Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinHva trenger vi legene til?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Zeluna
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 122
Startet: 13 Okt 2006 18:32
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nord-Norge
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Zeluna »

PearlDrop skrev:
Zeluna skrev:
PearlDrop skrev: nei healing virker ikke på meg det...
Haha... Dummeste jeg har hørt.
det gjør ikke det! menne syns nå bare va du vil du... det eneste eg kjenner når noen healer meg er varmen ellers ingenting...
Om det ikke "virker" på deg så har det ikke noe med deg å gjøre, da er det healeren som ikke er helt i vater.
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 273
Startet: 02 Mar 2006 12:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: østfold

Innlegg av Mandi »

Leger og gammel skolemedisin er viktig å ha. Jeg er reiki healer selv og har hatt mye utbytte av healere jeg har gått til. Med både ungene og meg selv.
Men jeg tror som lilja her, at de to tingene kan utfylle hverandre.

Legen min er veldig nysgjerrig på healingen min og han har begynt å tenke alternativt. Veldig bra! :mozilla_smile:
Antall ord: 62
Livet er herlig!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

jeg håper at en dag vil det være tilgjengelige healere på absolutt alle sykehus her i Norge.

hvis healing ikke virker, kan det også ha noe med din egen innstilling til healing å gjøre. healing fungerer best når også den som tar imot healingen tror på denne typen behandling. leste et sted at det ikke er healeren som healer deg, det er deg selv. healeren er bare der for å veilede og sette igang selvhealing prosessen, resten er opp til hver enkelt. man må meditere alene, kjempe mot sykdommen med alt en har, være optimistisk til livssituasjonen selv hvor mørkt det kan se ut til tider, og man må vite at alt kommer til å ordne seg.
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 472
Startet: 18 Nov 2006 22:22
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i mitt lille rike

Innlegg av PearlDrop89 »

livingdeaddoll skrev:
PearlDrop skrev:
skeptikeren skrev:
Zeluna skrev:Leger er bra, leger må man ha.
Det er helt sikkert.

Jeg går ihvertfall ikke til en healer når jeg blir syk.
Hvorfor er leger noe dritt?
nei healing virker ikke på meg det...
jeg går til legen vis eg må...

fordi de kan ingenting om det som feiler meg og de finner ingenting om det heller...
det samme problemet har jeg også. har vært til legen med to forskjellige ting, tatt masse prøver til og med vært på sykehuset og tatt tester der, men de aner ikke hva som er galt, hva de skal gjøre eller hvorfor det er slik. så ikke mye hjelp der nei.. ikke har jeg fått noen tips om hva jeg kan gjøre. det eneste jeg har fått er flere behandlinger med antibiotika som de sier SKAL/MÅ virke, men som ikke har gjort det.. så nå har jeg begynt å lese om healing, fått healing, og så mediterer jeg hver dag, tar masse vitaminer, så nå går det faktisk bedre:)

leger i Norge gjør forresten mye feil har jeg erfaring med, og feil kan i noen tilfeller være dødelige. "man må være frisk for å tåle å bli innlagt på sykehuset i Norge"..
eller som ei vennine av meg, sa "man må være ganske frisk og sterk, for å kunne kalle seg syk i norge"... det er teit.. syns jeg... jeg får ingenting for det jeg plages med bare noen forlslag til hva jeg kan ta av medikamenter:s akkurat nå, har jeg ingenting å ta mot dette som feiler meg for jeg har ikke penger.. har stipend og det holler ikke til alt heller... derfor har jeg bestemt meg for å ikke ta noe.. bare leve me det...
Antall ord: 306
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 206
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

PearlDrop skrev:eller som ei vennine av meg, sa "man må være ganske frisk og sterk, for å kunne kalle seg syk i norge"... det er teit.. syns jeg... jeg får ingenting for det jeg plages med bare noen forlslag til hva jeg kan ta av medikamenter:s akkurat nå, har jeg ingenting å ta mot dette som feiler meg for jeg har ikke penger.. har stipend og det holler ikke til alt heller... derfor har jeg bestemt meg for å ikke ta noe.. bare leve me det...
Det tror og håper jeg du gjør rett i, spis, drikk sundt og hold deg iform. Det er heller noe
å bruke penger på iforhold og bivirkningene slår ut positivt!
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 472
Startet: 18 Nov 2006 22:22
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i mitt lille rike

Innlegg av PearlDrop89 »

kraBat skrev:
PearlDrop skrev:eller som ei vennine av meg, sa "man må være ganske frisk og sterk, for å kunne kalle seg syk i norge"... det er teit.. syns jeg... jeg får ingenting for det jeg plages med bare noen forlslag til hva jeg kan ta av medikamenter:s akkurat nå, har jeg ingenting å ta mot dette som feiler meg for jeg har ikke penger.. har stipend og det holler ikke til alt heller... derfor har jeg bestemt meg for å ikke ta noe.. bare leve me det...
Det tror og håper jeg du gjør rett i, spis, drikk sundt og hold deg iform. Det er heller noe
å bruke penger på iforhold og bivirkningene slår ut positivt!
jeg gjør nok det kraBat;)
Antall ord: 127
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Hvordan kan en si at healing ikke hjelper på meg?

Hva begrunner en det i egentlig?

Jeg har skrevet noe om dette med healing og forventninger her
ett sted tidligere.

Det er ikke en lege man går til som kan gi ei pille og så fikser det seg.
Vi snakker om universell energi som skal hjelpe en person til å hjelpe seg
selv.
Har du en sykdom så er det en grunn til at denne sykdommen har kommet.
Ofte er det ett komplekst problem som har gitt deg dette over lang tid.
Da nytter det ikke å gå til noen å få litt healing og tro en blir frisk over natta.

Kanskje du har begynt å tenke litt anderledes, ta tak i livet ditt på en annen måte,
se ett problem med nye øyne. ALt dette er små ting som healing kan gjøre og som
en ikke tenker på at kommer derfra.

Alle kan heales, alle kan ikke heale alle, men alle kan heale seg selv ved å gi seg
selv kjærlighet og aksept.
Antall ord: 173
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 472
Startet: 18 Nov 2006 22:22
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i mitt lille rike

Innlegg av PearlDrop89 »

kaja43 skrev:Hvordan kan en si at healing ikke hjelper på meg?

Hva begrunner en det i egentlig?

Jeg har skrevet noe om dette med healing og forventninger her
ett sted tidligere.

Det er ikke en lege man går til som kan gi ei pille og så fikser det seg.
Vi snakker om universell energi som skal hjelpe en person til å hjelpe seg
selv.
Har du en sykdom så er det en grunn til at denne sykdommen har kommet.
Ofte er det ett komplekst problem som har gitt deg dette over lang tid.
Da nytter det ikke å gå til noen å få litt healing og tro en blir frisk over natta.

Kanskje du har begynt å tenke litt anderledes, ta tak i livet ditt på en annen måte,
se ett problem med nye øyne. ALt dette er små ting som healing kan gjøre og som
en ikke tenker på at kommer derfra.

Alle kan heales, alle kan ikke heale alle, men alle kan heale seg selv ved å gi seg
selv kjærlighet og aksept.
jadå jadå...
Antall ord: 177
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Hittil i mitt voksne liv så har jeg bare trengt leger et par ganger til å skrive en legeerklæring på og kaste resepten. Og brukt naturmedisin. Ta ansvar for egen helse er en av mine sterke motto i min bevissthet. Så for meg har jeg aldri hatt behov for leger unntatt det å skrive et per legeerklæringer da jeg var ute i 2 uker pga strukne knesener og en gang hadde jeg influensa.
Antall ord: 73
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
A.M
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 62
Startet: 10 Okt 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av A.M »

Mange bra innlegg her!
Jeg tenker også at det er en grunn til sykdom. F.eks. halsbetennelse, da tenker jeg at det er blokkeringer i halschakra som kroppen healer selv, men skal man da ta noen medikamenter, slik at det går over fortere? Halsbetennelse er ikke det vanskeligste for kroppen å helbrede, men hva med mer alvorlige ting. Skal man bruke medisin med mange bivirkninger da?
Som mange andre her inne kjenner jeg også en som er veldig syk, men legene finner ikke ut hva som feiler denne personen. Personlig tror jeg at det ligger i fortiden og det slår tilbake nå. Det beste hadde vel vært om personen greier å gå inn i seg selv, men kan en klarsynt hjelpe til?
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 206
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

kaja43 skrev:Hvordan kan en si at healing ikke hjelper på meg?

Hva begrunner en det i egentlig?

Jeg har skrevet noe om dette med healing og forventninger her
ett sted tidligere.

Det er ikke en lege man går til som kan gi ei pille og så fikser det seg.
Vi snakker om universell energi som skal hjelpe en person til å hjelpe seg
selv.
Har du en sykdom så er det en grunn til at denne sykdommen har kommet.
Ofte er det ett komplekst problem som har gitt deg dette over lang tid.
Da nytter det ikke å gå til noen å få litt healing og tro en blir frisk over natta.

Kanskje du har begynt å tenke litt anderledes, ta tak i livet ditt på en annen måte,
se ett problem med nye øyne. ALt dette er små ting som healing kan gjøre og som
en ikke tenker på at kommer derfra.

Alle kan heales, alle kan ikke heale alle, men alle kan heale seg selv ved å gi seg
selv kjærlighet og aksept.
Jeg er en kammerat av KraBat som har en historie og tilføye om akkuratt dette her. Det opptok meg faktisk veldig.

Da jeg var liten hadde jeg meget kraftig astma, så kraftig at jeg måtte ha sykepleier hos meg 2 ganger om dagen med medisiner til meg som var for sterke til og ha i hjemmet. Om natten hadde jeg også hyppiga anfall som også noen ganger var så ille at min mor måtte ringe sykebil.

Da jeg var ca. 4 år skulle min bestemor, som nesten akkuratt hadde oppdaget sine healing evner, se om det hadde noen effekt på det i det hele tatt.
Hun holdt på med meg en hel dag, og kunne selv merke at det var noe som skjedde.

Etter den dagen så gikk det 13 år til mitt neste astma anfall...

Peace Tossa
Antall ord: 316

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 15 Okt 2006 01:25
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sandefjord

Innlegg av jon »

en healer kan snede masse energi til brudd stede og hjelep det med og fjerne smerte.. samt få bruddet til og gro raskere..
Antall ord: 23
Root: open (38%)
Sacral: under-active (6%)
Navel: open (25%)
Heart: open (50%)
Throat: open (19%)
Third Eye: open (38%)
Crown: over-active (81%) 2007
(Crown: open (69%) 2006 )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Ja, vi vet jo alle hvor fin og ren og sykdomsfri verden hadde vært i dag hvis ikke legevitenskapen hadde kommet på banen. Healerne hadde fiksa opp vettu. Med varme hender og astrale energistrømmer skulle de jaget tuberkulose og kolera av sted.

Alvorlig talt.

Det healere gjør er det samme som placebo-piller gjør. Det kan ha effekt. Begrenset effekt. Men denne effekten er ikke på grunn av healing i seg selv, snarere hvordan psyken til den som blir "healet" tolker det. Tror man nok på at det hjelper så kan det noen ganger virke som det hjelper. Særlig når det gjelder smerte, siden det er mye psykisk som spiller inn.

Så svaret er nei; healere kommer aldri til å erstatte legene. Kanskje roboter vil gjøre det en gang i framtida, men ikke healere.
Antall ord: 140
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
murmel
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 436
Startet: 20 Nov 2006 15:31
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: moss

Innlegg av murmel »

vi trenger begge deler. leger og healere utfyller hverandre. men vil ikke råde noen til å ikke gå til legehvis d er alvorlig. en healer kan lindre smerter og hjelpe folk til å bli raskere friske. har erfaring m dette fra en jente m kyssesyke, en m betennelse i armen, ms osv.. men d er jo ikke alt som er meningen å skulle kunne heale, desverre.derfor hjelper d ikke på alle. er ikke så naiv at jeg tror jeg kan fjerne f.eks kreft. men at jeg kan tilføre noe positivt i prosessen, er jeg ikke i tvil om :mozilla_smile: og at jeg kan hjelpe folk m vond rygg osv...
Antall ord: 111
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Healing slik jeg forstår det har aldri kunnet påvise noen som helst virkning.

Noen kan påvirkes av placeboeffekten, og føle at de blir bedre eller bra etter healing, mens andre ikke gjør det.

Likevel kan healere gjøre skade uten placeboeffekten, ved f.eks. å anbefale naturmedisiner som ødelegger virkningen for god medisin.

Alternativ medisin utfyller ikke skolemedisin. Det er meg bekjent ingen ting alternativ medisin kan gjøre noe med, som ikke skolemedisin kan.
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links