Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisDebatt, Finnes gud?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Quist
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 66
Startet: 17 Feb 2007 19:38
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jotnefallet

Innlegg av Quist »

chupacabra18 skrev:på kort og godt:

INGEN vil NOENGANG bli enige om gud finnes eller ikke, og fordi det IKKE KAN bevises, vil det alltid være diskusjoner, men ALDRI komme fram til no svar:)

SÅ SÅ SÅ!

Det var da veldig så påståelig du er! Man skulle nesten tro du var en troende.

Du tar veldig feil. Mange vil hele tiden være enige om at gud finnes (det er slik nå, millioner er enige om det) Diskusjoner vil det selvsagt være slik det er nå, men vi vet ikke hva man vil diskutere seg fram til når vi har lagt jorda under oss, noe vi ennå ikke har.

Videre vil man alltid komme fram til svar, slik vi alltid har det.

Det jeg har skrevet nå er i tråd med vitenskapelig kunnskap. Det du har sagt er i tråd men en bestemt retning i filosofien.

Det er stor forskjell på det og du har nå plassert deg i den troende gruppen.

La oss be!
Antall ord: 172
(Med plattfot står du stødig. Carles Kraznizich)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quist
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 66
Startet: 17 Feb 2007 19:38
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jotnefallet

Re: Debatt, Finnes gud?

Innlegg av Quist »

Free skrev:Debatt Br. Hassanain Rajabali & Michael Corey VS Dan Barker & Richard Carrier.

Del en http://www.youtube.com/watch?v=2j0a4Tkjwps
Del to http://www.youtube.com/watch?v=_aiAtnTJxRo

Har nettopp sett ferdig del 1, kan si på forhånd at klippene er veldig lange, og at begge sidene kan komme litt vekk fra poenget, og den religiøse siden kan virke ganske irriterte or useriøse til tider.

Det flyter også en del mp3 filer rundt på nett med Dan Barker Vs forskjellige religiøse personer.

Jeg har ikke lest så mye fra Carrier, men har sett noen video snutter av han. Virker som en veldig smart man.
Det er nok ingen tvil om at det finnes krefter både her og der.
Antall ord: 126
(Med plattfot står du stødig. Carles Kraznizich)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Ja, klart det - men ikke sånn gammel mann som sitter oppe i himmelen et sted...
At vi har et vanvittig gudommelig potensialet i vår bevissthet - vårt sinn er ikke i tvil hos meg. Et annet ord for Gud er for meg - DEN STORE ÅND(som endel indianerstammer kaller denne kraften for som er både feminin og maskulin) - KRAFTEN(may the force be with you stammer fra virkeligheten..veldig konstruktivt ord:)) - KILDEN TIL ALT - DEN UENDELIGE SKAPERKRAFTEN osv osv...
Så summasumarum så er Gud for meg både maskulin og feminin i ett......en uendelig kraft i uendelig mange Univers.....
For å spinne videre på det jeg skrev her....så er det en svakhet at mennesker på denne planeten søker svar så mye utover seg selv....og ikke inni seg selv. De har ikke troen på at de kan finne svar i seg selv - det er MIND - sinnet som skaper begrensninger og hindrer oss til å virkelig la oss inspirere å gå innover.

En kan meditere,gå ut i Naturen,drive med yoga,andre former for tranceteknikker som tromming og kraftplanter(som ikke er blitt kalt for Food of the Gods for ingenting - åpner opp for vårt indre gudommelige potensialet og kanaler - også interdimensjonelle kanaler som jeg også vil kalle det for).

Når noen sier at Gud er kjærlighet så er det noe som ikke er bare utenfor en selv - men spesielt inni seg selv - via sitt hjerte(hjertechakra). Og det som stopper en til å utforske ens indre univers som er det samme som det ytre univers er nettopp å ha troen på at en kan åpne opp kanaler i seg selv som har med det gudommelige å gjøre. Den indre kritiker har tatt overhånd hos mange mennesker - spesielt i Vesten med tanke på å utforske sitt indre og sitt gudommelige potensialet. Eller interdimensjonelle potensialet om en vil kalle det for.

Hvorfor søke etter svar utenfor en selv - når man kan søke etter dem inni seg selv ved å åpne kanaler via trance- og meditative teknikker? IT IS OUR MIND.....som stopper for denne type utforskning og erfaringer. Det kan gjøres noe med. Om man ikke tror på at vi har et enormt potensiale så er det SINNET som stopper en - å endre bevissthet - erfare forskjellige bevissthetstilstander skaper åpninger som sinnet vil ha problemer med å stenge....en kan trene sinnet til å spille på lag med en ang å søke svar innover oss selv.

May the FORCE be with you - det er faktisk interessant å se hvor mye VIRKELIGHET det er i science fiction,eventyr,fantasy-filmer o.l. Mer enn vi aner i vårt sinn......samfunnsstruktur - familie - media mm skaper endel MIND CONTROL i mennesker. Det handler om å tørre og våge å ikke la seg lure av MIND CONTROL i samfunnet ang som stopper vårt enorme gudommelige potensialet som mennesket. Klarer en det så har man åpnet opp for LIFE ADVENTURE, som vil åpne opp for virkeligheter som er mer virkelig enn den virkeligheten vi alle kan erfare her og nå. Tror du meg ikke?Neivel,det er ditt sinn(indre kritiker/skeptiker) som skaper begrensninger - ikke hva du egentlig er og hva som er ditt potensialet....Jeg er iallefall på en vei som er mer virkelig enn den virkeligheten vi lever i og det er en tøff,spennende,healende,rensende og lærerrik vei å gå - å se bak kulissene på det som skjer i livet - og rundt en i verdensssamfunnet ellers.

Rengnskogen har et "hemmelig" våpen for å stille oss inn på slike frekvenser og det er Ayahuasca blant annet. Ayahuascaen har vist meg i flere seremonier hvor stort potensiale vi egentlig har og vi kan ikke lure Ayahuascaen - den leser oss som åpen bok og vet AKKURAT hvor den skal jobbe med oss i en seremoni. Hva vi trenger. En perfekt healer - lærer og vismann i ett. Nå nylig ute i Naturen så erfarte jeg en seremoni med Ayahuasca. Så ett med Naturen rundt meg og en erfarer hvor perfekt synkronisert alle fuglelyder og andre lyder i Naturen er.......det er ikke tilfeldigheter ute og går der nei...det handler om å tillate sinnet sitt blant annet å være mottakelig for å åpne opp for virkelighet(er) som er mer virkelig enn den vi erfarer her og nå. Å trene opp bevisstheten - lære å endre bevisstheten.

Summasumarum så er det sinnet vårt - OUR MIND - som stopper oss fra å virkelig gå inn i oss selv og utforske og erfare vårt enorme potensialet. Og en må gå igjennom tøffe heallingprosesser i kropp-sinn-ånd for å virkelig utforske og erfare vårt potensiale. En kan gjøre det som sagt på mange måter. Regnskogen har et hemmelig våpen. Det finnes mange andre våpener for å utforske og erfare det enorme potensialet vi har. Jeg snakker av erfaring. Ikke mer eller mindre. Det kreves endel selvdisipliin og ofring av endel ego-dominatorelementer i seg selv. Det kreves noe av deg å gå igjennom en slik vei som sjamaner,mystikere,medium,healere,buddhistmunker mm har gått og går den dag i dag.....jeg har valgt en sjamanistisk og interdimensjonell vei.....allsidighet er ikke dumt med tanke på metoder og verktøy. I kraftplanteseremonier så er det mye andre metoder og verktøy som er med og spiller på lag - sammen gjør det mer kraftfullt og inspirerende til å jobbe med å komme mer i dialog med vårt potensialet, som er uendelig stort om man tillater vårt sinn - our mind til å være åpen for dette. I vårt samfunn er det lett at sinnet ikke klarer å være åpen for det jeg snakker om her sånn.....det er forståelig.

Men en kan gjøre noe med det. Vi har et Univers i vårt indre - som vi kan polere med tanke på kommunikasjonen - vi er medskapere i dette Univers - vi kan skape hva vi vil utifra våre drømmer i llivene våre. Det som stopper flere er deres SINN....det går an å trene sinnet til å ikke skape så mye hindringer. Jeg har forklart noen metoder - og andre vil og har forklart sine metoder. En velger selv hvilke intensjoner en har i livet. Jeg har valgt å komme i kontakt med vårt enorme gudommelige potensialet. Regnskogen i Peru f.eks er et perfekt sted for å heale og rense vårt gudommelige potensialet. Og en kan også gjøre det på mange andre måter. Jeg har valgt utifra mine drømmer. Og lykke til med å velge metoder og verktøy utifra dine drømmer og mål i livet. Det eneste som kan stoppe deg er deg selv - DITT SINN - YOUR MIND.

I en ego-dominatorkultur som vi ser overalt så er det lett at sinnet vårt manipulerer oss til å tro at vi ikke kan gjøre ditt og datt - eller at vi ikke kan erfare ditt og datt. Det er valgfritt hva en vil gjøre i livet - jeg velger å ikke fokusere eller gi næring på min ego-dominatorside. Hva velger du?
Antall ord: 1179
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Jeg setter disse store religionene på lik linje med de urgamle religionene som i dag blir sett på som både det ene og det andre. Tror at gud er skapt av menneske, jeg mener hvor ligger logikken i at millioner av mennesker lider og dør hverdag, mens f.eks. to menn fra en eller annen kristen "klubb" sprader rundt på skoler og forteller om hvor lykkelig de ble og hvor snill gud var som gav dem penger og en bil, fordi at de ba om det!?!?!?!?!?

Hvis det fantes en gud, ville verden ha vært annerledes.
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
CoLLecToR
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 50
Startet: 19 Okt 2006 23:54
17

Innlegg av CoLLecToR »

Jeg tror på Gud. Kanksje Gud gjorde det sånn at man aldri kunne bevise overfor hele verden at han fantes, for da ville det ikke lenger vært å tro på Gud, men å VITE at Gud fantes. Skjønner dere? De som aldri hadde trodd på Gud i hele sitt liv ville ha levd i frykt for å gjøre noe galt osv. Dette tror jeg ikke Gud ville.

Sitat:
To control someone, you only have to create enough fear, and then offer salvation.
Antall ord: 83
h4xx0r

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links