Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinÅ ta på seg andres mørke

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Når det kjem til healing er det så mange varianter og hittil ingen vitenskaplige bevis for at healing helbreder...det som kan være negativt ved healing er å fortelle den som vert healet at slik og slik vert fjernet...noe som kan være skremmende for mange...spesiellt siden dette som blir fjernet ikke lar seg falsifisere...og dermed kan den som healer påberope seg å ha fjernet alt mulig rart...
Her kan jeg faktisk være litt enig med deg.
En healer med integritet sier ikke at han kan
helbrede noe spesifikt, men en kan gi folk tro på
at de kan bli friske ved hjelp av ekstra energi og
sin egen innstilling. Tankens kraft er stor og når noen
ved å ha gått til healing får ett bedre liv da er det vel fint
uansett hva det var som hjalp?


Noe annet eg ikke skjønner er denne sikre fordelingen av det positive som lyst og det negative som mørke...mulig at det henger igjen fra mange tusen år siden...det at mørket hemmet oss mennesker og at lyset gav alle våre sanser et best mulig utgangspunkt for overlevelse...religion har forsterket dette ved at mørket er det vonde og det lyse er det gode...eg tror ikke at det positive eller det negative kan fortone seg som lyst eller mørkt...tror heller at dette er en oppfatning mange blir opplært til å tro på...
En kan ikke si noe sikkert når det gjelder så subtile ting, det kan godt være at fargen i forhold til følelsen er noe vi har lært gjennom tidene, men spiller det noen rolle?
Det er uansett bare en fattig måte å sette ord på ting som ikke lett kan forklares.
Da synes jeg det er greit å forholde seg til mørkt og lyst i forhold til ulike følelser. Og i dette tilfellet så var det en svart farge som vistes. Når jeg tunet inn i energien klarte jeg
nesten ikke holde meg for gråt, selv om jeg ikke var trist på noen måte. Da tolker jeg det
som sorg.

Så kan en jo også tenke at selv om sorg er sort, så trenger ikke det være negativt alltid heller. Vi trenger hele spekteret bare noe ikke tar overhånd.
Antall ord: 394
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ragerod
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 28 Jan 2007 01:23
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vest

Innlegg av ragerod »

kaja43 skrev:
Når det kjem til healing er det så mange varianter og hittil ingen vitenskaplige bevis for at healing helbreder...det som kan være negativt ved healing er å fortelle den som vert healet at slik og slik vert fjernet...noe som kan være skremmende for mange...spesiellt siden dette som blir fjernet ikke lar seg falsifisere...og dermed kan den som healer påberope seg å ha fjernet alt mulig rart...
Her kan jeg faktisk være litt enig med deg.
En healer med integritet sier ikke at han kan
helbrede noe spesifikt, men en kan gi folk tro på
at de kan bli friske ved hjelp av ekstra energi og
sin egen innstilling. Tankens kraft er stor og når noen
ved å ha gått til healing får ett bedre liv da er det vel fint
uansett hva det var som hjalp?
Noen beholder sin integritet, men eg følte ikke at du gjorde det i forhold til din sønn. At di som går til healing kan få et bedre liv er fint uannsett kva som hjalp, problemet her er vel proklameringen av kva som hjalp og om det stemmer eller er løgn.



kaja43 skrev:
Noe annet eg ikke skjønner er denne sikre fordelingen av det positive som lyst og det negative som mørke...mulig at det henger igjen fra mange tusen år siden...det at mørket hemmet oss mennesker og at lyset gav alle våre sanser et best mulig utgangspunkt for overlevelse...religion har forsterket dette ved at mørket er det vonde og det lyse er det gode...eg tror ikke at det positive eller det negative kan fortone seg som lyst eller mørkt...tror heller at dette er en oppfatning mange blir opplært til å tro på...
En kan ikke si noe sikkert når det gjelder så subtile ting, det kan godt være at fargen i forhold til følelsen er noe vi har lært gjennom tidene, men spiller det noen rolle?
Det er uansett bare en fattig måte å sette ord på ting som ikke lett kan forklares.
Da synes jeg det er greit å forholde seg til mørkt og lyst i forhold til ulike følelser. Og i dette tilfellet så var det en svart farge som vistes. Når jeg tunet inn i energien klarte jeg
nesten ikke holde meg for gråt, selv om jeg ikke var trist på noen måte. Da tolker jeg det
som sorg.

Så kan en jo også tenke at selv om sorg er sort, så trenger ikke det være negativt alltid heller. Vi trenger hele spekteret bare noe ikke tar overhånd.
Det spiller en rolle...fordi våre barn lærer noe som er feil...fordi mørke blir assosiert med det onde...fordi det skaper redsel for mørket...fordi en sort farge rundt en person ikke reellt er der men blir sanset som det pga en fattig måte å tolke på...fordi mange lurer seg selv til tro blindt...

Og sorg er ikke sort...så opplyst burde da du være... :mozilla_tongue:
Antall ord: 524
If we spread lies like a disease
we might just infect those around us
with madness...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

skjønner hva du mener kaja..
å etter å ha vert på data treff lenge å en blir sliten så blir en lettere motakaklig av iritasjoner som kan plage lenge.
vist man ikke er med gode venner med godt humør så kan en ha flere uker ødelagt etterpå fordi all negativitet blir berre sugd inn.
(btw, må ærlig innrøme at eg er en smule mesunlig på sønnen din som var på TG, ønska å være der lenge nå)
dorlig energi kan surre lenge over en person uten at en tenker over det. er man veldig lukka for det kan man få litt å litt inn så man har det lenge. andre kan rase det fra seg iløpet av noen dager, eller heale det vekk som du gjore.
er man ikke klar over det, spesielt under data treff. kan man bli veldig påvirka. husker selv da vi var en kamerat gjeng som hadde data treff. så har vi ein med oss som pleier være veldig negativ. så eg forbereder meg for det. men en gang sku han ikke være med. å da var eg helt åpen. fordi vi andre sitter berre å ler å kameratslig erter hverandre. som kamerater ofte gjør. i det han plutslig kom å eg var uforberett så ble eg sliten å trøtt fordi han er utrulig negativ. ble forbanna rett å slett. så måtte sette meg vekk fra di en stund å kosentrere meg om annet for å hente meg selv igjen. tok meg lang tid for å roa meg. for all negativitet smalt på meg som om at eg ble skutt..
Antall ord: 262
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links