Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinMirakelet i Stavanger

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

BA. skrev:Har du sjekket om disse mirakelhistoriene du viser til er riktige?
Bønn er toveis kommunikasjon, ellers hadde det ikke vært noen mening i å be. Herren svarer på bønn som du nå vel skulle ha fått med deg via mine innlegg her. Han svarer ved å gripe inn med mirakler når det trengs, men han svarer også i ord. Så idag, om du hører Herrens røst, BA?

Jo du. Jeg gikk en ekstra runde i bønn her på morgenkvisten. Ikke for at jeg trengte det for min del. Men gjorde det nå alikevel.

I Videoen som jeg viste til, er mannens tale helt i samsvar med den tro Gud har gitt meg. Så da vil jeg anbefale deg å lytte til det han sier. Kanskje kan du få med deg essensen? Vel, det er jo å håpe at du det kan. Men igjen, det er helt og holdent opp til deg selv det da.

Altså, vi deler den samme tro, og vi tror med visshet på den eneste sanne Gud, ved vår Herre, Jesus Kristus.

Her er videoen: http://www.youtube.com/watch?v=Ra4Xm4cC ... re=related
Antall ord: 195
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev: Eplekjekk og påståelig er slik du oppfatter det. Jeg er i motsetning til deg og mitt gamle ego, heller blitt mer ydmyk av hjertet.
Det eneste du er ydmyk overfor, er troen din. Resten er et å på sleip måte gi inntrykk av å være kompis og "godhjertet". Den største feilen du gjør overfor andre mennesker er å undervurdere dem og tro de er naive. Tror du jeg er naiv, Misty-Gutt?
Er også midt i læringsprosessen. For den gamle menneskelige naturen vil alltid henge ved en, selv om man er kristen. Den blir vi først helt kvitt den dagen vi forlater verden her og går til det sted som Gud har gjort istand for oss.
Nei, du er ikke åpen for noe annen lære enn den troen du allerede har. Du er fastlåst i dogmer, og selv innenfor disse er du minimalt reflekterende.
Frelsen har vi alt fått og ingen gave er større enn den. Men vi må samtidig jobbe videre i vår frelse slik at vi ikke blir hengende etter, for det er en snare mange går i. Men da er det viktig å jobbe seg fri, rive seg løs. Og med Herrens hjelp er det mulig. Det verste som kan skje er om en gir opp for godt, og det er det jo desverre noen som gjør. Nei, det er bare å stå på i med som i motgang. For ingen hinder er uoverkommelige for den som setter sin lit til Herren.
Hva er det du babler om her?
Og dette med å vdmyke seg er veldig viktig.
Når skal vi få se deg være litt ydmyk da?
Det er da også slik at Gud står de stolte imot, men de ydmyke gir han nåde.
Selvfølgelig. Diktatorer pleier å like de som føyer seg. "Bæææ, bæææ". Lette å lede.
Dette gjelder dog bare de som er "ydmyke" på den måten at de underkaster seg det trossystemet.
Vi skal derfor være Gud undergitt!
Fordi du blir skremt med en tur ned til Helvete om du ikke føyer deg? Er du redd for å tenke selv?
Og vi står djevelen imot, og han kan ikke annet enn å flykte ifra oss.

Hvem er Djevelen, og hvorfor skal vi stå ham imot? Hva galt har han gjort?
Vi holder oss nær til Gud, og han holder seg nær til oss.
Ikke på langt nær. Si det til de menneskene som lever i krigsherjede områder, eller er preget av fattigdom og hungersnød. Selv om de ofte er sterkt troende, opplever ikke de de samme luksusgodene som du mener du får av Herren selv. Jeg har tidligere bedt deg forklare dette, men du har vridd deg unna hver bidige gang. Vil du nå se til å svare på dette?
Det er slik du ser og oppfatter det. Jeg holder meg til sannheten, og det er jeg glad for.
Det er ikke bare slik jeg oppfatter deg, det er slik du faktisk er. Eller kan du vise til at du har svart skikkelig for deg? Det eneste du gjør er å unngå å svare på de vanskeligste spørsmålene, og i ditt tilfelle er det nesten alle. Det er rett og slett patetisk.
Hvis du tror du klarer å ro deg unna alt ved å til stadighet fremme hvor god Gud er, så har du ikke forstått mye her i verden.
Og som skrevet står: Ordet er deg nær i din munn.

Dette har jeg nå fått mer og mer respekt for. For det skal du vite, at ethvert unyttig ord meneskene taler i ord og settninger skal menneskene måtte stå til regnskap for en dag. Det blir på den dag da Gud skal dømme en rettferdig dom.
Men respekt for noe annet enn troen din har du ikke.

Her impliserer du at det jeg skriver er unyttig, og at jeg må stå til regnskap for det en dag. Er det måten du velger å møte argumentasjon og motgang på? Er du så smålig at du ser deg nødt til å dømme folk du ikke enes med når du er ute av stand til å snakke for deg?
Så det finnes absolutt ingen god grunn til eplekjekkhet eller det å være så forbaska selvsikker i sitt alterego. Håper at du vil forstå dette, om ikke idag, så i fremtiden en gang, men bedre først som sist.
Nei, det har du helt rett i - så hvorfor følger du ikke dette prinsippet selv?
Ikke lek bedreviter med meg. Du prøver hele tiden å fremstå som vis og belyst, men den fattige manipulasjonsteknikken skinner igjennom lang vei.

Bruk heller den tiden og energien du kaster bort ved å prøve å frelse meg, på å svare på det jeg spør deg om. Da kanskje du kan vinne verdigheten som diskutant tilbake etterhvert.
Antall ord: 829
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:
BA. skrev:Har du sjekket om disse mirakelhistoriene du viser til er riktige?
Bønn er toveis kommunikasjon, ellers hadde det ikke vært noen mening i å be. Herren svarer på bønn som du nå vel skulle ha fått med deg via mine innlegg her. Han svarer ved å gripe inn med mirakler når det trengs, men han svarer også i ord. Så idag, om du hører Herrens røst, BA?

Jo du. Jeg gikk en ekstra runde i bønn her på morgenkvisten. Ikke for at jeg trengte det for min del. Men gjorde det nå alikevel.
Ja, nå svarte du iallefall uten å bortforklare.

Men svaret var dessverre negativt. Du hadde ikke dobbeltsjekket historiene.

Du hadde spurt guden din, som høyst sannsynlig er en fantasigigur, og svaret var at hvis du tror på det, så er det riktig.

Med slike kontrollrutiner vil alt se sant ut, og du kan like gjerne ha spurt satan om dette stemte.

Da kan vi konkludere med at du ikke har lært noe som helst av de løgnhistoriene jeg har vist at du har skrevet her. Du fortsetter bevisst å forurense forumet med løgner.
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

BA. skrev:Da kan vi konkludere med at du ikke har lært noe som helst av de løgnhistoriene jeg har vist at du har skrevet her. Du fortsetter bevisst å forurense forumet med løgner.
Du kan ikke med dine teorier og antagelser overbevise meg om at mine opplevelser, ja erfaringer med Gud, ikke stemmer. Det har du ennå ikke vært i nærheten av engang å gjøre. Så konklusjonen er at du ikke kan og aldri vil klare det heller.

Legene som var på stedet, kunne ingen forklaring gi, hoderistende og overrasket som de var da min mor ble fullstendig helbredet. Ikke det at jeg var i noe behov av en eventuell forklaring fra legenes side, for Guds mirakel talte mer enn klart nok for seg selv. Og troen, ja vissheten var som nå klarere enn dagen.

Grunnen til at jeg meldte meg inn her på para, var en tur vi gjorde i 05, og et bilde vi tok på den turen. Selv hadde jeg ikke tenkt å stå frem som kristen, for min tanke var i den anledning bare å få synspunkter og en diskusjon rundt min åpningshistorie. Altså om bankeånder og det jeg da trodde var et gjenferd som viste seg på det spesifike bilde.

Tenkte å ikke tilkjennegi at jeg var kristen her på para, men Herren ville det anderledes, som du vet. :)

Nå vet jeg, lærte det av en annen kristen her på forumet, Jael, at avdøde personer ikke kan gå igjen. Så skikkelsen på bildet er en demon fra den falne åndeverdenen. Man lærer så lenge man lever her i verden. :D

Du tror ikke på Gud, og heller ikke på åndeverdenen forøvrig. men siden du ikke var der på universitetssykehuset i Tromsø da miraklet, ja miraklene fant sted i 1997, så kan jeg ikke overbevise deg med sannferdig tale, du er ikke mottagelig for det.

Men bildet av en demon kan jeg jo vise deg, også får du tenke og tro hva du vil om også det. Her er demonen på bildet:

Bilde

Dette hendte en sommer natt langt fra nærmeste menneske, ved et gammelt bittelite hus som stod der falleferdig for seg selv, og som det ikke hadde bodd folk i på årtider. Vi så ikke skikkelsen, demonen da vi tok bildet, men på bildet ses den klart og tydelig.
Antall ord: 392
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:Nei, du er ikke åpen for noe annen lære enn den troen du allerede har. Du er fastlåst i dogmer, og selv innenfor disse er du minimalt reflekterende.
Det er sant at jeg ikke har bruk for dine teser. Så de skal du få ha helt for deg selv. Skal ikke komme å ta de fra deg.(slapp av) :mozilla_wink:
Antall ord: 64
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev: Det er sant at jeg ikke har bruk for dine teser. Så de skal du få ha helt for deg selv. Skal ikke komme å ta de fra deg.(slapp av) :mozilla_wink:
Hva er mine teser?

Og hvorfor velger du ut kun to setninger fra alt jeg skrev?

Jeg har heller aldri hintet til at jeg er redd for at du skal "ta fra meg" noe.
Antall ord: 69
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev: Det er sant at jeg ikke har bruk for dine teser. Så de skal du få ha helt for deg selv. Skal ikke komme å ta de fra deg.(slapp av) :mozilla_wink:
Hva er mine teser?
Ja si det du, fortell, fortell. Du kan jo begynne med å forklare hvorfor du ikke tror at Gud kan helbrede syke enn idag.

Bare et tips da. :)
Antall ord: 68
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Googlet nå frem bladet - Legedom - Og det var godt å se historien til Hildegunn Jørgensen, og med tanke på egen erfaring at det også hendte i 1997. :) Og at hun var på universitetssykehuset i Tromsø.

For ordens skyld; jeg hadde ikke hørt om denne historien før jeg kom over den nå idag.

Fra bladet: Legene undret seg da kreften de lette etter var søkk borte. Men Hildegunn røpet ikke hemmeligheten sin.

Hele historien: http://www.mjl.no/art.php?i=409

Bilde
FIKK HJELP: – Jeg blir irritert over folk som sier at
helbredelse ved bønn er tull!
Jeg har opplevd det med egne øyne,
følt det på kroppen, sier Hildegunn Jørgensen.
Antall ord: 117
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:
Ja si det du, fortell, fortell. Du kan jo begynne med å forklare hvorfor du ikke tror at Gud kan helbrede syke enn idag.

Bare et tips da. :)
Fordi disse historiene ikke dokumenteres med annet enn muntlige utsagn, og disse utsagnene er følgelig farget av den personens personlige tro. Denne personen vil kanskje velge å overse legevitenskap, legenes metoder, og metodenes resultat til fordel for en subjektiv "bekreftelse" på sin tro.

Historier om "mirakler" er absolutt ikke objektive, og fremstilles som uomtvistelige sannheter i kristne publikasjoner og internettsider. Ikke pålitelige kilder.

Det finnes ikke fnugg av bevis for at mirakler har funnet sted - kun muntlige fortellinger fra troende individer.
Antall ord: 112
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 588
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev:
Ja si det du, fortell, fortell. Du kan jo begynne med å forklare hvorfor du ikke tror at Gud kan helbrede syke enn idag.

Bare et tips da. :)
Fordi disse historiene ikke dokumenteres med annet enn muntlige utsagn, og disse utsagnene er følgelig farget av den personens personlige tro. Denne personen vil kanskje velge å overse legevitenskap, legenes metoder, og metodenes resultat til fordel for en subjektiv "bekreftelse" på sin tro.

Historier om "mirakler" er absolutt ikke objektive, og fremstilles som uomtvistelige sannheter i kristne publikasjoner og internettsider. Ikke pålitelige kilder.

Det finnes ikke fnugg av bevis for at mirakler har funnet sted - kun muntlige fortellinger fra troende individer.
Mirakel existerar och det finns bevis.
Läs boken : Gudomligt Ingripande av Dan Millman och Doug Childers

Originaltitel: Divine Interventions.

Trevlig läsning ! :mozilla_surprised:
Antall ord: 139
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev:
Ja si det du, fortell, fortell. Du kan jo begynne med å forklare hvorfor du ikke tror at Gud kan helbrede syke enn idag.

Bare et tips da. :)
Fordi disse historiene ikke dokumenteres med annet enn muntlige utsagn, og disse utsagnene er følgelig farget av den personens personlige tro. Denne personen vil kanskje velge å overse legevitenskap, legenes metoder, og metodenes resultat til fordel for en subjektiv "bekreftelse" på sin tro.
Men da vil jeg spørre deg. Hva med legene da, og deres utsagn? De var ikke kristne, de trodde ikke på Gud. Og de kunne ikke gi noen som helst forklaring på at pasienten våknet opp av koma med en totalt ødelagt hjerne, og plutselig var blitt helt helbredet, uten at de hadde foretatt seg noe som helst, annet en å koble pasienten til en respirator. De så det jo selv. Og de visste at de intet mere kunne gjøre, at sykdommens art var uhelbredelig.

Tror du ikke engang på legene som sa at slikt ikke skjer, men at det likevel hadde skjedd, og at de ikke hadde noen som helst rasjonell forklaring?
Antall ord: 190
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev: Men da vil jeg spørre deg. Hva med legene da, og deres utsagn? De var ikke kristne, de trodde ikke på Gud. Og de kunne ikke gi noen som helst forklaring på at pasienten våknet opp av koma med en totalt ødelagt hjerne, og plutselig var blitt helt helbredet, uten at de hadde foretatt seg noe som helst, annet en å koble pasienten til en respirator. De så det jo selv. Og de visste at de intet mere kunne gjøre, at sykdommens art var uhelbredelig.

Tror du ikke engang på legene som sa at slikt ikke skjer, men at det likevel hadde skjedd, og at de ikke hadde noen som helst rasjonell forklaring?
Jeg tror ikke et øyeblikk på det som står skrevet i kristne medier, utelukkende fordi de er kjent for løgn og bedrag, eller unnlatelse fra å fortelle hele historien, slik som du holder på. Det er alltid snakk om slike subjektive historier som tilsynelatende blir bekreftet av leger. Sannheten her er vel at legene har sagt noe sånn som at de ikke vet hvorfor hun våknet opp av koma, og at det er noe de ikke så lett kan styre. De har nok ikke sagt at dette "aldri skjer" (for det gjør det), og de har nok heller ikke hintet om at dette er bekreftelse på noe mirakel.

Koma fungerer slik at man ikke kan si med sikkerhet når pasienten våkner opp. Det kan være fra et døgn til flere år.
Antall ord: 257
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev: Men da vil jeg spørre deg. Hva med legene da, og deres utsagn? De var ikke kristne, de trodde ikke på Gud. Og de kunne ikke gi noen som helst forklaring på at pasienten våknet opp av koma med en totalt ødelagt hjerne, og plutselig var blitt helt helbredet, uten at de hadde foretatt seg noe som helst, annet en å koble pasienten til en respirator. De så det jo selv. Og de visste at de intet mere kunne gjøre, at sykdommens art var uhelbredelig.

Tror du ikke engang på legene som sa at slikt ikke skjer, men at det likevel hadde skjedd, og at de ikke hadde noen som helst rasjonell forklaring?
Jeg tror ikke et øyeblikk på det som står skrevet i kristne medier, utelukkende fordi de er kjent for løgn og bedrag, eller unnlatelse fra å fortelle hele historien, slik som du holder på.
Jeg holder meg til sannheten. Og i dette tillfellet historien om min mor som ble mirakuløst helbredet fra to kraftige slag, blodpropp i hjernen som gjorde det slik at hun ble lam, blind, og døvstum, helt ferdig som menneske, men av Gud, ved at han svarte på vårt rop om hjelp, kom henne til legedom og frelse. Gud er god, men det gjelder å sette sin lit til ham av hele sitt hjerte.

Bare tro, så skal det skje! er det glade budskap. Jeg har erfart, sett og opplevd Guds mirakler. Og hans tilstedeværelse lever jeg med daglig.
Det er alltid snakk om slike subjektive historier som tilsynelatende blir bekreftet av leger. Sannheten her er vel at legene har sagt noe sånn som at de ikke vet hvorfor hun våknet opp av koma, og at det er noe de ikke så lett kan styre. De har nok ikke sagt at dette "aldri skjer" (for det gjør det), og de har nok heller ikke hintet om at dette er bekreftelse på noe mirakel.
Du tar fullstendig feil i din subjektive synsing. Ja ditt mislykkede forsøk på å bortforklare at mirakler kan skje og skjer. Det kommer av at du er fastlåst i din vantro, og tviholder på den.

Du kan ikke godta sannheten som er deg fortalt, for da ville hele ditt verdensbilde ramle i grus, som et korthus ville falt i en liten kaste vind, og du måtte da ha forholdt deg til virkelighetens verden slik den er. Hele din livsanskuelse ville da ha blitt rokket ved, så du velger å holde fast ved det gamle, tviholde på det som nok oppleves relativt trygt for deg. Så jeg forstår din motstand, men den rokker ikke ved min tro.

Det står deg selvsagt fritt til å velge hva du vil, og eller ikke vil tro. Men jeg vil alikevel påstå at ditt valg ikke er så klokt, noe som vil vise seg i det lange løp.

Herren minner meg nå i skrivende stund på noen ord han vil at jeg skal sitere fra den Hellige Skrift, og her siterer jeg:

..han som, da han var i Guds skikkelse, ikke aktet det for et rov å være Gud lik,

men av seg selv gav avkall på det og tok en tjeners skikkelse på seg, idet han kom i menneskers lignelse,

og da han i sin ferd var funnet som et menneske, fornedret han seg selv, så han ble lydig inntil døden, ja korsets død.

Derfor har og Gud høit ophøiet ham og gitt ham det navn som er over alt navn,

så at i Jesu navn skal hvert kne bøie seg, deres som er i himmelen og på jorden og under jorden,

Og hver tunge bekjenne at Jesus Kristus er Herre, til Gud Faders ære.


Så ALLE skal når dagen kommer, bli nødt til å erkjenne at Jesus er Herre, til Guds ære, også alle som ikke trodde på ham før, ja før denne hendelse i sannhet skal finne sted.

Og jo, dette, jeg VET hva legene sa, jeg var der. Du bare synser og fabler i ditt forsøk på bortforklaring i mangel på viten om mirakelet som fant sted på universitetssykehuset, ja til legenes store forbauselse, skuldertrekk og hoderistning. :)

Og en i legeteamet, han som ga oss budskapet på det lille kontoret om nær forestående død, han la også til disse ord etter helbreden "men du sa jo at du tror på en Gud, så.." Ja, jeg sa det til ham før miraklet inntraff, og jeg sa også at den samme Gud kom til å helbrede henne. Det er dette som er TRO, min venn.

Det er så lett å tro når solen skinner, ingen problemer i sikte, helse og velvære hersker. Men det er ikke like lett for mange å tro når mørke skyer henger over en, sykdom fester sitt dødelige grep. Men Gud er den samme, både i gode og onde dager.

Ja, slik er Gud. :)
Antall ord: 838
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev: Jeg holder meg til sannheten. Og i dette tillfellet historien om min mor som ble mirakuløst helbredet fra to kraftige slag, blodpropp i hjernen som gjorde det slik at hun ble lam, blind, og døvstum, helt ferdig som menneske, men av Gud, ved at han svarte på vårt rop om hjelp, kom henne til legedom og frelse. Gud er god, men det gjelder å sette sin lit til ham av hele sitt hjerte.
Selv om du gjentar ordet "sannheten" til det kjedsommelige, gjør ikke det at det dermed blir mer sant. Det er og blir din s u b j e k t i v e t r o. Nå stavet jeg ordene for deg, slik at du skal skjønne det. Jeg legger også ved et par linker, slik at du kan lese betydningen av ordene subjektiv og tro:

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoe ... n&renset=j
http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoe ... n&renset=j
Bare tro, så skal det skje! er det glade budskap. Jeg har erfart, sett og opplevd Guds mirakler. Og hans tilstedeværelse lever jeg med daglig.
Jeg oppfordrer deg nok en gang til å forklare hvorfor ikke dette "glade budskap" gjelder mennesker som er f.eks. rammet av fattigdom, naturkatastrofer, krig eller hungersnød.
Du tar fullstendig feil i din subjektive synsing. Ja ditt mislykkede forsøk på å bortforklare at mirakler kan skje og skjer. Det kommer av at du er fastlåst i din vantro, og tviholder på den.
Så lenge du ikke evner å komme med noe annet enn kristne artikler som overhodet ikke er objektive (http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoe ... n&renset=j), så er min synsing like mye verdt som din, om ikke mer, siden min er basert på virkelighetens verden kontra din som er basert på tro.

Jeg tviholder ikke på noen tro, ganske enkelt fordi jeg ikke har noen tro. Den som tviholder på troen sin her - det er deg.
Du kan ikke godta sannheten som er deg fortalt, for da ville hele ditt verdensbilde ramle i grus, som et korthus ville falt i en liten kaste vind, og du måtte da ha forholdt deg til virkelighetens verden slik den er. Hele din livsanskuelse ville da ha blitt rokket ved, så du velger å holde fast ved det gamle, tviholde på det som nok oppleves relativt trygt for deg. Så jeg forstår din motstand, men den rokker ikke ved min tro.
:D Her motsier du deg selv. Du snakker om sannheter og tro om hverandre. Det viser at du har en forkvaklet eller begrenset forståelse om hva forskjellen på disse er.

Jeg godtar ikke subjektive eller religiøse "sannheter", for de er ikke sannheter før de kan bevises. Det er du som ikke klarer å forholde deg til virkelighetens verden all den tid du ser deg nødt til å omfavne religiøse skrifters "svar" på alle spørsmål. Du viser deg for svak til å kunne forholde deg til virkelighetens problemer ved at du må ha en entitet i et fantasifult univers å støtte deg til. Jeg forstår den, men når dette kommer i veien for å kunne forstå enkle fakta om livets virkelighet, og i tilleg gir symptomatiske tendenser som fornektelse, løgner for å opprettholde troens grunnlag, og ukritisk/selvmotsigende tankesett - da burde det ringe noen varselklokker.
Det står deg selvsagt fritt til å velge hva du vil, og eller ikke vil tro. Men jeg vil alikevel påstå at ditt valg ikke er så klokt, noe som vil vise seg i det lange løp.
Nei, du har overhodet ingen forutsetning for å spå fremtiden for meg på den måten. Da kan jeg like gjerne skråsikkert påstå at "Kjære Misty-Gutt...det kommer til å vise seg for deg at du blir til jord, og intet mer, når du dør", men det har ikke jeg eller noen andre noen som helst forutsetning for å si noe om. Du må bare godta at hverken du eller noen andre vet noe som helst om dette.
Herren minner meg nå i skrivende stund på noen ord han vil at jeg skal sitere fra den Hellige Skrift, og her siterer jeg:

..han som, da han var i Guds skikkelse, ikke aktet det for et rov å være Gud lik,

men av seg selv gav avkall på det og tok en tjeners skikkelse på seg, idet han kom i menneskers lignelse,

og da han i sin ferd var funnet som et menneske, fornedret han seg selv, så han ble lydig inntil døden, ja korsets død.

Derfor har og Gud høit ophøiet ham og gitt ham det navn som er over alt navn,

så at i Jesu navn skal hvert kne bøie seg, deres som er i himmelen og på jorden og under jorden,

Og hver tunge bekjenne at Jesus Kristus er Herre, til Gud Faders ære.
Og her følger en oppskrift på lefser:


Ingredienser:
2 kg poteter
2 ts salt
5 dl hvetemel

Fremgangsmåte:
Kok potetene med skallet på. Skrell og mos dem mens de er varme, dryss over salt under mosingen. Elt inn melet i potetmassen. Jo mindre mel, desto bedre smak. Trill den ferdige deigen til en pølse som deles i like store emner.

Kjevle ut hvert emne til en tynn leiv som stekes på takke. Holdes varme under glasshåndkle.


Dette var både mer jordnært og sant enn dine bibelutdrag. Langt mer nyttig er det også.
Så ALLE skal når dagen kommer, bli nødt til å erkjenne at Jesus er Herre, til Guds ære, også alle som ikke trodde på ham før, ja før denne hendelse i sannhet skal finne sted.

Og jo, dette, jeg VET hva legene sa, jeg var der. Du bare synser og fabler i ditt forsøk på bortforklaring i mangel på viten om mirakelet som fant sted på universitetssykehuset, ja til legenes store forbauselse, skuldertrekk og hoderistning. :)
Hva nøyaktig sa legene?
Og en i legeteamet, han som ga oss budskapet på det lille kontoret om nær forestående død, han la også til disse ord etter helbreden "men du sa jo at du tror på en Gud, så.." Ja, jeg sa det til ham før miraklet inntraff, og jeg sa også at den samme Gud kom til å helbrede henne. Det er dette som er TRO, min venn.
Hva så om han konstanterte at du tror på Gud? Hvorfor skulle ikke dette like gjerne være et forsøk på å lette stemningen litt? Og hvordan mener du dette antyder at legene gikk god for at dette var et mirakel?
Det er så lett å tro når solen skinner, ingen problemer i sikte, helse og velvære hersker. Men det er ikke like lett for mange å tro når mørke skyer henger over en, sykdom fester sitt dødelige grep. Men Gud er den samme, både i gode og onde dager.

Ja, slik er Gud. :)
Så kan du kanskje gi meg en forklaring på hvorfor denne guden gir deg vekslepenger og vedsekker, mens f.eks. barn i krigsherjede land lider kontinuerlig?
Antall ord: 1200
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev: Her motsier du deg selv. Du snakker om sannheter og tro om hverandre.
Skal gjøre det veldig enkelt for deg. For troen min er nå, ja i motsettning til da jeg var på søk etter det som jeg tenkte kanskje kunne være sannheten. Den, sannheten, er nå blitt til full visshet, ja viten om at Jesus Kristus er veien, SANNHETEN og livet. Som ateist vågde jeg alikevel å søke og prøve finne ut om det kunne finnes en Gud, og ja, jeg fant ham omsider. Jeg nektet å gi opp! Det var en kamp, men den gikk jeg seirende ut av. Jeg trengte meg inn i Guds rike med makt. Ja jeg lærte ettrpå å forstå dette skriftstede:

Luk 16:16 Loven og profetene hadde sin tid inntil Johannes; fra den tid forkynnes evangeliet om Guds rike, og enhver trenger seg inn i det med makt.

Mitt ego samt Satan prøvde å hindre meg, men mislyktes. :D

Han var og er fortsatt ikke langt vekk. Med andre ord, han er mulig å nå nårsomhelst for hvemsomhelst som søker ham.

Men dette med ondskapen, all urettferdigheten, fattige og rike her i verden som du strever med og lurer på. Ondskapen kommer jo fra menneskehjertene, altså menneskets ånd, ja den falne syndenaturen i menneskene, og det vil bare bli værre og værre. En falsk Messias skal fremstå, og mange vil tro at han med hele sitt system vil ha løsningen på verdens og menneskenes problemer, men det vil med tiden vise seg at han er den værste diktator som kommer til å regjere verden, men før han viser sitt sanne ansikt, så vil mengder av menneskeheten ha latt seg dåre og forføre av denne fortapelsens sønn. Det er altså han som Jesus skal kaste, sammen med den falske profet levende i ildsjøen.

Vi lever nå i en brytningstid, og Satan og hele hans hær gjør seg nå klar til den nest siste strid, en kamp og strid han i lengden ikke vil makte.

Satan skal igjen komme for å føre strid, men det blir ikke før etter tusenårsriket, og det blir da bare for en kortere periode. Da skal også han kastes i ildsjøen. Under tusenårsrikets gang holdes han i varetekt, uten mulighet for permisjon.

I Mateus 24 kapittel profeterer Jesus selv om endens tid før hans gjenkomst og overtakelsen av hele jorden.

Jeg kan jo sitere hele kapittelet, og om du er våken nok så skulle du være istand til å få svar på mangt:
Og Jesus gikk ut av templet og drog derfra, og hans disipler kom til ham for å vise ham templets bygninger.

2 Men han svarte og sa til dem: Ser dere ikke alt dette? Sannelig sier jeg dere: Her skal ikke levnes sten på sten som ikke skal brytes ned.

3 Men da han satt på Oljeberget, gikk hans disipler til ham i enerom og sa: Si oss: Når skal dette skje? og hva skal tegnet være på ditt komme og på verdens ende?

4 Og Jesus svarte og sa til dem: Se til at ikke noen fører dere vill!

5 For mange skal komme i mitt navn og si: Jeg er Messias; og de skal føre mange vill.

6 Og dere skal høre krig og rykter om krig; se til at dere ikke lar dere skremme! for det må så skje, men enden er ikke enda.

7 For folk skal reise seg mot folk, og rike mot rike, og det skal være hunger og jordskjelv både her og der.

8 Men alt dette er begynnelsen til veene.

9 Da skal de overgi dere til trengsel og slå dere ihjel, og dere skal hates av alle folkeslag for mitt navns skyld.

10 Og da skal mange ta anstøt, og de skal forråde hverandre og hate hverandre;

11 og mange falske profeter skal oppstå og føre mange vill.

12 Og fordi urettferdigheten tar overhånd, skal kjærligheten bli kald hos de fleste.

13 Men den som holder ut inntil enden, han skal bli frelst.

14 Og dette evangelium om riket skal forkynnes over hele jorderike til et vidnesbyrd for alle folkeslag, og da skal enden komme.

15 Når dere da ser ødeleggelsens styggedom, som profeten Daniel har talt om, stå på hellig grunn - den som leser det, han se til å skjønne det! -

16 da må de som er i Judea, fly til fjells,

17 og den som er på taket, ikke stige ned for å hente noe fra sitt hus,

18 og den som er ute på marken, ikke vende tilbake for å hente sin kappe.

19 Ve de gravide og dem som gir die, i de dager!

20 Men be om at deres flukt ikke må skje om vinteren eller på sabbaten!

21 for da skal det være så stor en trengsel som ikke har vært fra verdens begynnelse inntil nå, og heller ikke skal bli.

22 Og ble ikke de dager forkortet, da blev intet kjøtt frelst; men for de utvalgtes skyld skal de dager bli forkortet.

23 Om noen da sier til dere: Se, her er Messias, eller der, da skal dere ikke tro det.

24 For falske messiaser og falske profeter skal opstå og gjøre store tegn og under, så at endog de utvalgte skulde føres vill, om det var mulig.

25 Se, jeg har sagt dere det forut.

26 Om de da sier til dere: Se, han er ute i ørkenen, da gå ikke der ut; se, han er inne i kammerne, da tro det ikke!

27 For som lynet går ut fra øst og skinner like til vest, således skal Menneskesønnens komme være.

28 Hvor åtselet er, der skal ørnene samles.

29 Men straks efter de dagers trengsel skal solen bli formørket, og månen ikke gi sitt skinn, og stjernene skal falle ned fra himmelen, og himmelens krefter skal rokkes.

30 Og da skal Menneskesønnens tegn vise sig på himmelen, og da skal alle jordens slekter jamre seg, og de skal se Menneskesønnen komme i himmelens skyer med kraft og megen herlighet.

31 Og han skal sende ut sine engler med basunens veldige røst, og de skal samle hans utvalgte fra de fire verdenshjørner, fra himmelbryn til himmelbryn.

32 Lær en lignelse av fikentreet: Så snart det kommer saft i dets grener, og dets blader springer ut, da vet dere at sommeren er nær;

33 således skal også dere, når dere ser alt dette, vite at han er nær for døren.

34 Sannelig sier jeg dere: Denne slekt skal ingenlunde forgå før alt dette skjer.

35 Himmel og jord skal forgå, men mine ord skal ingenlunde forgå.

36 Men den dag og time vet ingen, ikke engang himmelens engler, men alene min Far.

37 Og som Noahs dager var, således skal Menneskesønnens komme være;

38 for likesom de i dagene før vannflommen åt og drakk, tok til ekte og gav til ekte, like til den dag da Noah gikk inn i arken,

39 og de visste ikke av før vannflommen kom og tok dem alle, således skal også Menneskesønnens komme være.

40 Da skal to være ute på marken; en blir tatt med, og en blir latt tilbake.

41 To kvinner skal male på kvernen; en blir tatt med, og en blir latt tilbake.

42 Våk derfor! for dere vet ikke hvilken dag deres Herre kommer.

43 Men det skal dere vite at dersom husbonden visste i hvilken nattevakt tyven kom, da vilde han våke, og ikke la nogen bryte inn i sitt hus.

44 Derfor vær også dere rede! for Menneskesønnen kommer i den time dere ikke tenker.

45 Hvem er da den tro og kloke tjener, som hans husbond har satt over sine tjenestefolk for å gi dem deres mat i rette tid?

46 Salig er den tjener som hans husbond finner å gjøre så når han kommer.

47 Sannelig sier jeg dere: Han skal sette ham over alt det han eier.

48 Men dersom den onde tjener sier i sitt hjerte: Min herre gir sig tid,

49 og så gir seg til å slå sine medtjenere og eter og drikker med drankerne,

50 da skal denne tjeners herre komme en dag han ikke venter, og en time han ikke vet,

51 og hugge ham sønder og gi ham lodd og del med hyklerne; der skal være gråt og tenners gnidsel.

Antall ord: 1451
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links