Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomen21.Des 2012!

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 505
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av Deep Space »

Jeg kan sverge ved min bestemors grav på at jeg har rett.
Ok.. følg med her...

1. Maya folket brukte en rund gigantisk stein, hvor de skrev inn dager år og måneder. Den steinen var DIGER! og den telte oppover fra 0, og cirka 5000 år fremover.. Jeg tror de overlevde 1 slik syklus? Og da hadde de fest. Uansett.. Det kan virke som om det faktisk ikke var plass til flere år på kalender skiva deres...de kom jo fra år 0, og tilbake igjen etterhvert som skiva ble flytta på.

2. Maya folket var utrolig smarte. Ingen tvil om det. De kunne mye. Men de kunne ikke vite om planeten vår ville bli utsatt for en katastrofe av apokalyptiske proporsjoner slik man har blitt skremt til å tro. Ingen kunne det.

3. Arkeologene har ikke funnet ett eneste tegn eller bevis, eller hint om at noe kommer til å gå galt i året 2012. Kun at deres kalender blir resatt til år 0.

4. Hvis du er så i tvil... tenk litt på hvordan man kunne tjent penger på noe sånt som dette..mm.. Du har rett, det er en agenda bak dette. Og de tjener godt på dette. Mange forfattere har blitt fristet til å snu fantasi-delen av sin hjerne mot årstallet, og skriver i vei. Det samme gjør media over hele verden om dette, fordi det er store penger i det.
Folk er nysgjerrige som fy, og 2012 er ikke noe hvermannsen på gata bare fnyser av. Alle er nysgjerrige på dette.

Men som sagt.. les de "kjedelige" fakta så ser du at det bare er tull og vissvass.

Ordet "I want to believe" passer vel nå. :mozilla_smile:
Antall ord: 286
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av GJEST »

Takk for forklaringene deep space :mozilla_kiss:

Det gjorde meg faktisk litt mer rolig... ;)
Har vel egentlig aldri helt TRODD på dette dommedagsgreiene i 2012.
Men samtidig kjenner jeg at jeg blir litt svett, og litt redd når jeg leser om folk som har "beviser" for at det kommer til å skje el.l.
Må innrømme at det skremmer meg da ja...
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av Kiara »

Tror ikke det skjer noen dommedag i 2012! Men skulle det skje, så skjer det.. og da håper jeg bare at noen slipper å være igjen her å leve i kaos og tøffe omgivelser.

Men har ikke noe dårlig følelse for at det skjer!!! Men store naturkatastrofer har skjedd, skjer, og kommer fortsatt til å skje i framtiden...

Gidder ikke bekymre meg for en evnt. undergang. Værre hvis noen er igjen og må slite med følgene. Spesielt barn og dyr!

Og husk at de som har vært rammet av store katastrofer, og har opplevd tap av sitt eget eller familie, venner, bekjentes -liv, har kanskje for sin egen del allerede følt og opplevd dommedag på kroppen!
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av keke »

Antall ord: 11
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av ludoburgero »

Well, well, well...

Jeg bringer dette på bane igjen, jeg.
For dette med brevet til han politikeren om 2012... dette hvor han sier at det bygges undergrunnsbunkere. Nå er det så ufattelig mye jeg har sett om dette at jeg klarer ikke lengre å bare ignorere, tenke "kanskje, kanskje ikke" eller å bare la være med å gruble over det.

Husker dere, som har lest brevet, at han sa det var et skilt og en slags kontroll der man ble sjekket for om man var "menneske" eller noe annet? En slags sikkerhetskontroll?
Idag så jeg et klipp - som jeg forøvrig også fant på YouTube etter å søke det opp der, fra en dokumentar jeg så. Det var snakk om Denver Airport. En flyplass som er verdens 3. største.
Den var ferdig i 1995, til tross for at de allerede hadde en flyplass.
Ingen forbedringer gjort, men den var ufattelig stor. Og tilsynelatende for ingen nytte.

Likevel skal det være undergrunnsbaser under denne flyplassen, spredt over et stort område.
Det ble først bygget noen bygninger der, som er bekreftet av arbeidere de har intervjuet.
Men så fikk de beskjed om at "de var bygget feil". Istedenfor at de ble revet på vanlig vis, ble de heller gravd ned. Og dette er under flyplassen.

Inne på flyplassen i noen år etter åpningen av den så hang det en del kunst der.
Det gjør det forsåvidt også. Men kunstverkene var av skikkelig makaber natur.
Forstyrrende bilder, hvor det ene var av krig og masseutryddelse, portrettert av en soldat med gassmaske. Neste bilde i denne serien, som var heldekkende over en vegg, portretterte en mer harmonisk verden hvor alle var samlet rundt en slags Messias. Alle som en.

Det er så mye som symboliserer en New World Order nå, og etter jeg har sett flere dokumentarer om dette, spesielt også om nyopprettede konsentrasjonsleirer rundt i verden, så har jeg begynt å ta dette mer på alvor. Til tross for hvordan det i enkelte tilfeller legges frem. Forsøker å se objektivt på det, men det er forstyrrende mye maktutøvelse og psykologisk krigføring der ute som bare bankes inn i hodene våre... KUNST?

Se og døm selv:

ExIHR2JTDBk




JjjIy1DO0gs


gL2vnxVIH_0
Antall ord: 373
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av ludoburgero »

Uansett hva det er, så synes jeg det er syke og forstyrrende bilder.
Hvis ikke dette tyder på at noen i det hele tatt har en agenda, i det minste, så vet ikke jeg.

Hvorfor de får eksponere dette i offentlig rom, vet jeg ikke, men ingen gjør dette bare for kunstens skyld. Og så kan man jo spørre seg selv om det ikke er noe i dette.
Det finnes utallige dokumentarer, mer seriøse og mindre seriøse, om en New World Order der ute.
Og for å holde oss saklig til det, så er det absolutt en agenda som finnes og som har sine røtter i maktsyke menneskers hoder, og med prinsipper som bygger på opprettelsen av empirier.

En kan starte med å spørre seg selv hvorfor akkurat engelsk er blitt det internasjonale språk, og tenke på alle koloniene. Og så kan man tenke over USAs evindelige driv med geopolitiske beslutninger som angår oss alle. Verdenspolitiet USA, der drømmer og idéer fabrikkeres i Hollywood og pumpes ut til folket, der hvor man voldtar alt som heter grunnloven og innfører tiltak som Patriot Act og annet graverende sykt maktmisbruk. Hitler er bare barnematen når man tenker over hvor langsomt og intrikat denne opprettelsen av en verdensomspennende totalitærstat foregår.

Massiv overvåkning og sofistikerte masseødeleggelsesvåpen.
Teknologien idag kan slette ut hele menneskeheten på utenkelig rekordtid.

For meg finnes det ingen tvil om at når man har alle verdens rikdommer, så blir det så kjedelig at man heller vil begynne å leke Gud og ha kontroll over mennesker. Det er neste steget i grådighetens navn. Og jeg tror kanskje 2012-profetiene har noe for seg. Det skal visstnok være slik at "Planet X" dreier seg om noe så symbolsk som at X'en i denne betegnelsen skal være spraying av biologiske/kjemiske våpen via fly, som altså krysser de større byene rundt i verden.

Verdens befolkning skal altså ned i antall, det skal grundig reduseres.
Faktisk er det opprettet komitéer som diskuterer dette, og det er langt ifra teorier.
Det er faktiske konspirasjoner som pågår. Jeg postet for noen måneder siden en rapport her inne over noe FN(?) og andre institusjoner hadde utarbeidet. Oversikter over hvor produktive land var, og hvor mye overbefolket de var i forhold til hva de produserte og konsumerte.

Slike store spørsmål drøftes. Og folk som har grunnlagt og finansiert store vaksineprodusenter, FHI og andre, det spores tilbake til Rockefeller og andre rikinger. Og Rockefeller selv sa i sin tid at "noen må tørre å ta stilling til problemet med overbefolkning".

Vi skal ikke langt tilbake i tid hvor vi ble fortalt at vaksinene mot svineinfluensa vurdertes å være påbudt, altså under tvang. Det sto til og med om det i mediene. Og enda om det aldri ble slikt, så kan det slik jeg ser det være første ledd (en test) for å se hvordan verdens befolkning, på globalt nivå, reagerte på dette. Vi ser veldig mange slike tegn til hvor de skal luke ut, registrere holdninger, se hvem som er tilbøyelige og ikke.

For jeg tror det vil komme en tid... kanskje i 2012... hvor vi blir inndelt i "styrbare" og "uregjerlige". Når verdens mektigste mennesker sitter med tanker om at verden er overbefolket (selv om det faktisk er en løgn - folk lager mindre barn nå, det har vært en aldri så liten nedgang de siste årene, til tross for at vi har eksplodert i antall de siste 50 år) - så bør vi tenke om ikke noen gjerne tror de får leke Gud. Ja, altså når de har anledningen og midlene til det.

Jeg synes ikke det er forsvarlig i det hele tatt. Har diskutert med folk på jobben også som har sagt at de støtter disse tankene; at vi er for mange mennesker på jorden.
Ufattelig trist at folk i det hele tatt kan si noe sånt. Et menneskeliv er tydeligvis ikke like mye verdt lengre... Er vi blitt for fjerne for hverandre? Sittende bak monitorer, PC-skjermer og kommunisere? Har det gjort oss mindre empatiske? Kalde? Har vi bitt på doktrinen som sier at vi er alle like spesielle, og har vi fått en nummen holdning til menneskeverd fordi vi er blitt tolerante til grusomheter gjennom hyppige repetisjoner av alle de umenneskelige bildene og videoklippene vi har blitt servert og eksponert for de siste årene?
Antall ord: 758
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av Isan »

ludoburgero skrev:Husker dere, som har lest brevet, at han sa det var et skilt og en slags kontroll der man ble sjekket for om man var "menneske" eller noe annet? En slags sikkerhetskontroll?
Bare at et sånt utsagn skal stå i det brevet, sier jo sitt om troverdigheten til påstanden om at et slikt brev skulle være ekte. Det virker ikke særlig troverdig.
Og Rockefeller selv sa i sin tid at "noen må tørre å ta stilling til problemet med overbefolkning".
Det kan det godt hende han har uttalt. (Det er det for øvrig svært mange som har gjort.) Men det betyr ikke automatisk at han mente at man bør utvikle metoder for å få livet av eksisterende mennesker på f.eks. en sofistikert måte. (Eller noen annen måte for den saks skyld.) Forat det skal kunne være hold i påstanden om at han så for seg noe sånt, må den nok underbygges bedre enn som så.
Antall ord: 168
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av Borte.. »

Paranoia på høyt nivå!
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av ludoburgero »

Isan skrev:
ludoburgero skrev:Husker dere, som har lest brevet, at han sa det var et skilt og en slags kontroll der man ble sjekket for om man var "menneske" eller noe annet? En slags sikkerhetskontroll?
Bare at et sånt utsagn skal stå i det brevet, sier jo sitt om troverdigheten til påstanden om at et slikt brev skulle være ekte. Det virker ikke særlig troverdig.
Og Rockefeller selv sa i sin tid at "noen må tørre å ta stilling til problemet med overbefolkning".
Det kan det godt hende han har uttalt. (Det er det for øvrig svært mange som har gjort.) Men det betyr ikke automatisk at han mente at man bør utvikle metoder for å få livet av eksisterende mennesker på f.eks. en sofistikert måte. (Eller noen annen måte for den saks skyld.) Forat det skal kunne være hold i påstanden om at han så for seg noe sånt, må den nok underbygges bedre enn som så.
Hører man sier så, at ting må være troverdig. Det er egentlig litt dumt at man ikke kan diskutere eventualiteter og teorier på et forum som burde ha takhøyde for slikt.

Det er vel ikke snakk om å misjonere eller få folk til å tro på noe.
Flere diskusjoner dør. Synd.
Antall ord: 223
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av ludoburgero »

Vermilion Oriol skrev:Paranoia på høyt nivå!
De som overvåker, eller de som blir overvåket, mener du?
Og hva det britiske imperiet og en eventuell agenda for å utvide det har å gjøre med psykiske lidelser, det er forsåvidt greit at du vil konkludere det sånt, men samtidig er det ikke akkurat et bra bidrag. Hvis man ikke har noe bedre å si enn å oppsummere og stemple i form av kortfattede oppgulp, kan man jo egentlig bare holde kjeft også.
Antall ord: 83
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av Isan »

ludoburgero skrev:Hører man sier så, at ting må være troverdig. Det er egentlig litt dumt at man ikke kan diskutere eventualiteter og teorier på et forum som burde ha takhøyde for slikt.
Ja men du diskuterer jo nå :?
At jeg vurderer det du tar opp på en annen måte enn deg, betyr jo ikke at du blir bedt om å holde kjeft :mozilla_surprised: (kan jeg vise en liten nesevis pil til ditt eget innlegg skrevet 18:11? ;) )
Antall ord: 82
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av ludoburgero »

Jeg synes det er greit å si ifra når noen bare kommer med små nyrespark istedenfor å bidra.

Oppfattet ikke ditt innlegg som en oppfordring til å holde kjeft, men mer som en pur vurdering av troverdighet av substansen i innlegget. Det var forsåvidt det jeg også mente å si.
Skjønner at det ikke går an å diskutere noe her inne lengre fordi det ikke er troverdig.

Ser det bare som en tapt kamp.
Det er viktigere å koseprate eller fortelle noe som har anerkjente kilder.

Klart jeg synes det er synd.
Antall ord: 90
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av Heksepusen »

Vær vennlig og hold dere til tema.
ris og ros kan tas med meg eller adm på pm
Mvh
mod Heksepusen.
Antall ord: 22
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av ludoburgero »

Heksepusen skrev:Vær vennlig og hold dere til tema.
ris og ros kan tas med meg eller adm på pm
Mvh
mod Heksepusen.
Okay.
2012: lite troverdig og paranoia på høyt nivå.

Kjør debatt.
Antall ord: 37
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av Isan »

Ludo, jeg vurderte ikke troverdigheten av innlegget ditt, jeg vurderte troverdigheten til påstanden om at det omtalte brevet skal ha blitt skrevet av politikeren Khan.
Antall ord: 26
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links