Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheter17 juli 2007!!!!

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Neivel?
Så hvis noen tenker noe godt om deg, så blir du sur og tverr og hater vedkommende etterpå? Smeller dørene igjen foran nesa på gamle damer og kjører på irriterende syklister langs veibanen?
Eller tenker du " jøss, så hyggelig" og smiler for deg selv, retter deg opp i ryggen og smiler til verden som du kjenner i hjertet ditt at du inderlig er en del av og at i dag er det godt å være deg og godt å leve?
Antall ord: 83
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 829
Startet: 17 Jul 2006 10:30
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Hvis noen tenker godt om meg er jo hyggelig det.
Men det var ikke det jeg snakket om da..

Man løser ikke hungersnød ved og tenke gode tanker
Antall ord: 30
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

skeptikeren skrev:Hvis noen tenker godt om meg er jo hyggelig det.
Men det var ikke det jeg snakket om da..

Man løser ikke hungersnød ved og tenke gode tanker
Nei, ikke konkret at det plutselig manifesteres mat og rent vann o.s.v., men at jo flere som blir tilfredse, jo mer kan de bidra positivt for andre.
Har du lagt merke til at når folk har det tøft, så er de fryktelig takknemlige og rørt over støtte fra andre? Det gir dem noe godt, på tross av all elendigheten.
Antall ord: 97
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 829
Startet: 17 Jul 2006 10:30
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Jada...
Så det skal løses i dag altså
Antall ord: 9
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
dagnass
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 91
Startet: 27 Feb 2007 15:33
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av dagnass »

guardian skrev:
dagnass skrev:
kraBat skrev:Jeg vil bare anbefale alle å se video'n angående arbeidet til Dr.Horowitz med tanke på fire the grid imorgen.
Det vil hjelpe mange og forstå hvordan vi/alt fungerer og klarere noen lag med skydekke.

http://video.google.com/videoplay?docid ... 9022&hl=es

For noe sprøyt!!! Amerikansk vås fra ende til annen! Hvorfor kommer alt dette fra USA hele tiden??? "British Invasion" snakker fyren på videoen om......kan overhodet ikke se noe positivt at en fyr klarer å lire av seg så mye "crap"......det verste er vel at folk "kjøper" dette oppgulpet! Skremmende....dårlig! Prøver å spre frykt med en elendig powerpoint-presentasjon. Gud bedre!!



han prøver ikke og spre frykt,han sier bare sannheten...da er det nok bare du som frykter sannheten, men skal si meg enig at han tar i litt og det virker som at han vil tjene penger på denne informasjonen...men det er ikke første gang at noen gjør.


Sannheten??? Er det han som har patent på den altså?? Hva hvis jeg har en annen "sannhet"??? Fyren prøver å spre frykt og akkurat DET er ufattelig lite forenlig med min sannhet! Han virker rett og slett paranoid på meg....
Antall ord: 211
Hvem som helst kan være hvem som helst (Terningmannen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
dagnass
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 91
Startet: 27 Feb 2007 15:33
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av dagnass »

dagnass skrev:
guardian skrev:
dagnass skrev:
kraBat skrev:Jeg vil bare anbefale alle å se video'n angående arbeidet til Dr.Horowitz med tanke på fire the grid imorgen.
Det vil hjelpe mange og forstå hvordan vi/alt fungerer og klarere noen lag med skydekke.

http://video.google.com/videoplay?docid ... 9022&hl=es

For noe sprøyt!!! Amerikansk vås fra ende til annen! Hvorfor kommer alt dette fra USA hele tiden??? "British Invasion" snakker fyren på videoen om......kan overhodet ikke se noe positivt at en fyr klarer å lire av seg så mye "crap"......det verste er vel at folk "kjøper" dette oppgulpet! Skremmende....dårlig! Prøver å spre frykt med en elendig powerpoint-presentasjon. Gud bedre!!



han prøver ikke og spre frykt,han sier bare sannheten...da er det nok bare du som frykter sannheten, men skal si meg enig at han tar i litt og det virker som at han vil tjene penger på denne informasjonen...men det er ikke første gang at noen gjør.


Sannheten??? Er det han som har patent på den altså?? Hva hvis jeg har en annen "sannhet"??? Fyren prøver å spre frykt og akkurat DET er ufattelig lite forenlig med min sannhet! Han virker rett og slett paranoid på meg....
Når Horowitz snakker om en "british invasion", som er farlig og demoraliserende, fordi Paul McCartney( som jo er britisk) synger "Live and let die" på Superbowl, ja da er jo det meste sagt om den mentale tilstanden til Mr. Horowitz. I rest my case... :mozilla_wink:
Antall ord: 260
Hvem som helst kan være hvem som helst (Terningmannen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

skeptikeren skrev:Neppe
Med den holdningen så har du helt rett. Uten tvil,.

Men jeg syns at dersom du har en bedre løsning, så skal du gjøre det. Så kan andre gjøre det de mener er best. Hvis du vil sende alle pengene dine til afrika så står det stor respekt av det. skal heie på deg jeg. Og kanskje det er noe du mener hjelper bedre

Stå på.
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 206
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

Som Bob Marley sa, Only a fool lean upon his own misunderstanding.
Sist redigert av kraBat på 17 Jul 2007 16:19, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 829
Startet: 17 Jul 2006 10:30
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Sender ikke ett øre heller jeg, hjelper ikke det heller.
Det som hjelper er og bli kvitt korupsjonen blant ledere i disse landenem da først kan man bruke midler der.
Tenk gode tanker dere, lykke til
Antall ord: 37
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

skeptikeren skrev:Sender ikke ett øre heller jeg, hjelper ikke det heller.
Det som hjelper er og bli kvitt korupsjonen blant ledere i disse landenem da først kan man bruke midler der.
Tenk gode tanker dere, lykke til
Så får du ha lykke til med å bli kvitt korrupsjonen.

og helt ærlig .... øøh, tror vi har en litt bedre løsning. Det har så vidt meg bekjent, aldri vært særlig konstruktivt å bli kvitt tvang, vold eller overgrep, ved å begå det samme. Det pleier tvert om å fordoble det.

Og ettersom korrupsjon jo er en form for overgrep, og hvis vi da i god Bush stil griper inn og fjerner dem - tror du det blir fred, fordragelighet og flyter gull i gatene av den grunn?

Tror ikke jeg. MEN - det jeg tror er at dersom du er snill med din nabo så er han snill med deg. Og da blir dere begge i så godt humør at dere blir snille med enda noen, og så skjer det samme med de. Og så plutselig er det en masse med snille mennesker, og de som da driver korrupsjon, de blir temmelig alene. De har ferre mennesker rundt seg og som mennesker er - så trenger vi støtte, føle oss verdt osv. OG de vil da også bli snille for å få være med i festlighetene. Og til slutt er det nesten ingen frekke folk igjen - fordi hvem vil være alene og korrupt på en tue`?
Antall ord: 247

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 829
Startet: 17 Jul 2006 10:30
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Som jeg sier, dere får ha lykke til :mozilla_smile:
Antall ord: 11
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Ja, da er timen over, og jeg merket ingenting.

Det var vel naturlig siden jeg ikke forventet å merke noe heller, mens de som forventet å merke noe, kanskje merket en endring?

I seg selv var ikke et slikt forsøk negativt, men det er ingen funn som tilsier at tankene våre i seg selv skal påvirke noe som helst. Dermed er det sannsynlig at slike forsøk er bortkastet, uten at noen vil gjenkjenne keiserens nye klær.

De som vil være spirituelle vil ikke si at dette var nytteløst, for da avslører de at de ikke kunne føle kraften, og de som ikke kunne føle kraften er ikke spirituelle nok.

Ulempen med slike forsøk er at slike evner dagliggjøres. Man vennes til tanken på at man har krefter i tankene våre, noe som vil føre en bort fra vitenskap og nærmere dogmatisk tro.
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

BA. skrev:Ja, da er timen over, og jeg merket ingenting.

Det var vel naturlig siden jeg ikke forventet å merke noe heller, mens de som forventet å merke noe, kanskje merket en endring?

I seg selv var ikke et slikt forsøk negativt, men det er ingen funn som tilsier at tankene våre i seg selv skal påvirke noe som helst. Dermed er det sannsynlig at slike forsøk er bortkastet, uten at noen vil gjenkjenne keiserens nye klær.

De som vil være spirituelle vil ikke si at dette var nytteløst, for da avslører de at de ikke kunne føle kraften, og de som ikke kunne føle kraften er ikke spirituelle nok.

Ulempen med slike forsøk er at slike evner dagliggjøres. Man vennes til tanken på at man har krefter i tankene våre, noe som vil føre en bort fra vitenskap og nærmere dogmatisk tro.
Og dette er du helt sikker på BA? spesielt det siste utsagnet..? at omtanke for vår planet, andre levende vesener blir en normal del av ens tanke og adferd og deretter handling skal føre en bort fra vitenskap og dogmatisk tro?? det grenser til sarkasme og nedsettende syn BA... Språket er også å lese mellom linjene dine.

og du har isåfall et urealistisk syn på noen av oss som har spirituelle sider i oss.. at vi er naive, dagdrømmere som flykter unna realitetene (det du kaller realitet ifrom av kun vitenskap og intet annet, naturen har intet annet innhold enn molekyler f.eks)

Du vil kanskje gremmes om du viste hvor mange spirituelle mennesker du omgås med og som likevel har et suksessivt realistisk liv, som du selv sikter etter... du kan ikke drive og danke på paranormal og tro at du dermed har taket på hva det vil si å ha kunnskap om realitetsflyktende og dogmatiske mennesker via diskusjonene her?

Si meg helt ærlig... syns du spirituelle mennesker ikke skulle hatt noe ansvar eller betydning i viktig samfunnsposisjoner? Fordi du muligens forventer at slike mennesker vil tryne i sine egne naive, dogmatiske og og urealistiske bein?

Så vil jeg bare påpeke.. at om du tror at jeg virkelig tror at planetens problemer blir løst av en times meditasjon med fokus på planeten (glem termene lys og kjærlighet her) så er det du som er naiv og pålegger meg karaktertrekk som viser hvor lite du er bevisst kompleksiteten et menneske kan utgjøre og at noen kan evne å ha både spiritualitet og mer realistisk syn på ting.. hvis du ikke syns det ikke går an.. så får du ta en runde med deg selv og spørre om hvorfor du ikke kan se at det går an....

jeg tror på at planeten er et levende vesen som lider under det som skjer og jeg tror at det er ting og tang som virker som vi ikke kan enn så lenge bevise, eksisterer og har virkning. Ja jeg tror på at meditasjon i seg selv kan utvide både intellektet og tankevirksomheten slik at menneske psykisk kan bli bedre til å tenke på handling/konsekvens/løsning ec.. og at meditasjon kan også lindre, utvikle og åpne for hva som er sjel i et menneske og sjelens egenskaper for et menneske i den praktiske hverdagen og ikke kun til fest.

Men jeg forventer og tror også at det krever handling og adferd forå bedre plantenens levevilkår!! men mennesket bruker år på bli voksent og handling er det som kommer tilsist hos et menneske.. det vil ta tid, det vil koste av ulike verdier, men det må starte et sted. hva pokker er galt i at det starter som meditasjon for noen? Se det slik at da er noen vervet spisrituelt til større årvåkenhet ang planeten på økologisk og samfunnsmessig vis!!
Antall ord: 650
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 1962
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

=D>
Antall ord: 0
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

You go girl!!!! :D

Det var et bra innlegg du skrev....så nå venter jeg i spenning på hvilke respons du får :)
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links