Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterGlobal oppvarming, etc..

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Hecate skrev:Ja, det er natutlige sykluser. MEN; mennesker har forsterket effekten av disse. Det vi ser nå er denne påvirkningen på en middelfaktor +1.6 W/kvadratmeter av hva som er normale, naturlige årsaker.
Så om guruer og alle kanaler og whateva' har rett i at temperaturen stiger p.g.a. jordendringene (jeg har også en fot der, men jeg er først og fremst her som menneske og forholder meg til det), så er forbruket vårt en viktig faktor til at effekten forsterkes ytterligere.

Det er ingen grunn til bekymring, Hecate.
Jeg forstår at du har lite til overs for at jordendringene er i gang, men dette vil du bare måtte akseptere. Jordendringene innebærer bl.a ekstremvær, jordskjelv, og nedsmelting av polene. Dette kan ingen forhindre, og det er heller ikke meningen at vi skal det.
Kom igjen 'a: spør Gaia om hun lager alle radikalene helt alene. En liten promille kommer fra naturlige prosesser, resten kommer fra industri. Snakker om oppvåkning blant de åndelige.....de ser jo ikke skogen for bare trær. Og dem er det jo ikke så mange igjen av heller. Det er sikkert Gaia og jordendringene som svir av dem også.
Utslippene er det stort sett industrien som står for ja, er ikke noen tvil om det. Og regnskogen er det kapitalismen som hugger ned. Som jeg sa i en annen tråd er det positivt at noe endelig blir gjort for å stoppe nedhugging av regnskogen, og at folk blir mer miljøbevisste. Men likevel....dette stopper ikke jordendringene.

Magnetfeltet på Jorden beveger seg utover normalen som et ledd i det store skiftet vi går gjennom, det er derfor vi får klimaendringer. Og det er den økende elektromagnetiske strålingen fra solen som øker omfanget av dette, samt den kollektive bevisstheten i menneskene....som også er elektromagnetisme. CO2-utslipp påvirker ikke dette. Polene smelter og tilter, havet stiger og byer forsvinner helt uten at vi kan stoppe det. First Day nevner ovenfor her behovet for en omfattende renselse, og det vil skje - men i Jordens regi.

Liker vi ikke tanken på dette, så er det nettopp den tanken vi må jobbe med. Guizleiz og Shania er inne på det å glede seg over livet. Og det er det som er løsningen på "problemet". Gleden og tilfredsheten finner vi ikke ved å slite med å løse problemer i det ytre. Så lenge gleden ikke er på plass inne i oss, så vil det alltid dukke opp "problemer" i det ytre å bekymre seg over. Livet blir en evig og slitsom kamp, og slik trenger det ikke å være. Når gleden og tilliten til livet er der, så skapes det ringvirkninger, og det er slik vi forandrer omgivelsene til det bedre. Ikke motsatt....slik bl.a media for folk til å tro nå.

Verdens håndtering av klima"trusselen" er ikke noe annet enn en ytre søken etter løsninger på folks indre bekymringer for en trussel som ikke finnes.
Antall ord: 506

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg gleder meg over livet jeg, det er jo ikke jeg som kommer til å slite med dette. Jeg bor trygt her jeg bor jeg. Like trygt som det du gjør der du bor.
Da er det lett å glede seg, ikke sant?
Men nå kommer jeg ikke til å kommentere innleggene dine mer, for det fører ikke til noe annet enn en kamp mellom egoene våre. Det er destruktivt og barnslig.
Takk for debatten.
Antall ord: 75
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 446
Startet: 03 Nov 2007 02:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

På den ene siden Gaute, så stemmer det. Men denne jord endringen er også følger av forandringer i bevisstheten. Ikke skyld og frykt bevisstheten. Den virkning og det ansvar vi mennesker har for denne verden, vil bare øke. Gaia selv våkner opp, og i det vil menneskene selv våkne opp å se sitt ansvar for det som skjer.
Hecate, det er lett å sitte her i fred og ro. Men jeg tror ikke det er tilfeldig at jeg er her og andre der. Jeg opplevde i tsunamien som var den julen, at mange, også et par unger som døde på den skolen jeg jobbet, var over på den andre siden og gledet seg.
Det handler mye om vårt vestlige syn på døden, som det verste. Opplever en stor takknemlighet for de som sammen med Gaia frigjør masse oppdemmed energi i de naturkatastrofer som skjer.
Det som jeg derimot ikke er så takknemlig for, er den ubevisste business som håver til seg, og som ikke ser lenger enn nettogevinst og utbytte i alt de tar i. Men akkurat som vi individuelt ofte må kjøre hue hundre ganger i veggen, før vi skjønner noe, så må vel også multinasjonale gribber og psykotiske despoter gjøre det samme, eller dø i forsøket.
Vi går ofte i begge grøfter, før vi finner midt på veien.
Antall ord: 234
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Gaute, hvorfor forteller du oss dette?
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Vi er her for det er vi som har ressursene til å hjelpe de som er der.
Tilbake til magnetfeltet igjen.
Antall ord: 20
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Tenk om alle menneska fekk ei lita gammastråle i skallen slik at alle byrja å hjelpe kvarandre på ein god måte...hah...det får bli mitt juleønske til alle oss på jorda... :)
Antall ord: 35
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Det kan ordnes. Men jeg vil ikke garantere at effekten blir som du tror. :lol:
Ellers var det et søtt juleønske.
Antall ord: 22
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Så fint...da ordner du...så får eg stå til ansvar for effekten...sikkert smart å finne meg ein snøhule eg kan grave meg ned i... :)
Antall ord: 27
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

tillat meg.. i disse globale oppvarmingstidene..
tror folk virkelig atden humanistiske arbeidslysta er det samme som frykt???
Antall ord: 17
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Det er det for Gaute. Ingen kan ville jobbe for å bedre tingenes tilstand og samtidig finne glede ved det. Gaute vet nemlig dette. Mennesker oppnår bare ekte glede når de slutter å hjelpe andre.
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

snuppedilla skrev:tillat meg.. i disse globale oppvarmingstidene..
tror folk virkelig atden humanistiske arbeidslysta er det samme som frykt???
Hmmm...er det eit lurespørsmål?
For her er det pokker ikkje så varmt som dei vil ha det til...meldt varmegrader og forsatt minus...men sånn humanistisk arbeidslyst...den funker som best etter ei katastrofe...rart egentlig...
Antall ord: 59
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

madjava skrev:Så fint...da ordner du...så får eg stå til ansvar for effekten...sikkert smart å finne meg ein snøhule eg kan grave meg ned i... :)
Ja, dersom det er noe snø igjen da ;)
Antall ord: 37
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

madjava skrev:
snuppedilla skrev:tillat meg.. i disse globale oppvarmingstidene..
tror folk virkelig atden humanistiske arbeidslysta er det samme som frykt???
Hmmm...er det eit lurespørsmål?
For her er det pokker ikkje så varmt som dei vil ha det til...meldt varmegrader og forsatt minus...men sånn humanistisk arbeidslyst...den funker som best etter ei katastrofe...rart egentlig...
Ja og det er jo derfor vi skal ha alle disse jordendringene skjønner du. d'oh
Antall ord: 78
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Ikkje noko snø og ikkje skjønner eg jordendringane...graver meg ned i dyna...under puta...
Antall ord: 16
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Det hørtes ut som den smarteste løsningen på problemet. Sov på det, du. God natt.
Antall ord: 17
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links