Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynJeg er Guds utsendte

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Borte..

Innlegg av Borte.. »

Jah.....jeg er vekke fra para et par dager, og jaggu har man klart å komme med mer religiøst drittpreik!

Hvorfor kan man ikke bare kjøre sitt eget løp....uten å måtte be alle andre brenne i helvette, dersom de ikke følger ditt spor (som da betyr å drite seg loddrett ut)??

Damn! Her er det ikke snakk om å akseptere det at andre gjerne ikke deler samme troen som en.
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Vermilion Oriol skrev:Jah.....jeg er vekke fra para et par dager, og jaggu har man klart å komme med mer religiøst drittpreik!
Dette er din mening, og den er det vel ingen som kan ta ifra deg. It is all up to you.
Hvorfor kan man ikke bare kjøre sitt eget løp....uten å måtte be alle andre brenne i helvette, dersom de ikke følger ditt spor (som da betyr å drite seg loddrett ut)??
Hva??
Damn! Her er det ikke snakk om å akseptere det at andre gjerne ikke deler samme troen som en.
Nei jeg ser jo det.

Bless. :)
Antall ord: 103
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Ok....den i midten var myntet på alle disse; hvis ikke dere innhalerer kjærligheten fra jesus, blir dere å brenne i helvete som skitne og urene, gjerne litt torturert her og der.
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Innlegg av puma/f »

twiggy skrev:
Vermilion Oriol skrev:Ok....den i midten var myntet på alle disse; hvis ikke dere innhalerer kjærligheten fra jesus, blir dere å brenne i helvete som skitne og urene, gjerne litt torturert her og der.
Jeg tror misty-gutt får seg en overraskelse den dagen han ligger i pennalet!

Er det ikke noe som heter at "Guds veier er uransakelige"?
Tenker han kommer til et særdeles varmt sted :evil:

Hovmod straffer seg.
Og er det ikke en og bare en som skal dømme levende og døde?????


puma/f
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 339
Startet: 06 Jan 2007 21:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i fantasiverdenen min

Innlegg av Amunet »

Eh, jeg tror ikke denne diskusjonen fører noen vei egentlig. Misty-gutt kommer garantert aldri forandre den religiøse troen sin uansett så kan vi ikke bare leave han til sin tro?:) Det viktigste er jo at man får støtte i den troen man har selv om mange kan mene den er feil. Er dere ikke en liten smule enig?
Antall ord: 63
Bilde
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

-Astarte- skrev:Det viktigste er jo at man får støtte i den troen man har selv om mange kan mene den er feil. Er dere ikke en liten smule enig?
Nei, dette er absolutt ikke riktig. Man skal ikke støtte alt av tro bare fordi det er "moralsk korrekt". Noen ganger er ikke skillet mellom tro og sykdom så veldig stort for å si det sånn, og andre ganger er troen forkastelig.

Jeg respekterer de fleste troende, men slike som Misty-Gutt, som påstår både det ene og det andre helt uten skusler, uten å kunne svare for seg med annet enn "jeg er glad i deg"...de respekterer jeg absolutt ikke, og langt mindre ønsker jeg å støtte slike mennesker.
Antall ord: 126
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Vermilion Oriol skrev:Ok....den i midten var myntet på alle disse; hvis ikke dere innhalerer kjærligheten fra jesus, blir dere å brenne i helvete som skitne og urene, gjerne litt torturert her og der.
Jaha. Du tenker på livets to utganger.

Gud (Jesus) er kjærlighet, og jeg velger kjærligheten.
Sist redigert av misty-gutt på 24 Apr 2008 11:40, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 52
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

twiggy skrev:
Vermilion Oriol skrev:Ok....den i midten var myntet på alle disse; hvis ikke dere innhalerer kjærligheten fra jesus, blir dere å brenne i helvete som skitne og urene, gjerne litt torturert her og der.
Jeg tror misty-gutt får seg en overraskelse den dagen han ligger i pennalet!

Er det ikke noe som heter at "Guds veier er uransakelige"?
Tenker han kommer til et særdeles varmt sted :evil:

Hovmod straffer seg.
Ja...hovmod er jo en dødssynd, og syndere som synder....
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

misty-gutt skrev:
Vermilion Oriol skrev:Ok....den i midten var myntet på alle disse; hvis ikke dere innhalerer kjærligheten fra jesus, blir dere å brenne i helvete som skitne og urene, gjerne litt torturert her og der.
Jaha. Du tenker på livets to utganger.

Gud (Jesus) er kjærlighet, og jeg velger kjærligheten.

Hehe....du gjør det ja. Vel jeg velger den type kjærlighet fra andre medmennesker. Den type kjærlighet er i det minste lettere å ta inn. Føler ikke hverken gud eller jesus har klart å bidra med så mye kjærlighet, slik som verden er i dag. I så fall.....er det en meget merkelig måte å bidra på.
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Innlegg av UFO »

twiggy skrev:
Vermilion Oriol skrev:
misty-gutt skrev:
Vermilion Oriol skrev:Ok....den i midten var myntet på alle disse; hvis ikke dere innhalerer kjærligheten fra jesus, blir dere å brenne i helvete som skitne og urene, gjerne litt torturert her og der.
Jaha. Du tenker på livets to utganger.

Gud (Jesus) er kjærlighet, og jeg velger kjærligheten.

Hehe....du gjør det ja. Vel jeg velger den type kjærlighet fra andre medmennesker. Den type kjærlighet er i det minste lettere å ta inn. Føler ikke hverken gud eller jesus har klart å bidra med så mye kjærlighet, slik som verden er i dag. I så fall.....er det en meget merkelig måte å bidra på.
De største hyklerne jeg har møtt i mitt liv, har erklært seg selv som personlig kristne...
...Hadde en gang en (forhenværende) svigermor.......!
Ja, det er nok mye sant i dette. De som liksom skal ha så masse kjærlighet for andre er vel de som er mest fordømmende av alle. :-( Ikke rart det blir evig krig på jorda. Vi vet vel hvem vi kan takke det for.
Antall ord: 192
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Innlegg av UFO »

twiggy skrev:
ufo skrev:
twiggy skrev:
Vermilion Oriol skrev:
misty-gutt skrev: Jaha. Du tenker på livets to utganger.

Gud (Jesus) er kjærlighet, og jeg velger kjærligheten.

Hehe....du gjør det ja. Vel jeg velger den type kjærlighet fra andre medmennesker. Den type kjærlighet er i det minste lettere å ta inn. Føler ikke hverken gud eller jesus har klart å bidra med så mye kjærlighet, slik som verden er i dag. I så fall.....er det en meget merkelig måte å bidra på.
De største hyklerne jeg har møtt i mitt liv, har erklært seg selv som personlig kristne...
...Hadde en gang en (forhenværende) svigermor.......!
Ja, det er nok mye sant i dette. De som liksom skal ha så masse kjærlighet for andre er vel de som er mest fordømmende av alle. :-( Ikke rart det blir evig krig på jorda. Vi vet vel hvem vi kan takke det for.
Jahh!
Min forhenværende svigermor hadde sikkert kunnet starta 3. verdenskrig..
Heldigvis er hun forhindret fra det - der hun ligger noen fot under..
Såpass ja. Har hørt endel rykter om svigermødre ;-) de er som regel en "pain in the ass" av en eller annen grunn. Er de ekstremt relgiøse så er det vel EXTRA ille :-)
Antall ord: 220
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Oppgitt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 18 Apr 2008 20:12
16

Smiler...

Innlegg av Oppgitt »

Kanskje vi har hatt samme svigermor da *s* =p
Bare det at denne lever videre... Og jeg må innrømme at jeg ALDRI har møtt et så falskt menneske i hele mitt liv. Trist med det...
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Oppgitt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 18 Apr 2008 20:12
16

Vel

Innlegg av Oppgitt »

Det ligger nok i det at jeg ikke liker dobbeltmoral, og hun er full av det...
Og aldri har jeg vært borti makan til baksnakking heller. Jeg liker ikke slikt.
Jeg sa i fra, og da ble jeg raskt fryst ut. Ikke det at jeg ble noe lei meg akkurat. *s*
Vil heller ha mennesker rundt meg som det går an å prate med og kunne stole på!

Det hender at jeg "ser" hvordan et menneskes personlighet er før jeg har blitt kjent med dem. Jeg tenker på en episode med ei "venninne" til venninna mi.
Jeg visste med en gang hun kom inn i rommet at dette ikke er noe godt menneske.
I det legger jeg et menneske som truer andre, utøver fysisk og psykisk makt og er totalt falskt.
Jeg sa til venninna mi at jeg har ikke lyst til å bli bedre kjent venninna hennes.
Og så fortalte jeg akkurat hvordan jeg mener at hun er. Da ble venninna mi sjokkert, og sa at det stemmer faktisk. At hun var så redd denne venninna at hun ikke turde å bryte kontakten med henne. (Pga. Trusler, voldsutøvelse, psykotiske trekk m.m.)
Det gikk ikke an å se dette på den det gjaldt, for hun ser faktisk helt normal ut. Det er jo det "skumle" med det hele. *s*

Det skjedde MYE negativt utover den kvelden og verre etterhvert. Men det tar jeg ikke her, for det er en personlig traumatisk opplevelse. Og ja... "venninna" stod for det hele.
Hun burde definitivt vært under psyk. behandling og fått hjelp!
Antall ord: 263

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Oppgitt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 18 Apr 2008 20:12
16

1 more thing

Innlegg av Oppgitt »

Og det sa jeg forresten til vedkommende også. (Hvor hun hører hjemme)
Da begynte hun å true meg m.m. Jeg holdt på å le meg ihel for det var så usakelig og useriøse påstander.
Jeg sa også til henne at forsetter hun slik, så blir hun helt venneløs fordi ingen stoler på henne lenger. Selvsagt brydde hun seg ikke om hva jeg mener. *s*
Satte henne på plass hva truslene hennes angikk, og har ikke hørt mer fra henne siden. Deilig. =)

Vold løser ingenting!
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 446
Startet: 03 Nov 2007 02:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Det er nok mange forestillinger om den kjærligheten som finnes i kristedommen. Men når sant skal sies, så kan ikke kristne respektere andres tro. Boka sier at alt annet er fra djevelen. De kan elske andre, ved å preke for dem, slik at de ikke havner i helvete, som er det eneste stedet for dem som ikke har lagt seg flat, bøyd kne eller bekjent seg som troende på at Jesus tok på seg deres synder, slik at de kunne komme til himmelen.
Det kristne menneske synet, er i henhold til boka, at mennesket er som støvkorn. Født i synd forblindet av djevelens og verdens løgner. Å snakke om respekt for andres tro, er helt bortkastet i det henseende.
Argumenter som brukes i diskusjoner her, hentes og siteres ut fra denne boka, de er overbevist er Guds eget uforfalskede ord. Det er ikke logikk eller diskusjon, men ren forkynnelse. I forhåpning om at Gud Ånd og Jesus skal kunne bruke disse hellige ordene for frelse våre fortapte sjeler, fra et brennende helvete.
Guds kjærligheten og Guds bilde er rent dualistisk. Elsker, og du kan bare oppleve det om du adlyder og innser ditt eget behov for frelsen, fordi du er en synder. Rettferdig fordi det er svart vitt og når man ikke forstår så handler det bare om Guds uransaklige veier og allmakt.
Det er en menneskeskapt Gud. For flere tusen år siden, var det en entitet som et lite folk hadde som Gud. Eller et lite vesen, som ba Abraham dra bort. Det har vokst, og ble til en lite folks Gud.
Det Jeshua ben Joseph kom med, var en påminnelse til å forlate vokse videre i bevisstheten. "Dere er alle guder" En bevissthet ble sådd, men holdt under kontroll og skult opp gjennom århundrer. Hvor maktmennesker og egoistiske krefter tok over kontrollen gjennom kirken, inkvisisjon, forbannelse og kriger. Det var de som formet den kristne religionen. Fortolket, valgte ut og utelot en masse skrevne brever og forståelse fra denne første kristusbevisstheten. Restene er nå en fordummende, begrensende dualisstisk makt religion helt blottet for det opprinnelige budskapet.
Så Misty, du skal fortsatt få beholde din religion og dine bibelverser. Det har jeg respekt for, men begynner vel å bli en tanke lei av din frelses og vitne agenda, her i forumet. Det er ikke engang spesielt paranormalt når det fortelles om mirakler og under, som bevis på at din tro er ekte, sterk og sann. Under og mirakler skjer i en masse andre sammenheng også, uten å bevise noe annet enn vedkommende tror på muligheten utenfor vår begrensede fysiske tilværelse.

Twiggy. Det er greit du ikke tror på det misty og andre kaller mirakler. Men det spørs om du kan forklare alle forunderlige omstendigheter, løsninger og tilfeldigheter som løgner og fjas. Tro, selv på en Gud kan gjøre mye. Bevisste valg og forståelse av det fysiske som et gjensvar til noe usynlig, kan kanskje gjøre mer.
Antall ord: 506
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links