Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomen21.Des 2012!

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av Moonstone »

Tenkte denne var intressant her:

http://www.jayweidner.com/time.html
Antall ord: 11
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av camillah »

i all den 2012 hysterie som jeg vil kalle det, så tror jeg det er veldig mange som sier de ikke tror på dette som egetlig syns det er veldig merkelig og mange tilfeldigheter hvis man har lest litt om det og egentlig lurer veldig, men er redd for å bli kalt idiot, overtoende tulling osv osv.. Hva en person tror på, må den personen tro på.. Hvis den personen tror på de bevisene som er lagt frem, så er jo det hans/hennes valg..
ludoburgero skrev:Litt spesielt, og jeg synes det er interessant.
Her er en annen side med litt mer utfyllende info om Denver Airport:

http://www.anomalies-unlimited.com/Denver_Airport.html
fikk med meg et sted at dronningen av england hadde kjøpt en bolig i nærheten med mange ¨viktige¨folk...... men det tar jeg ikke helt for god fisk...
Antall ord: 145
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av ludoburgero »

Moonstone skrev:Tenkte denne var intressant her:

http://www.jayweidner.com/time.html
Ja, dette med tid og sykluser er interessant bare i seg selv.
Tør påstå at jeg har lagt merke til enkelte sykluser gjennom egne observasjoner også, bare i kortere perioder. Det at de kinesiske horoskop har noe for seg også, som baserer seg på 12-årssykluser mener jeg kan stemme. Merkverdig nok passer jo tallet 12 på så ufattelig mye akkurat når vi snakker om tid. Døgnet har 2 x 12 timer, året har 12 måneder, og disse syklusene ser ut til å passe veldig bra med årstidene våre da de alltid kommer "til samme tid på året"
(selvfølgelig - mer eller mindre...)

Utrolig nok er det slik at polene på sola skifter også hvert tolvte år.
Antall ord: 135
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av ludoburgero »

camillah skrev:i all den 2012 hysterie som jeg vil kalle det, så tror jeg det er veldig mange som sier de ikke tror på dette som egetlig syns det er veldig merkelig og mange tilfeldigheter hvis man har lest litt om det og egentlig lurer veldig, men er redd for å bli kalt idiot, overtoende tulling osv osv.. Hva en person tror på, må den personen tro på.. Hvis den personen tror på de bevisene som er lagt frem, så er jo det hans/hennes valg..
Ja, men det er klart at det går an å diskutere noen litt "ned på jorda igjen" også.
Saken er bare at en diskusjon blir så dødfødt om man egentlig bare tar en slik "ja-nei"-diskusjon.
Vi er jo her inne for å diskutere, og de som maser mest etter beviser er merkelig nok de som virker minst interesserte ut i å tro på noe. De vil helst bare vise at den andre tar feil.
Enten basert på de manglende bevisene den andre har fått beskjed om å finne, eller at når de blir presentert med kilder så skal de få kose seg med å avfeie dem som lite troverdige.

Noen ganger synes jeg det er fint om vi ser litt over våre egne prinsipper og forsøker å skyve vekk våre egne førsteinntrykk, ryggmargsreflekser og andre brå utspill. Hvorfor ikke diskutere barriereløst og fritt, med mer flyt, og med litt større rom for tanker og meninger? :)
fikk med meg et sted at dronningen av england hadde kjøpt en bolig i nærheten med mange ¨viktige¨folk...... men det tar jeg ikke helt for god fisk...
Det høres merkelig ut, men hvem vet. Akkurat når det gjelder dronningen av England er hun veldig ofte utpekt som en av de med størst kjennskap til en ny verdensordning og denne agendaen. Når vi ser mer objektivt på det så er det mange lugubre rikinger som har operert med veldig mye hemmelighold og hatt en finger med i veldig mange saker som berører oss vanlige mennesker. Det gjelder f.eks. Rotschild-familien som nærmest avgjør hele vår skjebne fordi de har styret pengeomløpet/rikdommer på verdensbasis i et par hundre år.

Søker man seg litt i dybden på Rockefeller og Rotschild-familiene finner man mye ubehagelig man helst hadde ønsket man ikke hadde lest. En del av dette er selvsagt teorier, og det er klart at ikke alle fakta er nøyaktig fremlagt, noen er kanskje litt frykt-vinklet, men det er viktig å finne ut ting på egenhånd. Lese litt. Jeg har sett en dokumentar om en mann med navn Norman Dodd som studerte økonomi og senere ble en av Amerikas viktigste finansmenn etter krigen. Sakene han forteller, spesielt om hvordan de bevisst har infiltrert utdanningssystemet i USA og vært selektive på hva elever skal lære, hvordan de har "pyntet" i historiebøkene (forandret og forvrengt fakta) og mye annen info han ble betalt i mange år for å holde kjeft om, er mildt sagt opprørende.

Intervjuet skjedde ikke så lenge før han døde, der talte han fritt om hans erfaringer med deler av regjeringen i USA som virket som å ville ødelegge og forandre hele infrastrukturen der.

For meg er det tydelig at det er mye som skjer om dagene.
Spesielt når man ser hvordan aviser som tidligere var mer seriøse nå også har gitt etter og pumper ut flere og flere meningsløse artikler. Det at voksne mennesker virkelig bryr seg om kjendiser synes jeg, beklager kritikken, er noe virkelig sykelig og vitner om noe evneveikt som må foregå i hodene på folk. Og jeg tror dessverre at mye slikt vås i massemediene leder folk enten inn i apati og selvopptatthet, eller en slags sykelig søken etter "sannheten", der flere av oss ender opp med å tro at det må være noe mere som vi blir holdt skjult fra, og så oppstår selvfølgelig også konspirasjonsteorier. Konspirasjonsteorier er både sanne og usanne, og noen er en salig blanding av begge deler. Men sånn er det, tror jeg.

Når man ikke kan stole på at de som har jobben med å opplyse samfunnet om viktige ting rundt seg (slik vi har sett nå med WikiLeaks den siste tiden - glimrende arbeid), så oppstår det revolusjoner i større og mindre grad rundt omkring. Og alle søker til sitt eget, mens noen søker sammen om det. Noe som iallefall kan sies å skje med tiden er tydeligvis en slags gjennomgående frykt fra de som eier massemediene (rart at folk forresten ikke tenker mer slikt og lurer på hvorfor vi bare får vite det avisene og TV-kanalene vil si oss, istedenfor å høre etter). En frykt for at vi skal være kritiske, slik at de systematisk prøver å bryte ned enhver form for rasjonell og kritisk tankegang hos mennesker ved å spille på emosjonelt triggende artikler om de tåpeligste ting hvor de enten stigmatiserer, bruker splid-og-hersk-teknikk ved å komme med såkalte "kontroversielle" nyheter, eller hvor de rent bare pumper ut pølsevev og vås for å distrahere sinnet vårt med noe annet.

Det er en slags sofistikert (eller barnslig?) måte å drive sensur på.
Så kan man spørre seg selv om Norge er så mye bedre enn Kina?

Jeg tror at dette er tegn i tiden som vitner om at enkelte grupperinger med politisk agenda har et jerngrep rundt folkene. Og de bruker informasjonskanalene og underholdningskanalene for å lede oss og påvirke oss. Og hvem vet, kanskje det er akkurat dette 2012 handler om?
At vi kommer til å ende opp i et totalitærsamfunn styrt via massiv overvåkning og mentale jernlenker, der vi bare skal leve for å produsere, tjene og forbruke?

Isåfall går vi en trist fremtid i møte, tror jeg.
Vi har ødelagt de sjansene vi har hatt til å ta vare på jorden og hverandre og latt grådigheten og maktbegjæret vinne. Det er vel enda tid å snu...
Antall ord: 1023
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av Bearchild »

Ser ikke bort fra at jeg kanskje vil diskutere dette litt mer inngående etterhvert, må bare ta igjen litt tapt tid og lese meg opp først.. ;)

Men; (kjangser på å legge det her, håper det ikke er heeelt avsporing..)
Er det noe som har forsøkt å skrive "Illuminati" baklengs for så å søke på det? 8)

itanimulli.com
- søk det opp og bli overrasket..! :lol:
Antall ord: 66
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av ludoburgero »

Bearchild skrev:Men; (kjangser på å legge det her, håper det ikke er heeelt avsporing..)
Er det noe som har forsøkt å skrive "Illuminati" baklengs for så å søke på det? 8)

itanimulli.com
- søk det opp og bli overrasket..! :lol:
Vakkert! :lol:
Antall ord: 41
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av ludoburgero »

I tillegg til www.indect-project.eu vil jeg også bare informere litt om...
ja, nemlig... informasjonskontoret. Og bare etter å ha lest noen få setninger om beskrivelsen av dette foretaket kan man virkelig spørre seg selv:
"Er dette virkelig sant?"

http://en.wikipedia.org/wiki/Informatio ... ess_Office

Dette blir også litt sånn avsides fra emnet, men på en måte er det likevel en kobling.
Antall ord: 68
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av Bearchild »

Jeg har faktisk blitt ørlite skeptisk til Wikipedia (også). At "hvemsomhelst" kan gå inn og redigere all "fakta", eller for den del bare endre setningsoppbygningen ødelegger mye. Jeg vet at bla brukere av forumet "skepsis.no" er inne og redigerer flittig på Wikipedia.

Nok avsporing..

Sitter og kikker på videoklippene fra flyplassen. Kjenner at det liksom blir.. litt "far out". :oops: Enten har jeg endt opp som så mange andre; kald og kynisk, eller så fortrenger jeg inntrykkene fordi det blir for skremmende å tenke at det virkelig er noe i dette. Eller kanhende underbevisstheten trenger litt tid til å fordøye og forstå. En helt forferdelig smørje å "pryde" en flyplass med er det ihvertfall.. :?
Antall ord: 113
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av ludoburgero »

Ja, klart det er far out. Hvilket egentlig bare gjør det enda mer interessant.

Saken er nok i bunn og grunn at det er en uheldig kombinasjon med en slik kunstutstilling på en allerede bredt omtalt flyplass som har skapt mye forvirrelse over dens areal og frimurersymbolikk plantet her og der, inne der fra før av. Det blir jo bare som bensin på bålet... ;)

Når det gjelder frimureri og dens påståtte bånd til Illuminati (som jo faktisk en gang har eksistert, og som veldig mange enda mener eksisterer), så er det veldig interessant, synes jeg, at nesten alle popartister spiller på symbolikken deres. Det samme gjelder de aller fleste Hollywood-filmer.

(jeg tuller ikke - jeg er helt seriøs og har utømmelige mengder med referanser å komme med)

I tillegg har jeg lest veldig mye om store selskapers (ofte multinasjonale selskaper) logoer og hvordan de også bruker samme symbolikk. Øye i trekanten, eller over trekanten. Diverse gudebilder, pentagrammer og heksagrammer. Den gamle Texaco-logoen, Starbucks-logoen, CBS-logoen, det er bare til å søke litt på nettet.

Noen ganger har jeg sett kritikk som har som mål å avkrefte sammenkoblingene mellom frimurersymbolene og logoene ved å stille spørsmålet "Hvor mange forskjellige geometriske figurer er det egentlig å velge mellom når man lager seg logo?", men det merkverdige er at det er veldig mange som spiller på akkurat The All Seeing Eye, som også er et okkult symbol.
Trekant med et øye i, enten ovenfor eller inni, er svært vanlig. "Sjakk-gulv" er også veldig vanlig i mange Hollywood-filmer som inkluderer andre skjulte symboler på frimureri. Disse klassiske svarte-hvite hellene annenhver. Og det ER veldig mye av det.

Spørsmålet er vel helst hvorfor de gjør dette og hvorfor det er så viktig å ha med?

Nå ble dette veldig mye om akkurat denne symbolikken, men det er noe jeg har interessert meg litt for i lengre tid, så hvis noen har noen teori å komme med på hvorfor det er så typisk at disse symbolene plasseres og "praktiseres" i mainstream-underholdningen, så er jeg lutter øre! :)
Antall ord: 357
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Borte..

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av Borte.. »

*pissepåseg* OMG!!!! *hyperventilerer* I dag er det nøyaktig to år igjen! Angst, dobbelangst, paranoia og litt frykt :shock: :eek 8-[ :fest :iiik
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av camillah »

siden det er 2 år, er det på tide å gjøre det beste ut av det.. lev livet til det fulle!!! man trenger ikke 21 desember 2012 for å forsvinne fra jorda.. det kan skje i morgen.. ikke vent på fremtiden og glemme å leve livet nå.. plutselig har du ingen fremtid å se frem til
Antall ord: 53
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av ludoburgero »

Veldig sant ;)
Jeg har f.eks. dødsangst, men hvis jeg skulle bruke hele livet på å frykte døden, glemmer jeg å leve.

Det er lett å kjøre seg fast i et spor.
Antall ord: 32
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
GJEST

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av GJEST »

... men ingenting tyder enda på at 2012-dommedagen skal komme, eller? :mozilla_sealed: :( :oops: :? :shock:
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 479
Startet: 29 Sep 2009 00:45
14
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av DamageDone »

Alva26 skrev:... men ingenting tyder enda på at 2012-dommedagen skal komme, eller? :mozilla_sealed: :( :oops: :? :shock:
Det stemmer. Kun spekulasjoner.
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av ludoburgero »

Jeg lurer mest på hva en dommedag ville innebært, jeg.
Og så lurer jeg på om naturen opererer med datoer, slik mennesker gjør... ;)
Antall ord: 25
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !