Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynHva er Gud? Definisjon- Navn - Egenskaper

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

En sulten sjel på å utvikle sin bevissthet og sin kontakt med høyere selvet vil lykkes. Den vil feile noen ganger - men den vil klare å følge den lysarbeider-veien den ønsker å fullføre. Men Jorden er en uhyre tøff skole - det kan også mange oppstegne mestre o.l. erkjenne. Fordi det er så mye påvirkning av det negative egoet her på Jorden.

Vi lever i en dualisme-verden og når man forstår og erkjenner visse sider av seg selv og løser opp i negative ego-mønstre - og løser opp endel illusjoner,mørke sider,separasjon fra det gudommelige - åndelige....blant annet. Så vil man også huske minner og fragmenter fra tidligere liv ikke bare her på Jorden - men også andre steder i vår galakse(noe som har vært vanlig for min del) - og da er nøkkelen å jobbe med seg selv -

Skal denne verden utvikle seg selv - så må den løse opp alle negative ego-mønstre - illusjoner - mørke sider - separasjon til det åndelige og Mor/Far Gud blant annet.
Det høres ut som en umulig oppgave. Men når en lysarbeider vet at ifølge Mor/Far Guds plan så vil Jorden inn i 5 dimensjonen hvor dualisme og negative egoet ikke eksisterer - så vet de at det vil skje - men når det vil skje er det spirituelle hierarkiet som jobber veldig nært tilknyttet GODHEAD - som det heter på engelsk - som bare vet - det avhenger flere ting - men den virkelige fødselen vil være når Maya-kalenderen slutter i år 2012 - 21 desember - det er en perfekt dato å ha en seremoni til dedikasjon for det gudommelige plan om en gylden tidsalder. Og de som ikke vil være med og utvikle Jorden i fremtiden - vil leve andre inkarnasjoner andre steder i vår galakse(evt en annen galakse). Det er noe som har vært vanlig i mange andre steder i vår galakse -også i vårt solsystem. Så det er ikke noe nytt. Lysarbeidere vil få kjennskap til dette og mye annet. Det er ikke noe om,viss,atte - det skal skje noe i regi av Gud og det spirituelle hierarkiet som er forlengete armer av Gud - det vil skje - spørsmålet er heller når det vil skje. (Jorda skal inn i 5 dimensjonen - Jordas indre - Agartha har jo tyvstartet allerede og det er bare lysarbeidere som får kontakt med de som bor der - og om noen er nysgjerrige på å vite om kilder ang Agartha så kan man søke på agartha og finne interessante linker og bøker rundt dette. Tro det eller ei - det eksisterer og de lever på en måte i fremtiden i forhold til Jorden - de lever i en tilstand og bevissthetsnivå hvor Jorden vil tilbake på - som i tidlig Lemuria-tid da flere levde i en paradis-lignende tilstand som 5 dimensjonen kan sees på som. Å beskrive den verden vil være uhyre vanskelig med ord - men boka til Norma Milanovich - We are the Arcturians er en fin begynnelse - der blir 5 dimensjonen beskrevet til en viss grad - men man må være vant med å erfare dype meditasjoner - trancetilstander og lignende bevissthetstilstander for å forstå litt eller noe hvordan en slik verden fungerer. Levitasjon,teleportasjon,telepati(som flere og flere grupper i de åndelige miljøene vil utvikle mer i mellom seg) er naturlig og dagligdags.

Negative egoet(som jeg også har erfart i flere mønstre og sammenhenger ang det åndelige) har fått noen til å tro på armageddon,3 verdenskrig og mye destruktive dommedagsprofetier( i fortiden) og det som skal skje 21 desember 2012. Den største endringene vil skje i menneskets bevissthet - i jordas bevissthet. Folk vil tolke de endringene veldig ulikt verden over. Man får bare tolke det utifra den bevisstheten man har der og da - og som jeg har nevnt så rommer bevisstheten uendelig mye. Det er uendelig mye å tenke på der sånn.

Alt er valgfritt her på Jorden - på det en tiltrekkes og gjør. Men for en som går lysarbeider-vei - som også har erfart lignende oppgraderinger - oppjustering på andre planeter i vår galakse - så vil det skje endringer som ikke mange trodde var mulig. En ser med ens bevissthet. Og jobbe med seg selv og utvikle bevisstheten - refine consciousness som det heter så fint på engelsk er den beste måten for en lysarbeider å jobbe med seg selv ved å rense aura,chakra,diverse kropper som mental,emosjonell,fysisk,spirituelle(endel kropper der ang forbindelser til gud og det gudommelige). En vil tolke de endringene som skjer nå,som har skjedd de siste 20 årene og det som vil skje fremover nå de neste årene - tiårene....utifra der man er ang i sin bevissthet - hva man ser via sin bevissthet og Sinn har mye å si hvilket perspektiv man har i livet.

Lysarbeidere vil tiltrekke seg andre lysarbeidere og det vil skapes mer og mer organisasjoner og lignende som vil dedikere sitt arbeide for å integrere denne planen om 5 dimensjonen her på Jorden - som jordas indre - Agartha Nettverk allerede er inne i.
Verifisere informasjon via høyere selvet sitt som har forbindelser til Universets Sinn - som er Mind of God.....og fintune denne forbindelsen så tiltrekkes man interessant informasjon,bøker,mennesker,kurs,reisemål osv osv...

Lysarbeidere(som dedikerer sine liv til å følge THE DIVINE PLAN av Mor/Far Gud - er ikke bedre mennesker enn andre som ikke ønsker å gå den veien eller vil følge den veien. Fordi en av de viktigste åndelige utfordringene og læringene er å se på alle mennesker som like verdige og EVEN-MINDED som det heter på engelsk. Forskjellen er at de er mer bevisst på sin kontakt med sin gudommelighet - forbindelser til høyere selvet sitt som også man kan kalle for Oversjelen - noen kaller det for sjelen eller andre kaller det for Supersinnet. En lysarbeider jobber også automatisk for Order of Melchizedek - som er hovedlærere bak all bevissthetsutdanning i alle galakser i dette Universet i regi av Universets Logos - Lord Melchizedek. Mens Order of Enoch har med sjelsvitenskap å gjøre - KEYS OF ENOCH-boka som jeg har anbefalt forklarer litt bakgrunnen for diverse brorskap som Enoch,Melchizedek og andre - og dette med forbindelser til mor/far Gud - og hvordan hierarkiet rundt Gud fungerer ifm Jorden.
Sist redigert av David Skywalker på 30 Apr 2008 17:59, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 1065
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

En lysarbeider,som dedikerer sitt liv til å være en forlenget arm for Gud og det spirituelle hierarkiet som inkluderer engler,erkeengler,Elohimer,oppstegne mestre her på Jorden og utenomjordiske grupper og mestre - vil skape endel allianser og I AM UNIVERSITY:

http://www.iamuniversity.ch
vil som sagt være en type lysarbeider-utdanning som vil bli mer og mer vanlig her på Jorden for alle som følger en åndelig vei - man må ikke følge dette Universitet eller lignende - man kan skape sine allianser til det spirituelle hierarkiet som man ønsker det. Men i grupper og i organisasjon står man sterkere så lenge det er av det gode og vil tjene Gud og det spirituelle hierarkiet. Jeg har blitt mer bevisst og husker mer hva egentlig Gud er for noe - all den negative omtalen som "Gud" har fått her i denne verden skyldes endel negativ ego innflytelse i religioner som Bibelen og Koranen spesielt.I buddhismen eksisterer ikke Gud - men det er ikke det Buddha ville lære oss akkurat.....han dedikerte jo livet til Gud og det spirituelle hierarkiet og i dag så er han Planetarisk Logos - som passer på alle sjelers bevissthetsutvikling,Naturen mm her på Jorden.

Negative egoets kraft og styrke har også skapt endel trøbbel for mange som har ønsket å bidra som lysarbeider her på Jorden i fortid og nåtid - en tøff skole å være her på Jorden. Men noe som ingen kan ta ifra alle lysarbeidere er at de har solide minner fra tidligere liv andre steder i vår galakse som gjør at de integrerer og har integrert diverse egenskaper fra disse inkarnasjonene som kan være til nytte her i nåtid og fremtid. Det vil skje formidable endringer i mange menneskers liv og i deres bevissthet. Flere vil ønske å dedikere sine liv til Gud og det spirituelle hierarkiet. Og så får en bruke de gaver en har fått eller de egenskaper man hadde og integrere det best mulig - om man vil det. Alt er selvvalgt. En velger alt selv i livet. Selv om man ikke er bevisst på noe som skjer - så er det en styring som Høyere Selvet vårt,som har forbindelser til Mind of God - Universets Sinn - skaper - alt skjer med mening. Det vet alle lysarbeidere. Fordi de har erfart inkarnasjoner andre steder i vår galakse hvor det var lignende erfaringer som Jorden har i vente nå...og det vil bli mye interessant tolkning på det som har skjedd - som skjer og vil skje i Jordas fremtid.

Om jeg bare treffer et mennesker her inne med det jeg sier så er jeg fornøyd. Jeg kommer til aktivere meg mer og mer nå rundt omkring i verden angående det jeg snakker om - lysarbeider-veien - så at jeg skriver litt innimellom her betyr ikke at jeg vil gjøre det så altfor mye mer. Men glad for å dele mine tanker,erfaringer og syn med dem som "treffer" deres sjel,hjerte og sinn på en måte her inne uansett om det er svært få - så er det for dem som er villg til å lytte med et åpent hjerte og sinn.
Antall ord: 534
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Melchizedek-ordenen som har påvirket diverse gamle sivilsasjoner i Peru f.eks(boka til Jonette Crowley - Ørnen og Kondoren er å anbefales så får man litt innblikk der sånn og ang påvirkning av Tibet),Egypt(Elisabeth Haich og Earlyne Chaney har begge skrevet om sine erfaringer fra tidligere liv i Egypt som høyeste prest av Melchizedek-ordenen i pyramidene i Egypt) blant annet.

Så når man følger lysarbeiderveien - dedikere livet sitt til Gud og det spirituelle hierarkiet - så vil det være vanlig å vite mer om Melchizedek-ordenen - Great White Brotherhood of Light blant annet. Og om hva Lys egentlig er og innebærer - innebærer endel om vår bevissthetsutvikling,informasjon - kunnskap og visdom om det spirituelle inkl vitenskapelige elementer med spirituell grunnmur - som Keys of Enoch av JJ Hurtak er en solid bærer av. Man skaper forbindelser her på Jorden og til det spirituelle hierarkiet. Man møter gamle kjente fra tidligere liv - inkludert i åndeverdenen.

Å gå en lysarbeidervei er ikke lett i en slik verden som denne med tanke på så mange mennesker som er påvirket kraftig av sitt negative egoet(til og med i åndelige kretser er det mange av dem - som ikke vet det selv hvor mye påvirket de er). Men det er jo en vei å gå for dem som ønsker det og de får mye guiding på deres vei i møter med mennesker,ny informasjon via bøker,kurs og andre ting som dukker opp i deres bevissthet - hovedveileder er ens høyere selv.
Antall ord: 261
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

rhonersen skrev:
madjava skrev:Gud eksisterer ikkje...det eksisterer heller ikkje ei universell kraft som kan opphøyest til noko åndelig/gudelig...derimot eksisterer både gud og ei universell kraft i fantasien til trengende...mi meining da.
Jeg er 'også' en skeptiker til alle utrolige påstander, men det er viktig at du ikke kan påstå så bastant at Gud ikke finnes ettersom du ikke kan bevise at noe ikke eksisterer. Jeg vil også legge til at det er feil å benytte dette som et argument for en gud, om en er (over)troende.

Noe artig er at mennesker mener at guds kjærlighet og moral som kommer frem i bibelen er god, selv om de er klar over det fæle i det gamle testamentet.
Presiserer at det er mi meining og pr dags dato har vi ikkje grunnlag for å konkludere at det eksisterer gud eller ei universell kraft som kan opphøyast til noko åndelig/gudelig.

Mi meining er basert på den kunnskap vi har i dag...samt at det er di som hevder guds eksistens som må kunne bevise den påståtte eksistens for at gud skal bli noko meir enn personlig tro...og såleis står einkvar fritt til å meine eller tro på det di vil...dernest syns eg det er forkastelig at nokre bastant hevder at gud eksisterer osv(at vi må stå til ansvar når vi dør overfor ein gud/ at vi må leve så og så mange ganger til vi har lært av våre feil/osv) da dette er løgn basert på kva vi veit pr dags dato.

Undersøker ein dei fleste eldre religioner litt dypere har di alle eit utspring fra det ein kan kalle naturtilbedelse...men fokuset er flytta frå at mennesket er ein del av naturen til at mennesket er underlagt ein elite(gud osv), noko utviklinga her på jorda virkelig viser for dei som er åpne nok til å sjå bak misjoneringa og løgnene. Når man så blir fortalt at vi må stå til ansvar når vi dør eller at dei og dei grupperingane havner i helvete, så burde det ringe ei bjelle hjå fleire...men mange lar seg forsatt lede til å tro.

Såleis har new age bølgen kome til som eit friskt pust...men sørgelig nok har sjølv dette tiltaket vridd seg meir vekk fra naturtilbedelsen mot eit fokus der menneska er ein del av noko større og nå så stort at di fleste ikkje holder følge med begrepa eller det store behovet for å bruke ord og uttrykk henta fra vitenskapen utan at det dermed beviser noko reellt. Forsatt er basis løgn og bedrag som verken lar seg bevise eller er ønska bevist. Dette veit di fleste innerst inne...men mange lar seg forsatt lede til å tro.

V veit at mennesket har utvikla seg over tid der tro har betydd større grupperinger, tilhørighet og dermed større sikkerhet for egne gener osv...og da blir eg ganske trist inni meg av å sjå all type misjonering som utnytter menneskets evne(hjernen har eit eget senter som behandler alt som går på tro) til å tro på noko enten det er religiøst eller paranormalt tilsikta...men mitt håp er at mennesket ein dag vil bevege seg vekk fra alt med basis i løgn og bedrag...at mennesket søker kunnskap og kjærlighet til alt rundt seg på ein fornuftig skeptisk måte...da har kanskje menneskeheten ein sjans til å oppnå paradis mens di forsatt eksisterer...
Antall ord: 600
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
reina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 118
Startet: 22 Mar 2008 18:15
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fer alt æ veit,norge

Innlegg av reina »

gud betyr energi.energi kan ikke forsvinne men oppstå i en annen form.så gud er alt på godt og vondt.gud er der(energien)vi bruker(energien)men forstår neppe helheten.ALT.gud har forlatt meg(er en setning som ofte blir brukt når vi ikke forstår hva som skjer)men energien(gud)er der.den kan ikke forsvinne.det er bare opp til oss å hente den ned(slik ser jeg på det) :mozilla_smile:
Antall ord: 79
reina

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

reina skrev:gud betyr energi.energi kan ikke forsvinne men oppstå i en annen form.så gud er alt på godt og vondt.gud er der(energien)vi bruker(energien)men forstår neppe helheten.ALT.gud har forlatt meg(er en setning som ofte blir brukt når vi ikke forstår hva som skjer)men energien(gud)er der.den kan ikke forsvinne.det er bare opp til oss å hente den ned(slik ser jeg på det) :mozilla_smile:
Jeg syns de som tror på det overnaturlige er litt for glad i å bruke ordet "energi".

At Gud betyr energi er din definisjon, og betyr ikke noe annet enn at du har gitt ordet "energi" et nytt navn.
Eller mener du at "energien" har personlighet og burde hylles?
Antall ord: 129
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
reina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 118
Startet: 22 Mar 2008 18:15
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fer alt æ veit,norge

Innlegg av reina »

energi har ingen personlighet,vi har en tendens til å lage oss ett bilde av det meste.jeg mener seriøst at gud betyr energi,så om du du vil bruke ordet gud i den sammenhengen er ok.energi for meg er en kraft uten form(gud)ren energi(gudommelig)jeg er ingen person som har noe behov for å gi det irundt oss ett bilde,eller ett navn.så for meg blir energi(som dekker altet)helheten,det som er,var og blir uendelig . den beste beskrivelsen på helhets kraften(er ikke så enkelt å finne noe navn på dette) :mozilla_smile: har du noen forslag så kjør på :D
Antall ord: 108
reina

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
reina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 118
Startet: 22 Mar 2008 18:15
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fer alt æ veit,norge

Innlegg av reina »

eller skal vi kalle det en hjerte følelse,da blir det mere anonymt.men sikkert ikke like forståelig for de som trenger ett bilde eller ord å sette det på....morsomt :D
Antall ord: 32
reina

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

reina skrev:gud betyr energi.energi kan ikke forsvinne men oppstå i en annen form.så gud er alt på godt og vondt.gud er der(energien)vi bruker(energien)men forstår neppe helheten.ALT.gud har forlatt meg(er en setning som ofte blir brukt når vi ikke forstår hva som skjer)men energien(gud)er der.den kan ikke forsvinne.det er bare opp til oss å hente den ned(slik ser jeg på det) :mozilla_smile:
Neida, gud betyr ikkje energi, men godtek at du samanlikner gud med energi. Det minner om ei new age tolkning, men husker ikkje kven av dei. :)

Kan du forklare korleis energien kan påta seg guds rolle?

Har all energi noko åndelig over seg?
Antall ord: 125
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Kimbara skrev:
reina skrev:gud betyr energi.energi kan ikke forsvinne men oppstå i en annen form.så gud er alt på godt og vondt.gud er der(energien)vi bruker(energien)men forstår neppe helheten.ALT.gud har forlatt meg(er en setning som ofte blir brukt når vi ikke forstår hva som skjer)men energien(gud)er der.den kan ikke forsvinne.det er bare opp til oss å hente den ned(slik ser jeg på det) :mozilla_smile:
Jeg syns de som tror på det overnaturlige er litt for glad i å bruke ordet "energi".

At Gud betyr energi er din definisjon, og betyr ikke noe annet enn at du har gitt ordet "energi" et nytt navn.
Eller mener du at "energien" har personlighet og burde hylles?
Det trenger ikke være ett nytt navn.Det er mere som ett synonym.

For og lage ett univers må man ha energi. Ufattelige mengder av det.

Skal det gå av i ett big bang, må det detoneres og det må ha masse, eller smeller det ikke.

Alltså må både masse og energi skaffes før man trykker på knappen.
Hvem fixet det ?
Dere Einsteiner.
Sist redigert av Metodisten på 01 Mai 2008 18:00, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 197

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

madjava skrev:Gud eksisterer ikkje...det eksisterer heller ikkje ei universell kraft som kan opphøyest til noko åndelig/gudelig...derimot eksisterer både gud og ei universell kraft i fantasien til trengende...mi meining da.
Jeg mener det er beviskravet til fanatisk skeptiske som mener noe slikt som dette.
En slags vrangvilje som bunner seg i en selvforherligende visshet og trygghet om at det finnes et ganske enkelt svar på alt, og aksept av dette svaret er det riktige, ubetinget.
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
storms
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 488
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Innlegg av storms »

Jeg holder med Madjava, det eksisterer ingen gud, så derfor må definisjonen (min) være:

En fantasifigur tilegnet mer fantastiske gaver enn han er i stand til å bevise gjennom praktiske gjøremål. I veibanen ligger enorme mengder med lik, død og fordervelse etter at han bare noe timer før har blitt jublet frem med store halleluja til å overvære den ene grusomheten etter den andre.

Og husk at dette er min definisjon. Ikke din. Dette er ikke en paragraf eller avsnitt i den religion noen skal trenge på andre. Bare enkle ord på hvordan jeg definerer den gud dere setter så høyt.

Og ja, jeg tror det er mangel på selvsikkerhet som gjør at man søker sin gud. Så kan man sitte i kirkerommet, i moskeen, på bedehuset eller hvor enn det er å be for alle syndere og ikke troende.

Gud er mektig... ropte han... og når støvet og røyken fra de mange bombene la seg i skolen i beslan lå mer enn 350 barn lemlestet.

I sannhet... Gud er mektig...
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Metodisten skrev: Det trenger ikke være ett nytt navn.Det er mere som ett synonym.

For og lage ett univers må man ha energi. Ufattelige mengder av det.

Skal det gå av i ett big bang, må det detoneres og det må ha masse, eller smeller det ikke.

Alltså må både masse og energi skaffes før man trykker på knappen.
Hvem fixet det ?
Dere Einsteiner.
Vel, det er jo 100 000 000-kroners spørsmålet. Det er ingen som har svaret på dette.
Antall ord: 87
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

ludoburgero skrev:
madjava skrev:Gud eksisterer ikkje...det eksisterer heller ikkje ei universell kraft som kan opphøyest til noko åndelig/gudelig...derimot eksisterer både gud og ei universell kraft i fantasien til trengende...mi meining da.
Jeg mener det er beviskravet til fanatisk skeptiske som mener noe slikt som dette.
En slags vrangvilje som bunner seg i en selvforherligende visshet og trygghet om at det finnes et ganske enkelt svar på alt, og aksept av dette svaret er det riktige, ubetinget.
Heisann, her er du tilbake i godt gammelt usaklig slag igjen. :)

Fanatiske skeptikere er et uttrykk jeg ikke har sett fra deg på en stund.

Skeptisk tenkemåte er ikke på jakt etter enkle, men falske, fasitsvar som innbefatter alle spørsmål på en gang.

Dette vet du, eller iallefall bør du vite, så mange ganger som jeg har forklart deg det.

Vi, med kritisk syn på dogmene og de forenklede fasitsvarene, har sjelden svar på alle spørsmål samtidig. Vi må, i motsetning til de troende, bruke forskjellige årsaker etter som hvordan fenomenet beskrives.
Antall ord: 181

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Ashtar
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 159
Startet: 23 Feb 2008 03:56
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: I en annen galakse, langt langt borte

Innlegg av Ashtar »

Gud ER en bløff
Gud ER oppdiktet
Antall ord: 8
Meninga med livet, er å gi livet mening.
http://www.musikkdiskusjon.no - Diskusjonsforum for musikk,registrer deg nå! :D
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !