Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheter17 juli 2007!!!!

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Vermilion Oriol skrev:You go girl!!!! :D

Det var et bra innlegg du skrev....så nå venter jeg i spenning på hvilke respons du får :)
4m langt innlegg med masse fakta
Antall ord: 31
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Vermilion Oriol skrev:You go girl!!!! :D

Det var et bra innlegg du skrev....så nå venter jeg i spenning på hvilke respons du får :)
Å jeg forventer respons fra evnt BA så får jeg se om jeg har lyst/gidder å diskutere og kverulere i det uendelige.. for å si det slik: man kan gjøre dette til man blir blå, det blir til at man kaster frem og tilbake argumenter fordi man gjør noe menneskelig: prøver å besvare/motsvare på noe man ikke er helt enig i og man har ulik oppfatning om. (hvis man iallefall har tid til det ;) )

så har man et valg: å kaste bort energi videre på en diskusjon som man vet inni seg ikke gir så meget utover å bryne seg og si det "samme" om igjen; her at man motsier en skeptiker mens man er en smule spritualistisk hehe

det begynner å lyde likt for meg snart.. men å bryne seg kan jeg gjøre fruktbart utenom her også ;) For her kan det noen ganger ligne hvem har rett og hvem er mest oppegående og har de beste ben på bakken.

Akk ja... lurer på åssen jeg har klart å bli så snusfornuftig og ressurssterk når jeg på samme tid heller nå til at det fins mer mellom himmel og jord??? tilfeldigheter, arv og oppvekst vil skeptikeren si... men jeg har da nok av eksempler av mennesker som har gått igjennom de samme traumer og i utgangspunkt ganske så like egenskaper, men de er mer ute å kjøre enn meg.. ilfeldighet? Ja det kan arte seg slik og det var hva jeg syntes var mest rimelig og fornuftig til det tilslutt ikke ga nok svar og jeg valgte å innlemme annet og logisk, uten dermed å bli svadaspiritualistisk, naiv, virkelighetsflyktende/fjern og dogmatisk og elsker den skeptiske siden av meg som dukker opp i evnt nytt innhold på åndelige temaer ;) dette fordi det er et poeng i at på det åndelige vi møter og får servert fra andre kan være helt på tryne.. men det kan også et partipolitisk program når man kikker det nærmere i sømmene.

Så jeg valgte her å lytte til den vakre musikken og syne at den var nydelig separert fra budskapet og evnt t-skjorter etc som lå til salgs på den nettsiden Fire the grid, så valgte jeg å la være å kjøpe der, noe fordi jeg allerede er med og støtter to andre foreninger som jeg også erfarer er praktiske utover å spre holdning og kunnskap og informasjon om hva som skjer: Røde kors og Dyrebeskyttelsen. Jeg er også praktisk og realistisk aktiv i en av de toforeningene. (skulle gjerne ha blitt det i den andre også). Så valgte jeg videre å delta i den timen, som er hovedbudskapet til Fire the Grid!! og dette er også en form for deltakelse på lik linje med at jeg sprer budkapet til de to andre foreningene og oppmuntrer folk til å bli mer praktiske i forhold til problemene budskapet handler om.

jeg er vegeterianer (jeg spiser en sjelden gang fisk og reke), og dette forteller jeg gjerne til folk om og fordelene uten å få de til å føle seg "dustete", fordelene her går både på natur og dyrevernsmessig og helsemessige ting... så alle monner drar og all formidling, deltakelse som går på å dreie mentalitet over på noe som kan gi fruktbart resultat er bare helt topp syns jeg... så får vi tåle at det tilsynelatende er uten praktisk bit.. og prøve å se at bak all praktisk deltakelse av noe slag i livet må det ha skjedd et forarbeide mentalt!
Antall ord: 607
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

snuppedilla skrev:
Vermilion Oriol skrev:You go girl!!!! :D

Det var et bra innlegg du skrev....så nå venter jeg i spenning på hvilke respons du får :)
Å jeg forventer respons fra evnt BA så får jeg se om jeg har lyst/gidder å diskutere og kverulere i det uendelige.. for å si det slik: man kan gjøre dette til man blir blå, det blir til at man kaster frem og tilbake argumenter fordi man gjør noe menneskelig: prøver å besvare/motsvare på noe man ikke er helt enig i og man har ulik oppfatning om. (hvis man iallefall har tid til det ;) )

så har man et valg: å kaste bort energi videre på en diskusjon som man vet inni seg ikke gir så meget utover å bryne seg og si det "samme" om igjen; her at man motsier en skeptiker mens man er en smule spritualistisk hehe

det begynner å lyde likt for meg snart.. men å bryne seg kan jeg gjøre fruktbart utenom her også ;) For her kan det noen ganger ligne hvem har rett og hvem er mest oppegående og har de beste ben på bakken.

Akk ja... lurer på åssen jeg har klart å bli så snusfornuftig og ressurssterk når jeg på samme tid heller nå til at det fins mer mellom himmel og jord??? tilfeldigheter, arv og oppvekst vil skeptikeren si... men jeg har da nok av eksempler av mennesker som har gått igjennom de samme traumer og i utgangspunkt ganske så like egenskaper, men de er mer ute å kjøre enn meg.. ilfeldighet? Ja det kan arte seg slik og det var hva jeg syntes var mest rimelig og fornuftig til det tilslutt ikke ga nok svar og jeg valgte å innlemme annet og logisk, uten dermed å bli svadaspiritualistisk, naiv, virkelighetsflyktende/fjern og dogmatisk og elsker den skeptiske siden av meg som dukker opp i evnt nytt innhold på åndelige temaer ;) dette fordi det er et poeng i at på det åndelige vi møter og får servert fra andre kan være helt på tryne.. men det kan også et partipolitisk program når man kikker det nærmere i sømmene.

Så jeg valgte her å lytte til den vakre musikken og syne at den var nydelig separert fra budskapet og evnt t-skjorter etc som lå til salgs på den nettsiden Fire the grid, så valgte jeg å la være å kjøpe der, noe fordi jeg allerede er med og støtter to andre foreninger som jeg også erfarer er praktiske utover å spre holdning og kunnskap og informasjon om hva som skjer: Røde kors og Dyrebeskyttelsen. Jeg er også praktisk og realistisk aktiv i en av de toforeningene. (skulle gjerne ha blitt det i den andre også). Så valgte jeg videre å delta i den timen, som er hovedbudskapet til Fire the Grid!! og dette er også en form for deltakelse på lik linje med at jeg sprer budkapet til de to andre foreningene og oppmuntrer folk til å bli mer praktiske i forhold til problemene budskapet handler om.

jeg er vegeterianer (jeg spiser en sjelden gang fisk og reke), og dette forteller jeg gjerne til folk om og fordelene uten å få de til å føle seg "dustete", fordelene her går både på natur og dyrevernsmessig og helsemessige ting... så alle monner drar og all formidling, deltakelse som går på å dreie mentalitet over på noe som kan gi fruktbart resultat er bare helt topp syns jeg... så får vi tåle at det tilsynelatende er uten praktisk bit.. og prøve å se at bak all praktisk deltakelse av noe slag i livet må det ha skjedd et forarbeide mentalt!
Snuppedilla, du er min heltinne! :mozilla_innocent:
Jeg er så glad for at vi har deg her på paran! Allerede når jeg var helt fersk her fanget jeg opp dine gode egenskaper; omtenksom, fornuftig, diplomatisk, tror på mye men er samtidig skeptisk til mye. Du har et stort hjerte og mye omtanke for verden og menneskene i den, fortsett med det! :mozilla_smile:
Antall ord: 671
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

BA. skrev:Ja, da er timen over, og jeg merket ingenting.

Det var vel naturlig siden jeg ikke forventet å merke noe heller, mens de som forventet å merke noe, kanskje merket en endring?

øøh - helt ærlig BA. Har du hørt noen som helst uttale at de forventet å merke en endring? Jeg spør bare fordi jeg har ikke hørt om noen som forventet det - og... jeg finner utsagnet preget av utrolig sterke holdninger.

Det blir som å si at dersom du tar en vitaminpille så merker du en endring. Og det viser bare, atter en gang, hvorfor det er så utrolig tullete å diskutere disse tingene med deg?

Jeg tar meg stadig i å lure på hva du egentlig vil frem til? For om og om igjen sitter jeg med inntrykket at å forstå hva vi tror på og hva vi driver med - det er i hvert fall ikke ditt ønske.

Og det som er så dumt. Det er at du diskuterer og kverulerer, i det uendelige. Ut fra noe som faktisk ikke eksisterer.
Antall ord: 171

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

snuppedilla skrev:
BA. skrev:Ja, da er timen over, og jeg merket ingenting.

Det var vel naturlig siden jeg ikke forventet å merke noe heller, mens de som forventet å merke noe, kanskje merket en endring?

I seg selv var ikke et slikt forsøk negativt, men det er ingen funn som tilsier at tankene våre i seg selv skal påvirke noe som helst. Dermed er det sannsynlig at slike forsøk er bortkastet, uten at noen vil gjenkjenne keiserens nye klær.

De som vil være spirituelle vil ikke si at dette var nytteløst, for da avslører de at de ikke kunne føle kraften, og de som ikke kunne føle kraften er ikke spirituelle nok.

Ulempen med slike forsøk er at slike evner dagliggjøres. Man vennes til tanken på at man har krefter i tankene våre, noe som vil føre en bort fra vitenskap og nærmere dogmatisk tro.
Og dette er du helt sikker på BA? spesielt det siste utsagnet..? at omtanke for vår planet, andre levende vesener blir en normal del av ens tanke og adferd og deretter handling skal føre en bort fra vitenskap og dogmatisk tro?? det grenser til sarkasme og nedsettende syn BA... Språket er også å lese mellom linjene dine.
snuppedilla;
Greie ikkje å lese dette mellom linjene. Er meir som at mange vil bruke kreftene(evnene) til dagleg, dvs bare ein sender gode tanker og vibrerer på riktig frekvens så treng ein ikkje kunnskap fordi den dogmatiske troen er viktigere og det einaste riktige for å løyse verdensproblema.

Syns faktisk du tråkker vel langt over streken ved å påstå at dine ord er å lese mellom linjene til BA.

------------------------------

Rart at dogmatisk tro i så stor grad heile tida kjemper mot kunnskap.

Omtanke for planeten vår og andre levande vesen ser ein jo over alt i samfunnet, dei fleste driter i det og lever livet utan omtanke for anna enn seg sjølv, enten dei er det eine eller det andre. Da er det flott å hoppe på ein time med spirituellt innhald, så har ein jaffal bidratt...dette hjalp sikkert mykje ja...
Antall ord: 361
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

snuppedilla skrev:Og dette er du helt sikker på BA? spesielt det siste utsagnet..? at omtanke for vår planet, andre levende vesener blir en normal del av ens tanke og adferd og deretter handling skal føre en bort fra vitenskap og dogmatisk tro?? det grenser til sarkasme og nedsettende syn BA... Språket er også å lese mellom linjene dine.
Nei, dette sitatet er jeg helt uenig i. Noe slikt sier jeg ikke, og er heller ikke enig i en slik formulering.
og du har isåfall et urealistisk syn på noen av oss som har spirituelle sider i oss.. at vi er naive, dagdrømmere som flykter unna realitetene (det du kaller realitet ifrom av kun vitenskap og intet annet, naturen har intet annet innhold enn molekyler f.eks)
Så lenge argumentet ditt bygger på en stråmann, så gidder jeg ikke å kommentere dette.
Du vil kanskje gremmes om du viste hvor mange spirituelle mennesker du omgås med og som likevel har et suksessivt realistisk liv, som du selv sikter etter... du kan ikke drive og danke på paranormal og tro at du dermed har taket på hva det vil si å ha kunnskap om realitetsflyktende og dogmatiske mennesker via diskusjonene her?
Hva slags argument er dette? Vet du hva jeg sikter etter, eller hva jeg har? Dette er kun avsporing og en personfokusering som ikke har noe med den timen å gjøre i det hele tatt.
Si meg helt ærlig... syns du spirituelle mennesker ikke skulle hatt noe ansvar eller betydning i viktig samfunnsposisjoner? Fordi du muligens forventer at slike mennesker vil tryne i sine egne naive, dogmatiske og og urealistiske bein?
Hva er et spirituelt menneske? Hvis du mener et menneske som baserer både sine private og profesjonelle avgjørelser på overtro, så mener jeg ikke slike mennesker skulle hatt noen avgjørende betydning for andre mennesker. Hvis du mener troende mennesker som skiller mellom sin private tro og sitt arbeide, så mener jeg ikke noe slikt.

Imidlertid kan jeg ikke se at jeg har nevnt noe om denne problemstillingen i mitt innlegg.
Så vil jeg bare påpeke.. at om du tror at jeg virkelig tror at planetens problemer blir løst av en times meditasjon med fokus på planeten (glem termene lys og kjærlighet her) så er det du som er naiv og pålegger meg karaktertrekk som viser hvor lite du er bevisst kompleksiteten et menneske kan utgjøre og at noen kan evne å ha både spiritualitet og mer realistisk syn på ting.. hvis du ikke syns det ikke går an.. så får du ta en runde med deg selv og spørre om hvorfor du ikke kan se at det går an....
Så lenge du bygger stråmenn for å kunne kverulere, så gidder jeg ikke kommentere dette heller.
jeg tror på at planeten er et levende vesen som lider under det som skjer og jeg tror at det er ting og tang som virker som vi ikke kan enn så lenge bevise, eksisterer og har virkning. Ja jeg tror på at meditasjon i seg selv kan utvide både intellektet og tankevirksomheten slik at menneske psykisk kan bli bedre til å tenke på handling/konsekvens/løsning ec.. og at meditasjon kan også lindre, utvikle og åpne for hva som er sjel i et menneske og sjelens egenskaper for et menneske i den praktiske hverdagen og ikke kun til fest.
Javel, du må gjerne tro dette. Selv synes jeg dette høres ut som noe sprøyt, uten noe som helst støtte i virkeligheten, men det har jeg ikke noe med.

Du skal få tro dette, men jeg vil argumentere imot hvis du du legger dette fram som fakta. :)
Men jeg forventer og tror også at det krever handling og adferd forå bedre plantenens levevilkår!! men mennesket bruker år på bli voksent og handling er det som kommer tilsist hos et menneske.. det vil ta tid, det vil koste av ulike verdier, men det må starte et sted. hva pokker er galt i at det starter som meditasjon for noen? Se det slik at da er noen vervet spisrituelt til større årvåkenhet ang planeten på økologisk og samfunnsmessig vis!!
Hvor mange ganger skal jeg si at den timen med meditasjon neppe gjør noe galt?

Den timen har neppe noen virkning i det hele tatt, men fokuset på den kan føre til noen ulemper som jeg nevnte på i forrige innlegg.

Nå har jeg gått igjennom argumentene dine, og ikke funnet noe som er relevant til innlegget du protesterer på. Ønsket om å kverulere er tydeligvis stort, og som du senere skriver, "så får jeg se om jeg har lyst/gidder å diskutere og kverulere i det uendelige.. for å si det slik: man kan gjøre dette til man blir blå, det blir til at man kaster frem og tilbake argumenter fordi man gjør noe menneskelig: prøver å besvare/motsvare på noe man ikke er helt enig i og man har ulik oppfatning om. (hvis man iallefall har tid til det ;)"
Jeg håper du nå forholder deg til det jeg skriver i stedet for å lage nye stråmenn eller personfokuserende avsporinger.
Antall ord: 871

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Globeline skrev:
BA. skrev:Ja, da er timen over, og jeg merket ingenting.

Det var vel naturlig siden jeg ikke forventet å merke noe heller, mens de som forventet å merke noe, kanskje merket en endring?

øøh - helt ærlig BA. Har du hørt noen som helst uttale at de forventet å merke en endring? Jeg spør bare fordi jeg har ikke hørt om noen som forventet det - og... jeg finner utsagnet preget av utrolig sterke holdninger.

Det blir som å si at dersom du tar en vitaminpille så merker du en endring. Og det viser bare, atter en gang, hvorfor det er så utrolig tullete å diskutere disse tingene med deg?

Jeg tar meg stadig i å lure på hva du egentlig vil frem til? For om og om igjen sitter jeg med inntrykket at å forstå hva vi tror på og hva vi driver med - det er i hvert fall ikke ditt ønske.

Og det som er så dumt. Det er at du diskuterer og kverulerer, i det uendelige. Ut fra noe som faktisk ikke eksisterer.
Hva er vitsen med timen, dersom den ikke skulle gjøre noen endring? Og ja, jeg har lest innlegg som sier "Jeg VET at noen vil være fornøyd etter at den timen er over - kansje ikke alle men noen.
Både barn og voksne."


Nå kan du selvfølgelig kverulere om hva som var meningen med sitatet, men så lenge det sto i denne tråden, så sier kontekst at det handler om endringer som har skjedd i den timen, enten endringen skjer ved at en selv får god samvittighet og selvfølelse for den gode gjerningen en tror en har gjort, eller det skulle være noe som kunne påvirke verden.

Sammenligningen din med vitaminpille blir heller ikke riktig, fordi vi her snakker om at denne ene vitaminpillen skulle være viktig å ta til ett spesielt klokkeslett en spesiell dag.

Kanskje du skal slutte å bry deg så mye med mine mål her da. Se på argumentene mine istedet for å se på meg. Diskuter argumentene istedet for å prøve å analysere mine motiver for å være her.

Jeg har mange ganger forsøkt å forklare mine motiver og mine mål med diskusjonene her, men siden du ikke tror på disse så bør du kanskje heller la vær å tenke så mye på meg, men heller på argumentene.
Antall ord: 395

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Dette er virkelig fånyttes å forklare til de som ikke vil lytte på det øret, men energier jobber på subtile plan. En merker sjelden noe over natten fordi healing er en prosess som går over tid, gjennom mange nivåer. Jeg merket ikke noen forskjell før det hadde gått mange måneder og jeg tenkte tilbake på hvordan ting hadde forandret seg, jeg hadde forandret meg.
Hva er det dere som mener dette ikke har noe for seg forventer egentlig?
Manna fra himmelen og andre mirakler?
Antall ord: 89
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Nei.

Men det er nå godt at vi er noen som er fornøyde etter at timen er over - akkurat som vi visste ;)

Egentlig kjenner jeg at dette temaet er ikke rett tema og kverulere ihjel. Og jeg tillater meg å være så respektløs at jeg rett og slett overser noen... Ikke helt i tråd med handlingens hensikt - men med årene har jeg lært at noen ting trenger man ikke respektere, og noen ganger er det faktsik greit å bare himle med øynene for så å gå videre.
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Hecate skrev:Dette er virkelig fånyttes å forklare til de som ikke vil lytte på det øret, men energier jobber på subtile plan. En merker sjelden noe over natten fordi healing er en prosess som går over tid, gjennom mange nivåer. Jeg merket ikke noen forskjell før det hadde gått mange måneder og jeg tenkte tilbake på hvordan ting hadde forandret seg, jeg hadde forandret meg.
Hva er det dere som mener dette ikke har noe for seg forventer egentlig?
Manna fra himmelen og andre mirakler?
Det treng ikkje være energier som jobber, godt mulig at den forandringa du merka etter mange månader, bare var din egen utvikling som skjer gjennom heile livet. Kva du tillegger forandringa derimot, som ved healing, forteller kva du velger å tro...
Antall ord: 133
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Uansett hva det var, så startet en endring i meg. Det skjedde mer i meg på de månedene enn hva som hadde skjedd på mange år. Det healing gjorde for meg på tre måneder hadde ikke skolemedisinen klart på tre år. Så om det skyldes hva jeg tror på, ja, såklart! Healing er energi, tanker er energi. Tankens kraft skal ikke undervurderes. Det kalles populært for placeboeffekt, men det spiller ingen rolle hva det var, det virket!
Antall ord: 81
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Hecate skrev:Det kalles populært for placeboeffekt, men det spiller ingen rolle hva det var, det virket!
Ja, er det ikke litt moro. Alle disse forskerene som kaller det placebo - og så forholder de seg ganske enkelt ikke til det.

De undersøker alt mulig, og når det ikke kan forklares sier de bare placebo. Og liksom stopper - da får jeg igjen den følelsen av svarte hull i hodet :)

hehe - for hele poenget handler jo om placebo, og hva det egentlig er...
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Hecate skrev:Uansett hva det var, så startet en endring i meg. Det skjedde mer i meg på de månedene enn hva som hadde skjedd på mange år. Det healing gjorde for meg på tre måneder hadde ikke skolemedisinen klart på tre år. Så om det skyldes hva jeg tror på, ja, såklart! Healing er energi, tanker er energi. Tankens kraft skal ikke undervurderes. Det kalles populært for placeboeffekt, men det spiller ingen rolle hva det var, det virket!
Så da er healing egentlig ikkje noko anna enn at ein trigger nokon til å revurdere sitt tankesett. Om dei hadde revurdert tankesettet sjølv, utan hjelp ville resultatet blitt det samme.
Antall ord: 114
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

madjava skrev:
Hecate skrev:Uansett hva det var, så startet en endring i meg. Det skjedde mer i meg på de månedene enn hva som hadde skjedd på mange år. Det healing gjorde for meg på tre måneder hadde ikke skolemedisinen klart på tre år. Så om det skyldes hva jeg tror på, ja, såklart! Healing er energi, tanker er energi. Tankens kraft skal ikke undervurderes. Det kalles populært for placeboeffekt, men det spiller ingen rolle hva det var, det virket!
Så da er healing egentlig ikkje noko anna enn at ein trigger nokon til å revurdere sitt tankesett. Om dei hadde revurdert tankesettet sjølv, utan hjelp ville resultatet blitt det samme.
Sånn rent bortsett fra at en ikke er bevisst på at en endrer tankesettet sitt.
Antall ord: 132
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

hmm.. later til at vi har kun to saklige medlemmer med sannheten på sin side, for de mener at de kan dekke seg bak bevis og virkeligheten, mulig vi andre bør tie for vi har intet støtte innen naturvitenskapen.. *humrer godt her*

Vel kanskje skeptikere er kun molekyler og intet annet innhold??
Mulig at bare noen har en sjel....
Antall ord: 61
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links