristus, han er for meg et usedvanlig og høyt opplyst menneske som til fulle har tatt i mot Gudskraften og levd den 99.99%.
Deg selv er vel den du minst kan stole på.

Hvor mange ganger har du ikke opplevd at du har misforstått ett eller annet. Hvis du så antar at dette bare er en brøkdel av alle de gangene du har misforstått uten å oppdage det, så ser du vel at du ikke er til å stole på slik.

Mange mener at deres erfaringer er så bunnsolide at all verdens forskere må ta feil, noe jeg mener er et tydelig bevis på at man lar seg lure av sine egne forklaringer på spesielle opplevelser.
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Det finnes bare én du kan stole på!

Innlegg av BA. »

Quist skrev:Hør ! Hør!

Jeg er så enig i at alle skal komme til den rette tro, for se, troen er som mennesket, i troen skal i blive ett, men selv om I er blevet ett, er i likevel to og i er likevel forskjellige og slik er det med troen, den ene er forskjellig fra den andre, men begge har sin rett og begge er nødvendige.

Skal det være en bolle til kaffen i aften?
:)

Når du skriver tilnærmet dansk i innlegget, så får dette spørsmålet en særdeles privat karakter.

;)
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links