Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterThe Lucifer Project

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 505
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Deep Space »

Iflg den første linken, så har han som har skrevet det, kommet frem til at ett av skipene Galileo eller Cassini har med seg etpar kilo med plutonium, en sånn uber-version av en atombombe... bare mye mye værre enn det som har blitt testa på jorda. Ett av skipene skal da "krasjlande" på den nordlige halvkule på Saturn.. Dette vil da initiere et flammehav uten sidestykke på Saturn, da dette er en gassplanet...Så vil en god del av eksplosjonen som utløses av dette, ( men er ikke saturn en gassplanet da?) treffe oss, her på jorda.. nja...skeptisk.. vi har en sinnsykt sterk atmosfære som beskytter oss mot alt mulig..mulig saturn har fast grunn? uansett.. det er en teori han har.. helt klart...men jeg er skeptisk...tror jeg skal maile han som har badastronomy.com og se hva han sier om det her..
Antall ord: 151
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 670
Startet: 15 Jan 2008 13:59
16

Innlegg av open_palm »

Deep Space skrev:Iflg den første linken, så har han som har skrevet det, kommet frem til at ett av skipene Galileo eller Cassini har med seg etpar kilo med plutonium, en sånn uber-version av en atombombe... bare mye mye værre enn det som har blitt testa på jorda. Ett av skipene skal da "krasjlande" på den nordlige halvkule på Saturn.. Dette vil da initiere et flammehav uten sidestykke på Saturn, da dette er en gassplanet...Så vil en god del av eksplosjonen som utløses av dette, ( men er ikke saturn en gassplanet da?) treffe oss, her på jorda.. nja...skeptisk.. vi har en sinnsykt sterk atmosfære som beskytter oss mot alt mulig..mulig saturn har fast grunn? uansett.. det er en teori han har.. helt klart...men jeg er skeptisk...tror jeg skal maile han som har badastronomy.com og se hva han sier om det her..
Hvis du vil maile litt og forske litt er det bare kult=)
Antall ord: 166
"When right becomes wrong, resistance becomes your duty"
If you want to cut yourself,remember that i love you..
"to live till death is not easy"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
doaivu
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 122
Startet: 24 Jan 2008 16:19
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: skjærsilden

Innlegg av doaivu »

menneskene må alltid ødelegge........ingen som tenker på konsekvenser lenger...
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Susanne.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 04 Nov 2007 18:05
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Susanne. »

Skremmende Video..
Jeg er enig med Vilma,vil helst overleve til 2012... Jeg har ikke fylt mange år da :(
Typisk...
Antall ord: 20
We are the strange strangers

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 505
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Deep Space »

Susanne. skrev:Skremmende Video..
Jeg er enig med Vilma,vil helst overleve til 2012... Jeg har ikke fylt mange år da :(
Typisk...
Slapp av Susanne. Dette går bra. Ingenting kommer til å skje.
Er bare masse hysteriske folk som liker å se at andre blir skremt. Sånn "Vart du skræmt no.. he he he" stil :-D
Internett kan være litt skummel.. du får ta ting med en klype salt tror jeg.

Dette med The Lucifer Project er litt på kanten tror jeg.. Leste at det "plutselig" ble en svart flekk på Jupiter, etter at en av nasa's farkoster hadde krasjlanda der.. well.. denne svarte flekken er EN av jupiters måner har jeg funnet ut. Disse svarte flekkene kan man se fra tid til annen på planeten.
Men dette med at de har hatt med seg plutonium kan ihvertfall ikke jeg avkrefte...Lurer på hvorfor de tok det med.. iflg han som har skrevet om Lucifer Project så er det jo for å initiere en ny sol v hjelp av eksplosjonen.. Men dette er rimelig drøyt å påstå da.. eller hva?
Antall ord: 185
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kingdrani
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 21 Nov 2007 14:55
16

Innlegg av kingdrani »

det høres jo helt sykt ut nesten som dette
jeg vil bare nett melde at jeg skal sende opp en rakket det er 2 muligheter at den går i lufta på veien opp og dreper 2 milliarder og den andre er at den bare fosetter så bare ta det med ro det er 50% på begge
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tors04
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 12 Feb 2008 02:02
16

Innlegg av tors04 »

Ville bare forsikre alle her om at dette er lite å bekymre seg for:)

For det første er plutoniumen ombord Cassini isolert på en slik måte at det ikke skal starte en kjernefysisk reaksjon om det skulle antenne. (Litt kjipt for di som sitter i kontroltårnet hos NASA hvis ikke, og oppskytinga går galt^^)

Videre vil det høyst sansynlig kreve en MYE større eksplosjon, eller implosjon om du vil, for å opprettholde en kjedeeffekt som igjen fører til fusjon.

Sist men ikke minst mangler Saturn tyngekraft/masse til å kunne opprettholde en slik fusjon. De minste stjernene vi kjenner til i universet (brune dverger) er oftest ca 15-20 ganger større en både Jupiter og Saturn.

Er enig i at tanken er noe skremmende, men samtidig svært usansynlig.
Jeg er ingen ekspert, men etter litt "research" er dette den beste konklusjonen jeg kan komme opp med:)
Antall ord: 153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Demonologist

Innlegg av Demonologist »

har dere ikke lest signaturen min eller? ;) old shit.
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links