Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisin"Psi Ball" :D

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

open_palm skrev:men nå er det sånn at jeg har sluttet å bry meg om hva en du måtte mene,etter å ha lest masse av innleggene dine.du får lov å mene det du vil,men jeg bryr meg bare ikke om noe av det du sier pga måten du sier det på og måten du snakker til folk her inne på...som sagt,du og BA kan snakke dere,siden dere gidder å drive på sånn
Hehe, det er så erketypisk reaksjon du utviser der; bli sur og grinete og "gidder ikke diskutere mer". For ikke snakke om å gå til personangrep istedet for å holde seg til sakens kjerne.
Jaja, for all del, men du gir ikke inntrykk av å ikke bry deg når du faktisk fortsetter å diskutere.
Antall ord: 132
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 670
Startet: 15 Jan 2008 13:59
16

Innlegg av open_palm »

du kan spørre BA om han har noe info om energityver
Antall ord: 12
"When right becomes wrong, resistance becomes your duty"
If you want to cut yourself,remember that i love you..
"to live till death is not easy"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

open_palm skrev:du kan spørre BA om han har noe info om energityver
Hva har BA med dette å gjøre?
Antall ord: 22
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 505
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Deep Space »

Det er nå dere trenger en diplomat.
Open Palm og Kimbara. Les disse ordene og tenk på dem:

"Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in anything simply because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything simply because it is found written in your religious books. Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. But after observation and analysis, when you find that anything agrees with reason and is conducive to the good and benefit of one and all, then accept it and live up to it."
Antall ord: 119
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 505
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Deep Space »

Healing har aldri skadet et menneske. Fysisk eller psykisk. ikke som jeg vet om. Tvert om, er det jeg har hørt. Det er positivt. Så ikke krangle om det som er godt og bra for oss.
Selv er jeg skeptisk til healing, men skal ta doaivu på ordet og kontakte en healer for jeg har et merkelig problem med ryggen som leger eller røntgen ikke finner ut av. Kanskje en healer kan finne ut av det.. Uansett, dere må ikke krangle om dette. Det er jo bare teit :D
Er engi med begge jeg, men la det ligge. legg ned ordets sterke våpen, og stopp her :mozilla_wink:
Antall ord: 110
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 670
Startet: 15 Jan 2008 13:59
16

Innlegg av open_palm »

Takk for kloke ord=) var akurat det som var planen
Antall ord: 10
"When right becomes wrong, resistance becomes your duty"
If you want to cut yourself,remember that i love you..
"to live till death is not easy"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Deep Space skrev:Healing har aldri skadet et menneske. Fysisk eller psykisk. ikke som jeg vet om. Tvert om, er det jeg har hørt. Det er positivt. Så ikke krangle om det som er godt og bra for oss.
Selv er jeg skeptisk til healing, men skal ta doaivu på ordet og kontakte en healer for jeg har et merkelig problem med ryggen som leger eller røntgen ikke finner ut av. Kanskje en healer kan finne ut av det.. Uansett, dere må ikke krangle om dette. Det er jo bare teit :D
Er engi med begge jeg, men la det ligge. legg ned ordets sterke våpen, og stopp her :mozilla_wink:
Jeg må rette litt på deg der. Det kan hende en kreftsyk pasient, bare for å ta et eksempel, setter sin lit til healing istedet for vanlige måter å bekjempe kreft på. Så går h*n til healing over en lengre periode, finner ut at det ikke funker, og oppdager så at det er for sent med konvensjonell terapi. Da er det skadelig.

Men at folk bruker healing i tillegg til eller etter medisinsk behandling, det har jeg ikke noe problem med, for all del :) Som sagt så kan det i det minste fungere som en placeboeffekt, og det er bedre enn ingenting.

Viktigst av alt er uansett tro på seg selv. Det er en tro jeg ikke har noe å utsette på.
Antall ord: 235
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 505
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Deep Space »

Kimbara skrev:
Deep Space skrev:Healing har aldri skadet et menneske. Fysisk eller psykisk. ikke som jeg vet om. Tvert om, er det jeg har hørt. Det er positivt. Så ikke krangle om det som er godt og bra for oss.
Selv er jeg skeptisk til healing, men skal ta doaivu på ordet og kontakte en healer for jeg har et merkelig problem med ryggen som leger eller røntgen ikke finner ut av. Kanskje en healer kan finne ut av det.. Uansett, dere må ikke krangle om dette. Det er jo bare teit :D
Er engi med begge jeg, men la det ligge. legg ned ordets sterke våpen, og stopp her :mozilla_wink:
Jeg må rette litt på deg der. Det kan hende en kreftsyk pasient, bare for å ta et eksempel, setter sin lit til healing istedet for vanlige måter å bekjempe kreft på. Så går h*n til healing over en lengre periode, finner ut at det ikke funker, og oppdager så at det er for sent med konvensjonell terapi. Da er det skadelig.

Men at folk bruker healing i tillegg til eller etter medisinsk behandling, det har jeg ikke noe problem med, for all del :) Som sagt så kan det i det minste fungere som en placeboeffekt, og det er bedre enn ingenting.

Viktigst av alt er uansett tro på seg selv. Det er en tro jeg ikke har noe å utsette på.
Jepp. Tenkte på kreft jeg og. OG det du skrev nå. Der hadde jeg nok heller ikke turt å sette min lit til en healer i første omgang. Da ville jeg ha gjort alt jeg kunne for å sette min lit til legevitenskapen først og fremst. For det er jo mest logisk for oss i dagens verden. Men jeg hadde ikke dytta healern under bordet for å si det sånn. Nok sagt her ;-)
Antall ord: 310
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 670
Startet: 15 Jan 2008 13:59
16

Innlegg av open_palm »

en seriøs healer ville heller ikke akseptert at en kreftpasient bare ble behandlet med healing,men ville krevd at personen også gikk til lege for behandling=)
Antall ord: 27
"When right becomes wrong, resistance becomes your duty"
If you want to cut yourself,remember that i love you..
"to live till death is not easy"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 505
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Deep Space »

open_palm skrev:en seriøs healer ville heller ikke akseptert at en kreftpasient bare ble behandlet med healing,men ville krevd at personen også gikk til lege for behandling=)
Se der ja. Fikk vi svar på det og :-D
Antall ord: 40
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 670
Startet: 15 Jan 2008 13:59
16

Innlegg av open_palm »

hehe ja kan ikke la være :D
Antall ord: 7
"When right becomes wrong, resistance becomes your duty"
If you want to cut yourself,remember that i love you..
"to live till death is not easy"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
DclxvI
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 63
Startet: 31 Okt 2007 15:48
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av DclxvI »

Jeg har en viss tiltro til healing.. jeg tror også at det er mulig og lage en psi- ball, som dette evnet egnetlig handlet om.. jeg tror dette fordet jeg ikke kan se noen annen forklaring på hvordan så sterke følelser kan flyte igjennom deg bare ved at "nervesystemet" og alt annet "fakta" som du kaller det kan skape noe sånt.

Greit jeg har min mening og du har din, men vær så snill Kimbara... slutt å jabb ut om alle disse "logiske" forklaringene dine.. ingen av dem holder mål..
Så jeg foreslår at vist du skal kverulere med andre medlemmer sånn som dette har du heller ingenting her å gjøre.

Jeg respekterer likevel din mening, men er ikke enig i den.

DC.. Ut-.-
Antall ord: 129

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

DclxvI skrev:Jeg har en viss tiltro til healing.. jeg tror også at det er mulig og lage en psi- ball, som dette evnet egnetlig handlet om.. jeg tror dette fordet jeg ikke kan se noen annen forklaring på hvordan så sterke følelser kan flyte igjennom deg bare ved at "nervesystemet" og alt annet "fakta" som du kaller det kan skape noe sånt.

Greit jeg har min mening og du har din, men vær så snill Kimbara... slutt å jabb ut om alle disse "logiske" forklaringene dine.. ingen av dem holder mål..
Så jeg foreslår at vist du skal kverulere med andre medlemmer sånn som dette har du heller ingenting her å gjøre.

Jeg respekterer likevel din mening, men er ikke enig i den.

DC.. Ut-.-
Er ikke kjærlighet sterke følelser? Kan man ikke bli syk av å engste seg? Vil ikke våkendrømming og søvnparalyse kjennes virkelig? Gjør ikke savn og lengsel at man kan få vondt i magen? Får du ikke sommerfugle i magen når du gleder deg til noe?
Alt dette er psykisk, men kan manifistere seg i det fysiske. Hvorfor skulle ikke troen på magiske energier gjøre det samme? Hvorfor holder ikke logikken mål?

Er ikke dette et åpent forum for blant annet diskusjon? Kverulerer ikke du ved å skrive det du gjør?

Jeg må uansett poengtere at når folk spør om noe her, så svarer jeg ved å forøke å gi en naturlig forklaring. På samme måte svarer jeg på tiltale når noen begynner å diskutere, skriver noe jeg er uenig i, eller skriver noe som jeg føler trenger påbygging.
Antall ord: 282
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
murmel
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 436
Startet: 20 Nov 2006 15:31
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: moss

Innlegg av murmel »

Har en venninde som har kreft for 2 gang! prøver så godt jeg kan å heale henne. men vil ikke for alt i verden fraråde noen å gå til lege....
Antall ord: 30
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
DclxvI
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 63
Startet: 31 Okt 2007 15:48
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av DclxvI »

Du har selfølgelig lov til å utrykke deg å si hva du mener.. men dine "logiske" svar hører nå heller ikke hjemme på en internett side som diskuterer paranormale fenomener.
Jeg er også nå sikker på at du umulig kan ha kjent en ordentlig psi-ball... ellers ville du aldri sammenlignet det med noe som "sommer fugler i magen" og "kjærlighetsrus"
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links