Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Spiritisme og ouijabrettBevis på det uforklarlige / Ouija

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

BJ skrev:Hvordan kan du sammenligne kokende vann og kropps temperatur? heha... ja godt mulig glasset kan bevege litt på seg i ett rimelig treigt tempo, men hvis du får kontakt på ett ouija brett noen gang, skjønner du fort at det er ikke er mulig at ett oppvarmet glass kan føre til sånne bevegelser, enda mindre røre seg dit du ber "det" om

ps, be alltid om beskyttelse ifra gud, de høyeste og din hjelper. det er en veldig god start. ha respekt, du veit ikke hva du "leker" med før du plutselig sitter der likbleik og lurer på hva fan som akkurat skjedde
Det jeg reagerte på var din nedlatenhet overfor en som faktisk hadde rett. Fysikken viser at oppvarmede glass, (mange varmer opp glassene over stearinlys før seansen) er lettere å flytte på. Glasset flytter seg ikke rundt på egenhånd, det er de som holder på glasset som flytter det.

Har du prøvd å spille dette uten at noen berører glasset? Da vil du ikke få noen respons.
Antall ord: 179

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Bevis på det uforklarlige / Ouija

Innlegg av zind »

FandenTa skrev:Hei, jeg er helt ny her inne. Jeg er veldig nysgjerrig på Ouija brett, hvordan man lager dette selv, så det blir helt korrekt. Evt hvor får jeg kjøpt dette ?
Hei hei og velkommen som ny på forumet :)
Det er mange nettsider som selger ouija brett. Min personlige mening er at de som selger i norge er dyre og har lite spennende brett, så skulle jeg først brukt penger på det så hadde jeg vurdert å kjøpe et fra utlandet. (men husk at du må betale norsk moms!) Med litt kreativitet kan du jo fint lage et selv av en finerplate du maler på f.eks. Mye inspirasjon å hente på http://www.witchboards.net/
Hvor kan jeg finne "regler" som man børr holde, og "regler" over ting man ikke børr snakke om.
Jeg har hørt mye rare regler man skal overholde opp gjennom årene.. Det som går igjen er vel:
- at man ikke skal spørre om døden
- at man skal avslutte seansen ordentlig
- at man skal be om hjelp fra hjelpere, gud osv...
- at man skal brenne arket, evt knuse glasset om man har laget brettet selv
(for å unngå at ånder "henger igjen", og være sikker på at kontakten er brutt)
- Tenne stearinlys og ha det mørkt i rommet
- Varme opp glasset først (litt juks kanskje...? :))

Jeg syntes mye av dette er litt tullete, men det får være opp til deg å avgjøre hva du vil følge av slike tips ;)

Hvordan få tak i de jeg vil snakke med ? Eller er det umulig å velge dette selv ?
Dette har det vært mye diskusjoner om på forumet, og mange sier de ikke vil bruke ouija brett igjen, nettopp fordi de ikke har noen kontroll over hvem som "kommer igjennom".
Jeg syntes i allefall du skal prøve å be om at ingen laverestående entiter får lov til å komme igjennom før du begynner. Enten ved at du mentalt tegner opp en sirkel av lys rundt deg, eller ber hjelperne dine om å kontrollere dette for deg...

Er det noen spesielle du vil ha kontakt med, så be om at de kommer til deg.
Still gjerne kontrollspm for å sjekke hvem du har med deg.
Har lest mye, og noen plasser står det at det er lurt å ikke være helt alene når man bruker et Ouija brett, mens andre sier det er helt i orden å gjøre det alene.

Hva mener folk flest ?
De fleste mener vel akkurat det du sier: at man ikke skal gjøre det alene.

Jeg tenker litt annerledes nå enn jeg gjorde før.. Jeg lovet jo meg selv at jeg aldri skulle bruke ouija igjen, fordi jeg opplevde så mye rart. Men, nå er jeg en god del eldre og mye mer skeptisk, så jeg har faktisk tenkt på å prøve det helt alene. Da føler jeg at jeg har mer kontroll, og vet at hvis noen flytter på glasset så må det i allefall være meg.. hehe
Kanskje greit å ha noen i huset, i tilfelle du skulle bli litt redd... men jeg ser ingen grunn til at en voksen og ansvarsfull person kan gjøre det alene.

Finnes det noe "klubber" eller plasser man kan se på at noen driver med dette ? Da i Oslo.
Evt delta selv også.
Ikke som jeg vet om... men det finnes nok en del private "sirkler" i Oslo, som jobber sammen om å finne svar/ utvikle evnene sine.
Jeg er av den troende typen, jeg tror det finnes noe både før og etter livet som Jordboer, men jeg vil ha bevis. Jeg føler dette er måten å få et bevis på dette.

Takker for alle tips, nettsider, evt andre tips og alt jeg kan få med meg herfra!
Er det noen som har faste kvelder med ting jeg har nevnt her, og dere har plass til en nysgjerrig person, så si gjerne ifra =) :D
Ikke føl deg for sikker på at du finner svar gjennom ouija da!
Vil jo ikke at du skal bli skuffet :)

De fleste jeg kjenner har dårlige erfaringer med ouija, men det har antageligvis også sammenheng med at vi var små drittunger når vi holdt på med dette hele gjengen. Vi bet lett på, og "beskjedene" vi fikk var som regel skremmende eller tullete. Så om vi ikke flyttet på glasset, men det faktisk var noen der, så må det ha vært noen ordentlig utspekulerte ånder som satt å lo av oss på den andre siden :)

Masse lykke til og håper du finner noen i oslo som vil leke med deg!
Og hold oss oppdatert!!


Ps: det finnes også noen "snillere" brett som er laget spesielt for kontakt med hjelper, guider, kraftdyr osv.

Bilde
PATHFINDER (www.museumoftalkingboards.com)

Bilde
PSYCHIC CIRCLE (www.museumoftalkingboards.com)

Pss: Ser du har fått tips om hvordan lage brettet selv. Men, husk å ha med "vet ikke" og/eller "kanskje" i tillegg til ja/nei.
Antall ord: 839
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lehni
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 87
Startet: 10 Nov 2004 15:47
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: valdres

Innlegg av lehni »

Slik jeg og min venninnne har "spilt" med ouija, har ikke vært som dette. vi laget oss tiktig nok et brett selv av papp, og tok med oss et lite stettglasss og stearinlys. slik vi utførte dette:

- Setter lysene rundt oss i en sirkel og tenner de
- det er vikig at du "sier ut i lufta", at du håper hjelperene dine vil være med deg under seansen, og passe på deg så du ikke får kontakt med noe du ikke vil.
- plasser glasset opp ned på arket, og begynn.
- begynn seansen med en ja/nei spørsmål-
- sli som det stor over her, så trenger du ikke varme eller flytte glasset tilbake til start. la glasset styre deg på brettet fra start til slutt.
- spør aldri etter kjærlighet, fremtid eller død. dette er bare dumtå "vite" og du vil mest sannsynlig ikke få et realt svar.
- IKKE SPILL ALENE. det kan skje noe, og da er det godt at dere er flere!
-ikke slipp glasset før dere er ferdige med seansen.
- når dere er ferdige må dere hugse å si at nå bryter vi oss og tar slutt ved kontakten. takk hjelperene dine for beskyttelsen. vet ikke om dette er sant, men det hetes at om du ikke sier "at nå slutter vi", kan pnder bli hengende igjen. og dette er jo ikke noe vi vil!

spørsmålet om dette er ekte, eller om det er vi selv og underbevistheten vår, får hver enkelt gjøre seg opp sin meming.

dette er iallgfall slik vi har hatt seanse, for dette har vi lært av folk som har drive lenge med det. vi har aldri opplevd noe skummelt.(bortsett fra at alt i seg selv er ganske skremmende ;))

fortell oss hvordan det har gått med dere:)
Antall ord: 310
~*lehni*~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FandenTa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 249
Startet: 12 Mar 2008 05:09
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Takk

Innlegg av FandenTa »

Takk for veldig gode svar! Hjelper meg mye! Dette er spennende!

Skulle det virke, blir jeg nok veldig veldig redd, men også veldig veldig glad!

:D
Antall ord: 25
FandenTa de som nekter for alt det ukjente, mystiske!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
spoooky
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 01 Apr 2008 22:20
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Ikke farlig å være nysgjerrig

Innlegg av spoooky »

Det som derimot er farlig er å være en svak og ukritisk sjel. Alle er forskjellig og alle reagerer ulikt når de opplever uventede ting, spesielt hvis noe ekstraordinært og uforklarlig inntreffer.
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beritelise
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 10 Sep 2009 12:03
14

Re: Bevis på det uforklarlige / Ouija

Innlegg av beritelise »

Slik begynner du: Tenn lysene og pass på at det er mørkt i rommet, og ingen speil!
* Si dere er her for å snakke med kun gode, trygge og rolige ånder.
* Ikke spør om død, fortid, framtid!
* Ikke spør om du kan se åndene! De vil ofte vise seg i speil om det er tilgjengelig!
* Ikke irriter ånden, eller gjør den sur.
* Spør aldri om å få se djevelen!
* Ta vekk alle ting som fører elektrisitet - armbånd, kjeder, øredobber, klokker, mobiler osv.
* Unngå å ha vann like i nerheten, det funker som speil og leder elektrisitet.
* Spør å få kontakt med familiemedlemmer (trygge) og spør de om spørsmål.

Man må aldri tulle med dette, ikke le eller ta det useriøst! Skal man gjøre det må man ta det helt seriøst. Ellers kan det være skadelig! Men om dere følger disse reglene er det trygt.
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Bevis på det uforklarlige / Ouija

Innlegg av Metodisten »

Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Bevis på det uforklarlige / Ouija

Innlegg av Kimbara »

beritelise skrev:Slik begynner du: Tenn lysene og pass på at det er mørkt i rommet, og ingen speil!
* Si dere er her for å snakke med kun gode, trygge og rolige ånder.
* Ikke spør om død, fortid, framtid!
* Ikke spør om du kan se åndene! De vil ofte vise seg i speil om det er tilgjengelig!
* Ikke irriter ånden, eller gjør den sur.
* Spør aldri om å få se djevelen!
* Ta vekk alle ting som fører elektrisitet - armbånd, kjeder, øredobber, klokker, mobiler osv.
* Unngå å ha vann like i nerheten, det funker som speil og leder elektrisitet.
* Spør å få kontakt med familiemedlemmer (trygge) og spør de om spørsmål.

Man må aldri tulle med dette, ikke le eller ta det useriøst! Skal man gjøre det må man ta det helt seriøst. Ellers kan det være skadelig! Men om dere følger disse reglene er det trygt.
Jeg vil påstå at nettopp denne informasjonen er grunnen til at så mange unge mener å ha hatt skremmende opplevelser i forbindelse med Ouija-lek. Og med det mener jeg at det er skremselspropagandaen i seg selv som forårsaker troen på at noe skremmende skjer.

Jeg vil gjerne sette spørsmålstegn ved hvor du har fått tak i den informasjonen du velger å dele med oss.

Noen punkter er:

* Hvordan vet du at "ånder" eksisterer?
* Hvordan vet du at "ånder" kan vise seg i speil?
* Hvordan vet du at "ånder" har noe som helst med elektrisitet å gjøre?
* Vann fungerer dårlig som speil med mindre de rette forholdene er tilstedeværende - hvorfor advare om dets "speileffekt"?
* Hvordan vet du om "regelverket" disse "åndene" følger?
* Har du dokumentasjon på at noen er skadet av Ouija-lek?

Og kanskje viktigst; hvordan vil du forklare/motbevise at glasset beviselig flyttes ved muskelkraft av utøveren(e)?

Før du kommer med skremsler og advarsler bør du tenke over slike problemstillinger - ellers står du i fare for å være en indirekte årsak til mange ubehagelige episoder.
Antall ord: 347
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mackieon4u
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 09 Sep 2009 20:44
14
Lokalisering: Sem

Re: Bevis på det uforklarlige / Ouija

Innlegg av mackieon4u »

Å tukle med spiritisme og Ouija bord, er det samme som å innvitere demoner, med andre ord er det livsfarlig for deg og dine omgivelser! De opptrer hjelpsomt i begynnelsen, de kan lurer deg til å tro at de er noen du kjenner, jo oftere du leker deg med dette, jo mere avhengig blir du...og til slutt besetter de deg. Det hjelper ikke å angre når det er for sent!
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
answers
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 05 Okt 2008 14:18
15
Blitt takket: 2 ganger

Re: Bevis på det uforklarlige / Ouija

Innlegg av answers »

mackieon4u skrev:Å tukle med spiritisme og Ouija bord, er det samme som å innvitere demoner, med andre ord er det livsfarlig for deg og dine omgivelser! De opptrer hjelpsomt i begynnelsen, de kan lurer deg til å tro at de er noen du kjenner, jo oftere du leker deg med dette, jo mere avhengig blir du...og til slutt besetter de deg. Det hjelper ikke å angre når det er for sent!
Kan du vise til noen eksempler på at dette har skjedd?
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
30cm
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 499
Startet: 09 Sep 2009 22:35
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Re: Bevis på det uforklarlige / Ouija

Innlegg av 30cm »

Ja, det hadde vært artig å sett :)
Antall ord: 7
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 663
Startet: 09 Jan 2009 15:12
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: Bevis på det uforklarlige / Ouija

Innlegg av Paranomia »

"Hjemsøkt"!
:lol:
Antall ord: 2
"Du har retten til å forholde deg taus.
Alt du sier vil bli feilsitert og brukt i mot deg."

I'm a member of CSI: Can't stand idiots

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mackieon4u
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 09 Sep 2009 20:44
14
Lokalisering: Sem

Re: Bevis på det uforklarlige / Ouija

Innlegg av mackieon4u »

Det er bare å google det, så finner dere det......om dere er seriøst intrisert.
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 663
Startet: 09 Jan 2009 15:12
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: Bevis på det uforklarlige / Ouija

Innlegg av Paranomia »

mackieon4u skrev:Det er bare å google det, så finner dere det......om dere er seriøst intrisert.
Mhm.
Antall ord: 18
"Du har retten til å forholde deg taus.
Alt du sier vil bli feilsitert og brukt i mot deg."

I'm a member of CSI: Can't stand idiots

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
answers
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 05 Okt 2008 14:18
15
Blitt takket: 2 ganger

Re: Bevis på det uforklarlige / Ouija

Innlegg av answers »

mackieon4u skrev:Det er bare å google det, så finner dere det......om dere er seriøst intrisert.
Når du kommer med en såpass alvorlig påstand, så burde du ha noe å backe det opp med.
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links