Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinMirakelet i Stavanger

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev: Gud er fra evighet til evighet. Uten begynnelse og uten slutt. Evig altså.

Du kan begynne der. :)
Der klarte du å produsere et slags svar, men det er ikke noen forklaring. Hvorfor skulle ikke Universet i seg selv ha vart evig?
Ellers, Kimbara, så vil jeg anbefale deg bibelen om du seriøst ønsker å finne ut av det. For om du det gjør, ja da kommer du til å få flere svar enn du kan forsetille deg på forhånd.
...og her fortsetter du å vri deg unna igjen.

Jeg er ikke interessert i å søke frelse eller finne svar i Bibelen, og dette vet du utmerket godt. Jeg vil ha svar fra deg, med dine egne ord. Forøvrig er det eneste jeg har funnet i Bibelen hittil selvmotsigelser, eventyr og elementer som blir direkte inhumane hvis man evner å tenke litt etter.
Og motstanden du da kommer til å møte i åndeverdenen når du søker Gud, kan ikke stoppe deg på noen måte. Det er bare å gå på, stå på.

Satan er beseiret. Jesus er Herre og Gud. :D

Jeg vet ikke hva du håper på å oppnå ved å predikere at "Jesus er Herre og Gud" overfor meg? Forsøker du å frelse meg? Ja, det var et retorisk spørsmål.

Vil du nå kanskje gi meg svar? Og hvis ikke; kan du forklare meg hvorfor (da snakker jeg ikke om "vi har ulikt syn på ting" som noen grunn)?
Antall ord: 244
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:Vil du nå kanskje gi meg svar?
Vi kristne lever ikke for oss selv, vi er alle del av fellesskapet med Jesus i Åndens kraft.

Derfor vil jeg si deg dette med min broder i Kristus, som Herren viste meg nå for en liten halvtime siden, ja til deg og hvem det ellers måtte være.

Her: http://www.youtube.com/watch?v=Ra4Xm4cC ... re=related

Og jeg sier med min broder: Love you! :)
Antall ord: 77
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev: Vi kristne lever ikke for oss selv, vi er alle del av fellesskapet med Jesus i Åndens kraft.
Så det du mener her er at du ikke kan gi meg svar fordi du ikke er istand til å tenke og snakke selv, selv om du fint klarer å preke for alt og alle på dette forumet om hvor stoooor og gooood (halleluja!) Jesus er? Nok en bortforklaring med andre ord?
Derfor vil jeg si deg dette med min broder i Kristus, som Herren viste meg nå for en liten halvtime siden, ja til deg og hvem det ellers måtte være.

Her: http://www.youtube.com/watch?v=Ra4Xm4cC ... re=related

Og jeg sier med min broder: Love you! :)
Selv om det hele er tragisk, så syns jeg det er forholdsvis morsomt hvordan du til stadighet gir meg rett i det jeg skriver.
Antall ord: 145
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Bless! :D
Antall ord: 1
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Jeg må minne på at jeg, og antakeligvis alle andre her på forumet, er norske. Du trenger derfor ikke å ta ibruk engelske ord for å gjøre deg forstått. Det hadde holdt lenge om du i det hele tatt hadde klart å ta ibruk norsk for å svare på tiltale.

Forøvrig fremstår du ikke som kulere om du bruker engelske ord, hvis det er det du forsøker.
Antall ord: 68
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:Jeg må minne på at jeg, og antakeligvis alle andre her på forumet, er norske. Du trenger derfor ikke å ta ibruk engelske ord for å gjøre deg forstått. Det hadde holdt lenge om du i det hele tatt hadde klart å ta ibruk norsk for å svare på tiltale.

Forøvrig fremstår du ikke som kulere om du bruker engelske ord, hvis det er det du forsøker.
Engelsk er obligatorisk i skolen, tror alle her forstår hva BLESS betyr. Men kan jo ta det på norsk da, og da lyder det slik, VELSIGN. Ja, velsign, og forbann ikke, som min Herre og Mester sier det så rent og klart. Om det nå blir fremført på norsk eller engelsk. :mozilla_wink: :)
Sist redigert av misty-gutt på 04 Mai 2008 23:26, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 125
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Ha ha ha ha, herregud :D
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Først var det skummelt, nå er det bare morsomt :D
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:
BA. skrev: For alle andre sier det seg selv at jeg ikke var der, at jeg ikke er synsk, eller har en annen versjon av historien.
Nei, du var ikke der, og du er ikke synsk. Men du sier alikevel at jeg lyver, at min historie ikke er sann. Og det kommer av at du personlig ikke tror at mirakler skjer, og heller ikke tror på Gud.
Nei, det kommer av at jeg kjenner deg og har avslørt din metode, løgnen.
Istedet forklarte jeg hvorfor jeg kan si at det er vesentlig informasjon du har holdt tilbake.
Ikke var du der, og ikke er du synsk. Så da lurer jeg på hvilken vesentlig informasjon du mener at jeg har holdt tilbake? Jeg kjenner ikke til noen vesentlig info som jeg skulle ha utelatt. Og hvorfor skulle jeg det ha gjort? Nei, du famler rundt i din verden full av antagelser og teorier om mangt og meget. Synd for deg BA.
Nei, jeg kjenner deg og har avslørt din metode, løgnen. Hvilken informasjon du har holdt tilbake vet ikke jeg, men det kan være deler av sykdomsbildet, medisinsk behandling e.l.
Det er ikke bortforklaring eller å unngå å svare på spørsmål, men det var kanhende en overvurdering av ditt intellekt. Jeg tror ikke det heller, jeg tror heller dette er enda en form for bortfroklaring fra din side.
Jeg har ingen grunn til å bortforklare noe som helst. Men som alle nå vet, og det er at du ikke tror på Gud eller åndeverdenen forøvrig. Men det forhindrer på ingen måte at Gud også er miraklenes Gud. Jeg vet dette, og har erfart det, og det har ingenting med vage antagelser å gjøre på noen som helst måte.
Det er riktig. Du har ingen grunn til å bortforklare noe som helst, likevel gjør du det. Gud er uvesentlig i dette spørsmålet, og det ser derfor ut til at du bringer ham inn på banen for å bortforklare det faktum at du feilaktig forsøkte å fremstille meg som en bortforklarer.
Nå forsøker du å styre diskusjonen over fra dine bortforklaringer og prøver å få meg til å framstå som en som også bortforklarer.
Jeg holder meg til sannheten, altså det motsatte av løgn. Løgnen får den som vil ta seg av å predike. Det har jeg ingen interesse av.
Nei, det er ikke sant. DU har skrevet løgner om krigsskip og andre løgnhistorier og du har fortalt mirakelhistorier der du har unnlatt å fortelle vesentlige deler av historien.

Løgnen er din metode, og du viser ikke engang anger etter å ha blitt avslørt.
Så var det Asbjørns mirakuløse helbredelse, og du skrev:
Jeg antar at dette også er en løgn fra din side.
Begynner å få alt mere innsikt etterhvert i dine antagelser, som jo bare er antagelser og intet annet.
Når jeg skriver at jeg antar, så er det riktig observert at det er antagelser ja. :)
Imidlertid lurer jeg på hvordan de kunne si at han kom til å ligge flere uker i koma.
Du skal se at den kristne i Sverige hadde sitt forhold til Gud iorden, og således kunne fremsi dette for de pårørede. Da Asbjørns kone ringte til denne kristne så var det jo fordi at han tror på Gud og at Gud via ham ville gi henne et svar, noe han sannferdig også gjorde, det skjedde jo slik han sa.
Nei, det skjedde vel ikke slik han sa, ettersom han samme kveld våknet fra komaen.

Nå hender det jo at folk våkner fra koma, og at det er naturens gang, og hverken guds eller legenes fortjeneste.
Dette ser ut til å være en vesentlig info som du ikke har opplyst om.
Bedre sent enn aldri da, siden du ikke tok budskapet. Og nå har du fått svar på det også. Det som gjenstår er om du tror dette, men det er jo helt og holdent opp til deg selv det da.
Nei, så lenge det kommer fra deg, så er jeg veldig skeptisk til historiens sannhetsgehalt.
Jeg sier sannhet. Gud er god. :)
Det tenker jeg foreldrene til 42 ertelystne smågutter utenfor Betlehem også mente. :(
Antall ord: 713

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

BA. skrev:
misty-gutt skrev:
BA. skrev: For alle andre sier det seg selv at jeg ikke var der, at jeg ikke er synsk, eller har en annen versjon av historien.
Nei, du var ikke der, og du er ikke synsk. Men du sier alikevel at jeg lyver, at min historie ikke er sann. Og det kommer av at du personlig ikke tror at mirakler skjer, og heller ikke tror på Gud.
Nei, det kommer av at jeg kjenner deg og har avslørt din metode, løgnen.
Jaha, det er altså meg som person du ikke har tro på, og bare det. Det var da enda godt, for min person er ikke så viktig oppi det hele, selv om jeg sier sannheten. Må tilføye igjen at jeg mest sannsynlig bommet på historien om krigsskipet, siden du nevner det, men det har jeg jo alt skrevet før.

Får et lite inntrykk av at du ikke utelukker at Gud gjør mirakler, eller har jeg fått et feil inntrykk om dette? Og at det bare er meg du ikke finner troverdig? Det vil isåfall glede meg meget.

Fant en video nå i kveld, har altså ikke sett den før, en som forteller om mirakler bl.a. kanskje du kan tro på hans berettning?

Her er iallefall videoen: http://www.youtube.com/watch?v=Ra4Xm4cC ... re=related
Antall ord: 231
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:
BA. skrev:
misty-gutt skrev:
BA. skrev: For alle andre sier det seg selv at jeg ikke var der, at jeg ikke er synsk, eller har en annen versjon av historien.
Nei, du var ikke der, og du er ikke synsk. Men du sier alikevel at jeg lyver, at min historie ikke er sann. Og det kommer av at du personlig ikke tror at mirakler skjer, og heller ikke tror på Gud.
Nei, det kommer av at jeg kjenner deg og har avslørt din metode, løgnen.
Jaha, det er altså meg som person du ikke har tro på, og bare det. Det var da enda godt, for min person er ikke så viktig oppi det hele, selv om jeg sier sannheten. Må tilføye igjen at jeg mest sannsynlig bommet på historien om krigsskipet, siden du nevner det, men det har jeg jo alt skrevet før.
Nei. Du feilfortolker, sannsynligvis bevisst.

Du er ikke viktig som person, det er helt riktig, men historien høres fantastisk ut, og ekstraordinære påstander krever ekstraordinære bevis.

Slik du har stilt deg her etterhvert, med løgner og fortielser så har du særdeles lav troverdighet. Derfor stilles det raskere tvil om historiens sannhet enn hos andre, der jeg heller stiller spørsmål ved om opplevelsen kan ha andre årsaker.

Historien om krigsskipet er heller ikke viktig, det var heller ikke bare at du bommet. Du viser ikke tegn til å beklage at du forer forumet med slike løgner, og du fortsetter å spe på med nye mirakelhistorier du ikke kontrollerer. Jeg vet ikke hvor mange slike kristne løgner jeg har avslørt her på forumet, men denne med krigsskipet er langt fra den eneste. Du har også blitt avslørt i å holde vesentlig informasjon tilbake. Derfor kan jeg heller ikke stole på at dine egenopplevde historier er sanne slik de fortelles.
Får et lite inntrykk av at du ikke utelukker at Gud gjør mirakler, eller har jeg fått et feil inntrykk om dette? Og at det bare er meg du ikke finner troverdig? Det vil isåfall glede meg meget.
Nei, jeg utelukker ingenting, men som sagt, ekstraordinære påstander krever ekstraordinære bevis.
Fant en video nå i kveld, har altså ikke sett den før, en som forteller om mirakler bl.a. kanskje du kan tro på hans berettning?

Her er iallefall videoen: http://www.youtube.com/watch?v=Ra4Xm4cC ... re=related
Har du dobbeltsjekket om dette er en sann historie da? Vi vet jo at kristne lyver, så hvordan vet du at ikke han lyver?
Antall ord: 438

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

BA. skrev:Nei, jeg utelukker ingenting..
Det synes jeg er fint. Det gir håp.

Håper da, av hele mitt hjerte at du en dag finner frem til sannheten. Og hvis du, ja, av hele ditt hjerte ønsker å få bevis, så skal du få det av Gud når som helst.

Søk Herren i tro, og da vil han som skapte deg, mer enn gjerne tilkjennegi seg for deg. Bare tro, så skal det skje. :)
Antall ord: 77
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Jeg skulle likt å møtt deg over en kaffe, Misty-Gutt. Av en eller annen grunn tror jeg ikke du hadde vært så eplekjekk og påståelig da.

Du har en fantastisk egenskap til å forsøke å vri diskusjonen din vei uten å forsøke å argumentere for påstandene dine engang. Er du stolt av det?
Antall ord: 56
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:
BA. skrev:Nei, jeg utelukker ingenting..
Det synes jeg er fint. Det gir håp.

Håper da, av hele mitt hjerte at du en dag finner frem til sannheten. Og hvis du, ja, av hele ditt hjerte ønsker å få bevis, så skal du få det av Gud når som helst.

Søk Herren i tro, og da vil han som skapte deg, mer enn gjerne tilkjennegi seg for deg. Bare tro, så skal det skje. :)
Så lenge man er åpen for at ting kan være annerledes enn slik det ser ut ved første øyekast, så er det alltids håp.

Dessverre ser det ganske håpløst ut for andre her.

Sannheten finner jeg neppe, men jeg håper jeg kan holde meg til korrekte teorier, og at jeg alltid vil evne å endre syn når fakta tilsier at jeg forholder meg til myter.

Du ser imidlertid ut til å fortsette å holde på mytene.

Vil du nå snart svare på mine spørsmål.

Har du sjekket om disse mirakelhistoriene du viser til er riktige? Har du prøvd å sikre deg mot å forurense forumet her med flere løgner?
Antall ord: 195

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:Jeg skulle likt å møtt deg over en kaffe, Misty-Gutt. Av en eller annen grunn tror jeg ikke du hadde vært så eplekjekk og påståelig da.
Eplekjekk og påståelig er slik du oppfatter det. Jeg er i motsetning til deg og mitt gamle ego, heller blitt mer ydmyk av hjertet. Er også midt i læringsprosessen. For den gamle menneskelige naturen vil alltid henge ved en, selv om man er kristen. Den blir vi først helt kvitt den dagen vi forlater verden her og går til det sted som Gud har gjort istand for oss.

Frelsen har vi alt fått og ingen gave er større enn den. Men vi må samtidig jobbe videre i vår frelse slik at vi ikke blir hengende etter, for det er en snare mange går i. Men da er det viktig å jobbe seg fri, rive seg løs. Og med Herrens hjelp er det mulig. Det verste som kan skje er om en gir opp for godt, og det er det jo desverre noen som gjør. Nei, det er bare å stå på i med som i motgang. For ingen hinder er uoverkommelige for den som setter sin lit til Herren.

Og dette med å vdmyke seg er veldig viktig.

Det er da også slik at Gud står de stolte imot, men de ydmyke gir han nåde.
Vi skal derfor være Gud undergitt! Og vi står djevelen imot, og han kan ikke annet enn å flykte ifra oss. Vi holder oss nær til Gud, og han holder seg nær til oss.
Du har en fantastisk egenskap til å forsøke å vri diskusjonen din vei uten å forsøke å argumentere for påstandene dine engang. Er du stolt av det?
Det er slik du ser og oppfatter det. Jeg holder meg til sannheten, og det er jeg glad for.

Og som skrevet står: Ordet er deg nær i din munn.

Dette har jeg nå fått mer og mer respekt for. For det skal du vite, at ethvert unyttig ord meneskene taler i ord og settninger skal menneskene måtte stå til regnskap for en dag. Det blir på den dag da Gud skal dømme en rettferdig dom.

Så det finnes absolutt ingen god grunn til eplekjekkhet eller det å være så forbaska selvsikker i sitt alterego. Håper at du vil forstå dette, om ikke idag, så i fremtiden en gang, men bedre først som sist.
Antall ord: 421
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links