Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisDebatt, Finnes gud?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 588
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

BA skrev:
Dimension skrev:
BA skrev:
Dimension skrev:Bör man inte istället tänka :
-varför vet vi inte om högre dimensioners existens.
- Kanskje fordi de ikke finnes?

-finns det en avsikt
- Ja, for mye, men neppe for alt.

-varför är vi endast skapta med det seende som vi har.
- Fordi det er det mest hensiktsmessige for oss.

-varför gör man formationer av tefat, korncirkel, sjöodjur, flyttar på saker och djur etc.
- For moro skyld? Og for å se hvor mange som tror de er laget av romvesener. :)

-varför får en del hjälp vid healing
- Pga placeboeffekten.

-varför finns tro
- Fordi det er hensiktsmessig for menneskene å kunne forestille seg ting de ikke kan se.

-varför kan vissa känna fysisk beröring
- Fordi de er lett påvirkelige?

-varför känner vissa obehag
- Samme årsak?

-varför fanns Jesus och andra starka historiska händelser.
- Kanskje de ikke gjorde det?

-finns cykler i U.
- Vil du forklare litt mer?

Det här är väl frågor man först bör ställa sig själv innan man börjar göra en analys av Guds existens...... :mozilla_innocent:
- Hvorfor det?
Hej BA
Du verkar vara snabb med ditt svar även om det inte är genomtänkt. ?
Fråga: hur ser "dina romsvesener ut och vilken funktion har dom i ditt tilltänkta U." ?
Fråga: i vilken dimension lever de. Är dom skapta i vårt solsystem eller är dom inflyttade ?
Fråga: har de kopplingar till andra solsystem, galaxer eller universum. ?
Fråga: vid vilka tillfällen kan du känna en tilltagande innre harmoni. ?
Svarene er gjennomtenkt, men du svarte ikke på hvorfor man bør besvare disse spøsmålene før man vurderer om Gud er verdt å tro på eller ikke. Du må gjerne kommentere svarene framfor å bare stille nye spørsmål. Hva mener du med U?

Om du mener universet, så finnes det sykluser der, f.eks. ved at jorden har en syklus rundt solen, og månen har en syklus rundt jorden. Vi har mange objekter som går i bane, og det er jo forsåvidt sykluser.

Romevesen har jeg ikke vurdert utseende på, annet enn de hensiktsmessige tingene som minst to hender med minst 3 fingre på hver for å kunne behandle utstyr, minst to ben for å stå og gå støtt, hodet øverst for å redusere rystelsene under transport mest mulig og for at evt syns-, høre-, lukte- og pusteorganer skal forstyrres minst mulig av det som er på bakken. Dette er slik jeg oppfatter det som mest praktisk, og sannsynligvis har evolusjonen hos romvesnene også ført tila t det mest praktiske har blitt videreført. :)

Det kan jo være noe liv på mars, men slikt liv er neppe det du tenker på som romvesener, så slike tror jeg ikke finnes i vårt solsystem. Det finnes nom intelligent liv andre steder i universet men de har neppe kommet til vårt solsystem.

Som sagt, har jeg ikke spekulert i hva andre solsystemers innbyggere kan, men det er veldig langt fra en galakse til en annen, og vi har ingen grunn til å tro at det finnes flere univers heller, så dette har jeg heller ingen grunn til å tro.

Jeg kjenner en dyp indre harmoni når jeg hører god rock, eller annen fin musikk som passer nøyaktig med min sinnstemning i øyeblikket. Sammen med familien når vi har satt av tid til et godt måltid mat i fellesskap. Eller bare sammen med ektefellen når vi er helt alene, gjerne på fremmede steder, og ikke blir forstyrret av hverdagen.
Vad jag mensar
U=universum
Jag tycker det är bättre att sammanställa/spalta upp kända fakta och olika upplevelser som männikor har haft. Även större historiska händelser bör medtagas och hittills kända fakta.
Därefter gör man en ammanställning och med det som grund, får man en uppfattning om andra livsformer och eventuella dimensioner.
Vi har alla nu en unik chans att delge olika upplevelser via internet och samtidigt känna oss hedrade, för vi är den första generationen som får uppleva det.
Att duskutera Guds existens utan en sammanställning blir till slut bara en rundgång och vi får två olika läger av olika uppfattning.
Det kan dock vara svårt att få fram bevittnade händelser från myndigheter och religioner.
Fortfarande i våra dagar är det som bekant en maktkamp, där man i många religioner har ett fördömande och tillåter ingen insyn i de högre leden.
Vi får väl dock hoppas på att läckor uppstår. :mozilla_wink:
"Matkbegär inom religion är färfärligt och strider mot en harmonisk uppbyggnad i det fraktala och mentala systemet". (förresten det gäller väl överallt)

Jag har en bok som är baserad på vittnes berättelser om oförklarliga händelser i modern tid. Från 1800-talet och framåt. (eftersom det finns vittnen får man väl utgå från att sanningshalten är mycket hög).

Läs även gärna min sida där människor från sverige berättar.

Ps ha en fortsatt revlig påsk Ds
Antall ord: 900
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

ludoburgero skrev:
BA skrev:Men du kan jo forsøke å gi et svar på om gud finnes eller ikke, uten å vite hva jeg legger i betytningen Gud. Det kan være alt fra mine egne tanker til en altomfattende transcendent skaper.
Jeg tror ikke på Gud i den forstand av hva kristendommen sier om ham.
Her forholder du deg til en spesiell definisjon, og ga ingen generell beskrivelse av en eventuell udefininert gud. Din setning sa meg ingenting om ditt forhold til en guddom som finnes inni oss selv.
Vi vet ikke hvor mye rundt oss som har bevissthet. Har dyrene bevissthet? har insektene det? Dette vet vi ikke. Eller det er jo mye som tyder på at ihvertfall sjimpansene har bevissthet, og menge vil si at deres egne kjæledyr har bevissthet. Hvordan det så stiller seg med krypdyr og insekter er jeg mer i tvil om. Hva mener du? og hvorfor mener du det?
Du har jo ikke sagt hvorfor du mener det du mener selv. Du har bare sagt hva du mener. Jeg kan si det slik ihvertfall at jeg tror at det meste som består av levende organismer har en bevissthet, men at det er på flere forskjellige plan. Likevel er det noe vi sannsynligvis ikke vil noensinne få bekreftet, nettopp fordi vi ikke har mulighet til å kommunisere på andre plan. Det er kommunikasjon mellom f.eks. planter og mennesker som isåfall kan avgjøre om det finnes en slags bevissthet. Ta som eksempel musikk og dens effekt på planter. Det er jo blitt gjort forsøk med dette hvor det har blitt vist at planter kan trives bedre på grunnlag av hvilken musikk som blir spilt i det de vokser. Uansett kan dette ha likesåvel med fysiske påvirkninger å gjøre, og det kan helt sikkert forklares med fysikkens lover etter hva slags svingninger musikken skaper, etc.
Trives de virkelig bedre, kan det igjen bety at plantene har følelser. Følelser er vel en slags indikasjon også på en form for bevissthet?
Jeg har faktisk sagt ganske mye om hva jeg mener og om hvorfor jeg mener det. Free kommenterte plantenes forhold til musikk; en japaner har "bevist" forhold mellom musikk og dannelse av iskrystaller også. Det er sannsynligvis omtrent like gode "beviser".

At trivsel spiller en rolle for planter behøver ikke ha noe med bevissthet å gjøre. Det kan vel så gjerne handle om de ypperlige vekstforhold.
Fanatisk skepsis virker som en selvmotsigelse på meg. Skepsis er å vurdere kritisk ny informasjon. Benekting er ikke skepsis det heller, for da har man gjort en beslutning om hva man skal tro.

Nei, jeg skønner ikke hva fanatisk tro vil kunne føre til av godt. Heller ikke aksepten av at noen må lide. Ingen skal behøve lide for at jeg skal ha det godt. Jeg kan gjerne akseptere at andre også har det bra.
Skepsis heller mer over til motvilje enn vilje til å vurdere informasjonen som blir servert. Skepsis er mer å sette til side for så å tenke over. Det er ikke å ta informasjonen til seg og være åpen/nøytral med det første informasjonen blir servert.
På lik linje som å være naiv, er det å være skeptisk en slags motsetning.
Der den naive tar til seg informasjonen for å være god fisk, tar den skeptiske og kaster fisken uti igjen for så å gå hjem og lese om fisken.
Den nøytrale og åpne vil ta opp fisken men se på den og forsøke å ta den fordomsfritt, se på den som den er. Om den spiser fisken eller ikke er ikke visst.
Eller?

Dessuten er det ikke å legge skjul på at alle må lide til en viss grad for at andre skal ha det godt. Det er snakk om balanse, yin og yang, alt det der.
Igjen - så er alt relativt. Så om man var vant med at "alle har det godt", så hadde selv den minste lille filleting vært lidelse, sett i relevans i forhold til hvor godt alle har det.
Igjen betyr det at desto flere som virkelig har en overflod av velbehag, jo flere vil også oppleve utålelig mye lidelse på den annen side.
Dette besvarte Free meget godt, men jeg vil trekke fram en annen vurdering av fiskemetaforen. Den naive tar med fisken og spiser den (Den er jo naturlig, og alle naturprodukter er jo bra), mens skeptikeren undersøker fisken og finner ut om det er matfisk eller en giftig art først.

Yin og Yang har jeg ikke undersøkt, og har heller ikke vurdert om det er noe å tro på eller ikke, men det er ikke nødvendig at noen skal lide for at andre skal ha det bra. Alle kan ha det bra samtidig, men for at noen skal være rike må andre være fattige. Dette kan se ut til å være to sider av samme sak, men det er det ikke. En glede blir større jo mer den deles. I motsetning til materiell rikdom. Det finnes mat nok til alle, og ingen behøver egentlig å sulte. Det er når noen må se sin velstand i forhold til andres velstand at konkurransen oppstår. Uten denne konkurransen kan alle ha det bra.

Dette er utopi, slik verdenssituasjonen er i dag, men jeg gir ikke opp håpet om at den situasjonen kan komme til å endre seg og at man ser at hele klimadebatten ender opp med at vi må få en bedre fordeling av jordens rikdom. Nedbrenningen av regnskogene og ørkenspredningen er fortsatt viktige klimaspørsmål, og en korrigering her kan oppveie for mye av klimagassutslippene vi har i dag. Kanskje klimadebatten kan ende opp i at disse problemene korrigeres og fører til en ny og bedre fordeling av velstandsøkningen.
Antall ord: 971

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Dimension skrev:Vad jag mensar
U=universum
Jag tycker det är bättre att sammanställa/spalta upp kända fakta och olika upplevelser som männikor har haft. Även större historiska händelser bör medtagas och hittills kända fakta.
Därefter gör man en ammanställning och med det som grund, får man en uppfattning om andra livsformer och eventuella dimensioner.
Vi har alla nu en unik chans att delge olika upplevelser via internet och samtidigt känna oss hedrade, för vi är den första generationen som får uppleva det.
Att duskutera Guds existens utan en sammanställning blir till slut bara en rundgång och vi får två olika läger av olika uppfattning.
Det kan dock vara svårt att få fram bevittnade händelser från myndigheter och religioner.
Fortfarande i våra dagar är det som bekant en maktkamp, där man i många religioner har ett fördömande och tillåter ingen insyn i de högre leden.
Vi får väl dock hoppas på att läckor uppstår. :mozilla_wink:
"Matkbegär inom religion är färfärligt och strider mot en harmonisk uppbyggnad i det fraktala och mentala systemet". (förresten det gäller väl överallt)

Jag har en bok som är baserad på vittnes berättelser om oförklarliga händelser i modern tid. Från 1800-talet och framåt. (eftersom det finns vittnen får man väl utgå från att sanningshalten är mycket hög).

Läs även gärna min sida där människor från sverige berättar.

Ps ha en fortsatt revlig påsk Ds
Ja, jeg er enig i at det kan være nyttig å adskille kjente fakta og opplevelser folk har hatt. Mange opplevelser kan forklares ut fra de fakta vi har, slik at vi slipper å bruke ukjente fenomener som gud, aliens, ånder, sjel, vetter, gnomer eller sjøormer for å forstå opplevelsen.

Vår mulighet til å dele opplevelsene, erfaringene og kunnskapen vår på internett fører også til at mange deler sin misforståtte oppfatning av verden her. Denne delingen har altså både positive og negative sider.

Mange vitner kan ta feil. Det vet vi, og vi kan således anta at opplevelsene deres er ekte, men hvorvidt deres tolkning av opplevelsene er korrekte vet vi jo ingenting om.
Antall ord: 403

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Shadine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 26 Jun 2006 13:29
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: oslo

Innlegg av Shadine »

Jeg tror at det finnes en høyere makt, om det er "han" kristne kaller gud vet jeg ikke.
Har selv gått 1 år på bibelskole, fordi jeg trodde det jeg letet etter fantes blant de kristne. Men for meg var det en trist opplevelse, fordi bakkemannskapet til han de kalte gud var veldig dårlige. Og de oppfattet seg selv som halv "guder"... Mitt ord er lov osv...

Så for meg ble den alternative verdenen et sted hvor jeg passet inn, og hvor det jeg tror på ble godtatt. Og alle spørsmålene jeg sliter med, er det greit å spørre høyt om!
Du blir ikke uthengt fordi: du ikke ber nok, ikke er kristen nok osv...

Skulle ønske vi kunne hatt en debatt om tro og tvil, i steden for å "hakke" på hverandre.

Noen som deler min "tro" ?
Antall ord: 143
Den eneste reisen verd å ta, er den inn i seg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Jada, både kristne og mulimer er enige om "rammebetingelsene". De erkjenner det jesus snakket om.
Det er en Gud.
Les Gummitarzans historier, samt de andre kvalitetshistoriene fra forumet.
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Quist
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 66
Startet: 17 Feb 2007 19:38
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jotnefallet

Innlegg av Quist »

ludoburgero skrev:Hvorvidt en gud eksisterer... ja, si det. Ingen vet noesomhelst om det eksisterer en gud.

Joda, det vet vi vel det. Både det gamle og det nye testamentet beviser det. Koranen har også klare bevis for at Gud eksisterer. Gud er jo sett flere ganger fortelles det om i Bibelen. Han har vært til lunsj hos Abraham og også hatt brytekamper med han i en bekk en hel dag.

Det er ingen tvil om at Gud eksisterer og at han er sett flere ganger. Moses har til og med snakket med Gud og hatt personlige samtaler med han.

Så kom ikke her og prat tullball når du vet bedre! Vi må nesten kunne forlange at du setter deg inn i dette før du kommer med slik feilinformasjon. Du kan også spørre presten på hjemstedet ditt. Han vet.
Antall ord: 144
(Med plattfot står du stødig. Carles Kraznizich)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Ja...gud finnes viss gud er ei blanding av håp og fantasi utforma av menneska. Noko anna form for gud eller gudekraft vert mindre og mindre sannsynleg.
Antall ord: 28
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Han finnes IKKE.

Ha en god natt.
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

madjava skrev:Ja...gud finnes viss gud er ei blanding av håp og fantasi utforma av menneska. Noko anna form for gud eller gudekraft vert mindre og mindre sannsynleg.
Siden du har fasitten, kan du scanne den og legge den ut på forumet så vi og kan se.
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Metodisten skrev:
madjava skrev:Ja...gud finnes viss gud er ei blanding av håp og fantasi utforma av menneska. Noko anna form for gud eller gudekraft vert mindre og mindre sannsynleg.
Siden du har fasitten, kan du scanne den og legge den ut på forumet så vi og kan se.
For å sjå må du åpne auga(spirituellt jungelord). For å skjønne må du åpne din bevissthet. Når du har lagt til sides dine skylapper og åpnet din bevissthet slik at du kan vurdere alle sider, vil svaret komme til deg bare du tilegner deg nok kunnskap.
Antall ord: 98
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

madjava skrev:
Metodisten skrev:
madjava skrev:Ja...gud finnes viss gud er ei blanding av håp og fantasi utforma av menneska. Noko anna form for gud eller gudekraft vert mindre og mindre sannsynleg.
Siden du har fasitten, kan du scanne den og legge den ut på forumet så vi og kan se.
For å sjå må du åpne auga(spirituellt jungelord). For å skjønne må du åpne din bevissthet. Når du har lagt til sides dine skylapper og åpnet din bevissthet slik at du kan vurdere alle sider, vil svaret komme til deg bare du tilegner deg nok kunnskap.
Du har sannheten og svaret klart Madjeva..? har ikke livet lært deg at når alt kommer til alt så er virkeligheten tilsynelatende.. Selv nå rdu holder i et eple... kan det hende du drømmer... hehe ;)
Antall ord: 138
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 370
Startet: 14 Apr 2007 20:05
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fantasia;)
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av freespirit »

Var det ikke slik før at hvist mange nok trodde på noen så fantes de?
Altså, det er mange som tror at Gud finnes. Og troen på Gud hjelper mange..
Kanskje gud ikke er en "person" bare troen på noe godt..
La kristne få tro på sin gud, uansett hva de mener det er.
Antall ord: 55
Æ e ækte finnmarking!!:D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Quist skrev:
ludoburgero skrev:Hvorvidt en gud eksisterer... ja, si det. Ingen vet noesomhelst om det eksisterer en gud.

Joda, det vet vi vel det. Både det gamle og det nye testamentet beviser det. Koranen har også klare bevis for at Gud eksisterer. Gud er jo sett flere ganger fortelles det om i Bibelen. Han har vært til lunsj hos Abraham og også hatt brytekamper med han i en bekk en hel dag.

Det er ingen tvil om at Gud eksisterer og at han er sett flere ganger. Moses har til og med snakket med Gud og hatt personlige samtaler med han.

Så kom ikke her og prat tullball når du vet bedre! Vi må nesten kunne forlange at du setter deg inn i dette før du kommer med slik feilinformasjon. Du kan også spørre presten på hjemstedet ditt. Han vet.
Asbjørnsen og Moe beviser også at det finnes troll.

Espen Askeladd hadde jo en spisekonkurranse med trollet.

Nei, jeg tror du er trollet her Quist.
Antall ord: 172

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Metodisten skrev:
madjava skrev:Ja...gud finnes viss gud er ei blanding av håp og fantasi utforma av menneska. Noko anna form for gud eller gudekraft vert mindre og mindre sannsynleg.
Siden du har fasitten, kan du scanne den og legge den ut på forumet så vi og kan se.
Madjava skriver "mindre og mindre sannsynleg". Hvor kommer fasiten inn i bildet?
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

snuppedilla skrev:
madjava skrev:For å sjå må du åpne auga(spirituellt jungelord). For å skjønne må du åpne din bevissthet. Når du har lagt til sides dine skylapper og åpnet din bevissthet slik at du kan vurdere alle sider, vil svaret komme til deg bare du tilegner deg nok kunnskap.
Du har sannheten og svaret klart Madjeva..? har ikke livet lært deg at når alt kommer til alt så er virkeligheten tilsynelatende.. Selv nå rdu holder i et eple... kan det hende du drømmer... hehe ;)
Matrix?

Hva er det du ikke skjønner ved det Madjava skriver? At du må legge vekk skylappene før du får fullt overblikk, eller at du også trenger kunnskap for å finne svaret?
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !