Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisBermuda triangelet?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

http://www.crystalinks.com/phila.html

Philadelphia eksperimentet er også spennende å lese om. Jeg er åpen for at dette skjedde....

Andre linker ang åndelige - paranormale osv

http://www.crystalinks.com/psych.html
Antall ord: 32
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Vel....Philadelphia eksperimentet har jeg iallefall hørt om.Husker ikke hvor...Og disse linkene har jeg kikket på, uten at de virker noe mere seriøse enn det du og jeg kunne ha laget. Du vet at hvem som helst kan legge inn info på Wicipedia?

Men før eller siden finner de vel ut hva som foregår der.Skepdic.com virker ialefall å ha kommet nærmest en forklaring :mozilla_tongue:

Men som sagt.....jeg er skeptiker og ikke har jeg "en spirituell bevissthet i sin mentalitet" og er derfor" ikke til å stole på meg ang mystiske fenomener".Så jeg har ikke noe lurt å si om bermuda fenomenet :mozilla_tongue:
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

suss24 skrev:Vel....Philadelphia eksperimentet har jeg iallefall hørt om.Husker ikke hvor...Og disse linkene har jeg kikket på, uten at de virker noe mere seriøse enn det du og jeg kunne ha laget. Du vet at hvem som helst kan legge inn info på Wicipedia?

Men før eller siden finner de vel ut hva som foregår der.Skepdic.com virker ialefall å ha kommet nærmest en forklaring :mozilla_tongue:

Men som sagt.....jeg er skeptiker og ikke har jeg "en spirituell bevissthet i sin mentalitet" og er derfor" ikke til å stole på meg ang mystiske fenomener".Så jeg har ikke noe lurt å si om bermuda fenomenet :mozilla_tongue:
Hehe...jeg tror det er en fordel å gå mer i dybden av et slikt fenomen om man har en åndelig dimensjon i ens bevissthet ja. Men en kan aldri være 100 % sikker.....
Antall ord: 143
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Selv stoler jeg mere på en som tviler litt enn en som er overbevist. Klarer man å overbevise en tviler så er det høyst reelt, er ikke så enkelt å overbevise en troende. De vil gjerne tro uansett :mozilla_wink:
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

suss24 skrev:Selv stoler jeg mere på en som tviler litt enn en som er overbevist. Klarer man å overbevise en tviler så er det høyst reelt, er ikke så enkelt å overbevise en troende. De vil gjerne tro uansett :mozilla_wink:
Alle tror på noe om det er skeptisk synsvinkel eller via åndelig synsvinkel....eller hva det skal være...for meg er det utrolig snodig å høre en skeptiker si at - jeg tror ikke på noe.....men alle mennesker gjør det..alle har perspektiv på livet. Noen velger å forholde seg sånn og sånn..andre sånn og sånn.....eller stoler på den og den kilden....eller den...ingen skal komme her og si at de ikke tror på noe....alle tror på noe selv om det ikke er noe...... :D Om man skjønner hvor jeg vil...alle har et syn på livet - perspektiv på livet eller fenomener eller hva det skal være. At en skeptiker sier at den ikke tror på noe - men på vit.bevis - så tror den på vit.bevis....som minner om en religion for noen. Like mye som kristendom eller andre religioner eller spirituelle retninger. Jeg tror. Du tror. Om det er noe eller ingenting. Whatever. :mozilla_cool:
Antall ord: 208
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Hehe.....jeg er forsåvidt skeptiker :mozilla_wink: og ikke en ikke-troende
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

suss24 skrev:Hehe.....jeg er forsåvidt skeptker i :mozilla_wink: og ikke en ikke-troende
septiker? :D
Du tror på skeptiker-ånden....jeg tror mer på andre ånder.... :mozilla_cool:
Antall ord: 30
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Nei, jeg tror på ånder, der det er bevist, ikke sånn: Rope spøkelse hver gang man ser en skygge, sigarettrøyk eller ett ansiktsliknende ting i en mønstrete tapet. Der annerledes energier er målt eller der hvor "alle" føler gru, som på lier. Jeg tror på hjelpere, har fem selv, og jeg tror på liv i verdensrommet. men på liv som har utviklet seg for å overleve omgivelsene og ikke små grønne menn. Men jeg tror også på vitenskapelige bevis, altså resultater som kommer av forsøk som feks på NDO. Jeg tror også (siden det er bevist)at mange paranormale fenomener som feks alienbesøk kommer av søvnlammelser. Jeg tror ikke på noen gud, men jeg tror at Jesus til en viss grad har finnes. Med visse modifiseringer siden historien gikk fra munn til munn i 500 år. Jeg tror på artenes opprinnelse fra en microbe, fordi livets byggesteiner er fantastisk. DNA, atomer osv. Jeg tror også på healing, men langt i fra alle som hevder de kan det kan det.

Jeg er stort sett åpen for alt, men jeg siler ut det jeg mener er sensasjonslyst, eventyr, wanna be important og jeg tror ikke på mennesker som hevder de kan noe uten at de tør å bevise det. Antageligvis for at de er redde for at det bare er noe de innbilder seg.

Hvilken nisje vil du sette meg i?
Antall ord: 238

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 467
Startet: 18 Okt 2006 23:09
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

...

Innlegg av green eyes »

Så du tror på hjelpere? :mozilla_wink:
Antall ord: 7
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Hehe, det vet du :mozilla_tongue:
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

PlantSpirit skrev:
suss24 skrev:Selv stoler jeg mere på en som tviler litt enn en som er overbevist. Klarer man å overbevise en tviler så er det høyst reelt, er ikke så enkelt å overbevise en troende. De vil gjerne tro uansett :mozilla_wink:
Alle tror på noe om det er skeptisk synsvinkel eller via åndelig synsvinkel....eller hva det skal være...for meg er det utrolig snodig å høre en skeptiker si at - jeg tror ikke på noe.....men alle mennesker gjør det..alle har perspektiv på livet. Noen velger å forholde seg sånn og sånn..andre sånn og sånn.....eller stoler på den og den kilden....eller den...ingen skal komme her og si at de ikke tror på noe....alle tror på noe selv om det ikke er noe...... :D Om man skjønner hvor jeg vil...alle har et syn på livet - perspektiv på livet eller fenomener eller hva det skal være. At en skeptiker sier at den ikke tror på noe - men på vit.bevis - så tror den på vit.bevis....som minner om en religion for noen. Like mye som kristendom eller andre religioner eller spirituelle retninger. Jeg tror. Du tror. Om det er noe eller ingenting. Whatever. :mozilla_cool:
Dette er bare tull Plant Spirit. Som skeptiker tror du ikke. Da stiller du deg åpen for alle muligheter, og tar ikke utgangspunkt i bare en forklaring.

I diskusjon med troende kan nok skeptikere virke troende fordi man har forklaringer som virker mer sannsynlige, og dermed argumenterer for disse. Dette er likevel ikke eneste mulighet som er akseptable for skeptikere, men de vurderer ofte noen forklaringer som usannsynlige og viser ved argumenter at disse er lite sannsynlige.
Antall ord: 287

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Det er en stund siden jeg leste Skeptic og Scepdic sine sider om dette temaet, men Bermudatriangelet er egentlig bare noe oppspinn.

For det første er dette et stort område, med voldsomt vær. Florida, som danner den ene vinkelen på triangelet er beryktet for sine orkaner.

De andre hjørnene er ved Puerto Rico og ved Bermuda. Disse stedene og også fra Cuba og i Mexicogolfen kommer det mange dårlige fartøyer gamle og rustne og dårlig vedlikeholdt.

Dette er to grunner til at det forekommer en del ulykker i området. Når så skip som forliser i Stillehavet påstås å ha forlist i Bermudatriangelet øker raten desto mer. Det er ikke bare Stillehavet som tidvis omfattes av Bermudatriangelet, men hvis jeg husker riktig også kysten utenfor New York har hatt forlis som i ettertid blir påstått å ha skjedd i Bermudatriangelet.

Da ser vi at Bermudatriangelet innebærer både hele Atlanterhavet og Stillehavet, og forstår at det da skjer mange forlis i området. :)

Jeg skrev litt om historien til Bermudatriangelet her. https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... 3393#43393
Antall ord: 192

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

[quote="BA."][quote="PlantSpirit"][quote="suss24"]Selv stoler jeg mere på en som tviler litt enn en som er overbevist. Klarer man å overbevise en tviler så er det høyst reelt, er ikke så enkelt å overbevise en troende. De vil gjerne tro uansett :mozilla_wink:[/quote]

Alle tror på noe om det er skeptisk synsvinkel eller via åndelig synsvinkel....eller hva det skal være...for meg er det utrolig snodig å høre en skeptiker si at - jeg tror ikke på noe.....men alle mennesker gjør det..alle har perspektiv på livet. Noen velger å forholde seg sånn og sånn..andre sånn og sånn.....eller stoler på den og den kilden....eller den...ingen skal komme her og si at de ikke tror på noe....alle tror på noe selv om det ikke er noe...... :D Om man skjønner hvor jeg vil...alle har et syn på livet - perspektiv på livet eller fenomener eller hva det skal være. At en skeptiker sier at den ikke tror på noe - men på vit.bevis - så tror den på vit.bevis....som minner om en religion for noen. Like mye som kristendom eller andre religioner eller spirituelle retninger. Jeg tror. Du tror. Om det er noe eller ingenting. Whatever. :mozilla_cool:[/quote]Dette er bare tull Plant Spirit. Som skeptiker tror du ikke. Da stiller du deg åpen for alle muligheter, og tar ikke utgangspunkt i bare en forklaring.

I diskusjon med troende kan nok skeptikere virke troende fordi man har forklaringer som virker mer sannsynlige, og dermed argumenterer for disse. Dette er likevel ikke eneste mulighet som er akseptable for skeptikere, men de vurderer ofte noen forklaringer som usannsynlige og viser ved argumenter at disse er lite sannsynlige.[/quote]

Som jeg skulle sagt det selv....Hehe...er bare ikke like flink til å ordlegge meg..
Antall ord: 307

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Hvorfor klarer jeg ikke å sitere?
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Nei, det skjønner jeg ikke suss24. Siden jeg ikke kunne se noen feil i innlegget trykket jeg «siter» og valgte forhåndsvisning uten å ha gjort noen endringer. Da ble det akkurat slik det skulle. :?:
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links