Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssyntenk deg at gud ikke finnes

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

problem skrev:Funfact: Det står absolutt ingenting i koranen om påbud av omskjæring, i hvert fall ikke for kvinner. I Nord-Afrika tror de at det skal være sånn, men de fleste der kan såvidt lese sitt eget språk, og i tillegg står koranen på arabisk. Veldig kjipern.
Nei, men likevel er det en religiøs/kuturell skikk som vi bør prøve å stoppe, selv om noen mener dette viser deres integritet og synes det er greit at de beholder sine skikker.
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marius92
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 16 Mai 2008 23:08
15

Re: tenk deg at gud ikke finnes

Innlegg av Marius92 »

Jeg mener det er nok bevis for at all religion er menneskelagd jeg.
For eksempel, Gud er vet alt og kan gjøre hva han vil ikke sant ? Han vet fremtid, fortid og nåtid så han vet alt. Så hvorfor skal man be til gud å spørre om å få noe eller noe skal bli oppfyllt også håpe på at det skjer ? For gud vet allerede om det skjer eller ikke så om du ber endrer det ingenting.
Man må til helvete hvis man er en ateist og ikke tror på gud men det er ikke min feil fordi gud visste allerede før han lagde jorda at jeg kom til å bli en ateist så da lurer jeg på hva slags idiotisk logikk er det her? Skal jeg liksom tro det som står i biblen når den snakker mot seg selv?
Jeg fornekter ikke at det kan finnes en gud men sannsynligheten for det basert på moderne kunnskap ? ikke stor... De trodde på hekser og trollmenn før i tida tror dere på det også?
Og det er noen ting som irriterer meg som at homofile skal til helvete og at en som er født i pakistan skal til helvete fordi "du skal ikke ha andre guder enn meg" så gud er jo en snill fyr ikke sant folks? Dere Protestanter/Katolikker har en fin liten boks dere lever i :)
Antall ord: 234
MG corperative.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links