Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterTanker er energi :)

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Men da må vi først definere det åndelige, for hvis man blander vitenskap og tro, vil utviklingen stoppe opp. Dette sier jeg fordi de to elementene er i opposisjon til hverandre.
Hvis vitenskapen hadde tatt hensyn til den kristne lære, f.eks., hadde vi ikke hatt noe kunnskap om evolusjonen, og derfor ikke all den kunnskapen som kunnskapen om evolusjonen har gitt oss.

Om vitenskapsmenn skal anta at åndelig energi eksisterer, og er i stand til å utføre slike ting som blir beskrevet i artikkelen, og bare godta det som allerede er skrevet av synsing på dette området, ville han ikke lengre kunne utvikle seg. Og om han skulle se nærmere på fenomenet, og finne ut nøyaktig hvilke faktorer som spiller inn, da ville det ikke lengre vært noe åndelig, men et naturvitenskapelig faktum.

Vitenskap dreier seg ikke om tro, men om prøving av hypoteser, i motsetning til åndelighet, som dreier seg om å tro på uprøvde teorier.
Antall ord: 165
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
guardian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 154
Startet: 26 Feb 2007 21:20
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av guardian »

Kimbara skrev:Men da må vi først definere det åndelige, for hvis man blander vitenskap og tro, vil utviklingen stoppe opp. Dette sier jeg fordi de to elementene er i opposisjon til hverandre.
Hvis vitenskapen hadde tatt hensyn til den kristne lære, f.eks., hadde vi ikke hatt noe kunnskap om evolusjonen, og derfor ikke all den kunnskapen som kunnskapen om evolusjonen har gitt oss.

Om vitenskapsmenn skal anta at åndelig energi eksisterer, og er i stand til å utføre slike ting som blir beskrevet i artikkelen, og bare godta det som allerede er skrevet av synsing på dette området, ville han ikke lengre kunne utvikle seg. Og om han skulle se nærmere på fenomenet, og finne ut nøyaktig hvilke faktorer som spiller inn, da ville det ikke lengre vært noe åndelig, men et naturvitenskapelig faktum.

Vitenskap dreier seg ikke om tro, men om prøving av hypoteser, i motsetning til åndelighet, som dreier seg om å tro på uprøvde teorier.
det åndelige er det som er ditt høyere selv,det vil si at det er den delen av deg som har høyere vibrasjon i energien sin enn ditt fysiske selv, det fysiske er energi som har senket sin vibrasjon sånn at det blir mere fast stoff, jo høyere vibrasjon i energien desto finere og løsere stoff :)

så tror jeg at negative energi har lav vibrasjon og at positiv energi har høyere vibrasjon, så vist tanker er energi og man tenker negativt så vil disse energiene skape negativitet i sin kropp som dermed skaper sykdom, jeg vil ikke si at den linken jeg postet har alle svarene på sykdommer,men den er ganske nærme tror jeg.

men i vitenskap så må man jo ha alt dokunentert og ha fysiske bevis,derfor er det vanskelig og dokumentere det åndelige, man kan jo foreksempel ikke se selve vinden når det blåser men man kan føle den og se at det fysiske har en reaksjon på den :) vel noe sånt hvertfall... hehe litt sliten etter jobb no så jeg gidder ikke og skrive mere :p
blir godt med hælg no ja :)
Antall ord: 365
love'n peace

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 588
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

Re: Men da må vi først definere det åndelige, for hvis man blander vitenskap og tro, vil utviklingen stoppe opp. Dette sier jeg fordi de to elementene er i opposisjon til hverandre.

Bra, att du tog upp det här.
Det är ju här problemet ligger. Om man kan införa en tvärvetenskaplig forskning
tror jag att många frågor skulle lösas. Uvecklingen skulle inte stoppas utan tvärtom.
Vetenskapen förkastar ju det mesta som inte kan förklaras. Man kaller det istället
för fenomen eller ibland tystas det ner och läggs i byrålådan. Oftast har man rätt
men ibland skulle det vara en fördel att ha en opartsik öppen global tvärvetenskaplig
organisation. När det inträffar olika konkreta upptäckter och den kända forknings-
eliten kammar "noll" säger man ofta att man inte har någon förklaring. Det man bör göra är att inleda efterforskning och ställa olika tänkbara möjligheter mot varandra. :mozilla_smile:
Antall ord: 178
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

First Day skrev:Re: Men da må vi først definere det åndelige, for hvis man blander vitenskap og tro, vil utviklingen stoppe opp. Dette sier jeg fordi de to elementene er i opposisjon til hverandre.

Bra, att du tog upp det här.
Det är ju här problemet ligger. Om man kan införa en tvärvetenskaplig forskning
tror jag att många frågor skulle lösas. Uvecklingen skulle inte stoppas utan tvärtom.
Vetenskapen förkastar ju det mesta som inte kan förklaras. Man kaller det istället
för fenomen eller ibland tystas det ner och läggs i byrålådan. Oftast har man rätt
men ibland skulle det vara en fördel att ha en opartsik öppen global tvärvetenskaplig
organisation. När det inträffar olika konkreta upptäckter och den kända forknings-
eliten kammar "noll" säger man ofta att man inte har någon förklaring. Det man bör göra är att inleda efterforskning och ställa olika tänkbara möjligheter mot varandra. :mozilla_smile:
Tverrvitenskapelig er bra. :)

Mix av vitenskap og dogmer er ikke bra.

Vitenskapen forkaster ikke det den ikke kan forklare, den forsøker å gi gode og plausible teorier for hva det kan være snakk om. Det som forkastes er spekulasjoner som strider mot kjente fakta og pseudovitenskapelig vrøvl.
Antall ord: 230

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bate
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 73
Startet: 03 Apr 2007 07:46
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sør trøndelag

vite og forstå

Innlegg av Bate »

Et barn vet ikke hvorfor far eller mor er trist. men det kan trøste. Vi trenge r ikke kjenne til alle lover for å gjøre rett. Vit e om alle virus og bakterier for å heale...

tanker er energi.. om vi vet hva og hvorfor eller ei...

jeg sender healing i form av lys og farver til andre.. men jeg bryr me g ikke om hvordan det virker, men "vet" at det på ett eller annet tidspunkt skjer en motreaksjo/reaksjon av det jeg sendte ut.. Det er nok for meg.
Antall ord: 91
Bate er her

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links