Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomen21.Des 2012!

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

storms
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 488
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av storms »

Video clipene fra Denver Airport viser hvor lett det er å fordreie og fortolke fakta slik en ønsker.
Det som åpenbart er et modernistisk illustrert dødningehode med tydelig nazi symboler på både lue og frakk blir plutselig en soldat med gassmaske.

En moderne og fornuftig indeling av rullebaner blir plutselig nazi symbol. Her kan fly lande og ta av på 2 rullebaner hele tiden uten å være i konflikt med hverandre. Ved rullering kan 4 rullebaner være i bruk nesten kontinuerlig.

At jorden er overbefolket er det ingen tvil om. At det vil bryte ut alvorlige kriger er det heller ingen tvil. Det finnes fortsatt røde systemer i verden hvor galskapen får råde. Dette gjelder spesielt Iran og Nord-Korea hvor vi er prisgitt humøret til kun et fåtall personer.

At det finnes gamle nazister som drømmer om et tredje rike er det heller ingen tvil om. At mange av disse har store maktposisjon og betydelig med midler er det ingen tvil om heller.

Men skal en bestille billetter til Denver Airport 21 des 2012???

Skal en satse alt over noen bilder som primært viser til jøde/palestin konflikten?

Det vil bli en verdensregjering, en annen tanke er urealistisk. Vi trenger en verdensregjering. Akkurat nå henger vårt håp i Kina, at det kommersielle inntog bringer frem demokrati slik det har gjort i så mange andre land der kapitalismen får fotfeste. For et mektig Kina er snart det eneste som kan holde verden i ørene. En verden hvor guttgjengene ikke lengre bare har spretter og kinaputter, men langt verre arsenal. Vår fred siden den andre verdenskrig har vært oppretthold av USA som så mange av dere ser med avsky på. Denne ene bror over dammen som har kunnet vise muskler i bakgården. Dere tror vel ikke at alt hadde vært så mye bedre uten?

Ormen i edens hage er den røde ide. Den ideologi som bygger over tro og ikke forståelse.

Som i naturen ellers, og som de barn vi er av det samme opphav vil vi oppleve naturens krefter for å kontrollere utviklingen. Det kan komme i form av pester og andre sykdommer, eller ved at vi selv regulerer oss gjennom galskap. Og den galskapen kan være sprunget ut av ideen om New World Order slik den er presentert i videoklippene, men hva er sannsynligheten og hva er oddsen?

Vi har en verdensregjering, men vi ser ikke på den som en verdensregjering. I øyeblikket kalles det G8 og har sine avdelinger i G20, Nato, Eu, det arbiske samarbeid og så mange flere.

Enkeltmennesker kjemper om makt slik enkelte mennesker alltid har. Gro hev moralen over skutesiden så snart hun kjente lukten av penger og makt. Alan Gore tjente seg søkrik på ideen og trusselen om global oppvarming. Siden er han tatt i ** og kanskje en del hvit pulver under nesa? Noen av disse menneskene har kanskje samlet seg over glass med rødvin og diskutert den røde oppstandelse, men på en slik måte at de vil utrydde 5 milliarder mennesker?

Hvor om alt er står visjonær og revolusjonstisk maler og maler veggmalerier. Maler han en hyllest til det som skal komme? Er så ærlig at han skriver en lapp og leverer i kassa før han stjeler tomatene?

Når alle tanker tennes og ideen om en magisk 21 des 2012 absolutt må få leve videre, så er ideen om at de finnes aliens blant oss som planlegger å redusere potetåkeren bedre. Kanskje skal de orkestrer gjennforeningen etter reduksjonen med et blendende lys på himmelen og et fullverdig hybrid som skal vandre blant oss under navnet Jesus II.

Men når kaffekoppen er tom, og virkeligheten er tilbake, så er det opp til en hver å bedømme.

Mine 10 cents setter jeg på deg. Godheten finnes inne i deg, og den trenger ikke ha et navn som kristen, muslim eller ateist. Alt den trenger er å finne veien fram i et hav av meninger, lover og systemer. Den trenger finne veien frem til en handling, og skulle vi tro denne topicen rett så har du 2 år og 15 dager igjen....
Antall ord: 704

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av ludoburgero »

Isan skrev:Ludo, jeg vurderte ikke troverdigheten av innlegget ditt, jeg vurderte troverdigheten til påstanden om at det omtalte brevet skal ha blitt skrevet av politikeren Khan.
Ja, substansen i innlegget, som jeg sa. Innholdet, da.
Spiller vel liten rolle, men jeg har uansett sagt mitt angående troverdighet om tema.
Ønsket egentlig heller å diskutere Denver Airport, 2012, New World Order, diverse teorier.
Antall ord: 64
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av Borte.. »

ludoburgero skrev:
Vermilion Oriol skrev:Paranoia på høyt nivå!
De som overvåker, eller de som blir overvåket, mener du?
Og hva det britiske imperiet og en eventuell agenda for å utvide det har å gjøre med psykiske lidelser, det er forsåvidt greit at du vil konkludere det sånt, men samtidig er det ikke akkurat et bra bidrag. Hvis man ikke har noe bedre å si enn å oppsummere og stemple i form av kortfattede oppgulp, kan man jo egentlig bare holde kjeft også.
Vel...Jeg skrev bare; paranoia på et høyt nivå! Denne tråden viser til paranoia på et høyt nivå! Ytringsfrihet gjør at jeg ikke trenger å holde kjeft. For all del...fortsett med angsten din du.....
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av ludoburgero »

storms skrev:Video clipene fra Denver Airport viser hvor lett det er å fordreie og fortolke fakta slik en ønsker.
Det som åpenbart er et modernistisk illustrert dødningehode med tydelig nazi symboler på både lue og frakk blir plutselig en soldat med gassmaske.
Det er vel bemerkelsesverdig nok at det er illustrert brennende byer og soldater med gassmasker i seg selv da? Og hva med jødestjernene, og et sitat av et autentisk vers skrevet av et barn i konsentrasjonsleir under andre verdenskrig? Studerer du disse maleriene i mer detalje enn det videoklippene viser, så synes jeg det er direkte forstyrrende. Det kom også inn en del klager på disse maleriene ved åpningen av den nye Denver Airport i sin tid.

Blant annet en mor som måtte forklare dattera si hva disse tegningene dreide seg om etter hun ble oppskaket. Døde indianerbarn i åpne kister, hallo? Uansett hva disse illustrasjonene er, så synes jeg ikke akkurat det er noe man stolt viser frem med mindre man ønsker å symobolisere noe.

Sykt er det.
En moderne og fornuftig indeling av rullebaner blir plutselig nazi symbol. Her kan fly lande og ta av på 2 rullebaner hele tiden uten å være i konflikt med hverandre. Ved rullering kan 4 rullebaner være i bruk nesten kontinuerlig.
Ja, det er greit. Jeg synes også man skal legge godviljen til for å se den "tydelige" hakekorsformasjonen av flyplassens konstruksjon ovenfra.
At jorden er overbefolket er det ingen tvil om. At det vil bryte ut alvorlige kriger er det heller ingen tvil. Det finnes fortsatt røde systemer i verden hvor galskapen får råde. Dette gjelder spesielt Iran og Nord-Korea hvor vi er prisgitt humøret til kun et fåtall personer.
Og dette er greit?

Jeg skjønner ikke at man kan bagatellisere over det iallefall, og ikke tro at det ligger noe mer komplekst bak det enn enkelte menneskers "misunnelse over andre lands rikdommer" iallefall.
Nå er det forsåvidt ikke bare "røde systemer" heller som er en trussel.
Kommunisme var i sin tid aller mest et konstruert fiendebilde for å drive frem kapitalismens idéer og styrke den ytterligere. Forme opinionen, såkalt "conditioning" som man hører om, er et politisk verktøy som har blitt brukt gjennom alle tider - spesielt etter massemediene fikk stort innpass i hverdagen vår.
At det finnes gamle nazister som drømmer om et tredje rike er det heller ingen tvil om. At mange av disse har store maktposisjon og betydelig med midler er det ingen tvil om heller.
Enig.
Det vil bli en verdensregjering, en annen tanke er urealistisk. Vi trenger en verdensregjering.
I min aller beste mening, så er jeg så uenig med deg som det er mulig å være i det.

For meg høres det ut som en snarløsning, en lite gjennomtenkt en.
Hva skjedde med suverenitet og en viss nasjonal følelse? Det fungerer fint å kunne være enige om hvordan ting skal styres på et så lokalt plan som det lar seg gjøre. Fordelene med dette er selvsagt at ikke mennesker skal føle seg ubetydelige i et stort, massivt hav av verdensborgere, der alle skal gå med de samme skjortene og være mest mulig gråe og like hverandre.

Vi har en stolthet i vårt opphav, det er ingenting nazistisk ved en slik tankegang. Det er lov å være stolt av rasen sin. På lik linje som en fra Afghanistan eller Etiopia har lov til å være det. Men politisk korrekthet sier jo at en hvit man ikke bør si sånn, for da er han enten et KKK-medlem eller en høyreekstremist. Saken er at det fint går an å være stolt over sitt opphav uten å måtte rakke ned på andre. Det jeg savner her er mangfold, og det å kunne leve med de forskjellene som er. Kunne respektere dem. Ikke måtte nøytralisere alt fordi man blir rådvill.
Som i naturen ellers, og som de barn vi er av det samme opphav vil vi oppleve naturens krefter for å kontrollere utviklingen. Det kan komme i form av pester og andre sykdommer, eller ved at vi selv regulerer oss gjennom galskap. Og den galskapen kan være sprunget ut av ideen om New World Order slik den er presentert i videoklippene, men hva er sannsynligheten og hva er oddsen?
Problem - Reaction - Solution.

Politiske verktøy dette også, som er brukt fra tidenes morgen. Så lenge det finnes judaser, quislinger og andre gærninger i politikkens verden som gjerne selger sin egen familie for at det på et vis kan gagne dem, så er det ikke akkurat fristende å tro at en New World Order skal være et drømmescenario. Når man tar en titt på den komboen som er idag, hvor EU og USA og andre supernasjoner ønskes opprettet, med massiv overvåkning, overdreven "sikkerhet" og andre tiltak som "Patriot Act" og martial law ønskes (og på mange måter er her allerede), hvor USA har vært et krigshissig land som gjennom hele historien har satt inn diktatorer i andre land for å ødelegge hele infrastrukturen, for så å komme og ta de samme folka de satte til makten (Saddam er et eksempel blant mange på det), så stoler jeg ikke på at de neokonservative kreftene i USA er gode.

Tvert imot.

Les gjerne litt om PNAC, Council on Foreign Relations, Project Indect, Trilateral Commission på Wikipedia - eller google det. Bare at dette er realitet, at slike organisasjoner og prosjekter og tenketanker finnes - det er så vanvittig sykt... at folk ikke tar det på alvor kan føre til hele sivilisasjonens undergang slik vi kjenner den. Om noen år så har vi kanskje ikke mer frihet igjen, slik vi kjenner den. Og det er ikke så mye mine tanker om dette, det er snarere rent tatt utifra hva de åpenlyst sier sin egen agenda er!
....men på en slik måte at de vil utrydde 5 milliarder mennesker?
Vel, om det er gjennomførbart eller ikke, det kan nok diskuteres i massevis.
Saken er den at dette ønsket er gjentatt flere ganger fra diffuse hold, og uansett hvor mange og hva de ønsker så kan vi fremdeles undre oss over monumenter som The Georgia Guidestones og historien bak slike monumenter... hvorfor de i det hele tatt er der, og hvem som gidder å bruke penger på slikt om det bare er en syk spøk.

The Georgia Guidestones står fremdeles. Som en slags turistattraksjonen.
Jeg forstår ikke folk som forsvarer slike idéer at jordas befolkning må reduseres med 80% og vel så det. De kan ikke ha sitt eget liv mye kjært, eller så må de virkelig ha mistet en betydelig del av seg selv. Nemlig empatien og menneskesynet. Det er helt klart at folk får nok iblant, og jeg veksler selv mellom å være både empatisk og misantropisk, men det er tross alt midlertidige følelser av oppgitthet og tungsinnethet - til andre mer gledelige stunder. Gjerne vedvarer begge deler for mer utstrakte perioder. Men herregud - burde jeg benytte anledningen i mine dystreste stunder om å forsvare og legitimere utryddelse av nesten alle mennesker på jord?

Helt ufattelig at folk kan synke så lavt.
Har de noen gang vært glad i ETT annet menneske?
Er de glad i seg selv?
Når alle tanker tennes og ideen om en magisk 21 des 2012 absolutt må få leve videre, så er ideen om at de finnes aliens blant oss som planlegger å redusere potetåkeren bedre. Kanskje skal de orkestrer gjennforeningen etter reduksjonen med et blendende lys på himmelen og et fullverdig hybrid som skal vandre blant oss under navnet Jesus II.

Men når kaffekoppen er tom, og virkeligheten er tilbake, så er det opp til en hver å bedømme.

Mine 10 cents setter jeg på deg. Godheten finnes inne i deg, og den trenger ikke ha et navn som kristen, muslim eller ateist. Alt den trenger er å finne veien fram i et hav av meninger, lover og systemer. Den trenger finne veien frem til en handling, og skulle vi tro denne topicen rett så har du 2 år og 15 dager igjen....
Jeg er ikke på noen måte bundet til å tro at noe skjer, selv om jeg holder mulighetene oppe.
At jeg er overbevist om at NWO-agendaen stadig mer føres i havn fordi jeg ser biter falle på plass i forhold til hva folk har sagt i årevis, så blir det mer interessant.

Utrolig trist at man ikke kan få lov å ytre sine tanker lengre uten å bli møtt med latterliggjøring, massiv motstand i form av edder og galle og harsellering.

Det er klart; når sant skal sies så gjør folk slik da de ikke har noe å argumentere med, og det er egentlig best å se forbi det, men det er mitt lidende ønske likevel at noen er villige til å diskutere slikt. Kan forstå at folk er lei av å høre "2012-teoriene", men da er det som jeg sier bedre å ignorere selv istedenfor å kaste rundt på sin egen avføring og være stolt av det.

Skal vi tro denne topicen rett, så sier den en dato og et år. Ikke mer.
Antall ord: 1548
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av ludoburgero »

Vermilion Oriol skrev:Vel...Jeg skrev bare; paranoia på et høyt nivå! Denne tråden viser til paranoia på et høyt nivå! Ytringsfrihet gjør at jeg ikke trenger å holde kjeft. For all del...fortsett med angsten din du.....
Angst også nå?
Ytringsfrihet gjør tydeligvis at du ikke trenger å oppføre deg saklig heller.
Antall ord: 57
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av Borte.. »

ludoburgero skrev:
Vermilion Oriol skrev:Vel...Jeg skrev bare; paranoia på et høyt nivå! Denne tråden viser til paranoia på et høyt nivå! Ytringsfrihet gjør at jeg ikke trenger å holde kjeft. For all del...fortsett med angsten din du.....
Angst også nå?
Ytringsfrihet gjør tydeligvis at du ikke trenger å oppføre deg saklig heller.
Ja for alt var myntet til deg! Sånn når jeg skrev paranoia på høyt nivå så var det egentlig kun rettet til deg og ikke alt annet av det vrøvlet som spys ut her. Hvorfor er jeg usaklig når jeg sier at jeg synes at paranoian tar litt av hos enkelte? Slutt å vær så hårsår! :roll:
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av Heksepusen »

Ta resten av den diskusjone på pm.
Mvh mod heksepusen.
Antall ord: 10
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av Isan »

Nå ser ikke jeg for meg noen verdensregjering. Men gitt at det kom til å bli en: Hvorfor skulle det bety at alle måtte gå rundt i like skjorter og være så grå som mulig? (Jeg regner med at du mente dette delvis også i overført betydning, ludo?)
ludoburgero skrev:Utrolig trist at man ikke kan få lov å ytre sine tanker lengre uten å bli møtt med latterliggjøring, massiv motstand i form av edder og galle og harsellering.
Hvis du tenker på svarene som er kommet etterat du trakk fram igjen tråden i går, så kan jeg ikke se at det har kommet noe spesielt med latterliggjøring? Det er da for det meste forholdsvis seriøse reaksjoner. Det at folk er uenige med deg, betyr da verken latterliggjøring eller at noen forsøker å dynke deg. :? Jeg syns det har kommet flere argumenter og tanker fra flere her, jeg.
Antall ord: 155
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av ludoburgero »

Isan skrev:Nå ser ikke jeg for meg noen verdensregjering. Men gitt at det kom til å bli en: Hvorfor skulle det bety at alle måtte gå rundt i like skjorter og være så grå som mulig? (Jeg regner med at du mente dette delvis også i overført betydning, ludo?)
Vel, jeg ser det slik fordi at én regjering og ett rike vil være som om Hitlers store drøm skulle gå i oppfyllelse, og en og annen diktators forsåvidt. Forskjellen vil være at i fremtiden, med tanke på at Project Indect og teknologien det baserer seg på allerede er klart til bruk, så regjerer tallene og maskinene mer. Mennesker er ikke lengre mennesker, foruten navn og en gitt identitet.

Selvfølelsen må følgelig vike i et samfunn hvor alt er globalt og makten er sentralisert.
For meg virker det slik av mange grunner, men det er svært vanskelig å begynne med dissekering av dette. Jeg kunne jo forsøkt, men er redd for at det blir langtrukket og kronglete forklart, men stikkord er iallefall flere mennesker på ett sted med samme regler = større press = større behov for å skille seg ut = dømt til å bli på et mer overfladisk og ytre plan = følelsen av å være alene og ubetydelig = storby, mindre personlig, mer karrierejag, midlertidige relasjoner - kontra tettere samfunn, mer intimt (på både godt og vondt), mer fokus på natur, folk kjenner hverandre ordentlig.

Når vi ser på globalisering, så er det også en konsekvens at nasjonale identiter må forgå.
Utviskelse av suverenitet vil derfor i noen tilfeller gi en tomhetsfølelse som trenger kompensasjon. Og da får vi et stadig mer eskalerende problem med integritet.
Folk er mer åpne for tilpasning - men til hva?
ludoburgero skrev:Utrolig trist at man ikke kan få lov å ytre sine tanker lengre uten å bli møtt med latterliggjøring, massiv motstand i form av edder og galle og harsellering.
Isan skrev:Hvis du tenker på svarene som er kommet etterat du trakk fram igjen tråden i går, så kan jeg ikke se at det har kommet noe spesielt med latterliggjøring? Det er da for det meste forholdsvis seriøse reaksjoner. Det at folk er uenige med deg, betyr da verken latterliggjøring eller at noen forsøker å dynke deg. :? Jeg syns det har kommet flere argumenter og tanker fra flere her, jeg.
Orker ikke diskutere mer rundt diskusjonsteknikk nå, det bare tærer, men til mitt forsvar vil jeg iallefall si at jeg ikke har noe problemer med uenighet. Det er stemplingen. Hele tiden.
Sette merkelapper på.
Antall ord: 439
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av Isan »

ludoburgero skrev:Forskjellen vil være at i fremtiden, med tanke på at Project Indect og teknologien det baserer seg på allerede er klart til bruk, så regjerer tallene og maskinene mer. Mennesker er ikke lengre mennesker, foruten navn og en gitt identitet.
Jeg har mine sterke tvil om i hvilken grad tilstrekkelig med folk vil finne seg i slikt. Men jeg vet at mange tror det. Problemet er at jo flere som tror at folk vil finne seg i det, desto flere vil faktisk finne seg i det. Fordi det da skapes et slags inntrykk av at mange kommer til å finne seg i det. Og så tror man at det er ingen hjelp i at bare lille jeg opponerer.
Antall ord: 120
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av ludoburgero »

Ja, et viktig tankekors det der. Selvoppfyllende profetier, på en måte det også.
Men er det egentlig å undervurdere menneskers selvstendighet og føle seg betydningsløs, når man bare ønsker at ting skal være mer harmonisk og at forskjeller skal kunne sameksistere?
Antall ord: 45
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av camillah »

godt at oprah underbygger denne 2012 teorien med at hun har annonsert at hun skal slutte å lage tv programmer.. siste sesong er vel i 2011.. hvorfor i all verden skal hun fortsette å lage tv programmer hvis verden skal gå under??? :roll:

men over til noe annet, denver airport? akkurat sett noen klipp på youtube om dette.. litt spesielt??
Antall ord: 57
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av Isan »

ludoburgero skrev:Ja, et viktig tankekors det der. Selvoppfyllende profetier, på en måte det også.
Kan absolutt kalles sjøloppfyllende profeti.
Men er det egentlig å undervurdere menneskers selvstendighet og føle seg betydningsløs, når man bare ønsker at ting skal være mer harmonisk og at forskjeller skal kunne sameksistere?
Nei, absolutt ikke :) Men man kan fint kjempe for at vi skal komme nærmere det ønskemålet uten å måtte tro at det foreligger en kjempekonspirasjon.
Antall ord: 80
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av ludoburgero »

camillah skrev:godt at oprah underbygger denne 2012 teorien med at hun har annonsert at hun skal slutte å lage tv programmer.. siste sesong er vel i 2011.. hvorfor i all verden skal hun fortsette å lage tv programmer hvis verden skal gå under??? :roll:

men over til noe annet, denver airport? akkurat sett noen klipp på youtube om dette.. litt spesielt??
Litt spesielt, og jeg synes det er interessant.
Her er en annen side med litt mer utfyllende info om Denver Airport:

http://www.anomalies-unlimited.com/Denver_Airport.html
Antall ord: 88
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av ludoburgero »

Isan skrev:
ludoburgero skrev:Ja, et viktig tankekors det der. Selvoppfyllende profetier, på en måte det også.
Kan absolutt kalles sjøloppfyllende profeti.
Men er det egentlig å undervurdere menneskers selvstendighet og føle seg betydningsløs, når man bare ønsker at ting skal være mer harmonisk og at forskjeller skal kunne sameksistere?
Nei, absolutt ikke :) Men man kan fint kjempe for at vi skal komme nærmere det ønskemålet uten å måtte tro at det foreligger en kjempekonspirasjon.
Synes allerede det er mye likegyldighet blant folk, jeg.
Trenger ikke tenke at det foreligger en kjempekonspirasjon, for det er dumt å vinkle alt inn på noe slikt. Det blir som med de som har funnet sin favorittfiende Illuminati - og så kobler de alt opp mot dette. Selv om jeg kan se resonnementet og de logiske slutningene, hvordan de kommer frem til dette, følge tankegangen, så er det dumt å tenke såpass altomfattende om det at man blender seg for alle andre årsaker og muligheter.

"Alt" blir liksom... "Illuminati". Absolutt alt.
Snakk om å gi mer makt til en gruppe mennesker som kanskje ikke eksisterer. Men kanskje eksisterer. Da ender man opp med å føle avmakt selv.

Likevel... folk bryr seg mer og mer med sitt og liker distraksjoner, får flere overfladiske og uekte relasjoner, er svært selvsentrerte og får flere og flere påtatte reaksjoner, holdninger og ønsker forenkling av både arbeidsoppgaver, identifisering av følelser, og ironisk nok ved det hele - når verden begynner å bli mer og mer avansert, så virker det ut som om menneskene ønsker å operere mer og mer primitivt, sidestilt med resten av utviklingen.

Det er inntrykket mitt iallefall.
Antall ord: 280
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links