Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHar alle en sjelevenn?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Keara
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 61
Startet: 15 Okt 2007 23:12
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Keara »

Skjønner hva du mener suss24, har tenkt mye på det samme selv.
Jeg har vel ingen sjelevenner, men har møtt noen som jeg bare har "koblet med" med èn gang.Men helt sikker er jeg ikke da jeg bare har kjent ham i en mnd sålangt.

Jeg tror vi har sjelevenner, men at dette er mennesker vi har møtt i våre tidligere liv og derfor passer vi bedre sammen og føler oss straks komfortable med de...

Når jeg tenker over det vil jeg egentlig dele det opp i to kategorier
-sjelevenner man har møtt i mange tidligere liv og kjenner derfor hverandre igjen
-sjelevenn som virker som om de har samme "sjel og tanke", sånn som du prater om.
Tror begge eksisterer jeg.
Spørsmålet er om vi er heldige nok til å møte de...eller om vi har gjort oss fortjent til det
Antall ord: 154
Tænk positivt, det spare så jævli mye tid å energi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 681
Startet: 14 Okt 2007 17:36
16
Kjønn (valgfri): Jente :D
Lokalisering: På kirkegården
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Rosalind »

Ja jeg har funnet sjelevennen min!Vi liker akkurat det samme og vi har til og med hatt samme opplevelser og vi har aldri truffet væreandre i virkeligheten :D
Antall ord: 29
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Susanne.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 04 Nov 2007 18:05
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Susanne. »

Funnet min sjelevenn jeg også.
Men jeg tror nok alle har en sjelevenn,han\hun er nok nærmere enn du tror! :mozilla_laughing:
Antall ord: 24
We are the strange strangers

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Litt mere skeptisk jeg da...Jeg tror at sjelevenner finner ma kun for en periode. Når livet forandrer seg og man forandrer seg som meneske er sjangsen stor for at man utvikler seg i forskjellig retning...
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Susanne.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 04 Nov 2007 18:05
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Susanne. »

Vel det kan da hende, men jeg er ganske så sikker på at du har en sjelevenn i DETTE sekundet,så kan det skifte.

Men som jeg sa.Han\hun kan være nærmere enn du tror :mozilla_wink:
Antall ord: 40
We are the strange strangers

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Jeg er helt sikker på at vi har sjelevenner .- flere faktisk. Men så finnes det så mange definisjoner, og jeg tror det er forskjell også, fordi noen er sterkere enn andre. Noen er lik deg, noen er ulig deg og derfor mer utfyllende. Det som er felles er en sterkere forståelse, trygghet og en kjemi som vel kan defineres litt som magi.

Det er noen personer du bare stoler på, du vet at er "dine" og... ja, de er der, uansett. Mens andre personer er relasjoner man bruker mer energi på å jobbe med på en måte - så er disse relasjonene klar ved første møtet.

Noen mener vi har flere sjelevenner mens vi har kun en tvillingsjel. At sjelevennene deler våre erfaringer, mens tvillingsjelen er den store .- som vi søker etter, som er vår motpol og speilet av vår sjel. Tvillingsjelen/eller tvillingflammen er det ikke sikkert vi møter i hvert liv, mens sjelevenner finner vi over alt.

Jeg vet ikke . men at det er mer enn en med ekstra god energi er sikkert. Og det kan være kjærester eller venner...
Antall ord: 191

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
anouschka
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 30 Des 2006 22:06
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Sjelevenner ja...

Innlegg av anouschka »

Et meget interessant tema... Jeg har møtt min sjelevenn. Det er ikke en person jeg er sammen med, ei heller en person som tenker samme tanker eller er lik meg. Det er en mann jeg elsker. Ikke som hvem som helst men ubetinget. Av hele mitt hjerte, sjel og sinn så elsker jeg han. Det spiller ingen rolle at vi ikke er sammen, det gjør meg best at han har det bra.
Vi er lenket sammen i dette livet på en spesiell måte, noe som kanskje var meningen? Jeg savner han ikke fordi han er "alltid" her. Det går en tanke og så kommer ofte en sms inn -fra han.
Jeg kan fint gå videre i mitt liv uten å sammenligne han med nye kjærester. Jeg leter ikke mer. Det var som å komme "hjem" :-). Og jeg vet at en dag så vil vi finne sammen igjen, kanskje bare ikke i dette livet... :-D
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
anouschka
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 30 Des 2006 22:06
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av anouschka »

Globeline skrev:Jeg er helt sikker på at vi har sjelevenner .- flere faktisk. Men så finnes det så mange definisjoner, og jeg tror det er forskjell også, fordi noen er sterkere enn andre. Noen er lik deg, noen er ulig deg og derfor mer utfyllende. Det som er felles er en sterkere forståelse, trygghet og en kjemi som vel kan defineres litt som magi.

Det er noen personer du bare stoler på, du vet at er "dine" og... ja, de er der, uansett. Mens andre personer er relasjoner man bruker mer energi på å jobbe med på en måte - så er disse relasjonene klar ved første møtet.

Noen mener vi har flere sjelevenner mens vi har kun en tvillingsjel. At sjelevennene deler våre erfaringer, mens tvillingsjelen er den store .- som vi søker etter, som er vår motpol og speilet av vår sjel. Tvillingsjelen/eller tvillingflammen er det ikke sikkert vi møter i hvert liv, mens sjelevenner finner vi over alt.

Jeg vet ikke . men at det er mer enn en med ekstra god energi er sikkert. Og det kan være kjærester eller venner...
Tvillingsjel ja! Fint skrevet. Enig med deg :-)
Antall ord: 200

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Maina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 53
Startet: 22 Feb 2008 21:54
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Great Britain

Innlegg av Maina »

Jeg er ikke sikker på om en har en eller flere sjelevenner...men jeg vet jeg traff min sjelevenn da jeg 14-15 år...det var som noen sa her...å komme hjem...han var som meg bare i manneversjon :mozilla_tongue: Vi hadde en slags trygghet og fortrolighet sammen som jeg ikke har opplevd med noen andre før og er ikke sikker på om jeg får oppleve det igjen...Vi vokste opp på en måte sammen som utrolige nære og gode venner,,,så ble vi kjærester og det var ikke tvil i mitt hjertet at han var den eneste og slik var jeg for han...
men av ulike årsaker kunne vi ikke være sammen og etter 5 år nært vennskap ble det brutt og vi har ikke sett hvernadre siden det...Vi får høre hvordna det står til med hverandre vie felles venner...men tror det er best å ikke ha mer kontakt pga nåværende partnere...men vet han vil alltid være der for meg og er skker på at vi møtes etter døden...Kan ikke forklare hvorfor, men er bare en sterk følelse...

Seinere har jeg møtt en ny fyr og vi ska gifte oss slutten av året...Med han vokste tryggheten og tilhørigheten...var ikke noe som kom med en gang...og han føles ikke som en sjelvenn...men jeg vet vi er ment å være sammen...Vi passer perfekt sammen på så mange vis, men jeg føler ikke den sjelvenn kontakten jeg følte med han andre...Men jeg tenkte med meg selv...hva er viktigere?

Den sjelvenn kontakten eller å være lykkelig i hverdagen...han jeg er med nå får meg til å le hver dag og er en supergo venn og elsker....Han som var min sjelvenn han var jeg utrolig nær med og var som 1 sjel i 2 kropper..men var en del smerte i det forhold og avogtil ble vi nesten FOR like....

Så den sjelvenn kontakten er fantastisk og utrolig spesiell....men i det lange løpet kan det være den enkle gutten i gata uten noe hokus pokus som gjør deg mest lykkelig :mozilla_wink:
Antall ord: 375
A rich person is not the one who has the most, but the one who needs the least

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Hvis vi smaker litt på ordet; sjele-venn :)

Kansje det rett og slett er en venn vi har hatt i tidligere liv og som vi møter igjen i dette liv.. Kansje det er din sjels sjelevenn...
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Maina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 53
Startet: 22 Feb 2008 21:54
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Great Britain

Innlegg av Maina »

akasha memoria skrev:Hvis vi smaker litt på ordet; sjele-venn :)

Kansje det rett og slett er en venn vi har hatt i tidligere liv og som vi møter igjen i dette liv.. Kansje det er din sjels sjelevenn...
Ja, synes det er en god teori det :mozilla_wink:
Antall ord: 50
A rich person is not the one who has the most, but the one who needs the least

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Maina skrev:
akasha memoria skrev:Hvis vi smaker litt på ordet; sjele-venn :)

Kansje det rett og slett er en venn vi har hatt i tidligere liv og som vi møter igjen i dette liv.. Kansje det er din sjels sjelevenn...
Ja, synes det er en god teori det :mozilla_wink:
Takk :D
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Maina skrev:
akasha memoria skrev:Hvis vi smaker litt på ordet; sjele-venn :)

Kansje det rett og slett er en venn vi har hatt i tidligere liv og som vi møter igjen i dette liv.. Kansje det er din sjels sjelevenn...
Ja, synes det er en god teori det :mozilla_wink:
Takk :D
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
martea
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 74
Startet: 08 Jul 2007 20:22
16
Kjønn (valgfri): Hunnkjønn
Lokalisering: Møre og Romsdal
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av martea »

Hadde vært koselig med en sjelevenn, iallefall :P
Antall ord: 8
- Master

Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 757
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

martea skrev:Hadde vært koselig med en sjelevenn, iallefall :P
Ja, sukk, det er jeg helt enig med deg i. Skulle ønske jeg visste hvem min(e) var.........
Antall ord: 28
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links