Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheter17 juli 2007!!!!

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

jeg setter av flere timer til gode handlinger så denne ene timen blir bare tilføyd en rekke slike timer... hvis man absolutt skal kverulere om det slik BA....

hva er vitsen med å bruke energi på å kritisere et tiltak med at dette kan man gjøre ellers utenom den timen det er satt av? Du skaper bare en negativitet og endrer noe positivt, kall det en symbolsk handling, til noe bortimot latterlig og barnslig.

Det er utbrukt argument som ikke fjerner faktum at man kan fortsatt bruke den timen. Og anspores til flere andre timer i god hensikt senere? Det er også psykologi.. noen vekkes faktisk en smule av en slik handling og vil bruke langt mer enn den timen der fremover. Skader det om den timen funker som en vekkelse for noen?

isteden velger du her å ta en angrepsposisjon med et pessimistisk og latterligjørende synspunkt på saken.

det er jo mange som gjør dette, å bruke tiden sin til gode handlinger og tanker, bønn etc... utenom den timen. og de vil også bruke tiden den timen slik nettsiden foreslår fordi den timen er meget spesiell for jordkloden ifølge nettsiden.

Og selvfølgelig tenker jeg at man kan bruke flere andre timer i døgnet ellers til det samme og gjør det, men det fjerner ikek lysta til å delta den timen, jeg vet av erfaring at intenst fokus, meditasjon og bønn på samme tid i en gruppe skaper en sterk og følbar energi, virkning. Tankens kraft blir forsterket og her er det snakk om en positiv kollektiv bevissthet. Og det ser du BA.. ligger langt fram forut din tankegang, siden du vektlegger ditt eneste utsagn i saken i negative vendinger.

Videre, så vil ikke dette sikkert få noe umiddelbar virkning for jordkloden, iallefall ikke merkbart for lite følsomme individer, jeg antar du kan bli healet i hodet og ræva men vil ikke sikkert merke noe hehe.. mens andre vil skvett i stolen enda de ikke er klar over at de blir påvirket av healing. men det er ikke til å unngå at noen vil bli ansporet til mer gagnlig holdning til jordkloden. For det er også en psykisk faktor at vi her berører omsorg for vårt hjem= planeten som ikke alltid fordunster, men blir som frø i ens holdning til naturen og det levende i den.

Konkret kan jeg sammenligne dette med mitt arbeid i dyrebeskyttelsen: noen sier at du gidder... folk slutter jo aldri vanskjøtte dyra, holdningskampanjene får heller ikke folk til å sterilisere eller kastrere nok til at vi kan se en liten ende på den årlig boomen av kattunger til overs på disse tider. (mange tragiske skjebner kastes ut på veien, druknes, settes ut i skogen etc). Jeg kan da velge to ting: ha etrealistisk syn på saken og gi opp, gi f og la meg overmanne av en type kollektiv tankesett/kraft, eller fortsatt være realistisk men se meningen bak mitt tidsbruk på dyr og la meg fylle av kjærligheten og positiviteten sm kan komme av bare å se at et individ blir reddet til et verdi liv til tross at 1000 ikke klarer seg. Det heter å ikke gi opp og iallefall ikke bruke det som unnskyldning til at det hjelper ikke...likevel.

Ikke minst... gjennom erfaring har jeg opplevd at mennesker som ikke har ofret en tanke, langt mindre handling endrer seg når de får en nærkontakt med f.eks et dyr de finner og bruker 1 time på av sitt liv til å hjelpe på et eller annet vis: Mange blir medlemmer av foreninger, noen blir mer våkne for dyrs lidelser og derigjennom hva det kan anspore av holdninger, altså de blir annet enn holdningsløse eller verre: tar en holdning som ligner på din BA.

Men som Globeline sier: det er alltid et valg, det er ditt valg og faktisk helt iorden! men ikke påvirk andre til å ta et dårlig valg eller at de lar være å ta et valg.
Antall ord: 675
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 860
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

BA. skrev:
Amfelia skrev:Skulle ønske at verden hadde en slik time hvert døgn! Det koster så lite å sende varme tanker og smil rundt omkring. Et smil kan gjøre en vanskelig dag så mye bedre, så bare det og gi et lite smil til et menneske du tror trenger det kan gjøre underverker!
Jeg er med denne timen :)

Amfelia
Verden har 24 slike timer hvert døgn. Det er bare å smile og gjøre det du kan for å gjøre verden til et triveligere sted for andre. Hele tiden. Hvorfor skal dette kun gjøres en spesiell time en spesiell dag?

Joda, jeg har ingen problemer med å dele av mine smil, sende gode tanker til mine medmennesker, vise at jeg bryr meg, det er jeg faktisk flink til, og får igjen i for det!
Men kanskje kan denne timen denne ene dagen være med på å åpne opp for at omtanken for andre våkner litt mer hos menneskeheten?

Kanskje er denne timen viktigere enn vi tror, den kan sette i gang mye i oss, vi har tenkt på denne timen i forkant, dette har gjort at vi er blitt mer bevist på menneskene rundt oss, vi legger lettere merke til om noen er triste, ekstra oppstemte o.l, og vi deler automatisk mer av oss selv. Da ser vi også at vi blir "møtt" på en annen måte enn til vanlig, og den følelsen er GOD, og den vil vi beholde lengst mulig, og dermed er vi igang: vi smiler lettere og tankegangen er endret, og det gjelder og bevare dette i seg!
Jeg er enig med deg at dette er ting vi kan gjøre når som helst, og ikke bare denne ene timen, men den timen kan jo være en liten oppvåkning for mange? Kanskje de enorme energiene mennesker verden over sender denne timen vil gjøre mange mennesker godt, og at tankemønstre endres hos mange...
Med gode tanker og smil kommer man langt, så del av dere, i dag, i morgen, alltid!

Amfelia
Antall ord: 347
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

BA. skrev:Verden har 24 slike timer hvert døgn. Det er bare å smile og gjøre det du kan for å gjøre verden til et triveligere sted for andre. Hele tiden. Hvorfor skal dette kun gjøres en spesiell time en spesiell dag?
Det er hverdagslivet, det, BA, i jobbøyemed jobber jeg med og for mennesker.
Og forsøker hele tiden å ha et positivt forhold til de joeg jobber "for" .

Poenget her er å gi litt ekstra denne timen, - i gtillegg til det som gis i hverdagen.
Man klarer ikke å gå med et glis rundt munnen 24/7 - da er man kunstig.

Dette bygger ikke bare på kjærlighet og medmenneskelighet, men også tro.

Og når noen tror at det vil kunne gi en positiv virkning dersom man har en slik time, med ekstra innsats, så er man ikke kunstig- med et påklistret smil , men man forsøker litt ekstra.

Nå er mennesket engang slik at foruten den hverdagslige situasjon, så trenger man litt ekstra en gang i blandt.
Som en konsert , ferie, festivaler, osv.
Hvilken skade gjør da EN times ekstra innsats i forhold til det man gjør til hverdags ?

Og skal man gå som du sier og vente på at : "vet du ikke om noe trist skulle komme til å skje i mellomtiden." - DA blir iallfall ikke livet godt.

Nei, skal man være positiv, skal man være positiv, ikke gå å forvente at kansje det skjer noe fælt. . .
Det skjer hele tiden fæle ting, derfor trenger vi motvekt - noen poisitive ting.

Du skal vel plukke fra hverandre dette innlegget og, vel - deg om det - det er ditt liv. Det må DU leve, jeg lever mitt, selv om det ikke passer for deg.

Uansett ; om du ikke vil kaste bort den timen , så ønsker jeg deg likevel en god dag ;-)

mvh Asbjørn
Antall ord: 311

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 588
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

Har redan sänt min första kärleksladdade healing hälsning till
moder jord.
F0rtsätter fram till den 18/7
Antall ord: 22
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Ja, den timen gleder jeg meg til. Det kommer til å bli utrolig deilig :)
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

snuppedilla skrev:jeg setter av flere timer til gode handlinger så denne ene timen blir bare tilføyd en rekke slike timer... hvis man absolutt skal kverulere om det slik BA....

hva er vitsen med å bruke energi på å kritisere et tiltak med at dette kan man gjøre ellers utenom den timen det er satt av? Du skaper bare en negativitet og endrer noe positivt, kall det en symbolsk handling, til noe bortimot latterlig og barnslig.

Det er utbrukt argument som ikke fjerner faktum at man kan fortsatt bruke den timen. Og anspores til flere andre timer i god hensikt senere? Det er også psykologi.. noen vekkes faktisk en smule av en slik handling og vil bruke langt mer enn den timen der fremover. Skader det om den timen funker som en vekkelse for noen?

isteden velger du her å ta en angrepsposisjon med et pessimistisk og latterligjørende synspunkt på saken.

det er jo mange som gjør dette, å bruke tiden sin til gode handlinger og tanker, bønn etc... utenom den timen. og de vil også bruke tiden den timen slik nettsiden foreslår fordi den timen er meget spesiell for jordkloden ifølge nettsiden.

Og selvfølgelig tenker jeg at man kan bruke flere andre timer i døgnet ellers til det samme og gjør det, men det fjerner ikek lysta til å delta den timen, jeg vet av erfaring at intenst fokus, meditasjon og bønn på samme tid i en gruppe skaper en sterk og følbar energi, virkning. Tankens kraft blir forsterket og her er det snakk om en positiv kollektiv bevissthet. Og det ser du BA.. ligger langt fram forut din tankegang, siden du vektlegger ditt eneste utsagn i saken i negative vendinger.

Videre, så vil ikke dette sikkert få noe umiddelbar virkning for jordkloden, iallefall ikke merkbart for lite følsomme individer, jeg antar du kan bli healet i hodet og ræva men vil ikke sikkert merke noe hehe.. mens andre vil skvett i stolen enda de ikke er klar over at de blir påvirket av healing. men det er ikke til å unngå at noen vil bli ansporet til mer gagnlig holdning til jordkloden. For det er også en psykisk faktor at vi her berører omsorg for vårt hjem= planeten som ikke alltid fordunster, men blir som frø i ens holdning til naturen og det levende i den.

Konkret kan jeg sammenligne dette med mitt arbeid i dyrebeskyttelsen: noen sier at du gidder... folk slutter jo aldri vanskjøtte dyra, holdningskampanjene får heller ikke folk til å sterilisere eller kastrere nok til at vi kan se en liten ende på den årlig boomen av kattunger til overs på disse tider. (mange tragiske skjebner kastes ut på veien, druknes, settes ut i skogen etc). Jeg kan da velge to ting: ha etrealistisk syn på saken og gi opp, gi f og la meg overmanne av en type kollektiv tankesett/kraft, eller fortsatt være realistisk men se meningen bak mitt tidsbruk på dyr og la meg fylle av kjærligheten og positiviteten sm kan komme av bare å se at et individ blir reddet til et verdi liv til tross at 1000 ikke klarer seg. Det heter å ikke gi opp og iallefall ikke bruke det som unnskyldning til at det hjelper ikke...likevel.

Ikke minst... gjennom erfaring har jeg opplevd at mennesker som ikke har ofret en tanke, langt mindre handling endrer seg når de får en nærkontakt med f.eks et dyr de finner og bruker 1 time på av sitt liv til å hjelpe på et eller annet vis: Mange blir medlemmer av foreninger, noen blir mer våkne for dyrs lidelser og derigjennom hva det kan anspore av holdninger, altså de blir annet enn holdningsløse eller verre: tar en holdning som ligner på din BA.

Men som Globeline sier: det er alltid et valg, det er ditt valg og faktisk helt iorden! men ikke påvirk andre til å ta et dårlig valg eller at de lar være å ta et valg.
Ein kan og sjå på dette tiltaket som svada, dvs at det ikkje har noko virkning. Kvifor? For å være med må man la seg lede til å tru på at mennesker kan sende lys og healing, alternativt bruke nødbøya om at det ikkje skader å prøve, samt tenke på at kritikk er negativt i nokons auger og vil slå tilbake med at du er uvitande og lite følsom.

For all del, ikkje fortell kva du meiner sia meininga di er feil, du kan påvirke andre til å ta dårlige val...
Antall ord: 771
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

madjava skrev:
Ein kan og sjå på dette tiltaket som svada, dvs at det ikkje har noko virkning. Kvifor? For å være med må man la seg lede til å tru på at mennesker kan sende lys og healing, alternativt bruke nødbøya om at det ikkje skader å prøve, samt tenke på at kritikk er negativt i nokons auger og vil slå tilbake med at du er uvitande og lite følsom.

For all del, ikkje fortell kva du meiner sia meininga di er feil, du kan påvirke andre til å ta dårlige val...
Kan jo hende at vi ser det litt annerledes. At vi faktisk tar utgangspunkt i at folk har et liv. Og at når folk har et liv så regner vi med at de engasjerer seg i ting som gjør en forskjell. Det må nok innrømmes at det kan være litt vanskelig å forstå poenget med at folk skal ha særlig behov for å hindre andre i å sitte en time og være glade.

Det er vanskelig å tro at folk har noe særlig grunn til å engasjere seg i det - eks som sagt tidligere, det kan ikke skade noen uansett. Og,,,, da er det vanskelig å se det du kaller for meninger, som annet enn galle. Helt ærlig.

Men kanskje du kan forklare hvorfor jeg tenker feil og du egentlig ikke er negativ men at det er viktig med din mening i denne sammenheng?
Antall ord: 241

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

madjava skrev:
snuppedilla skrev:jeg setter av flere timer til gode handlinger så denne ene timen blir bare tilføyd en rekke slike timer... hvis man absolutt skal kverulere om det slik BA....

hva er vitsen med å bruke energi på å kritisere et tiltak med at dette kan man gjøre ellers utenom den timen det er satt av? Du skaper bare en negativitet og endrer noe positivt, kall det en symbolsk handling, til noe bortimot latterlig og barnslig.

Det er utbrukt argument som ikke fjerner faktum at man kan fortsatt bruke den timen. Og anspores til flere andre timer i god hensikt senere? Det er også psykologi.. noen vekkes faktisk en smule av en slik handling og vil bruke langt mer enn den timen der fremover. Skader det om den timen funker som en vekkelse for noen?

isteden velger du her å ta en angrepsposisjon med et pessimistisk og latterligjørende synspunkt på saken.

det er jo mange som gjør dette, å bruke tiden sin til gode handlinger og tanker, bønn etc... utenom den timen. og de vil også bruke tiden den timen slik nettsiden foreslår fordi den timen er meget spesiell for jordkloden ifølge nettsiden.

Og selvfølgelig tenker jeg at man kan bruke flere andre timer i døgnet ellers til det samme og gjør det, men det fjerner ikek lysta til å delta den timen, jeg vet av erfaring at intenst fokus, meditasjon og bønn på samme tid i en gruppe skaper en sterk og følbar energi, virkning. Tankens kraft blir forsterket og her er det snakk om en positiv kollektiv bevissthet. Og det ser du BA.. ligger langt fram forut din tankegang, siden du vektlegger ditt eneste utsagn i saken i negative vendinger.

Videre, så vil ikke dette sikkert få noe umiddelbar virkning for jordkloden, iallefall ikke merkbart for lite følsomme individer, jeg antar du kan bli healet i hodet og ræva men vil ikke sikkert merke noe hehe.. mens andre vil skvett i stolen enda de ikke er klar over at de blir påvirket av healing. men det er ikke til å unngå at noen vil bli ansporet til mer gagnlig holdning til jordkloden. For det er også en psykisk faktor at vi her berører omsorg for vårt hjem= planeten som ikke alltid fordunster, men blir som frø i ens holdning til naturen og det levende i den.

Konkret kan jeg sammenligne dette med mitt arbeid i dyrebeskyttelsen: noen sier at du gidder... folk slutter jo aldri vanskjøtte dyra, holdningskampanjene får heller ikke folk til å sterilisere eller kastrere nok til at vi kan se en liten ende på den årlig boomen av kattunger til overs på disse tider. (mange tragiske skjebner kastes ut på veien, druknes, settes ut i skogen etc). Jeg kan da velge to ting: ha etrealistisk syn på saken og gi opp, gi f og la meg overmanne av en type kollektiv tankesett/kraft, eller fortsatt være realistisk men se meningen bak mitt tidsbruk på dyr og la meg fylle av kjærligheten og positiviteten sm kan komme av bare å se at et individ blir reddet til et verdi liv til tross at 1000 ikke klarer seg. Det heter å ikke gi opp og iallefall ikke bruke det som unnskyldning til at det hjelper ikke...likevel.

Ikke minst... gjennom erfaring har jeg opplevd at mennesker som ikke har ofret en tanke, langt mindre handling endrer seg når de får en nærkontakt med f.eks et dyr de finner og bruker 1 time på av sitt liv til å hjelpe på et eller annet vis: Mange blir medlemmer av foreninger, noen blir mer våkne for dyrs lidelser og derigjennom hva det kan anspore av holdninger, altså de blir annet enn holdningsløse eller verre: tar en holdning som ligner på din BA.

Men som Globeline sier: det er alltid et valg, det er ditt valg og faktisk helt iorden! men ikke påvirk andre til å ta et dårlig valg eller at de lar være å ta et valg.
Ein kan og sjå på dette tiltaket som svada, dvs at det ikkje har noko virkning. Kvifor? For å være med må man la seg lede til å tru på at mennesker kan sende lys og healing, alternativt bruke nødbøya om at det ikkje skader å prøve, samt tenke på at kritikk er negativt i nokons auger og vil slå tilbake med at du er uvitande og lite følsom.

For all del, ikkje fortell kva du meiner sia meininga di er feil, du kan påvirke andre til å ta dårlige val...
du fikk meg til å le iallefall :mozilla_tongue: bedre. for jeg orker ikke kverulere så mye... nyter ferien ;)

men jeg kan fortelle deg at ... det skader ikke å bruke en time til å tenke seg nøye om hvordan jordkloden har og vurdere ens holdninger til naturen og prøv det den eksakte timen hvis du likevel skal sløve bort tia di da, den timen altså... om ikke annet så har du fått deg en god og meditativ time som er sunt for sjela di.. ops psyken din mener jeg... :mozilla_foot:
Antall ord: 861
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

snuppedilla skrev:jeg setter av flere timer til gode handlinger så denne ene timen blir bare tilføyd en rekke slike timer... hvis man absolutt skal kverulere om det slik BA....
Se hva jeg skrev. Jeg skrev om hva man kan vite eller ikke. Jeg har ikke sett alle filmene, og kan ikke vurdere alt som ble sagt der.

Andre her står faktisk for kveruleringen i dette tilfellet.

Dere må gjerne gjøre dette denne timen, du sier selv at du ikke forholder deg til denne timen, men vil gjøre det i flere timer. OK.

Så stiller jeg jeg spørsmål om hvorfor dere skal kalle det lys og healing når dere snakker om kjærlighet. Det forstår jeg ikke. Det blir som å snakke med hjertet. Det er fullstendig tåpelig. Vi har gode norske ord. Vi snakker med munnen, og ordene blir formet i hjernen. Hjertet har overhodet ingen innflytelse på hva vi sier, men det betyr at man mener det man sier.

Å sende healing blir av meg oppfattet som at man skal fjernheale noen, og å sende lys forstår jeg mer som å tenke på og ønske gode ønsker for noen som ikke er tilstede. Å sende forbinder jeg med at man overfører noe via et mellomledd. F.eks. post eller radio.

Gode handlinger gir utslag, selv om det ikke alltid blir oppfattet positivt av andre, men gode tanker gjør neppe noe godt for andre enn deg selv. Det kan da være positivt det også, men akkurat som bønn, så stopper det nok opp hos deg selv.

Hvor jeg omtaler dette negativt forstår jeg ikke, jeg oppfordrer tvertimot til å gjøre det adskillig mer enn i èn time èn dag.

Hva er min holdning?
Antall ord: 294

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Asbjørn skrev:
BA. skrev:Verden har 24 slike timer hvert døgn. Det er bare å smile og gjøre det du kan for å gjøre verden til et triveligere sted for andre. Hele tiden. Hvorfor skal dette kun gjøres en spesiell time en spesiell dag?
Det er hverdagslivet, det, BA, i jobbøyemed jobber jeg med og for mennesker.
Og forsøker hele tiden å ha et positivt forhold til de joeg jobber "for" .

Poenget her er å gi litt ekstra denne timen, - i gtillegg til det som gis i hverdagen.
Man klarer ikke å gå med et glis rundt munnen 24/7 - da er man kunstig.
Men å skru det på når langeviseren entrer toppen blir ikke kunstig?
Dette bygger ikke bare på kjærlighet og medmenneskelighet, men også tro.
Akkurat.
Og når noen tror at det vil kunne gi en positiv virkning dersom man har en slik time, med ekstra innsats, så er man ikke kunstig- med et påklistret smil , men man forsøker litt ekstra.
For meg virker det adskillig mer kunstig enn å prøve å gjøre det gode hele tiden.
Nå er mennesket engang slik at foruten den hverdagslige situasjon, så trenger man litt ekstra en gang i blandt.
Som en konsert , ferie, festivaler, osv.
Hvilken skade gjør da EN times ekstra innsats i forhold til det man gjør til hverdags ?
Ingen i det hele tatt, men hvilken skade gjør det å utvide den timen til hele dagen, eller hele året?
Og skal man gå som du sier og vente på at : "vet du ikke om noe trist skulle komme til å skje i mellomtiden." - DA blir iallfall ikke livet godt.
Det skal du ikke gå og tenke slik. Det har jeg aldri sagt. :evil:

Muligheten er likevel tilstede, og du kan ikke vite noe om framtiden. Sannsynligheter er noe annet, og sannsynligvis vil mange være fornøyde når timen er over, men man vet det ikke.
Nei, skal man være positiv, skal man være positiv, ikke gå å forvente at kansje det skjer noe fælt. . .
Det skjer hele tiden fæle ting, derfor trenger vi motvekt - noen poisitive ting.

Du skal vel plukke fra hverandre dette innlegget og, vel - deg om det - det er ditt liv. Det må DU leve, jeg lever mitt, selv om det ikke passer for deg.

Uansett ; om du ikke vil kaste bort den timen , så ønsker jeg deg likevel en god dag ;-)
Ja, dette innlegget plukket jeg også istykker, hvis det er slik du ønsker å se det. For min del besvarer jeg hele innlegget, og jeg deler opp de forskjellige temaene ved å besvare ett for ett.

Og så forsøker jeg å være ærlig i mine svar, ikke trekke ting ut av kontekst for å score billige poenger.

Slikt behøver jeg ikke.

Ha en god dag du også.
Antall ord: 473

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Globeline skrev:
madjava skrev:
Ein kan og sjå på dette tiltaket som svada, dvs at det ikkje har noko virkning. Kvifor? For å være med må man la seg lede til å tru på at mennesker kan sende lys og healing, alternativt bruke nødbøya om at det ikkje skader å prøve, samt tenke på at kritikk er negativt i nokons auger og vil slå tilbake med at du er uvitande og lite følsom.

For all del, ikkje fortell kva du meiner sia meininga di er feil, du kan påvirke andre til å ta dårlige val...
Kan jo hende at vi ser det litt annerledes. At vi faktisk tar utgangspunkt i at folk har et liv. Og at når folk har et liv så regner vi med at de engasjerer seg i ting som gjør en forskjell. Det må nok innrømmes at det kan være litt vanskelig å forstå poenget med at folk skal ha særlig behov for å hindre andre i å sitte en time og være glade.

Det er vanskelig å tro at folk har noe særlig grunn til å engasjere seg i det - eks som sagt tidligere, det kan ikke skade noen uansett. Og,,,, da er det vanskelig å se det du kaller for meninger, som annet enn galle. Helt ærlig.

Men kanskje du kan forklare hvorfor jeg tenker feil og du egentlig ikke er negativ men at det er viktig med din mening i denne sammenheng?
Heilt ærlig...meiningar bør ikkje sjåast på som galle...ikkje dine meiningar heller. Alle engasjerar seg på sin måte...målet må være at vi alle gjere det vi føler hjelper...og slik sett er alle meinigar viktige...dine meinigar oxo.
Antall ord: 289
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

snuppedilla skrev:
madjava skrev:
snuppedilla skrev:jeg setter av flere timer til gode handlinger så denne ene timen blir bare tilføyd en rekke slike timer... hvis man absolutt skal kverulere om det slik BA....

hva er vitsen med å bruke energi på å kritisere et tiltak med at dette kan man gjøre ellers utenom den timen det er satt av? Du skaper bare en negativitet og endrer noe positivt, kall det en symbolsk handling, til noe bortimot latterlig og barnslig.

Det er utbrukt argument som ikke fjerner faktum at man kan fortsatt bruke den timen. Og anspores til flere andre timer i god hensikt senere? Det er også psykologi.. noen vekkes faktisk en smule av en slik handling og vil bruke langt mer enn den timen der fremover. Skader det om den timen funker som en vekkelse for noen?

isteden velger du her å ta en angrepsposisjon med et pessimistisk og latterligjørende synspunkt på saken.

det er jo mange som gjør dette, å bruke tiden sin til gode handlinger og tanker, bønn etc... utenom den timen. og de vil også bruke tiden den timen slik nettsiden foreslår fordi den timen er meget spesiell for jordkloden ifølge nettsiden.

Og selvfølgelig tenker jeg at man kan bruke flere andre timer i døgnet ellers til det samme og gjør det, men det fjerner ikek lysta til å delta den timen, jeg vet av erfaring at intenst fokus, meditasjon og bønn på samme tid i en gruppe skaper en sterk og følbar energi, virkning. Tankens kraft blir forsterket og her er det snakk om en positiv kollektiv bevissthet. Og det ser du BA.. ligger langt fram forut din tankegang, siden du vektlegger ditt eneste utsagn i saken i negative vendinger.

Videre, så vil ikke dette sikkert få noe umiddelbar virkning for jordkloden, iallefall ikke merkbart for lite følsomme individer, jeg antar du kan bli healet i hodet og ræva men vil ikke sikkert merke noe hehe.. mens andre vil skvett i stolen enda de ikke er klar over at de blir påvirket av healing. men det er ikke til å unngå at noen vil bli ansporet til mer gagnlig holdning til jordkloden. For det er også en psykisk faktor at vi her berører omsorg for vårt hjem= planeten som ikke alltid fordunster, men blir som frø i ens holdning til naturen og det levende i den.

Konkret kan jeg sammenligne dette med mitt arbeid i dyrebeskyttelsen: noen sier at du gidder... folk slutter jo aldri vanskjøtte dyra, holdningskampanjene får heller ikke folk til å sterilisere eller kastrere nok til at vi kan se en liten ende på den årlig boomen av kattunger til overs på disse tider. (mange tragiske skjebner kastes ut på veien, druknes, settes ut i skogen etc). Jeg kan da velge to ting: ha etrealistisk syn på saken og gi opp, gi f og la meg overmanne av en type kollektiv tankesett/kraft, eller fortsatt være realistisk men se meningen bak mitt tidsbruk på dyr og la meg fylle av kjærligheten og positiviteten sm kan komme av bare å se at et individ blir reddet til et verdi liv til tross at 1000 ikke klarer seg. Det heter å ikke gi opp og iallefall ikke bruke det som unnskyldning til at det hjelper ikke...likevel.

Ikke minst... gjennom erfaring har jeg opplevd at mennesker som ikke har ofret en tanke, langt mindre handling endrer seg når de får en nærkontakt med f.eks et dyr de finner og bruker 1 time på av sitt liv til å hjelpe på et eller annet vis: Mange blir medlemmer av foreninger, noen blir mer våkne for dyrs lidelser og derigjennom hva det kan anspore av holdninger, altså de blir annet enn holdningsløse eller verre: tar en holdning som ligner på din BA.

Men som Globeline sier: det er alltid et valg, det er ditt valg og faktisk helt iorden! men ikke påvirk andre til å ta et dårlig valg eller at de lar være å ta et valg.
Ein kan og sjå på dette tiltaket som svada, dvs at det ikkje har noko virkning. Kvifor? For å være med må man la seg lede til å tru på at mennesker kan sende lys og healing, alternativt bruke nødbøya om at det ikkje skader å prøve, samt tenke på at kritikk er negativt i nokons auger og vil slå tilbake med at du er uvitande og lite følsom.

For all del, ikkje fortell kva du meiner sia meininga di er feil, du kan påvirke andre til å ta dårlige val...
du fikk meg til å le iallefall :mozilla_tongue: bedre. for jeg orker ikke kverulere så mye... nyter ferien ;)

men jeg kan fortelle deg at ... det skader ikke å bruke en time til å tenke seg nøye om hvordan jordkloden har og vurdere ens holdninger til naturen og prøv det den eksakte timen hvis du likevel skal sløve bort tia di da, den timen altså... om ikke annet så har du fått deg en god og meditativ time som er sunt for sjela di.. ops psyken din mener jeg... :mozilla_foot:
Syns oxo du skal nyte ferien...og kverulering er nyttelaust...kritikk derimot...snadder. :)

Det er så mykje som er skadeleg...forskjellige syn på kva som nytter...kampen om å være mest mogleg åndeleg tilpassa det 21. århundre...dårlege val...

Fram til vi veit sikkert kva som nytter...er det usikkert kva som er den beste måten å sløve vekk tida si på... ;)
Antall ord: 927
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg må si det morer meg litt....på en litt makaber måte....at det alltid skal bli den samme gamle krangelen hver gang det kommer opp en tråd som dette....
Noen tror på dette og vil gjøre det fordi de tror det kan virke. Jeg vil si at det er postivt at noen har INTENSJONEN om å gjøre dette, tankene som teller. Og så vil jeg heller sende en god tanke til de som synes det er dumt og håpe at de tar den intensjonen som et hyggelig kompliment om ikke annet.
Antall ord: 96
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

madjava skrev:Da har eg meir tru på at eit smil og det å glede seg på andres vegne fører til noko godt.
Og hvilket motiv har du for dette? Er det for å vise at du hater noen så intenst at du bare må vise tanngarden eller er det fordi du av hjertens lyst vil vise at du bryr deg nok til å avse et aldri så lite smil?
Antall ord: 68
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
guardian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 154
Startet: 26 Feb 2007 21:20
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av guardian »

hepp hepp, dont worry be happy :)
Antall ord: 6
love'n peace

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links