Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisin"Psi Ball" :D

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

DclxvI skrev:Det spørs hva du definerer som Paranormalt Kimbara..
Der har vi hele nøkkelen i det jeg snakker om; definisjoner. Definisjoner basert på den viten man har tilgjengelig, hva man er interessert i, og hva man VIL tro.

Paranormalt er alt som ikke har noen klar eller umiddelbar forklaring. Hendelser, fenomener og aktiviteter som påstås å være noe som ikke kan dokumenteres eller ha en effekt som aldri er påvist. Paranormalt er fenomener som, som jeg har sagt tidligere, tolkes individuelt og basert på den viten subjektet besitter. Paranormalt er noe som er lett å la seg villede av, siden det ikke krever noe annet enn dedikert tro fra den troende. Paranormalt er noe mange velger å kalle for sannhet, selv om man ikke vet noe annet enn at man har "følt det".

Hvis en person tar LSD og kjenner han er i ett med omgivelsene, kan fly, og skifter farge etter rytmene i musikken...er da dette noe som faktisk skjer? Hva om han er alene i den situasjonen...er det noe som faktisk skjer, siden ingen kan direkte motbevise dette?
Antall ord: 187
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Jeg har ikke tatt imot healing, for jeg tror ikke på slikt. Å betale for å la noen andre utøve troen sin er noe jeg ikke har videre lyst til.

Og nei, jeg har ingen video (av hva egentlig? At jeg opplever psykiske fenomener?).
Antall ord: 43
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
doaivu
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 122
Startet: 24 Jan 2008 16:19
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: skjærsilden

Innlegg av doaivu »

jeg foreslår du prøver å ta imot healing før du sier at de effektene som folk føler bare er placebo..det fins mange healere der ute som gjør dette gratis pga deres ideologi...
Antall ord: 37
Bilde
- i fell in love with a spirit -

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Beklager, misforsto :)
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

doaivu skrev:jeg foreslår du prøver å ta imot healing før du sier at de effektene som folk føler bare er placebo..det fins mange healere der ute som gjør dette gratis pga deres ideologi...
Og hva hjelper det? Sannsynligvis vil jeg ikke få noen effekt ut av det, forteller dette her på forumet, og får samme kontraskepsisen tilbake. Kommer jeg over en healer som tilbyr gratis healing skal jeg teste det ut, men jeg akter ikke å oppsøke dette da jeg hverken har interesse av det eller noen som helst form for tro på det.
Det blir litt som å si; "Du vet ikke noe om jødedommen før du har latt deg omskjære".

Kanskje jeg ikke vet så fryktelig mye om det å heale, men jeg vet en god del om psykologi, både konvensjonell psykologi og parapsykologi.
Antall ord: 145
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 670
Startet: 15 Jan 2008 13:59
16

Innlegg av open_palm »

Kimbara skrev:
doaivu skrev:jeg foreslår du prøver å ta imot healing før du sier at de effektene som folk føler bare er placebo..det fins mange healere der ute som gjør dette gratis pga deres ideologi...
Og hva hjelper det? Sannsynligvis vil jeg ikke få noen effekt ut av det, forteller dette her på forumet, og får samme kontraskepsisen tilbake. Kommer jeg over en healer som tilbyr gratis healing skal jeg teste det ut, men jeg akter ikke å oppsøke dette da jeg hverken har interesse av det eller noen som helst form for tro på det.
Det blir litt som å si; "Du vet ikke noe om jødedommen før du har latt deg omskjære".

Kanskje jeg ikke vet så fryktelig mye om det å heale, men jeg vet en god del om psykologi, både konvensjonell psykologi og parapsykologi.
Da bude det vel ikke være så vanskelig for deg å sette deg ned å finne ut hvor denne voldsomme uviljen til å godta andre folks synspunker og tro kommer fra,og hvorfor du ikke klarer å la folk være glad i noe og ha det bra med det,uten å behøve å hakke på de og stå på de for å prøve å komme deg høyere enn de
Antall ord: 213
"When right becomes wrong, resistance becomes your duty"
If you want to cut yourself,remember that i love you..
"to live till death is not easy"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

open_palm skrev: Da bude det vel ikke være så vanskelig for deg å sette deg ned å finne ut hvor denne voldsomme uviljen til å godta andre folks synspunker og tro kommer fra,og hvorfor du ikke klarer å la folk være glad i noe og ha det bra med det,uten å behøve å hakke på de og stå på de for å prøve å komme deg høyere enn de
Se litt i deg selv først; er det ikke en like voldsom uvilje til å godta andre menneskers synspunkter fra din side?

Jeg har heller ikke hindret mennesker i å være glad i noe eller tro på noe, men folk må tåle å lese at årsakene til fenomenet de opplever mest sannsynlig er noe annet enn det de tror. Jeg skriver de mest sannsynlige årsakene, så får folk tro hva de vil. Når det er snakk om en ting som healing syns jeg det er viktig at folk ikke går over alle støvleskaft i sin tro.
Det er viktig å huske at healing er en metode uten dokumentert virkning, og man er overlatt til andres synspunkter som veiledning. Derfor er det viktig at folk som kanskje overveier healing som eneste behandlingsform f.eks. får info om at healing også kan være totalt fåfengt og resultatløst, spesielt på lang sikt.

Dessuten, siden healing er en udokumentert påstand, bør man ikke snakke som om det var det uten å vise til den dokumentasjonen man mener å ha.
Antall ord: 251
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 670
Startet: 15 Jan 2008 13:59
16

Innlegg av open_palm »

jeg godtar dine meninger jeg,men det jeg synes er kjedelig er at du må hakke så voldsomt på andre og være så uhøflig og hensynsløs i måten du argumenterer på,jeg takler å høre alt du har å si,men det betyr ikke at det er spesiellt gøy å ha en sånn fyr som deg til å tråkke rundt her inne
Antall ord: 66
"When right becomes wrong, resistance becomes your duty"
If you want to cut yourself,remember that i love you..
"to live till death is not easy"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
doaivu
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 122
Startet: 24 Jan 2008 16:19
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: skjærsilden

Innlegg av doaivu »

Kimbara skrev:
doaivu skrev:jeg foreslår du prøver å ta imot healing før du sier at de effektene som folk føler bare er placebo..det fins mange healere der ute som gjør dette gratis pga deres ideologi...
Og hva hjelper det? Sannsynligvis vil jeg ikke få noen effekt ut av det, forteller dette her på forumet, og får samme kontraskepsisen tilbake. Kommer jeg over en healer som tilbyr gratis healing skal jeg teste det ut, men jeg akter ikke å oppsøke dette da jeg hverken har interesse av det eller noen som helst form for tro på det.
Det blir litt som å si; "Du vet ikke noe om jødedommen før du har latt deg omskjære".

Kanskje jeg ikke vet så fryktelig mye om det å heale, men jeg vet en god del om psykologi, både konvensjonell psykologi og parapsykologi.
Du sier jo selv at man ikke bør ta alle utsagn for god fisk, så hvorfor ikke gjøre et forsøk på å skaffe seg førstehåndsviten?
Antall ord: 176
Bilde
- i fell in love with a spirit -

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

open_palm skrev:jeg godtar dine meninger jeg,men det jeg synes er kjedelig er at du må hakke så voldsomt på andre og være så uhøflig og hensynsløs i måten du argumenterer på,jeg takler å høre alt du har å si,men det betyr ikke at det er spesiellt gøy å ha en sånn fyr som deg til å tråkke rundt her inne
Hvordan har jeg vært uhøflig og hensynsløs? Jeg kan heller ikke skjønne at jeg har hakket på noen? Sitèr meg gjerne, så skal jeg se om det er måter jeg har ordlagt meg på som kan forbedres til senere.
Antall ord: 114
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 670
Startet: 15 Jan 2008 13:59
16

Innlegg av open_palm »

du har for eksempel ikke en eneste gang såvidt jeg har sett,sagt at noen her inne kan ha rett,det er altid de der håpløse teoriene dine om psykologi fra utslitte fakta bøker du kommer med..du og BA kan vel heller lage ett eget forum der dere kan kverulere hverandre ihjel,så kan vi andre som er i stand til å slippe en diskusjon før den går for langt få være her i fred og prate med hverandre..Men nå er jeg ferdig med både deg og BA,så da får dere kose dere med bablinga deres
Antall ord: 107
"When right becomes wrong, resistance becomes your duty"
If you want to cut yourself,remember that i love you..
"to live till death is not easy"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

open_palm skrev:du har for eksempel ikke en eneste gang såvidt jeg har sett,sagt at noen her inne kan ha rett,det er altid de der håpløse teoriene dine om psykologi fra utslitte fakta bøker du kommer med..du og BA kan vel heller lage ett eget forum der dere kan kverulere hverandre ihjel,så kan vi andre som er i stand til å slippe en diskusjon før den går for langt få være her i fred og prate med hverandre..Men nå er jeg ferdig med både deg og BA,så da får dere kose dere med bablinga deres
Er det uhøflig og hensynsløst å stå for min egen mening? Isåfall er vel du minst like uhøflig og hensynsløs vel? Jeg kan ikke si jeg har sett en eneste gang at du har medgitt at jeg kan ha rett. Jeg er heller ikke så raus med ordet "sannhet", slik de fleste troende er. Jeg snakker om logikk og sannsynlighet, og bruker den viten vi allerede har som grunnlag for det jeg skriver. Du legger derimot dine egne opplevelser og tolkninger til grunn for å påstå at noe faktisk forekommer. Ser du forskjellen her?

Du oppfatter sikkert dette innlegget som uhøflig, men jeg svarer bare med samme mynt, for nå syns jeg faktisk ikke du hadde noe grunnlag for å kalle meg uhøflig og hensynsløs. Også var det vel det med å feie for egen dør...osv.

Hvis du ikke tåler at noen har en annen mening enn deg, og samtidig ikke vil gå inn i en diskusjon om emnet, ja da syns jeg du skal la vær å gjøre det.
Jeg tror du liker å få terpet din egen diskusjonsteknikk litt også, du vil bare ikke innrømme det;)
Antall ord: 307
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 670
Startet: 15 Jan 2008 13:59
16

Innlegg av open_palm »

ja der tok du meg virkelig
Antall ord: 6
"When right becomes wrong, resistance becomes your duty"
If you want to cut yourself,remember that i love you..
"to live till death is not easy"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

open_palm skrev:ja der tok du meg virkelig
Slik ironi, f.eks., er hva jeg vil kalle uhøflig.
Antall ord: 20
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 670
Startet: 15 Jan 2008 13:59
16

Innlegg av open_palm »

men nå er det sånn at jeg har sluttet å bry meg om hva en du måtte mene,etter å ha lest masse av innleggene dine.du får lov å mene det du vil,men jeg bryr meg bare ikke om noe av det du sier pga måten du sier det på og måten du snakker til folk her inne på...som sagt,du og BA kan snakke dere,siden dere gidder å drive på sånn
Antall ord: 78
"When right becomes wrong, resistance becomes your duty"
If you want to cut yourself,remember that i love you..
"to live till death is not easy"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links