Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Spiritisme og ouijabrettOuija / Weege Board, teori, opplevelser, bevis noen !?

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 01 Mai 2008 05:41
16
Blitt takket: 1 gang

Re:

Innlegg av Mantropolix »

th_fan94 skrev:har ikke prøvd det men har lyst.
men har ikke sånt brett!
hvor kan man skaffe sånne?
hvis jeg får skaffet et, skal jeg få med meg vennene mine.
lurer på om vi får de til da..
Jeg skal selge mitt Ouija brett som har ligget på loftet i di siste 4 Årene.
Har formye dårlige opplevelser med det,Det er i bra stand og kjøpte det for 7 år siden på
Auksjon så brettet er fra 1960-1970 årene Er Et william Fuld Brett Produsert i Salem.
Det er ikke en av disse billig kopiene du får i dag.boksen brettet ligger i er ganske sliten men brettet er bra tanke på hvor gammelt det er . Og dere som har lest mine opplevelser om brettet Her på para skjønner nok veldig godt hvorfor jeg vil bli kvitt det.Jeg ga 600 kr for det men siden jeg selv har brukt det 400 kr. Førstemann til Mølla! og du må være 18 år for at jeg skal selge deg det.
Her er Noen Bilder for dere som er intresserte :


SOLGT!!!!
Sist redigert av Mantropolix på 02 Nov 2008 04:43, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 195

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Re: Ouija / Weege Board, teori, opplevelser, bevis noen !?

Innlegg av Konto avsluttet »

Håper det ikke er solgt enda, jeg er interessert i å få kjøpt det, eller en jeg kjenner da.
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 01 Mai 2008 05:41
16
Blitt takket: 1 gang

Re: Ouija / Weege Board, teori, opplevelser, bevis noen !?

Innlegg av Mantropolix »

Sol@ngelica skrev:Håper det ikke er solgt enda, jeg er interessert i å få kjøpt det, eller en jeg kjenner da.

Han du skjenner Er nå på vei til meg for og hente det . Tusen takk for at du fant en kjøper :)

Så nå Blir jeg endelig kvitt det.
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Re: Ouija / Weege Board, teori, opplevelser, bevis noen !?

Innlegg av Konto avsluttet »

Kjempebra :D
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
frkmarte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 04 Apr 2006 20:05
18
Kjønn (valgfri): Pike
Lokalisering: Oslo

Re: advarsel

Innlegg av frkmarte »

BA. skrev:
frkmarte skrev:Jeg vet at mange av dere ikke vil tro dette, så jeg gidder ikke engang å fortelle i detaljer. Dere spør om noen har prøvd dette, og det gjorde jeg for mange år siden, og det skjedde absolutt ingenting mens vi holdt på glasset. Ingen bevegelser, bortsett fra de vi selv laget og skremte oss selv. Derfor avsluttet vi heller ikke, kanskje hadde det ingenting å si uansett. For alt jeg vet, ville dette skjedd uansett hva vi gjorde, men iallfall sluttet det ikke før jeg fikk et mediums hjelp nesten et år senere.

I løpet av dette året var jeg redd for å være alene, redd for å sovne, selvskadende, fullstendig uten energi og jeg var ikke meg selv. Jeg og min beste venninne opplevde så mye som jeg den dag i dag ikke vet om jeg klarer å tro på, en del av meg tenker at det var vår ville fantasi som fant det hele på, det var som å leve i en film slik jeg ser tilbake på det.

Vi fikk noe etter oss, hva enn det var, bryr meg ikke. Det var ikke noe som noen burde ha etter seg, - iallfall ikke noe noen skulle bringe frem på egenhånd, ved bruk av slike brett. Dere åpner opp for ting dere ikke engang vet hva er. Så vær så snill, for deres egen skyld, ikke la nygjerrigheten ta overhånd.
Hva andre tror vet jeg ikke, men jeg gidder ikke stille noe særlig tvil om dette. Det er din opplevelse, og den virker helt sannsynlig på meg.

Hvis du ikke avsluttet seansen, slik du synes du burde, så tenkte du muligens litt på dette og ble engstelig av den grunn. Så lenge du la mye vekt på den manglende avslutningen, så ble dette en selvoppfyllende profeti.

Du fikk ikke sove fordi du var engstelig, og når du fikk beroligende svar hos et medium, så ble du roligere, og fikk sove trygt igjen.

Mye av disse andre tingene du beskriver kan også komme av at du var nervøs, og denne nervøsiteten kan forsterkes ved at du ser noe går galt. Det er nok ingen grunn til å tro at det hadde med ouijabrettet å gjøre, men rett og slett med din egen frykt.
Huff, jeg ser at jeg ligger veldig bak ved å svare på dette NÅ, men bedre sent enn aldri.. :)

Jeg er helt sikker på at noen av tingene vi opplevde ikke var annet enn fantasien vår, men først og fremst kan jeg avvise at det kom av angsten min for at vi ikke hadde avsluttet. Det tok omtrent en måned eller halvannen før noe begynte, i mellomtiden her var alt som normalt. Det som var rundt oss viste seg for oss, sjeldent i begynnelsen, men nærmere daglig mot slutten. Vi opplevde ting som umulig kunne komme av angst eller frykt og min familie som jeg da fortsatt bodde hos, ble selv "omvendt" til å tro på det paranormale etter at de opplevde aktivitet når de var rundt meg. Jeg kan nevne alt fra småting som noen som satte seg på senger eller skuffer og skap som åpnet og lukket seg på egenhånd, med flere vitner.

Jeg kan med hånden på hjertet (dessverre) si at jeg selv ville vært veldig skeptisk til slike historier hadde jeg hørt det fra andre, men heldigvis er det kun jeg selv og mine nærmeste som "trenger" å tro på det. Vi var der, vi så det med egne øyer :)
Antall ord: 598

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: advarsel

Innlegg av Moonstone »

frkmarte skrev: Huff, jeg ser at jeg ligger veldig bak ved å svare på dette NÅ, men bedre sent enn aldri.. :)

Jeg er helt sikker på at noen av tingene vi opplevde ikke var annet enn fantasien vår, men først og fremst kan jeg avvise at det kom av angsten min for at vi ikke hadde avsluttet. Det tok omtrent en måned eller halvannen før noe begynte, i mellomtiden her var alt som normalt. Det som var rundt oss viste seg for oss, sjeldent i begynnelsen, men nærmere daglig mot slutten. Vi opplevde ting som umulig kunne komme av angst eller frykt og min familie som jeg da fortsatt bodde hos, ble selv "omvendt" til å tro på det paranormale etter at de opplevde aktivitet når de var rundt meg. Jeg kan nevne alt fra småting som noen som satte seg på senger eller skuffer og skap som åpnet og lukket seg på egenhånd, med flere vitner.

Jeg kan med hånden på hjertet (dessverre) si at jeg selv ville vært veldig skeptisk til slike historier hadde jeg hørt det fra andre, men heldigvis er det kun jeg selv og mine nærmeste som "trenger" å tro på det. Vi var der, vi så det med egne øyer :)
Ja, man må nesten regne med at man får kontakt når man ber om det.
Mange er nyskjerrige i begynelsen, og regner med at det ikke virker og at ånder/energier ikke finnes.
Når de som er skeptiske faktisk får kontakt, utløser dette en frykt-reaksjon.
At man blir skremt er alikevel ikke det samme som at selve fenomenet er "farlig" av den grunn..
Antall ord: 284
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
k0mpe
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 19 Mai 2010 14:00
13

Re: Ouija / Weege Board, teori, opplevelser, bevis noen !?

Innlegg av k0mpe »

Jeg har laget en egen tråd opp min erfaring. Det var noen helt syke greier, og ber folk som skal prøve, om å gjøre det riktig og være obs på hva slags spørsmål man spør og hvor langt du vil ta det.
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: Ouija / Weege Board, teori, opplevelser, bevis noen !?

Innlegg av GJEST »

Jeg fikk et sånt brett av ei jeg kjenner, som ikke ville ha det mer. (Hun mente hun fikk så mye kontakt, ble skremt etc). Jeg tok det, fordi hun skulle kaste det.

Vi var noen som prøvde det, men det fungerte overhodet ikke. Det rikkket seg ikke i det hele tatt. Da fikk jeg vel min erfaring og tanker om at dette her er tull. De som får det til, styrer det sikkert selv. Jeg fikk ingen kontakt iallefall. (Og vi var seriøse mennesker som IKKE hadde meninger om å prøøøøøve å flytte det selv etc.)
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
k0mpe
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 19 Mai 2010 14:00
13

Re: Ouija / Weege Board, teori, opplevelser, bevis noen !?

Innlegg av k0mpe »

Alva26 skrev:Jeg fikk et sånt brett av ei jeg kjenner, som ikke ville ha det mer. (Hun mente hun fikk så mye kontakt, ble skremt etc). Jeg tok det, fordi hun skulle kaste det.

Vi var noen som prøvde det, men det fungerte overhodet ikke. Det rikkket seg ikke i det hele tatt. Da fikk jeg vel min erfaring og tanker om at dette her er tull. De som får det til, styrer det sikkert selv. Jeg fikk ingen kontakt iallefall. (Og vi var seriøse mennesker som IKKE hadde meninger om å prøøøøøve å flytte det selv etc.)

Tror det har veldig mye å si med om det er åndelig energi på dere som er der, eller om noen av dere har en ånd som følger etter dere
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: Ouija / Weege Board, teori, opplevelser, bevis noen !?

Innlegg av GJEST »

k0mpe skrev: Tror det har veldig mye å si med om det er åndelig energi på dere som er der, eller om noen av dere har en ånd som følger etter dere
Eller fantasi? :mozilla_undecided:
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
k0mpe
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 19 Mai 2010 14:00
13

Re: Ouija / Weege Board, teori, opplevelser, bevis noen !?

Innlegg av k0mpe »

Alva26 skrev:
k0mpe skrev: Tror det har veldig mye å si med om det er åndelig energi på dere som er der, eller om noen av dere har en ånd som følger etter dere
Eller fantasi? :mozilla_undecided:
Tviler, vi eksperimenterte forskjellige måter, slik at det ville vært vanskelig for oss å fysisk og psykisk bevegee glasset selv.
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tvilerlitt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 172
Startet: 27 Jan 2010 09:19
14
Kjønn (valgfri): Gubbe.
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 68 ganger

Re: Ouija / Weege Board, teori, opplevelser, bevis noen !?

Innlegg av tvilerlitt »

athene1974 skrev:
bjoern1982msn skrev:Ouija / Weege Board, teori, opplevelser, bevis, noen !?
Kjære deg Bjørn.
Kan du gjøre deg selv en tjeneste??? Prøv ALDRI brettet alene, det er FARLIG!!!
Har venner som har prøvd det, de gjør det aldri igjen!!!
Det bør alltid minst være to som bruker brettet og dere SKAL ALLTID VÆRE EDRU/NYKTER.
Det åpnes jo tross alt en portal til andre siden.
Spør aldri om og få se djevelen eller når du skal dø.
Dette er ikke et leketøy så tenk deg godt om.
Dette er bare et råd som blir gitt i god mening.
1) Finnes der en prosedure for hvordan å "stenge" av denne portalen til den andre siden når man er færdig med seansen???

2) Finnes det en metode for å lage seg en form for beskyttelse før man starter seansen, og deretter en form for renselse når man er færdig???
Antall ord: 163

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Re: Ouija / Weege Board, teori, opplevelser, bevis noen !?

Innlegg av Borte.. »

k0mpe skrev:
Alva26 skrev:
k0mpe skrev: Tror det har veldig mye å si med om det er åndelig energi på dere som er der, eller om noen av dere har en ånd som følger etter dere
Eller fantasi? :mozilla_undecided:
Tviler, vi eksperimenterte forskjellige måter, slik at det ville vært vanskelig for oss å fysisk og psykisk bevegee glasset selv.
Hvordan da?
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: Ouija / Weege Board, teori, opplevelser, bevis noen !?

Innlegg av GJEST »

Altså, mangel på fantasi. Hadde vi vært mer livlige i fantasien hadde vi vel sikkert greid, ubevisst, å flytte glasset dit vi ville, fordi vi trodde så inderlig.
Men iogmed vi var mer "fornuftige" anlagt, så fikk vi det ikke til.
Tror kanskje dette med quija hører mye med fantasien til.
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Re: Ouija / Weege Board, teori, opplevelser, bevis noen !?

Innlegg av Borte.. »

Jeg spør han som har eksperimentert og dermed kommet frem til at det må fungere. Altså hvordan de eksperimenterte og hva de gjorde?
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links