Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheter17 juli 2007!!!!

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

skeptikeren skrev:Så sett igang, har ikke merket noe jeg!
Eller er det new age svada nok en gang
Hmmm..kanskje du har bestemt deg for at du ikke merker noe?
Du vet, dersom en har den minste lille uvilje, den behøver du ikke være bevisst, så nekter du deg selv å føle det. Og det du sender ut av signal, reflekteres tilbake på deg.
Begynn i det små med å overbevise deg selv om at noe er, selvom du ikke ser, hører eller forstår. Mediter over kjærlighet i fem min. før du sovner om kvelden. Kjenn etter hvor den sitter i deg, hvem du deler den med. Så utvider du kjærlighetskretsen din og hvis du ikke merker folk forandrer holdning til deg etter det, da vet jeg ikke hva som blokkerer. Men poenget er at det er sånn ting fungerer. Kanskje du selv må være den forandringen du vil se i verden?
Antall ord: 161
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Så hele filmen jeg også, syntes det var kjempespennende og denne dama hadde et vesen jeg likte godt :) Også er det så fint at så mange har sluttet seg til dette, for det kan da umulig være helt håpløst hvis flere millioner mennesker blir med på noe slikt! Lettet mitt lille hjerte litt dette
Count me in!
Antall ord: 60
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Syns dette er merkelig. Er ikke dette paranormal da?

Når det endelig dukker opp noe som virkelig stemmer og er seriøst - så er det jommen nesten ikke noe interesse for det??

alt vi liksom skal forstå oss på.
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Hecate skrev:
skeptikeren skrev:Så sett igang, har ikke merket noe jeg!
Eller er det new age svada nok en gang
Hmmm..kanskje du har bestemt deg for at du ikke merker noe?
Du vet, dersom en har den minste lille uvilje, den behøver du ikke være bevisst, så nekter du deg selv å føle det. Og det du sender ut av signal, reflekteres tilbake på deg.
Begynn i det små med å overbevise deg selv om at noe er, selvom du ikke ser, hører eller forstår. Mediter over kjærlighet i fem min. før du sovner om kvelden. Kjenn etter hvor den sitter i deg, hvem du deler den med. Så utvider du kjærlighetskretsen din og hvis du ikke merker folk forandrer holdning til deg etter det, da vet jeg ikke hva som blokkerer. Men poenget er at det er sånn ting fungerer. Kanskje du selv må være den forandringen du vil se i verden?
Om det er verdens gang mot 17.07.07 eller år 2012 eller whatever, så har jeg merket noe interessant i livet mitt i det siste. Det er som om andre mennesker dras mot meg og tar kontakt lettere enn før, og jeg føler meg så "godtatt" på en måte. Jeg føler meg rett og slett ganske bra for tiden og det kjennes ut som jeg har konstante sommerfugler i magen...

For å sitere James Brown: "I feel good" :)
Antall ord: 245
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Svartepus skrev:
Hecate skrev:
skeptikeren skrev:Så sett igang, har ikke merket noe jeg!
Eller er det new age svada nok en gang
Hmmm..kanskje du har bestemt deg for at du ikke merker noe?
Du vet, dersom en har den minste lille uvilje, den behøver du ikke være bevisst, så nekter du deg selv å føle det. Og det du sender ut av signal, reflekteres tilbake på deg.
Begynn i det små med å overbevise deg selv om at noe er, selvom du ikke ser, hører eller forstår. Mediter over kjærlighet i fem min. før du sovner om kvelden. Kjenn etter hvor den sitter i deg, hvem du deler den med. Så utvider du kjærlighetskretsen din og hvis du ikke merker folk forandrer holdning til deg etter det, da vet jeg ikke hva som blokkerer. Men poenget er at det er sånn ting fungerer. Kanskje du selv må være den forandringen du vil se i verden?
Om det er verdens gang mot 17.07.07 eller år 2012 eller whatever, så har jeg merket noe interessant i livet mitt i det siste. Det er som om andre mennesker dras mot meg og tar kontakt lettere enn før, og jeg føler meg så "godtatt" på en måte. Jeg føler meg rett og slett ganske bra for tiden og det kjennes ut som jeg har konstante sommerfugler i magen...

For å sitere James Brown: "I feel good" :)
Nettopp - det er dette det.
Antall ord: 252

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Hecate skrev:
skeptikeren skrev:Så sett igang, har ikke merket noe jeg!
Eller er det new age svada nok en gang
Hmmm..kanskje du har bestemt deg for at du ikke merker noe?
Du vet, dersom en har den minste lille uvilje, den behøver du ikke være bevisst, så nekter du deg selv å føle det. Og det du sender ut av signal, reflekteres tilbake på deg.
Begynn i det små med å overbevise deg selv om at noe er, selvom du ikke ser, hører eller forstår. Mediter over kjærlighet i fem min. før du sovner om kvelden. Kjenn etter hvor den sitter i deg, hvem du deler den med. Så utvider du kjærlighetskretsen din og hvis du ikke merker folk forandrer holdning til deg etter det, da vet jeg ikke hva som blokkerer. Men poenget er at det er sånn ting fungerer. Kanskje du selv må være den forandringen du vil se i verden?
Nå trur eg at mange både mediterer og bruker mykje av si fritid på positive opplevelser, men eg trur ikkje det medfører noko forandring verken fram mot den eine eller den andre datoen. Kjærlighetskretsen er kanskje ikkje det smartaste å utvide, satt på spissen, da det kan medføre påfølgende vold i ubalanserte forhold. Da har eg meir tru på at eit smil og det å glede seg på andres vegne fører til noko godt.
Antall ord: 242
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

17 de juli er vi så glad i, moro vi har fra morgen til kveld.
La la la la la
la la la la la
la la la la la
la la

Eller var det 4 juli?
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magnolia - sluttet

Re: 17 juli 2007!!!!

Innlegg av magnolia - sluttet »

fasinerende....
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
dagnass
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 91
Startet: 27 Feb 2007 15:33
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av dagnass »

Merker meg små tilfeldigheter som "gir meg nye muligheter" hele tiden jeg...har ikke helt fått tak i hvorfor datoen 17 juli peker seg ut som "den store dagen". Mange andre steder på jorden har de en annen tidsrekning osv....fastsetting av tid er noe menneskeskapt, spør du meg. Fordi ALT skjer egentlig på samme tid....
Antall ord: 58
Hvem som helst kan være hvem som helst (Terningmannen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 206
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

dagnass skrev:Merker meg små tilfeldigheter som "gir meg nye muligheter" hele tiden jeg...har ikke helt fått tak i hvorfor datoen 17 juli peker seg ut som "den store dagen". Mange andre steder på jorden har de en annen tidsrekning osv....fastsetting av tid er noe menneskeskapt, spør du meg. Fordi ALT skjer egentlig på samme tid....
Ingen trenger og spørre deg for og skjønne at tid er noe vi sjøl har lagd.
Ja men vi må ha noe og forholde oss til vell? Skapelsen lar jo ikke alt skje på likt.
Alt skjer ikke på samme tid! Det går øyeblikk for øyeblikk, hendelse etter hendelse.
bevissthet, lys, tanke, handling. Sammen med skapelsens akselrasjon som
stadig fortsetter å gå fortere og fortere(mens tiden vil altid være den samme)
som gjør at mer og mer skjer på kortere og kortere tid. Ikke glem at vi lever
i et uendelig univers og at alt du er i stand til og forestille deg er fullstendig mulig.
Pluss mer og mer blir mer og mer mulig hele tiden mens vi er konduktørene som skal
føre humanismen inn i en lykkeligframtid basert på kjærlighet og ikke ondskap og destruksjon som vi er altfor godt igang medl. Vi behandler jorda som vi behandler hverandre som hu sier så fint.
Kjip gave vi alle har fått!? Skal du sløse den bort på livet du lever nå? Eller step ut 2 the plate? Ta tilbake makta vår, jeg har min formening om at kun noen få, få mennesker på jorda er istand til og vite hva vi virkelig er istand til, desverre. Ingen er bedre enn det du er best i, husk det!
Antall ord: 290

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lille Du

Innlegg av Lille Du »

Svartepus skrev:Om det er verdens gang mot 17.07.07 eller år 2012 eller whatever, så har jeg merket noe interessant i livet mitt i det siste. Det er som om andre mennesker dras mot meg og tar kontakt lettere enn før, og jeg føler meg så "godtatt" på en måte. Jeg føler meg rett og slett ganske bra for tiden og det kjennes ut som jeg har konstante sommerfugler i magen...

For å sitere James Brown: "I feel good" :)
Hehe..samme her! andre tar lettere kontakt, kjente og ukjente. og følelsen i magen....konstant de to siste ukene...men ikke sikkert det kan linkes til dette likevel...
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

dagnass skrev:Merker meg små tilfeldigheter som "gir meg nye muligheter" hele tiden jeg...har ikke helt fått tak i hvorfor datoen 17 juli peker seg ut som "den store dagen". Mange andre steder på jorden har de en annen tidsrekning osv....fastsetting av tid er noe menneskeskapt, spør du meg. Fordi ALT skjer egentlig på samme tid....
Datoen 17 juli har nok ikke så mye spesielt med seg i seg selv. Jeg har ikke hørt at det er noe spesielt med den,.

Men det er som når man skal planlegge andre ting, man må sette en dato. Det som er spesielt med 17 juli er at så mange mennesker, samtidig, skal sende lys. Så i utgangspunktet er nok ikke 17 juli mer spesiell enn 11 september. Men hendelser som forekommer blir ofte relatert med dato.

Klart vi kan si at alt skjer samtidig. Men hvis jeg eks er invitert i et selskap, så pleier jeg møte på tiden. Det har til nå aldri skjedd at jeg har gått en uke for tidlig på bakgrunn av at "tiden er relativ og alt skjer samtidig" - syns det ville blitt litt tåpelig helt ærlig.
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
dagnass
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 91
Startet: 27 Feb 2007 15:33
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av dagnass »

Er enig i alt det der med at vi må ta makta, jorda, kjærligheten osv tilbake. Ingen ny tanke det vel? Nå er jo jeg av den oppfatning at det må være en balanse i ABSOLUTT alt. Det ville ikke finnes noe lys uten mørke osv...hvis du forstår? Ikke noe "rett" uten at noe er "galt" osv. Hva som er "rett" og "galt" ville kunne diskuteres i det uendelige...Det finnes også et uendelig antall mennesker som opp igjennom årene har lansert disse tankene som du refererer og viser til. Ingen mennesker er født onde, vi mennesker gjør det vi gjør utifra hva vi tror fungerer best for oss til enhver tid. Personlig tror jeg vi får flere sjanser og derfor har jeg liten tro på å fastsette en DATO for "når alt skal bli så meget bedre". Vi lever fra øyeblikk til øyeblikk, som du også er inne på. La oss fortsette med det.... :mozilla_wink:
Antall ord: 166
Hvem som helst kan være hvem som helst (Terningmannen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lille Du

Innlegg av Lille Du »

Skal hvertfall sette meg ned sammen med barna jeg da....gjøre noe sammen som gleder oss alle :) Skader hvertfall ikke. Så det er å anbefale for dere som er skeptiske...gjør noe gledelig sammen
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

dagnass skrev:Er enig i alt det der med at vi må ta makta, jorda, kjærligheten osv tilbake. Ingen ny tanke det vel? Nå er jo jeg av den oppfatning at det må være en balanse i ABSOLUTT alt. Det ville ikke finnes noe lys uten mørke osv...hvis du forstår? Ikke noe "rett" uten at noe er "galt" osv. Hva som er "rett" og "galt" ville kunne diskuteres i det uendelige...Det finnes også et uendelig antall mennesker som opp igjennom årene har lansert disse tankene som du refererer og viser til. Ingen mennesker er født onde, vi mennesker gjør det vi gjør utifra hva vi tror fungerer best for oss til enhver tid. Personlig tror jeg vi får flere sjanser og derfor har jeg liten tro på å fastsette en DATO for "når alt skal bli så meget bedre". Vi lever fra øyeblikk til øyeblikk, som du også er inne på. La oss fortsette med det.... :mozilla_wink:
Har du sett henne fortelle historien og hva de tenker å gjøre den 17? For hun sier nemlig ikke at alt skal bli bedre.
Antall ord: 192

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links