Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheter17 juli 2007!!!!

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Hecate skrev:Jeg må si det morer meg litt....på en litt makaber måte....at det alltid skal bli den samme gamle krangelen hver gang det kommer opp en tråd som dette....
Noen tror på dette og vil gjøre det fordi de tror det kan virke. Jeg vil si at det er postivt at noen har INTENSJONEN om å gjøre dette, tankene som teller. Og så vil jeg heller sende en god tanke til de som synes det er dumt og håpe at de tar den intensjonen som et hyggelig kompliment om ikke annet.
Og så morer det meg litt at de som vil sette av én time til fred og harmoni vil bruke uken før på å krangle om det er nyttig eller ikke. :D

Som sagt, bruk gjerne både denne og alle andre timer til gode tanker og gjerninger.
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mashuu

Innlegg av mashuu »

:D

Jeg har lest gjennom tråden (og sett videoene)
Jeg syns videoene var interessante, jeg.
Det var en spennede historie hun fortalte...

Dere sier at det er krangling her...
Var vel egentlig en diskusjon iallefall inntil de nyligste innleggene.
Men det kommer vel an på hva slags synsvinkel man har på det... Det er jo så subjektivt. :P

Det er sant at man ikke kan vite hva som kommer til å skje den 17. Eller det vet jeg jo strengt tatt ikke, men jeg kan iallefall ikke vite det :P
Jeg kan jo ikke vite hva andre vet.
Men vi vet da hva planen er.
Hvorfor ikke se på dette som et lite eksperiment?
Det er da interessant!
Selv om det uansett utfall ikke kommer til å si noe konkret, hverken fra eller til... tror jeg...

Jeg tror nok ikke jeg kommer til å tenke noe annerledes i den timen enn jeg vanligvis gjør... med mindre jeg finner på noe å gjøre som jeg vet vil glede meg mer enn vanlig...
hmm... men jeg trenger da i det minste ikke å tenke negativt! (med vilje :P)
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

madjava skrev:
Globeline skrev:
madjava skrev:
Ein kan og sjå på dette tiltaket som svada, dvs at det ikkje har noko virkning. Kvifor? For å være med må man la seg lede til å tru på at mennesker kan sende lys og healing, alternativt bruke nødbøya om at det ikkje skader å prøve, samt tenke på at kritikk er negativt i nokons auger og vil slå tilbake med at du er uvitande og lite følsom.

For all del, ikkje fortell kva du meiner sia meininga di er feil, du kan påvirke andre til å ta dårlige val...
Kan jo hende at vi ser det litt annerledes. At vi faktisk tar utgangspunkt i at folk har et liv. Og at når folk har et liv så regner vi med at de engasjerer seg i ting som gjør en forskjell. Det må nok innrømmes at det kan være litt vanskelig å forstå poenget med at folk skal ha særlig behov for å hindre andre i å sitte en time og være glade.

Det er vanskelig å tro at folk har noe særlig grunn til å engasjere seg i det - eks som sagt tidligere, det kan ikke skade noen uansett. Og,,,, da er det vanskelig å se det du kaller for meninger, som annet enn galle. Helt ærlig.

Men kanskje du kan forklare hvorfor jeg tenker feil og du egentlig ikke er negativ men at det er viktig med din mening i denne sammenheng?
Heilt ærlig...meiningar bør ikkje sjåast på som galle...ikkje dine meiningar heller. Alle engasjerar seg på sin måte...målet må være at vi alle gjere det vi føler hjelper...og slik sett er alle meinigar viktige...dine meinigar oxo.
Men ser du meninger som galle da?
Antall ord: 298

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magnolia - sluttet

Innlegg av magnolia - sluttet »

Når vi har fine tanker, sterke ønsker og intensjoner, sender vi ut fra oss selv sterke og positive energier/krefter. Tenk da hvordan dette ville vært om vi, flest mulig, hadde gjort dette.
Den sterkeste energipåvirkning er jo nettopp tankene og intensjonene våre. Jeg er viss på at vi ville merket det og opplevde hver for oss et magisk øyeblikk.
Det skader ikke å prøve det. Vi består av ren og fri vilje. Vi tenker det vi vil og mener det vi måtte ønske. Hvorfor ikke prøve å påvirke vår verden og våre medmennesker, natur og dyrelivet, ved hjelp av disse kraftige energier.
Det er mange som mener at vår klode og menneskeheten står over for et nytt tideværv, en æra som bl. annet skal gi våre barn et åpent tredje øye ved fødsel.
Om dette er slik som skrevet, da er det som å få en ny sjanse. Hvorfor ikke gripe den? Vær litt oppmerksom fremover. Vær åpen og legg merke til selv små endringer. Reflekter over det og kanskje vil man være i stand til å se ting på andre måter. Kanskje er det en slags dypere innsikt som vil bli oss tildelt.
Hva med å dele de opplevelser man får fremetter her i paranormal?
Antall ord: 223

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

BA. skrev:
Hecate skrev:Jeg må si det morer meg litt....på en litt makaber måte....at det alltid skal bli den samme gamle krangelen hver gang det kommer opp en tråd som dette....
Noen tror på dette og vil gjøre det fordi de tror det kan virke. Jeg vil si at det er postivt at noen har INTENSJONEN om å gjøre dette, tankene som teller. Og så vil jeg heller sende en god tanke til de som synes det er dumt og håpe at de tar den intensjonen som et hyggelig kompliment om ikke annet.
Og så morer det meg litt at de som vil sette av én time til fred og harmoni vil bruke uken før på å krangle om det er nyttig eller ikke. :D

Som sagt, bruk gjerne både denne og alle andre timer til gode tanker og gjerninger.
Det siste du sier er jeg helt enig med deg i. Bruk all tid helst, det er viktigst nettopp fordi tid kan vise seg å ikke eksistere i samme utstrekning andre steder enn i en firedimensjonal oppfatning. Da er plutselig hverken tidspunkt eller tidsutstrekning av noen betydning, men for det jordiske livet, vårt virke her på jorden, er det viktig å aldri glemme sin neste.
Det første er jeg også enig i, for det viser hvor lang vei vi har igjen å gå og hvor mye dette tiltaket trengs.
Antall ord: 235
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Helt ærlig, de fleste kommer ikke til å merke en dæmn shit. Det foregår på et så subtilt nivå at mesteparten tar det som en tilfeldighet dersom de i det hele tatt er i stand til å registrere mønstret.
Antall ord: 40
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magnolia - sluttet

Innlegg av magnolia - sluttet »

Hecate skrev:Helt ærlig, de fleste kommer ikke til å merke en dæmn shit. Det foregår på et så subtilt nivå at mesteparten tar det som en tilfeldighet dersom de i det hele tatt er i stand til å registrere mønstret.
Den som er med får se...Vi er på ulike nivåer alle sammen.
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

magnolia skrev:
Hecate skrev:Helt ærlig, de fleste kommer ikke til å merke en dæmn shit. Det foregår på et så subtilt nivå at mesteparten tar det som en tilfeldighet dersom de i det hele tatt er i stand til å registrere mønstret.
Den som er med får se...Vi er på ulike nivåer alle sammen.
hehe ja, jeg tenkte mer på mesteparten av verden som ikke er med. Var det mange som merket kristusenergien da den ble hentet ned i 2004? Nei, men etterdønningene blir aldri glemt ;)
Antall ord: 92
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mashuu

Innlegg av mashuu »

Hecate skrev:
magnolia skrev:
Hecate skrev:Helt ærlig, de fleste kommer ikke til å merke en dæmn shit. Det foregår på et så subtilt nivå at mesteparten tar det som en tilfeldighet dersom de i det hele tatt er i stand til å registrere mønstret.
Den som er med får se...Vi er på ulike nivåer alle sammen.
hehe ja, jeg tenkte mer på mesteparten av verden som ikke er med. Var det mange som merket kristusenergien da den ble hentet ned i 2004? Nei, men etterdønningene blir aldri glemt ;)
Dette har jeg ikke hørt om før!
Hva slags etterdønninger var det?
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Hecate skrev:
madjava skrev:Da har eg meir tru på at eit smil og det å glede seg på andres vegne fører til noko godt.
Og hvilket motiv har du for dette? Er det for å vise at du hater noen så intenst at du bare må vise tanngarden eller er det fordi du av hjertens lyst vil vise at du bryr deg nok til å avse et aldri så lite smil?
Eit smil har ringverknad...større ringverknad enn å bruke ein time på å framtvinge positivitet som kan slå feil ut. Skippertak er lite hjelp i...det som nytter er ei positiv holdningsendring og da hjelper det stort å kunne starte med eit smil. :)
Antall ord: 111
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Globeline skrev:
madjava skrev:
Globeline skrev:
madjava skrev:
Ein kan og sjå på dette tiltaket som svada, dvs at det ikkje har noko virkning. Kvifor? For å være med må man la seg lede til å tru på at mennesker kan sende lys og healing, alternativt bruke nødbøya om at det ikkje skader å prøve, samt tenke på at kritikk er negativt i nokons auger og vil slå tilbake med at du er uvitande og lite følsom.

For all del, ikkje fortell kva du meiner sia meininga di er feil, du kan påvirke andre til å ta dårlige val...
Kan jo hende at vi ser det litt annerledes. At vi faktisk tar utgangspunkt i at folk har et liv. Og at når folk har et liv så regner vi med at de engasjerer seg i ting som gjør en forskjell. Det må nok innrømmes at det kan være litt vanskelig å forstå poenget med at folk skal ha særlig behov for å hindre andre i å sitte en time og være glade.

Det er vanskelig å tro at folk har noe særlig grunn til å engasjere seg i det - eks som sagt tidligere, det kan ikke skade noen uansett. Og,,,, da er det vanskelig å se det du kaller for meninger, som annet enn galle. Helt ærlig.

Men kanskje du kan forklare hvorfor jeg tenker feil og du egentlig ikke er negativ men at det er viktig med din mening i denne sammenheng?
Heilt ærlig...meiningar bør ikkje sjåast på som galle...ikkje dine meiningar heller. Alle engasjerar seg på sin måte...målet må være at vi alle gjere det vi føler hjelper...og slik sett er alle meinigar viktige...dine meinigar oxo.
Men ser du meninger som galle da?
Men er det ikkje du som ser meiningar som galle da?
Antall ord: 311
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

madjava skrev:
Hecate skrev:
madjava skrev:Da har eg meir tru på at eit smil og det å glede seg på andres vegne fører til noko godt.
Og hvilket motiv har du for dette? Er det for å vise at du hater noen så intenst at du bare må vise tanngarden eller er det fordi du av hjertens lyst vil vise at du bryr deg nok til å avse et aldri så lite smil?
Eit smil har ringverknad...større ringverknad enn å bruke ein time på å framtvinge positivitet som kan slå feil ut. Skippertak er lite hjelp i...det som nytter er ei positiv holdningsendring og da hjelper det stort å kunne starte med eit smil. :)
Det er jo fullt mulig å bruke den timen til å gå rundt på gata og smile til folk også da :)

Jeg skjønner ikke hvorfor det kan slå feil ut at flere tusen eller millioner mennesker bruker en time den 17/7 til å meditere, lese eventyr for barna, luke i blomsterbedet, kysse sin kjære, gå tur i skogen eller hva som helst. Dette er et frivillig prosjekt som ikke koster penger eller krever at man går inn i en skummel sekt, m.a.o.: ingen blir lurt, alle gjør det de kan og vil for å prøve å øke den positive energien i verden. Hva er galt med det?

De som synes det er bullshit og helt unødvendig kan selv velge å ikke gjøre noe spesielt den timen. Det er også fint å gjøre små ting i hverdagen for å gjøre verden til et bedre sted, så gjør gjerne det! Hele poenget med dette er at du gjør det du selv vil, på din måte! Eller evt ikke gjør noen ting i det hele tatt! Du bestemmer helt selv.

Hva er egentlig problemet? Hvilken skade gjør det? Det verste som kan skje er jo at noen blir "lurt" til å bli mer lykkelige og omtenksomme ovenfor både medmennesker og verden rundt seg...
Antall ord: 332
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

madjava skrev:
Hecate skrev:
madjava skrev:Da har eg meir tru på at eit smil og det å glede seg på andres vegne fører til noko godt.
Og hvilket motiv har du for dette? Er det for å vise at du hater noen så intenst at du bare må vise tanngarden eller er det fordi du av hjertens lyst vil vise at du bryr deg nok til å avse et aldri så lite smil?
Eit smil har ringverknad...større ringverknad enn å bruke ein time på å framtvinge positivitet som kan slå feil ut. Skippertak er lite hjelp i...det som nytter er ei positiv holdningsendring og da hjelper det stort å kunne starte med eit smil. :)
Ja, men da har du ihvertfall skjønt hva "å utvide kjærlighetskretsen" angår :lol: Det hadde jo ingenting med forhold å gjøre, men nestekjærlighet, vise at en legger merke til andre og viser vennlighet. Vel, egentlig så vet du bedre, men du liker å kverulere....

Jeg er helt enig med deg m.t.p. engangsopplegg og årets gode gjerning o.s.v., men tenk om det ikke er et skippertak dersom vi ser bort fra tidslinjen.
Dette rutenettet har vært der bestandig. Det har blitt justert slik at det er ennå raskere en før, alle er påkoblet det. Se på det som å ha dekning på mobilen til enhver tid....problemet er at det er mange som ikke har mobil eller vet hvordan de skal slå den på. Men det betyr ikke at det ikke er mulig å lære eller skaffe seg en.
Vi som har visst om dette rutenettet, bruker dette til å dele lyset over bevisst,daglig. Det er ikke noe annet enn at en hel del mennesker nå koordineres til å gjøre det samtidig. Det er ikke bare den 17. Det har pågått i ukesvis, det kan jeg love deg. Tid er ikke av betydning, uansett hva tid er. Forresten drit i hva tid er, den betyr ikke noe. Det som betyr noe er at vi er flere som tar frem mobilen. Det er alt.
Antall ord: 344
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 206
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

Jeg vil bare anbefale alle å se video'n angående arbeidet til Dr.Horowitz med tanke på fire the grid imorgen.
Det vil hjelpe mange og forstå hvordan vi/alt fungerer og klarere noen lag med skydekke.

http://video.google.com/videoplay?docid ... 9022&hl=es
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
dagnass
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 91
Startet: 27 Feb 2007 15:33
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av dagnass »

kraBat skrev:Jeg vil bare anbefale alle å se video'n angående arbeidet til Dr.Horowitz med tanke på fire the grid imorgen.
Det vil hjelpe mange og forstå hvordan vi/alt fungerer og klarere noen lag med skydekke.

http://video.google.com/videoplay?docid ... 9022&hl=es

For noe sprøyt!!! Amerikansk vås fra ende til annen! Hvorfor kommer alt dette fra USA hele tiden??? "British Invasion" snakker fyren på videoen om......kan overhodet ikke se noe positivt at en fyr klarer å lire av seg så mye "crap"......det verste er vel at folk "kjøper" dette oppgulpet! Skremmende....dårlig! Prøver å spre frykt med en elendig powerpoint-presentasjon. Gud bedre!!
Antall ord: 114
Hvem som helst kan være hvem som helst (Terningmannen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links