Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinkrystallens helende kraft

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
alexander
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 70
Startet: 06 Apr 2006 21:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: tjøme

Re: stener

Innlegg av alexander »

send meg en pm med navnet på disse stenene så skal jeg si hva jeg vet om dem
Antall ord: 18
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Svartepus skrev:
Sol@ngelica skrev:Lurt?
Er det faka krystall da eller?

Måkke finna på å kjøpe det på europris.
Antakelig bare noe billig glassjuggel. Kjøpte det ikke på Europris, men en butikk som antakelig selger like mye juggel som dem.

Jeg hadde en anelse om at det ikke så helt krystall-aktig ut, men siden jeg kjøpte det for utseendets skyld tenkte jeg at det egentlig ikke var så nøye. Jeg skulle jo ikke bruke det til verken healing eller selvutvikling. Men surt nok å svi av 89 kr for en glassbit på en snor som ikke tålte en liten tur i gulvet en gang...
Jepps....det var nok katta i sekken du fikk med deg...
Hva med en hematittkatt istedet? Det har de i de fleste butikker som selger krystaller. Selv har jeg en hematitt-sommerfugl.
Antall ord: 142
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bjørnekvinnen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 61
Startet: 08 Aug 2007 15:50
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av bjørnekvinnen »

:) Indianerne har vist om kraften til stenfolket i mange generasjoner. Hvis du først lærer deg til å lytte er det utrolig hva du kan lære av en sten. Selv synes jeg krystall bad er en fin healing metode. Husk alltid å rense stenne i ca. 3 dl vann og 2 ss salt. La dem ligge i min.15 minutter før du tar dem i bruk. Lykke til :D
Antall ord: 69
bjørnekvinnen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
piara
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 08 Jan 2006 18:27
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: helgeland

Innlegg av piara »

heisann
har selv opplevd at bergkrystallen min ble knust i flere biter på badet..hadde hatt den nesten en uke da..var på butikken jeg kjøpte den å sa ifra..men da fikk jeg beskjed om at det var sikkert ikke meningen jeg skulle ha den lengre å at jeg hadde fått den energien som den skulle gi meg..
fikk den for jeg hadde vert til en healer som garanter hadde tappet meg for energi eller noe..for jeg mer eller mindre sov å greide ingenting lenge etterpå..
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Kunnskap om krystaller var ganske bra under Atlantis-tiden. Flere og flere våkner opp minner angående kunnskap om krystaller. De har endel egenskaper som handler om healing av ens fortid blant annet. Og krystaller er også med å får oss til å være mer i vår kropp og vi vil være mer mottakelig for nyere frekvenser i livene våre. Ny informasjon - som egentlig er minner fra tidligere inkarnasjoner.

Her står det mange andre ting som under Atlantis hvor krystaller opererte som "datamaskiner" som ikke bare henter informasjon her i vår 3D verden - men multidimensjonelt:


http://www.crystalinks.com/atlanteancrystals.html

Flere som har minner fra Atlantis hvor det var endel krystall-byer under vann og på land. I dag finnes det krystall-byer i andre dimensjoner i Sedona,Mt Shasta og andre kraftsteder verden over - som på en måte har forbindelser til Atlantis. Og som en kan få tilgang til om man har de rette mottaker frekvensene i seg. Om man har aktivert noe i seg.

Alt handler om frekvenser og minner i ens bevissthet ang det åndelige. Det handler om å oppgradere sin superorganiske computerhjerne....jobbe med sin bevissthet. Så vil man åpne seg opp for minner - regresjonsterapi,trancetilstander som sjamantromming,meditasjon,kraftplanter/enteogener og andre er også med å åpner opp for frekvenser av minner fra tidligere inkarnasjoner. Lagret i vår sjelsbevissthet - høyere selv.

Endel linker om krystall-kunnskap:(inkl crystal skulls fra Mexico...som opererte som computere for maya-indianere i fortiden):
http://www.crystalinks.com/crystals.html
Antall ord: 259
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Kunne vært interessant å se noen legitime rapporter, tegninger, grafer, forsøk, teorier og fakta som IKKE er basert på at krystaller er pene og "mystiske".

Jeg er altså ute etter noe som kan støtte oppunder krystallenes påståtte kraft. Hva ligger bak? Hvordan fungerer det? Hva legger dere til grunn for å påstå det dere gjør? Ikke egenopplevde episoder, men etterprøvbare teorier. Gjerne matematiske formler, vitenskapelige data, og liknende.

PS: Svarene til Plant Spirit overser jeg, da de stort sett er basert på "kraftplante"bruk, sjamanisme og fantasifulle egenteorier om multidimensjonale lysånder, osv. No offence, men det har null verdi for meg.
Antall ord: 108
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Emperor16
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 12 Feb 2007 00:57
17

Innlegg av Emperor16 »

Hei=)


Jeg samler på steiner, og jeg føler at det er noe spesielt med dem.=) anyways, her er en link hvor det står om sikkert alle steinene? http://althelse.com/default.asp?kat=26& ... er=heading


Hilsen Aleksander
Antall ord: 40
La ikke sinnet leve i ett nøtteskall, slipp det fri!=D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

zind skrev:
Beate72 skrev:Er veldig int. å lære mere om krystaller. Fikk låne en såkalt "eksamenskrystall" til mine seks eksamener i år. Følte faktisk at den roet meg ned og klarnet tankene mine. Noen som vet hvor jeg kan lese mer om krystaller?
Var dette en turmalin? De blir ofte kalt eksamensstener, men er en relativt ny steinart som det ofte ikke står så mye om i steinbøker..

Krystallnøgelen av Jette etellerannet er også en god bok. Liten, inneholder det aller meste og er billig. Dog bare på dansk :)

Ekte citrin blir ofte kalt for eksamensten, mange lurer en og selger varmebehandlet ametyst som citrin.
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MissForgetful
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 26
Startet: 13 Des 2007 18:51
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Home;)

Innlegg av MissForgetful »

Har en del stener som jeg har kjøpt på en liten butikk i oslo. alle stener har sin egen healende kraft og sin egen "betydning." Syns det er veldig spennende og har ikke problemer med å merke energien:) Hvis ikke jeg bare har hatt ren flaks eller innbilt meg ting, har stenene hjulpet meg..:)
Antall ord: 54
Kan sorg sminkes vekk?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tharenia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 23 Des 2007 00:26
16

Innlegg av tharenia »

Jeg har samlet på stener i flere år, og har fått en liten fin samling av dem. Jeg bruker dem når jeg f.eks har hodepine, vonde skuldre, ikke får sove osv.

Jeg må kanskje inrømme at jeg antakelig er meget naiv, men så lenge det funker for meg, og hodepinen forsvinner, så trenger jeg ingen dokumenter eller andre bevis på hvordan og hvorfor stenene virker...
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Svartepus skrev:
Sol@ngelica skrev:Lurt?
Er det faka krystall da eller?

Måkke finna på å kjøpe det på europris.
Antakelig bare noe billig glassjuggel. Kjøpte det ikke på Europris, men en butikk som antakelig selger like mye juggel som dem.

Jeg hadde en anelse om at det ikke så helt krystall-aktig ut, men siden jeg kjøpte det for utseendets skyld tenkte jeg at det egentlig ikke var så nøye. Jeg skulle jo ikke bruke det til verken healing eller selvutvikling. Men surt nok å svi av 89 kr for en glassbit på en snor som ikke tålte en liten tur i gulvet en gang...
Hmm, det kan jo godt være det at du har kjøpt deg en klar fluoritt istedet for bergkrystall. Fin stein men den er ikke så hard at den tåler så mye.
Antall ord: 144

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Jeg kjøpte en på alternativmessa, hadde den i lomma, så spissen knakk 2 timer etter at jeg kjøpte den :(
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Kjiipt, mine tåler en støyt.

Har handlet litt rundt på forskjellige steder jeg men mesteparten hos http://stenbutikken.dk/ og er storfornøyd med mitt.
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 829
Startet: 17 Jul 2006 10:30
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Sol@ngelica skrev:Jeg kjøpte en på alternativmessa, hadde den i lomma, så spissen knakk 2 timer etter at jeg kjøpte den :(
Den har ikke helet seg selv heller enda?
Rart hvordan helende stener ikke kan hele seg selv..hihi
Antall ord: 42
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Eller tenk hvis de knuser seg selv med hensikt..? :mozilla_surprised:

Stenen tenkte vel at her var det mye å gjøre, jeg trenger noen å samarbeide med og vips så ble den til fler :mozilla_innocent:
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links