Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterLaw Of Attraction

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 757
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

Tosak skrev:Ser ut som om filmen kommer med norsk tekst snart: http://www.networkshop.no/product_info. ... 6f77384ea0
Så bra :) Nå er dvd også bestilt :)
Antall ord: 26
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 446
Startet: 03 Nov 2007 02:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Loven om tiltrekning har alltid vært der. Enten vi tror eller ikke. Den er akkurat som tyngdekraften. Men det som framlegges i The Secret eller Law of attraction er alltfor mentalt. Det handler ikke om hva du tenker på, eller mentalt visualiserer i ditt hode. Men det handler først og fremst om hva du er overbevist om. Hvilke "Sannheter" som er virkelig for deg. Tror du innerst inne at du er et offer, basert på tidligere erfaringer og den "hjernevasken" eller påvirkningen du har hatt fra begynnelsen av. Så hjelper det lite om du prøver å tenke positivt for å bruke denne tiltrekningsloven. Det er rett og slett ødeleggende for deg selv. Du vil allikevel tiltrekke deg det du tror du er, selv om du førsøker å tenke annerledes. Derfor blir du heller skuffet, og mister mer tillit til deg selv.
Det hele begynner med å akseptere deg selv, og alt det dlu har tiltrukket deg i løpet av livet. Det handler ikke om at noe er rett eller galt. Bare at vi alle har tiltrukket oss forskjelllige erfaringer. Når man aksepterer og elsker sitt eget mørke og lys, da kan du ta bevisste valg. Ingenting av fæle overbevisninger om deg selv vil noensinne slippe taket før du ser de eksisterer, og du akspeterer og velger og gi slipp på egne forventninger skuffelser og krav.

Det blir altfor overfladisk og prøve å bruke loven om tiltrekning til matrialistiske ønsker. Eller bruke det for å oppfylle innbildte og markedsførte behov. Det kan fungere i første og andre omgang, men det er fordi poenget ligger i å gå videre. Bli bevisst hva du egentlig er overbevist om når det gjelder deg selv.

Vi bruker denne loven hele tiden. Det er slik det fungerer. Men for de aller fleste, og i de aller fleste tilfeller, så vet vi ikke hva vi gir ut, og blir overrasket, eller skuffet over det vi får som gjensvar. Uten en gang å vite, at det er et gjensvar.
Antall ord: 339
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 446
Startet: 03 Nov 2007 02:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Her er en side om hvorfor The Secret ikke fungerer.
http://www.barbarawith.com/thesecret.html
Antall ord: 16
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Tosak skrev:Følger pengebingen med eller bare pengene til Onkel Skrue? Det er vel ikke nok å bare ønske seg penger, kjærlighet evig lykke osv. men du må virkelig tro at ønskene dine vil gå i oppfyllelse.Der sliter de fleste av oss vil jeg tro.
Lurer på om det går an å bli hypnotisert til å tro at du er verdens rikeste eller lykkligste ?Og på den måten lure universet så du faktisk blir det.Eller er det ikke så lettlurt?

Tror det er mye sant i at man blir det man tenker.Jeg holder på å lese boka nå, meget intressant lesning faktisk.
Du klarer nok ikke å lure underbevissheten din,men kan omgå den. Den kjenner deg og vet hva du står for
Antall ord: 126
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Det med å realisere sine drømmer starter med noen enkle punkter:

- Å finne ut hvordan du skal best tilpasse deg den situasjonen du befinner i nå
- Finne ut om du trives med den slik den er eller om noe skal være annerledes
- Om den er fin slik den er, fokusere positivt og se mulighetene herunder
- Om du vil forandre på situasjonen din; fokuser på det du vil endre på, grip tak i det objektive og involver deg selv i det, men behold fokus slik at du kan tre ut og inn av det å distansere deg fra situasjonen slik at du kan se den fra et "fjernere hold" også, og det å kunne se situasjonen slik den er med deg midt i den

Når du så har et så grundig overblikk - OG innblikk - i din situasjon, er det bare å starte og ta initiativet til hva enn du vil, vel vitende om at det ikke finnes noen som helst begrensninger her i verden. De eneste er kun de du selv legger for føttene dine. Dine hinder er dine de også. Ingen kan stå i veien for den som vil opp og frem. Det koster nok litt hensynsløshet og det gjelder å vie lite samvittighet til omgivelsene og menneskene rundt en. For sånn sett finnes det kun to typer mennesker her i verden:
de som bryr seg om andre og derfor får det fælt...
...og de som ikke bryr seg og får alt de vil ha.
Selvsagt sett fra et materialistisk perspektiv.

Kjærligheten kan ingen ta fra deg. Bortsett fra den du engang elsket.
Men det er jo over og du kan fortsatt gripe kjærligheten tilbake...
ved å knuse et annet hjerte.
Det hele handler om å ta kontrollen eller å miste kontrollen.

Aller helst vil jeg finne meg i å gjøre det beste utav den situasjonen jeg befinner meg i. Og enkelte ganger vet jeg at det beste for meg er ikke det beste for andre. Og andre ganger er det beste for oss alle at ingen av oss har det så kjempefint konstant heller. Da mister vi følelsen av å ha det kjempefint også. For det er snakk om balanse.
Slik som at det ikke ville vært like herlig med helg om det ikke var for alle de lange, slitsomme og trasige arbeidsdagene for oss åtte-til-fire-folk heller.
Eller som hvor lite spennende det hadde vært med nakenhet dersom alle gikk nakne rundt i gatene hele tiden og at det alltid hadde vært slik.

Yin og yang og alt det der...

Laws of attraction?
Joda. Et ironisk kunstverk det der med å bli steinrik på og skrive bøker om hvordan man kan bli steinrik. Komisk. Samtidig fungerer det jo også middelmådig nok for de fleste.

Gi faen i illusjonene ihvertfall.
Så lenge du ikke gjør fantasi og drømmer til virkelighet da...
Antall ord: 482

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tosak
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 54
Startet: 06 Nov 2007 00:44
16

Innlegg av Tosak »

Eaglespirit skrev:
Tosak skrev:Følger pengebingen med eller bare pengene til Onkel Skrue? Det er vel ikke nok å bare ønske seg penger, kjærlighet evig lykke osv. men du må virkelig tro at ønskene dine vil gå i oppfyllelse.Der sliter de fleste av oss vil jeg tro.
Lurer på om det går an å bli hypnotisert til å tro at du er verdens rikeste eller lykkligste ?Og på den måten lure universet så du faktisk blir det.Eller er det ikke så lettlurt?

Tror det er mye sant i at man blir det man tenker.Jeg holder på å lese boka nå, meget intressant lesning faktisk.
Du klarer nok ikke å lure underbevissheten din,men kan omgå den. Den kjenner deg og vet hva du står for
Jeg har nettopp begynt med selvhypnose.Har forstått det sånn at man kan omprogrammere underbevisstheten ved hjelp av hypnose/selvhypnose.Kombinasjonen hypnose/law of attraction virker sånn sett spennende.Regner med det vil ta tid å omprogrammere underbevisstheten, men tror på at det er mulig.

Noen her som har god kjennskap til hypnose/selvhypnose?
Antall ord: 184
Den beste gave man kan gi er litt positiv energi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Tosak skrev:
Eaglespirit skrev:
Tosak skrev:Følger pengebingen med eller bare pengene til Onkel Skrue? Det er vel ikke nok å bare ønske seg penger, kjærlighet evig lykke osv. men du må virkelig tro at ønskene dine vil gå i oppfyllelse.Der sliter de fleste av oss vil jeg tro.
Lurer på om det går an å bli hypnotisert til å tro at du er verdens rikeste eller lykkligste ?Og på den måten lure universet så du faktisk blir det.Eller er det ikke så lettlurt?

Tror det er mye sant i at man blir det man tenker.Jeg holder på å lese boka nå, meget intressant lesning faktisk.
Du klarer nok ikke å lure underbevissheten din,men kan omgå den. Den kjenner deg og vet hva du står for
Jeg har nettopp begynt med selvhypnose.Har forstått det sånn at man kan omprogrammere underbevisstheten ved hjelp av hypnose/selvhypnose.Kombinasjonen hypnose/law of attraction virker sånn sett spennende.Regner med det vil ta tid å omprogrammere underbevisstheten, men tror på at det er mulig.

Noen her som har god kjennskap til hypnose/selvhypnose?
http://www.hypnoseterapi.net/cd.html
Ja, det er fullt mulig. Litt interesant kombinasjon dette :o
Antall ord: 201
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JHE
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 04 Apr 2005 00:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Shooters Bay

Innlegg av JHE »

Bryr meg egntlig ikke så mye om hva folk gjør og tror på så lenge det ikke går utover meg. Hadde vel egentlig sagt til meg selv at jeg ikke skull begi meg inn på å diskutere livssyn her da jeg heller ikke gjør det ellers.

MEN...
(og her kommer det mye galle. og håper det kan være plass til et annet syn på saken)

Law of attraction, eller The secret som det også blir kalt, er den mest utspekulerte tjen penger fort på selvhjelpsbøker opplegget jeg har sett...
Det står i den at det fungerer uansett om du tror på det eller ikke. Uansett hva slags argumenter du kommer med, så blir det bortforklart på en lite tilfredstillende måte.
Har dere virkelig lest boka? Jeg mener virkelig? Er dere klar over hva den sier?
Alt som skjer med deg er din "feil".
Sklei på isen og slo deg? Du tiltrakk deg det...
Dritti på av en fugl? Tiltrukket av deg...
Kan trekke det ut i det ekstreme med all slags forferdelige ting som skjer med folk og verden, men synes ikke at det passer seg.

"Går det ikke på første forsøk? Prøv igjen, du ønsket ikke hardt nok...
På andre da? nei? Stå på! Du skal se at det løsner!
Nå da? ikke? Sikker på at du ønsker på rette måten da? Må jo vite at det er en mental øvelse som skal til for å få det her til å fungere. Kjøp neste bok som forklarer enda bedre hvordan det gjøres...
Ta "små steg" i begynnelsen. Ønsk deg noe lett som kan fort gå i oppfyllelse slik at du får litt selvtillit i den mentale øvelsen og ikke gi opp. Gikk det nå? Så flott! Der kan du se, The secret virker! så fortsett å ønsk!"

Mennesket er "programmert" til å huske positive treff. Så hver gang et ønske går i oppfyllelse, så bekrefter det teorien. Hver gang det ikke gjør det, så ønsket du ikke hardt nok.

Forfatterene av boken sier at Newton og Einstein pluss flere kjente til "The secret". De satt ikke lenge og funderte på ting. De var ikke fødte genier som brukte sitt geni på å jobbe intenst med å forklare naturfenomen. Neida, de satt og ønsket seg det.......

Det blir også forklart at det ikke er din oppgave å redde verden...
Hvis dette virkelig fungerte, hvorfor er det ikke en oppfordring i boken til å ønske at verden var et bedre sted hvor ingen trengte å lide?

Også er det noe svada i den om kvantefysikk jeg ikke husker i farta, men det jeg kan fortelle dere er at den delen rett og slett er feil... (skulle gjerne ha sitert fra boka her og lagt frem motargumenter punkt for punkt, men det betyr at jeg må bruke penger på å kjøpe den, noe jeg absolutt ikke kommer til å gjøre)

Det å tenke positivt er en god ting. Det gjør jeg hele tiden og det er en velkjent og godt utprøvd metode.

Også helt til slutt... Har noen som står meg nær som er opphengt i dette. Det jeg har merket med dem nå er at pågangsmotet og initiativet deres har så godt som forsvunnet.
Før gikk de ut og fikk tak i og jobbet for det de ville ha, nå sitter de der og gjør minimalt fordi "ting ordner seg". De tiltrekker jo alt det gode, så plutselig nå snart når tid som helst nå løsner det og da blir alt så mye bedre. Det som skjer er at ting løper fra dem helt til det må et skikkelig skippertak til eller at andre hjelper dem videre. Og det sliter dem ut slik at initiativet blir tapt igjen, også er det tilbake til ønskinga.

Folk oppnår ting pga flaks, arbeid og forstand... Ikke ønskerier... Så sett dere mål, for all del. Men værsåsnill, gjør noe for å oppnå dem... (ønsking tells ikke :P )
Antall ord: 674
"My name is Ozymandias, king of kings:
Look on my works, ye Mighty, and despair!"

www.ted.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Queen Gorgo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 207
Startet: 05 Nov 2007 20:54
16

Innlegg av Queen Gorgo »

JHE skrev:Bryr meg egntlig ikke så mye om hva folk gjør og tror på så lenge det ikke går utover meg. Hadde vel egentlig sagt til meg selv at jeg ikke skull begi meg inn på å diskutere livssyn her da jeg heller ikke gjør det ellers.

MEN...
(og her kommer det mye galle. og håper det kan være plass til et annet syn på saken)

Law of attraction, eller The secret som det også blir kalt, er den mest utspekulerte tjen penger fort på selvhjelpsbøker opplegget jeg har sett...
Det står i den at det fungerer uansett om du tror på det eller ikke. Uansett hva slags argumenter du kommer med, så blir det bortforklart på en lite tilfredstillende måte.
Har dere virkelig lest boka? Jeg mener virkelig? Er dere klar over hva den sier?
Alt som skjer med deg er din "feil".
Sklei på isen og slo deg? Du tiltrakk deg det...
Dritti på av en fugl? Tiltrukket av deg...
Kan trekke det ut i det ekstreme med all slags forferdelige ting som skjer med folk og verden, men synes ikke at det passer seg.

"Går det ikke på første forsøk? Prøv igjen, du ønsket ikke hardt nok...
På andre da? nei? Stå på! Du skal se at det løsner!
Nå da? ikke? Sikker på at du ønsker på rette måten da? Må jo vite at det er en mental øvelse som skal til for å få det her til å fungere. Kjøp neste bok som forklarer enda bedre hvordan det gjøres...
Ta "små steg" i begynnelsen. Ønsk deg noe lett som kan fort gå i oppfyllelse slik at du får litt selvtillit i den mentale øvelsen og ikke gi opp. Gikk det nå? Så flott! Der kan du se, The secret virker! så fortsett å ønsk!"

Mennesket er "programmert" til å huske positive treff. Så hver gang et ønske går i oppfyllelse, så bekrefter det teorien. Hver gang det ikke gjør det, så ønsket du ikke hardt nok.

Forfatterene av boken sier at Newton og Einstein pluss flere kjente til "The secret". De satt ikke lenge og funderte på ting. De var ikke fødte genier som brukte sitt geni på å jobbe intenst med å forklare naturfenomen. Neida, de satt og ønsket seg det.......

Det blir også forklart at det ikke er din oppgave å redde verden...
Hvis dette virkelig fungerte, hvorfor er det ikke en oppfordring i boken til å ønske at verden var et bedre sted hvor ingen trengte å lide?

Også er det noe svada i den om kvantefysikk jeg ikke husker i farta, men det jeg kan fortelle dere er at den delen rett og slett er feil... (skulle gjerne ha sitert fra boka her og lagt frem motargumenter punkt for punkt, men det betyr at jeg må bruke penger på å kjøpe den, noe jeg absolutt ikke kommer til å gjøre)

Det å tenke positivt er en god ting. Det gjør jeg hele tiden og det er en velkjent og godt utprøvd metode.

Også helt til slutt... Har noen som står meg nær som er opphengt i dette. Det jeg har merket med dem nå er at pågangsmotet og initiativet deres har så godt som forsvunnet.
Før gikk de ut og fikk tak i og jobbet for det de ville ha, nå sitter de der og gjør minimalt fordi "ting ordner seg". De tiltrekker jo alt det gode, så plutselig nå snart når tid som helst nå løsner det og da blir alt så mye bedre. Det som skjer er at ting løper fra dem helt til det må et skikkelig skippertak til eller at andre hjelper dem videre. Og det sliter dem ut slik at initiativet blir tapt igjen, også er det tilbake til ønskinga.

Folk oppnår ting pga flaks, arbeid og forstand... Ikke ønskerier... Så sett dere mål, for all del. Men værsåsnill, gjør noe for å oppnå dem... (ønsking tells ikke :P )
Jeg tillater meg å legge til en slik;
=D>
Beste jeg har sett skrevet om dette temaet på lenge!
Antall ord: 693
Queen Gorgo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 757
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

JHE skrev:Bryr meg egntlig ikke så mye om hva folk gjør og tror på så lenge det ikke går utover meg. Hadde vel egentlig sagt til meg selv at jeg ikke skull begi meg inn på å diskutere livssyn her da jeg heller ikke gjør det ellers.

MEN...
(og her kommer det mye galle. og håper det kan være plass til et annet syn på saken)

Law of attraction, eller The secret som det også blir kalt, er den mest utspekulerte tjen penger fort på selvhjelpsbøker opplegget jeg har sett...
Det står i den at det fungerer uansett om du tror på det eller ikke. Uansett hva slags argumenter du kommer med, så blir det bortforklart på en lite tilfredstillende måte.
Har dere virkelig lest boka? Jeg mener virkelig? Er dere klar over hva den sier?
Alt som skjer med deg er din "feil".
Sklei på isen og slo deg? Du tiltrakk deg det...
Dritti på av en fugl? Tiltrukket av deg...
Kan trekke det ut i det ekstreme med all slags forferdelige ting som skjer med folk og verden, men synes ikke at det passer seg.

"Går det ikke på første forsøk? Prøv igjen, du ønsket ikke hardt nok...
På andre da? nei? Stå på! Du skal se at det løsner!
Nå da? ikke? Sikker på at du ønsker på rette måten da? Må jo vite at det er en mental øvelse som skal til for å få det her til å fungere. Kjøp neste bok som forklarer enda bedre hvordan det gjøres...
Ta "små steg" i begynnelsen. Ønsk deg noe lett som kan fort gå i oppfyllelse slik at du får litt selvtillit i den mentale øvelsen og ikke gi opp. Gikk det nå? Så flott! Der kan du se, The secret virker! så fortsett å ønsk!"

Mennesket er "programmert" til å huske positive treff. Så hver gang et ønske går i oppfyllelse, så bekrefter det teorien. Hver gang det ikke gjør det, så ønsket du ikke hardt nok.

Forfatterene av boken sier at Newton og Einstein pluss flere kjente til "The secret". De satt ikke lenge og funderte på ting. De var ikke fødte genier som brukte sitt geni på å jobbe intenst med å forklare naturfenomen. Neida, de satt og ønsket seg det.......

Det blir også forklart at det ikke er din oppgave å redde verden...
Hvis dette virkelig fungerte, hvorfor er det ikke en oppfordring i boken til å ønske at verden var et bedre sted hvor ingen trengte å lide?

Også er det noe svada i den om kvantefysikk jeg ikke husker i farta, men det jeg kan fortelle dere er at den delen rett og slett er feil... (skulle gjerne ha sitert fra boka her og lagt frem motargumenter punkt for punkt, men det betyr at jeg må bruke penger på å kjøpe den, noe jeg absolutt ikke kommer til å gjøre)

Det å tenke positivt er en god ting. Det gjør jeg hele tiden og det er en velkjent og godt utprøvd metode.

Også helt til slutt... Har noen som står meg nær som er opphengt i dette. Det jeg har merket med dem nå er at pågangsmotet og initiativet deres har så godt som forsvunnet.
Før gikk de ut og fikk tak i og jobbet for det de ville ha, nå sitter de der og gjør minimalt fordi "ting ordner seg". De tiltrekker jo alt det gode, så plutselig nå snart når tid som helst nå løsner det og da blir alt så mye bedre. Det som skjer er at ting løper fra dem helt til det må et skikkelig skippertak til eller at andre hjelper dem videre. Og det sliter dem ut slik at initiativet blir tapt igjen, også er det tilbake til ønskinga.

Folk oppnår ting pga flaks, arbeid og forstand... Ikke ønskerier... Så sett dere mål, for all del. Men værsåsnill, gjør noe for å oppnå dem... (ønsking tells ikke :P )
Det er vel ikke akkurat det som står i Hemmeligheten da.
Dessuten må man ikke slutte å tenke sjæl, selvom man har lest et sted at noe annet fungerer. Eller at "alt ordner seg"...så enkelt er det nok ikke.

Det de prøver å påpeke i boka er at Loven gjenspeiler og gir deg akkurat det du retter tankene din mot, og at du ved å forandre måten du tenker på, kan få et bedre liv.

Når sant skal sies så finnes det uhorvelig mange negative folk der ute, både mot seg selv og andre. De legger inn en Lotto-lapp med tanken om at "Nei, jeg vinner jo aldri allikevel"...for å ikke bli så skuffet når de selvfølgelig ikke vinner.

Hensikten med boken er å gjøre folk litt mer observange på hva de egentlig har av negative tanker som de sprer rundt seg og får dem slengt rett i fleisen igjen.
Antall ord: 835
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JHE
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 04 Apr 2005 00:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Shooters Bay

Innlegg av JHE »

Brenda skrev: Det er vel ikke akkurat det som står i Hemmeligheten da.
Dessuten må man ikke slutte å tenke sjæl, selvom man har lest et sted at noe annet fungerer. Eller at "alt ordner seg"...så enkelt er det nok ikke.

Det de prøver å påpeke i boka er at Loven gjenspeiler og gir deg akkurat det du retter tankene din mot, og at du ved å forandre måten du tenker på, kan få et bedre liv.

Når sant skal sies så finnes det uhorvelig mange negative folk der ute, både mot seg selv og andre. De legger inn en Lotto-lapp med tanken om at "Nei, jeg vinner jo aldri allikevel"...for å ikke bli så skuffet når de selvfølgelig ikke vinner.

Hensikten med boken er å gjøre folk litt mer observange på hva de egentlig har av negative tanker som de sprer rundt seg og får dem slengt rett i fleisen igjen.
Desverre så er nok ikke hensikten med boken å gjøre folk obervante på noen ting som helst. Hensikten er å tjene penger. Boken er fylt med halvsannheter og løgner krydret med svadafysikk og tullefilosofi pakket inn for å gjøre lett fordøyelig for vår egoistiske materiel og velstands fikserte vestlige verden. Det er som "quickstep karma". Alt det gode uten de tusenvis av reinkarnasjoner som må til for å få det godt. For hvem vil vel vente så lenge på godene?
Positiv tenking er en sak... Ønsking en annen...
Men for all del, det er vel mange som virkelig får tatt grep om livet sitt etter å lest denne boken. Og, JA, den gjør deg bevist på hva du tenker.

Det er min mening om boken.
Antall ord: 288
"My name is Ozymandias, king of kings:
Look on my works, ye Mighty, and despair!"

www.ted.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JHE
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 04 Apr 2005 00:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Shooters Bay

Innlegg av JHE »

oops.. dobbelt opp der... ;)
Antall ord: 4
"My name is Ozymandias, king of kings:
Look on my works, ye Mighty, and despair!"

www.ted.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 757
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

JHE skrev:
Brenda skrev: Det er vel ikke akkurat det som står i Hemmeligheten da.
Dessuten må man ikke slutte å tenke sjæl, selvom man har lest et sted at noe annet fungerer. Eller at "alt ordner seg"...så enkelt er det nok ikke.

Det de prøver å påpeke i boka er at Loven gjenspeiler og gir deg akkurat det du retter tankene din mot, og at du ved å forandre måten du tenker på, kan få et bedre liv.

Når sant skal sies så finnes det uhorvelig mange negative folk der ute, både mot seg selv og andre. De legger inn en Lotto-lapp med tanken om at "Nei, jeg vinner jo aldri allikevel"...for å ikke bli så skuffet når de selvfølgelig ikke vinner.

Hensikten med boken er å gjøre folk litt mer observange på hva de egentlig har av negative tanker som de sprer rundt seg og får dem slengt rett i fleisen igjen.
Desverre så er nok ikke hensikten med boken å gjøre folk obervante på noen ting som helst. Hensikten er å tjene penger. Boken er fylt med halvsannheter og løgner krydret med svadafysikk og tullefilosofi pakket inn for å gjøre lett fordøyelig for vår egoistiske materiel og velstands fikserte vestlige verden. Det er som "quickstep karma". Alt det gode uten de tusenvis av reinkarnasjoner som må til for å få det godt. For hvem vil vel vente så lenge på godene?
Positiv tenking er en sak... Ønsking en annen...
Men for all del, det er vel mange som virkelig får tatt grep om livet sitt etter å lest denne boken. Og, JA, den gjør deg bevist på hva du tenker.

Det er min mening om boken.
Har du snakket med Rhonda Byrne og hørt med henne hva som er hensikten med boken, eller er det noe du antar? Også vil jeg gjerne vite hva i boken som er halvsannheter og løgner med en dæj krydder på.

Du har uansett lov å mene hva du vil. Og det er ikke rart vi folk oppfatter boken forskjellig - utfra oppfattelsesevne og ståsted er del vel endel varianter av meninger ja.

Men uansett hva hensikten måtte være, intensjonen bak boken er nok god, positive tanker og ønske om et godt liv. Om man da tjener en slump penger i samme slengen unner jeg dem faktisk.:)
Antall ord: 400
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JHE
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 04 Apr 2005 00:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Shooters Bay

Innlegg av JHE »

Nå er det en stund siden jeg har lest boken...
Men...
I boken står det at feit mat ikke gjør deg feit. Det er det tankene dine som gjør. Stemme?
Det står at LOA "fungerer bare", akkurat som elektrisitet "fungerer bare" og ingen vet hvorfor. Stemme? (Noe som forresten er et fordummende utsagn)
Det var det jeg husket på i farta. Blir aldri til å lese den igjen, så noe mer enn det kommer ikke. Er ikke de to tingene løgn? Den første der e jo rett og slett farlig og.
Så er det her med svadafysikken... Det er et "energifelt" rundt og igjennom alt som er utømmelig. Og her ifra får man manifestert ting og tang fra bare man har rette tankene som "vibrer" rett... Man bruker et navn på det feltet som "quantum field" og når man nevner quantum eller kvante, ja da må det jo være rett!

Og for hensikten med boken, så ville vel ikke Byrne ha sagt til meg "du har selvfølgelig helt rett! min hensikt var å få folk til å kjøpe en bok hvor jeg tar litt fra her og der for så å sette det sammen til en lettselgende bok for å tjene penger." Hadde jeg hatt det på tape, så stopper vel det salget. Også er det bare å se på innpakningen det er presentert i. Hele greia spiller jo på å få mer av materiell velstand. Det går i få rette jobben med rett lønn. Ny bil, ny tv, mer fri, reise, god helse så man kan ta den nye bilen og kjøre på ferie til den nye hytta og stå på ski med de nye skiene og etterpå hoppe i badestampen som står utenfor den nye hytta og kose seg med nye filmer på den nye tvn på den nye hytta... Forenkling og galle... ja... beklager det, men ser du hva jeg vil frem til her?
Man får vel heller ikke solgt en selvhjelpsbok uten at den skal gjøre det godt for deg?
LOA kvotere forresten hele tiden The Science of Getting Rich av Wattles skrevet i 1910.
Syk bok det og...
Gikk det en rød lampe av nå? :)

Igjen må jeg si at det her med å få folk til å tenke positivt er bra!
Men så tar det vel kanskje en litt feil vending...
Normalt så går det fra tanke til handling, men byrne sei at du ikkje treng å gjøre nokka utenom å ønsketenke videre. Forestillinger og dagdrømma om den nye hytta gjør ikkje at den plutselig dukke opp... Foreløbig då i allefall... kan hende det kommer ei ny bok som gir oss ennu bedre dagdrømme teknikka som manifestere ka som heilst.
Svarten kor mykje eg skriv om det her. Og eg meine ikkje å dumme ut folk. Berre boka...
Jøss... slo over tel dialekt der og... :P
Antall ord: 485
"My name is Ozymandias, king of kings:
Look on my works, ye Mighty, and despair!"

www.ted.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Det finnes en arbeidsbok til Law of attraction som heter loven om tiltreking av michael losier. Det ser ut til at nesten alle bommer på siste ledd: tillat at det skjer.
Arbeidsjema finner du på:


www.LawofAttractionBook.com/worksheets.html
Antall ord: 40
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links