Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisIboga - kurerer narkotika- og alkoholavhengighet

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

murmel skrev:dette høres ut til å være for godt til å være sant............ men blir vel avhengig av dette i steden da?
Nei.
Antall ord: 25
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Globeline skrev:
PlantSpirit skrev:Avhengig av spiritualitet
kaller jeg for sunn interaktivitet
aktivitet kreativitet lekenhet visdom healing kraft
avhengig av tv-titting
kaller jeg for usunn interaktivitet
passiv passiv passiv
gidder ikke å gjøre noe
leke i propagandaåndens nett
Avhengig av eplespising
allright - spise frukt fra Edens Hage
det er sunt det
Jeg er avhengig av Naturen
for å være interaktiv med det spirituelle
for å endre bevisstheten
for å lære mer om meg selv
og livet
Fint å være avhengig av noe sunt
som bare gavner en
:D
Det er faktisk ikke sunt å være avhengig av noe som helst. heller ikke spirualitet eller epler. Tvert om er det utrolig begrensende og nedsetter livskvaliteten betraktelig. Noen ganger forsvinner livskvaliteten på grunn av avhengighet.
Kverulant-ånden er kjekk å leke med....den har jeg lekt mye med før - og du leker mye med den enda....lykke til videre med å leke med den videre..... :D
Antall ord: 152
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Jeg setter sånn pris på nykter spiritualitet... kjært barn har mange navn isåfall.. mine nyktre åndelige veiledere vil ei tale med meg om sannheten eller livet om jeg suser på noe annet enn rene og klare hjerneceller... amen... :mozilla_tongue:
Når man endrer bevisstheten via
kraftplanter
så fungerer det i samme spor
som meditasjon,sjamantromming o.l.
så det er samme prosesser i sving kjære deg
man vet bare av erfaring når man snakker
om disse kraftplantene
alt annet er bare synsing og tro
uten egne erfaringer som basis
Sjamaner på det Amerikanske kontinentet hadde aldri
brukt kraftplanter i titusener av år
om det ikke hadde noe for seg ang spiritualitet
eller noe med kraft,healing og ekstase
planteånder er sterke allierte til Moder Jord
Urfolk VET av erfaring
vet du?
Antall ord: 136
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Plantspirit:

Er du så blindet av din egen tro at du ikke ser den virkelige sammenhengen mellom spiritisme og bruk av hallusinogener? Tenk deg om...Nå du inntar plantestoffer som gir deg en kraftig forgiftning med virkninger som forstyrret tidsoppfatning, følelse av utopia, samt alvorlige hallusinasjoner...vil du ikke da, uten å vite hvorfor disse symptomene viser seg, straks tro at det er en åndeverden i sving her? Særlig hvis du er indianer 700 år tilbake i tid f.eks.?

Jeg blir provosert, ikke bare av den idiotiske måten du velger å dele opp linjene i innleggene dine på, men av at du regelrett oppfordrer til bruk av narkotika, og mener å vite at disse stoffene ikke skaper avhengighet. Selvfølgelig skaper de avhengighet, de som så mye annet. Alt som tilfører kroppen kunstig stumuli er mer eller mindre avhengighetsdannende.

Du kan jo gjerne benekte at narkotiske planter har noen negativ effekt på kropp og sinn, og kalle de som sier det for kverrulanter, men det velger jeg å ta som et tegn på at du har brukt litt for mye av disse stoffene du driver propaganda for.
Antall ord: 188
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Krull - sluttet

Innlegg av Krull - sluttet »

Kimbara skrev:Plantspirit:

Er du så blindet av din egen tro at du ikke ser den virkelige sammenhengen mellom spiritisme og bruk av hallusinogener? Tenk deg om...Nå du inntar plantestoffer som gir deg en kraftig forgiftning med virkninger som forstyrret tidsoppfatning, følelse av utopia, samt alvorlige hallusinasjoner...vil du ikke da, uten å vite hvorfor disse symptomene viser seg, straks tro at det er en åndeverden i sving her? Særlig hvis du er indianer 700 år tilbake i tid f.eks.?

Jeg blir provosert, ikke bare av den idiotiske måten du velger å dele opp linjene i innleggene dine på, men av at du regelrett oppfordrer til bruk av narkotika, og mener å vite at disse stoffene ikke skaper avhengighet. Selvfølgelig skaper de avhengighet, de som så mye annet. Alt som tilfører kroppen kunstig stumuli er mer eller mindre avhengighetsdannende.

Du kan jo gjerne benekte at narkotiske planter har noen negativ effekt på kropp og sinn, og kalle de som sier det for kverrulanter, men det velger jeg å ta som et tegn på at du har brukt litt for mye av disse stoffene du driver propaganda for.
Du har et godt poeng her.
Spesiellt med tanke på at det er så mange unge her, som er nyskjerrige på ånder, mystikk osv.
Hvis de lærer å tro ,at altslags dop er inngangsbilletten til spennende opplevelser i den sammenheng, så er ligner det faktisk litt på rekruttering av unge til dophelvete.

Det er veldig få solskinns historier når det gjelder dop.
Solskinnshistoriene dreier seg helst om dem som har greid å komme seg ut av det.
Veldig,veldig mange greier ikke å komme seg ut av det, og de pleier å dø ganske unge, etter å ha levd et misserabelt liv.
Antall ord: 289

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
@
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 02 Mai 2007 09:19
17

Innlegg av @ »

Jeg vil være meget forsiktig med enhver form for forherligelse av hallusinogene stoffer selv de har også en positiv vikrning iform av at de kan fjerne avhengighet av f.eks opiater.

Da jeg meldte meg inn kunne jeg ikke unngå å legge merke til at det er en 13 års aldersgrense , er du under må du søke?

Hva betyr så det? Jo det betyr at vi har et medlemsantall som man kan regne med er fra 13 år og oppover. I ansvarlighet bør vi da veie våre uttalelser om usikre og til tider forbudte hallusinogene midler som er i mer retning narkotiske stoffer enn hva kjerringrokk er for å sette det på spissen.

Iboga er ikke et ukjent middel og en rask bruk av google vil fremkalle mengder av informasjon slik som dette:

Bivirkninger og risiko ved bruk av ibogain
Dødsfall ved bruk av ibogain er rapportert, men årsakssammenhengen her er ikke sikkert etablert. Ibogain er på det nåværende tidspunkt et spennende stoff for forskning, men ikke et etablert behandlingsalternativ ved avhengighet noen steder 4 .

Ibogain inntatt peroralt er kjent å kunne gi bradykardi, hypotensjon, kramper, paralyse og respirasjonsstans. Ved doser store nok til å gi hallusinasjoner er angst og dødsfall også rapportert 1 . Minst åtte dødsfall er mistenkt å skyldes ibogain, og det er foreslått at disse skyldes hjertarytmier på grunn av ibogains effekter 9 .


Jeg har fulgt med i forumet over lengre tid og det slår med at trådstarteren ofte omhandler planter som har en hallusinogeneffekt i romantiske ordelag uten noe som helst realistisk syn på effektene og bivirkningene.

Men det blir vel til ettertanke når vedkommende mer og mer får problemer med å se hva som er virkelig eller ikke. Det fins ikke godt nok grunnlag å si at diverse stammer og urbefolknngsfolk har dette som en lang tradisjon. Det er et fåtall som bruker dette og det fins kanksje svært lite forskning som forteller oss om adferds-endring hos disse og hva slags virkelighetsoppfatning de får på sikt. Noe jeg har svært liten tro på er normal.

Å anklage andre på forumet og servere svada om at deres nyktre holdninger og uttalelser om Iboga er for meg et klart tegn på at vedkommende som er ihuga fan av Iboga, er tydeligvis på en annen planet og denne planeten finnes kun i hans hode.

mvh
@
Antall ord: 398
No one can claim they know the truth

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Kimbara:
Er du så blindet av din egen tro at du ikke ser den virkelige sammenhengen mellom spiritisme og bruk av hallusinogener? Tenk deg om...Nå du inntar plantestoffer som gir deg en kraftig forgiftning med virkninger som forstyrret tidsoppfatning, følelse av utopia, samt alvorlige hallusinasjoner...vil du ikke da, uten å vite hvorfor disse symptomene viser seg, straks tro at det er en åndeverden i sving her? Særlig hvis du er indianer 700 år tilbake i tid f.eks.?
Det er fint å være skeptisk, som du er. Da er du på trygg grunn og trenger ikke å erfare noe dypere......Jeg vet av erfaring. Vet du? Jeg er ikke interessert i å gå i en dypere debatt med deg siden du er så skeptisk. Og det blir bare - jeg har rett-mentalitet - jeg-vet-bedre enn deg....
At du bruker skeptiske kilder til disse kraftplantene får du gjøre, men jeg bruker mine egne erfaringer og andres sjamanerfaringer som kilder. Og jeg har haugevis av vit.kilder som går totalt imot det du sier - det er ikke avhengighetsskapende(meditasjon og sjamantromming er heller ikke det) og det er ikke gifter i de kraftplantene som jeg har som allierte(Ayahuasca,Iboga,Peyote,Magic Mushroom,San Pedro). Men worse-case scenarioer finnes for dem som ikke vet hvordan man skal takle disse kraftplantene...
Jeg blir provosert, ikke bare av den idiotiske måten du velger å dele opp linjene i innleggene dine på, men av at du regelrett oppfordrer til bruk av narkotika, og mener å vite at disse stoffene ikke skaper avhengighet. Selvfølgelig skaper de avhengighet, de som så mye annet. Alt som tilfører kroppen kunstig stumuli er mer eller mindre avhengighetsdannende.
Dette er jo NONSENSE. Dette TROR du på. Dette er ABSOLUTT svada. Men jeg har ikke tenkt å omvende deg. Jeg står på mitt så får du stå på ditt. At disse nevnte kraftplanter er på narkotikalisten(unntaket er Iboga) er jo noe av det mest latterlige som finnes. Det finnes ikke dokumentasjon på at det er giftig eller farlig. Men det er endel sosial-politiske grunner til å se ned på slike planter. Unntakene er at noen land i verden tillater dette i spesielle seremonier o.l.
Du kan jo gjerne benekte at narkotiske planter har noen negativ effekt på kropp og sinn, og kalle de som sier det for kverrulanter, men det velger jeg å ta som et tegn på at du har brukt litt for mye av disse stoffene du driver propaganda for.
Ja, du leker jo mye med kverulant- og skeptikerånden.
Men jeg skal ikke ta fra troen din. Du får tro hva du vil. Men jeg vet at du tar feil - av erfaring. Vet du av erfaring?
Sist redigert av David Skywalker på 02 Mai 2007 10:59, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 457
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Krull skrev:
Kimbara skrev:Plantspirit:

Er du så blindet av din egen tro at du ikke ser den virkelige sammenhengen mellom spiritisme og bruk av hallusinogener? Tenk deg om...Nå du inntar plantestoffer som gir deg en kraftig forgiftning med virkninger som forstyrret tidsoppfatning, følelse av utopia, samt alvorlige hallusinasjoner...vil du ikke da, uten å vite hvorfor disse symptomene viser seg, straks tro at det er en åndeverden i sving her? Særlig hvis du er indianer 700 år tilbake i tid f.eks.?

Jeg blir provosert, ikke bare av den idiotiske måten du velger å dele opp linjene i innleggene dine på, men av at du regelrett oppfordrer til bruk av narkotika, og mener å vite at disse stoffene ikke skaper avhengighet. Selvfølgelig skaper de avhengighet, de som så mye annet. Alt som tilfører kroppen kunstig stumuli er mer eller mindre avhengighetsdannende.

Du kan jo gjerne benekte at narkotiske planter har noen negativ effekt på kropp og sinn, og kalle de som sier det for kverrulanter, men det velger jeg å ta som et tegn på at du har brukt litt for mye av disse stoffene du driver propaganda for.
Du har et godt poeng her.
Spesiellt med tanke på at det er så mange unge her, som er nyskjerrige på ånder, mystikk osv.
Hvis de lærer å tro ,at altslags dop er inngangsbilletten til spennende opplevelser i den sammenheng, så er ligner det faktisk litt på rekruttering av unge til dophelvete.

Det er veldig få solskinns historier når det gjelder dop.
Solskinnshistoriene dreier seg helst om dem som har greid å komme seg ut av det.
Veldig,veldig mange greier ikke å komme seg ut av det, og de pleier å dø ganske unge, etter å ha levd et misserabelt liv.
Det er fint å vite at noen vet mer enn meg siden de knapt har erfaringer med det jeg snakker om... :D Er ikke det et paradoks? Og jeg har spurt flere ganger hvorfor sjamaner på det amerikanske kontinentet har brukt kraftplanter i deres ritualer og seremonier i titusener av år og har mye nytte av det? Ringer det ikke en bjelle om at det betyr at det har mye bra for seg?Jeg vet av erfaring. Jeg har vært med på mange seremonier i Peru blant annet. Svakhetene til de som leker med skeptiker-,besserwisser og kverulant-ånden er at de ikke vet av erfaring. Det vet knapt hva de snakker om og kopierer fryktbaserte og worse-case scenarioer ang disse kraftplantene.

Noen tror at kraftplanter er dop. Jeg vet at det ikke er det. En får tro på hvem man vil. Kraftplanter er noe av det mest kraftige verktøy innenfor healing,kraft og ekstase, som sjamaner bruker. Og jeg har sagt i det uendelige at de som føler seg tiltrukket til dette kan utforske dette. Det er ikke for alle.
Antall ord: 475
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Jeg har fulgt med i forumet over lengre tid og det slår med at trådstarteren ofte omhandler planter som har en hallusinogeneffekt i romantiske ordelag uten noe som helst realistisk syn på effektene og bivirkningene.
Å jobbe med seg selv - sine lyse og mørke sider har jeg nevnt flere ganger. Det er jævlig tøft å leve ut og jobbe dypt med alle sine sider. Det er tøft nok i seg selv. En kan ikke lure kraftplantene. De vet hva vi skal og må jobbe med her og nå.
Men det blir vel til ettertanke når vedkommende mer og mer får problemer med å se hva som er virkelig eller ikke. Det fins ikke godt nok grunnlag å si at diverse stammer og urbefolknngsfolk har dette som en lang tradisjon. Det er et fåtall som bruker dette og det fins kanksje svært lite forskning som forteller oss om adferds-endring hos disse og hva slags virkelighetsoppfatning de får på sikt. Noe jeg har svært liten tro på er normal.
Fåtall?? Det er mye mer enn du aner. Jeg kjenner mange i Europa som er vant med dette. Det virker for meg som om når man leker med skeptikerånden så tror man så mye og at man har mye rett - men man kan lett bomme fordi man ikke har noe særlige erfaringer og har ikke oversikten.

Svært lite forskning?Igjen har du ingen oversikt. Jeg har endel forskningsmateriale jeg kan vise til om du er interessert. Det er ikke lite akkurat...og det er bare brøkdel av det som eksisterer.
Å anklage andre på forumet og servere svada om at deres nyktre holdninger og uttalelser om Iboga er for meg et klart tegn på at vedkommende som er ihuga fan av Iboga, er tydeligvis på en annen planet og denne planeten finnes kun i hans hode.
Hva om å snu perspektivet litt?Eller er du redd for det?Fryktånden og skeptikerånden er gode venner. Hva med å snu det og si som dette...

Å anklage andre på forumet og servere svada om at deres nyktre holdninger og uttalelser om Iboga er for meg et klart tegn på at de som anklager han/hun for det ene og det andre ang Iboga o.l., er tydeligvis på en annen planet og denne planeten finnes kun i hans hode.

Ja, det vi erfarer og tror går hånd i hånd. Og vi alle har forskjellig syn på spiritualitet og dypere ting i livet. Det er kun i våres hoder....snev av sannheter.
Antall ord: 433
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Krull - sluttet

Innlegg av Krull - sluttet »

PlantSpirit skrev:
Krull skrev:
Kimbara skrev:Plantspirit:

Er du så blindet av din egen tro at du ikke ser den virkelige sammenhengen mellom spiritisme og bruk av hallusinogener? Tenk deg om...Nå du inntar plantestoffer som gir deg en kraftig forgiftning med virkninger som forstyrret tidsoppfatning, følelse av utopia, samt alvorlige hallusinasjoner...vil du ikke da, uten å vite hvorfor disse symptomene viser seg, straks tro at det er en åndeverden i sving her? Særlig hvis du er indianer 700 år tilbake i tid f.eks.?

Jeg blir provosert, ikke bare av den idiotiske måten du velger å dele opp linjene i innleggene dine på, men av at du regelrett oppfordrer til bruk av narkotika, og mener å vite at disse stoffene ikke skaper avhengighet. Selvfølgelig skaper de avhengighet, de som så mye annet. Alt som tilfører kroppen kunstig stumuli er mer eller mindre avhengighetsdannende.

Du kan jo gjerne benekte at narkotiske planter har noen negativ effekt på kropp og sinn, og kalle de som sier det for kverrulanter, men det velger jeg å ta som et tegn på at du har brukt litt for mye av disse stoffene du driver propaganda for.
Du har et godt poeng her.
Spesiellt med tanke på at det er så mange unge her, som er nyskjerrige på ånder, mystikk osv.
Hvis de lærer å tro ,at altslags dop er inngangsbilletten til spennende opplevelser i den sammenheng, så er ligner det faktisk litt på rekruttering av unge til dophelvete.

Det er veldig få solskinns historier når det gjelder dop.
Solskinnshistoriene dreier seg helst om dem som har greid å komme seg ut av det.
Veldig,veldig mange greier ikke å komme seg ut av det, og de pleier å dø ganske unge, etter å ha levd et misserabelt liv.
Det er fint å vite at noen vet mer enn meg siden de knapt har erfaringer med det jeg snakker om... :D Er ikke det et paradoks? Og jeg har spurt flere ganger hvorfor sjamaner på det amerikanske kontinentet har brukt kraftplanter i deres ritualer og seremonier i titusener av år og har mye nytte av det? Ringer det ikke en bjelle om at det betyr at det har mye bra for seg?Jeg vet av erfaring. Jeg har vært med på mange seremonier i Peru blant annet. Svakhetene til de som leker med skeptiker-,besserwisser og kverulant-ånden er at de ikke vet av erfaring. Det vet knapt hva de snakker om og kopierer fryktbaserte og worse-case scenarioer ang disse kraftplantene.

Noen tror at kraftplanter er dop. Jeg vet at det ikke er det. En får tro på hvem man vil. Kraftplanter er noe av det mest kraftige verktøy innenfor healing,kraft og ekstase, som sjamaner bruker. Og jeg har sagt i det uendelige at de som føler seg tiltrukket til dette kan utforske dette. Det er ikke for alle.
Vet du at det ikke er dop?
Hva er det da?
Hvis noen føler at de har nytte av å gå bananas inne i en jungel påvirket av (Ikke dopen) din, og se alleslags ting i trippen sin, så får de bare gjøre det.

Å bagatellisere ringvirkningene av dop, samtidig som å benekte at det er dop, tror jeg er en farlig sti å bevege seg ut på.

Dop har vi all grunn til å frykte, og disse worst case scenarioene som du snakker om, er vel heller mer vanen, enn unntaket for alle de som er hekta på denne (Ikke dopen)
Antall ord: 578

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Vet du at det ikke er dop?
Hva er det da?
Hvis noen føler at de har nytte av å gå bananas inne i en jungel påvirket av (Ikke dopen) din, og se alleslags ting i trippen sin, så får de bare gjøre det.

Å bagatellisere ringvirkningene av dop, samtidig som å benekte at det er dop, tror jeg er en farlig sti å bevege seg ut på.

Dop har vi all grunn til å frykte, og disse worst case scenarioene som du snakker om, er vel heller mer vanen, enn unntaket for alle de som er hekta på denne (Ikke dopen
Krull - Krøll - Velle Valle Krøvellvoll.......sjamaner verden over som er vant med kraftplanter har kunnskap og erfaringsmateriale som eksisterer i titusener av år....myndigheter følger worse-case scenario av feilbruk til Hippier ang slike kraftplanter som grunner til å si at det har med dop,narkotika og destruktive ting som har eksistert i noen tiår.. Mens sjamaner med titusener av års erfaringstradisjonmateriale sier radikalt annerledes og det går også gjennom de erfaringer jeg har. Jeg stoler på min intuisjon, på tradisjoner med titusener av kunnskap og erfaringsmateriale - mens du stoler på skeptikerånden i regi - hvor kunnskapmateriale er bare noen tiår.......at det er vanskelig å erkjenne at det er easy match for sjamaner spesielt på det amerikanske kontinentet ang hva de vet om disse kraftplantene enn det vi egentlig vet her i Vesten er for meg manglende ydmykhet. Da er en så LÅST i vestlige mentalitetsbaner at en kan lure på om en har med robot-ånden å gjøre.....mye vestlig propaganda ang det meste om naturen i naturvitenskapen,mennesket ang legevitenskapen osv...som er helt på jordet og mye av det en lærer i Vestlige skoler er så begrenset og fjernt fra hva den egentlige virkeligheten er for noe. Men en må erfare og gå igjennom prosesser i livet for å "forstå" det. Det er i min bevissthet. Så får andre følge den mentaliteten en vil.

Hva det er? Jeg har jo sagt det 1000vis av ganger at det er veldig kraftfulle planter - sjamanverktøy. Generell vestlig mentalitet har bare noen tiårs kunnskap om dette.......det sier alt. Men en velger selv hvem man skal forholde seg til. Jeg forholder meg til mine erfaringer og titusener av sjamanerfaringer. Noen tiårs kunnskap her i Vesten er verdiløst. Ikke for dem som liker å følge generell vestlig mentalitet ang det spirituelle,mennesket og Naturen.
Antall ord: 415
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Plant spirit:

Man trenger ikke ha erfaring med bomber for å vite at det er farlig.

Du valgte fint å overse det jeg sier om at sjamaner og liknende antakeligvis brukte planter med hallusinogener til sine "komme nærmere åndeverden"-ritualer fordi de ikke skjønte grunnen til de psykologiske effektene i den grad vi gjør i dag. Det er derfor helt meningsløst å bruke som argument for at plantene er bra for kroppen. Det er blitt kriget og lemlestet omtrent så lenge mennesket har eksistert også, vi skal ikke like godt bare innrømme at dette er en god ting også da? De har jo tross alt gjort det i tusenvis av år!

Det er nesten latterlig å se hvor mye feil du tar, og hvor mye svada du klarer å lire av deg om ånder ditt og ånder datt. Våkn opp fra hippie-tilværelsen mann. Jeg skjønner at det er både spennende og kult med klisjéaktig rusmisbruk, men du opptrer bare som en idiot, beklager å si det.

Og husk at dette er et forum for ganske unge, lett påvirkelige folk, så pass kjeften din med denne ufarliggjøringen av rusmidler. Et lite tips er å slutte å bruke dem selv. Du er jo et klart bevis på at det ikke lønner seg i lengden.
Antall ord: 218
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Krull - sluttet

Innlegg av Krull - sluttet »

PlantSpirit skrev:
Vet du at det ikke er dop?
Hva er det da?
Hvis noen føler at de har nytte av å gå bananas inne i en jungel påvirket av (Ikke dopen) din, og se alleslags ting i trippen sin, så får de bare gjøre det.

Å bagatellisere ringvirkningene av dop, samtidig som å benekte at det er dop, tror jeg er en farlig sti å bevege seg ut på.

Dop har vi all grunn til å frykte, og disse worst case scenarioene som du snakker om, er vel heller mer vanen, enn unntaket for alle de som er hekta på denne (Ikke dopen
Krull - Krøll - Velle Valle Krøvellvoll.......sjamaner verden over som er vant med kraftplanter har kunnskap og erfaringsmateriale som eksisterer i titusener av år....myndigheter følger worse-case scenario av feilbruk til Hippier ang slike kraftplanter som grunner til å si at det har med dop,narkotika og destruktive ting som har eksistert i noen tiår.. Mens sjamaner med titusener av års erfaringstradisjonmateriale sier radikalt annerledes og det går også gjennom de erfaringer jeg har. Jeg stoler på min intuisjon, på tradisjoner med titusener av kunnskap og erfaringsmateriale - mens du stoler på skeptikerånden i regi - hvor kunnskapmateriale er bare noen tiår.......at det er vanskelig å erkjenne at det er easy match for sjamaner spesielt på det amerikanske kontinentet ang hva de vet om disse kraftplantene enn det vi egentlig vet her i Vesten er for meg manglende ydmykhet. Da er en så LÅST i vestlige mentalitetsbaner at en kan lure på om en har med robot-ånden å gjøre.....mye vestlig propaganda ang det meste om naturen i naturvitenskapen,mennesket ang legevitenskapen osv...som er helt på jordet og mye av det en lærer i Vestlige skoler er så begrenset og fjernt fra hva den egentlige virkeligheten er for noe. Men en må erfare og gå igjennom prosesser i livet for å "forstå" det. Det er i min bevissthet. Så får andre følge den mentaliteten en vil.

Hva det er? Jeg har jo sagt det 1000vis av ganger at det er veldig kraftfulle planter - sjamanverktøy. Generell vestlig mentalitet har bare noen tiårs kunnskap om dette.......det sier alt. Men en velger selv hvem man skal forholde seg til. Jeg forholder meg til mine erfaringer og titusener av sjamanerfaringer. Noen tiårs kunnskap her i Vesten er verdiløst. Ikke for dem som liker å følge generell vestlig mentalitet ang det
spirituelle,mennesket og Naturen.

Ja, og opiumalmuen er også en veldig kraftfull plante.
Det at du kødder med nicket mitt, får meg bare til å le enda mer av deg.
Antall ord: 444

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Hvis en skal forstå hva jeg mener med vestlig vitenskapelig mentalitet vs urfolksmentalitet så bør en lese denne boka - evt se på flere sitater her....om man forstår hvor jeg vil hen og hva som står her - og leser boka - så forstår man at vestlig vitenskap har mye å lære av urfolksvitenskap....det gjelder også ang disse kraftplantene. Det som krasjer mellom urfolks vitenskap (spiritualitet i grunnmur) vs vestlig vitenskap(ikke-spiritualitet i grunnmur) er den spirituelle biten og det er også perspektivsforskjellene som ødelegger ang hva kraftplantene innebærer. Men det er veldig mange vit.menn i Vesten som går imot generell lære om kraftplanter eller hallusinogener som de blir kalt for her i Vesten. Fordi de erfarer at det er radikalt annerledes enn de "trodde" på forhånd. Og til og med vit.menn som ikke har erfaringer må innrømme at det har mye bra for seg og at det ikke er narkotika - dop - men veldig intelligent plantemedisin. Planter har ånd de også....det er ikke i vestlig vitenskap(generell) ånd.......ikke rart det blir endel feiltolkninger og misforståelser...perspektiv på livet - mennesket - Naturen har UENDELIG mye å si for ens syn på kraftplanter som jeg ser det. Noen følger samfunnets bastante og klare meninger om dette - mens andre våger å gå i mot det fordi de erfarer at det er totalt feil og at det har noe mer dypere spirituelle erfaringer å gjøre....
-------

" Blackfoot Physics - A journey into the native american universe - some quotes of this book of F.David Peat - A Western Physician who like to build bridges between Western Physcis and Indigenous physics:

"Indigenous science can never be reduced to a catalogue of facts or a database in a supercomputer, for it is a dynamic and living process, an aspect of the ever-changing,ever renewing processes of nature."

"Indigenous knowing is a vision of the world that encompasses both the heart and the head,the soul and the spirit."

"Indigenous science does not seek to found its knowledge, as we do, at the level of some most ultimate elemantary particle or theory, rather it is a science of harmony and compassion,of dream and vision,of earth and cosmos,of hunting and growing,of technology and spirit,of song and dance,of color and number,of cycle and balance,of death and renewal."

"Their prophecies tell of a time of purification. To some this means a period of devastation when Mother Earth cleanses herself and renews the processes of life across the planet. Others interpret this as an opportunity for transformation,for global devastation can be prevented provided that the races cooperate, hand in hand toward a renewal of our relationship with all of nature and with each other."

"An almost universal factor in Native American languages is their holistic and process-view of the cosmos."

"Western science has isolated itself from its spiritual origins, the metaphysical ground of our modern view."

"If a person`s horses go missing, or a relative is killed, this disrupts the stability of the whole group, and thus the society as a whole must seek a way of reestablishing balance.In some socities, Elders meet with the various parties involved to talk things over. The idea is not to reconstruct what happened in the past, indeed the events themselves may only be refferred to obliquely or hypothetically. The emphasis,rather,is on how people are to live their lives at the present moment, the nature of their needs, and how the harmony of the whole group has been disrupted."

"And so,in the case of a murder,the Elders may ask the person who did this act to suggest a way in which he or she could restore balance within the family and the whole society. That person may give away his horses,agree to provide food for the dead man`s family or in some other way seek to renew the balance."

"Finally,when all the various of parties to the dispute seem satisfied,the society will meet as a whole so that, while sitting in a circle, the issue can be publicly resolved."

"On rare occasions a person may offend repeatedly and prove intractable to all attempts at reason and dialogue. In this case a form of social ostracism is practiced. And , if this does no good, then the ultimate punishment may be to physically banish the person from the tribe."

"From within a worldview that is based upon relationship, the threat of banishment is far more serious than life imprisonment or the death penalty, for it means cutting a person off from the whole society, and even from the opportunity to hear and speak his own language. In other words,it removes the very context that gives a person`s life meaning and identity."

"Just as our own Western justice system is based upon a worldview and belief system,so traditional Native American justice is rooted in notions of relationship and dialogue rather than adversarial dispute;harmony and balance rather than proof and guilt; and renewal rather than punishment."

"Knowledge, to a Native person, cannot be accumulated like money stored in a bank, rather it is an ongoing process better represented by the activity of coming-to-knowing than by a static noun. Each person who grows up in a traditional Native American society must pass through the process of coming-to-knowing, which, in turn,gives him or her access to a certain sort of power,not necassarily power in the personal sense,but in the way a person can come into relationship with the energies and animating spirits of the universe."

"Knowledge within a traditional society , is not the stuff of books, but the stuff of life."

"Today, Western science often seeks this more static form of knowledge, for in many cases, the desire to understand has been replaced by the desire to manipulate,control and exploit."

(Knowledge as process):"Knowledge in the traditional world is not a dead collection of facts. It is alive,has spirit,and dwells in specific places. Traditional knowledge comes about through watching and listening, not in the passive way that schools demand, but through direct experience of songs and ceremonies,through the acitivities of hunting and daily life,from trees and animals, and in dreams and visions. Coming-to-knowing means entering into relationship with the spirits of knowledge,with plants and animals,with beings that animate dreams and visions, and with spirit of the people.

As in all relationships, agreements must be made and obligations and responsibilities entered into with the spirits. Thus, when a person comes into relationship with certain knowledge he or she is not only transformed by it but must also assume responsibility for it."

"The knowledge is acquired through experience and relationship with the thing to be known. In both cases the knowledge is not so much stored as data in the brain but is absorbed into the whole person."

"In our schools, education tends to end, in the late teens, or at completion of college or university.But coming-to-knowing, entering into a relationship with the spirits, powers or energies of knowledge, is a process that must continue throughout a person`s life."

"I was taken into a relationship with spirits that could teach . Young people learn that the whole of nature can teach and that they learn by being silent, by observing, and by listening. Often an older person will watch over them and introduce them to situations in which they can learn."

"Children in Western schools are often bored because they are passive consumers of knowledge.

By contrast the watching and the listening that takes place in a traditional society is a more active form of observation. A child is encouraged to take his or her time, for things only happen when the time is right."

"In traditional societies, personal experience,what a person has actually seen or done or heard in the bush or during a dream or vision is considered to be the most valuable form of knowledge."

"But there are some forms of learning that require words and these are the songs and stories that are repeated to children at night by their aunts,uncles and grandparents. Elders also have their teaching stories, which can last many hours."

"Western Science, however, has chosen to set stories against its own account: the version of history and origin created by archaeologists, linguists,anthropologists, and other scientists. Most of the readers of this book,for example,will have been taught in school that the aboriginal population of North America migrated over a landbridge that connected the Bering Strait app. ten thousand years ago. We were taught this is a matter of fact, not opinion."

"A condition of disease:

The vision of a Garden of Eden has, to some extent,been confirmed by the work of the scientists who have examined the skeletons of early indegenous peoples. Evidence points to the fact that, before contact with Europeans,The Indegenous People were remarkably free from diseases. Indeed,epidemics only seem to have arrived when Western civilization began to encroach upon the Americas.


-Now this raises a very interesting question about Indegenous science and the condition of Indegenous people before contact with Europeans. Why were they so free from disease?Could it perhaps have been something to do with their beliefs,science,society,and way of life?"

"Why is it that we(Western society), with all the power and knowledge of our modern civilization,are so subject to illness,cancers,heart disease,chronic autoimmune disorders,and allergies,in addition to a wide variety of mental illnesses and the slow,heartbreaking disintegrations that come about with aging? Surely if we can split the atom,travel to the moon,and communicate electronically across the globe we can ensure that our bodies and minds remains healthy. Could it be the development of the very civilization that brougth about these technological advances has also been responsible for the introduction and spread of some of the world`s most terrible epidemics of disease?"

"The more we think of the human body not as a machine,or a set of biological reactions but as the physical manifestation of fields of meaning and processes of information,the more we can be open to the presence of subtle levels of energy,matter, and spirit within healing."
Antall ord: 1735
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Det at du kødder med nicket mitt, får meg bare til å le enda mer av deg.
Ja, så farlig å kødde med nicket ditt...stolthets- og selvhøytidelighetsånden liker det ikke.....David Spirit of Laughter...jeg får andre til å le - det er fint. :D
Antall ord: 47
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links