Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomen21.Des 2012!

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
NightHawk
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 252
Startet: 09 Sep 2008 22:40
15
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re:

Innlegg av NightHawk »

jente 27 skrev:vel i mange av disse filmene nevner dem bibelen og sånn.

så når dem nevnte det tenkte jeg å si dette :

matteus:
Da han satt på Oljeberget, og disiplene var alene med ham, kom de og spurte: «Si oss: Når skal dette skje, og hva er tegnet på ditt komme og verdens ende?»
4 Jesus tok til orde og sa: «Pass på at ikke noen fører dere vill! 5 For mange skal komme i mitt navn og si: 'Jeg er Messias!' Og de skal villede mange. 6 Dere skal høre om kriger, og det skal gå rykter om krig. Se da til at dere ikke lar dere skremme! For dette må skje, men ennå er ikke enden kommet. 7 Folk skal reise seg mot folk og rike mot rike, og det skal være hungersnød og jordskjelv mange steder. 8 Men alt dette er bare begynnelsen på fødselsriene.
9 Da skal de utlevere dere til forfølgelse og slå dere i hjel; ja, dere skal hates av alle folkeslag for mitt navns skyld. 10 Da skal mange falle fra, og de skal angi hverandre og hate hverandre. 11 Mange falske profeter skal stå fram og føre mange vill. 12 Og fordi lovløsheten tar overhånd, skal kjærligheten bli kald hos de fleste. 13 Men den som holder ut til enden, skal bli frelst. 14 Og dette evangeliet om riket skal forkynnes i hele verden til vitnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme.

matt24:36 og 42-44
"Men den dagen og timen kjenner ingen, ikke englene i himmelen og heller ikke Sønnen, bare Far. "
"Så våk da! For dere vet ikke hva dag deres Herre kommer. 43 Men det skal dere vite: Dersom husherren visste når på natten tyven kom, ville han våke og ikke la ham bryte seg inn i huset. 44 Derfor må også dere være forberedt! For Menneskesønnen kommer i den time dere ikke venter det."

jeg tror ingen vet det og ingen kan spå det. selv om dem kan spå at det skal skje kan dem ikke peke på dag og timen ;)

om denne er til trøst for noen da som kanskje er litt redde... :D
Nibiru, ufo eller Jesus. Noe er det å vente på uansett. Er ikke rart en blir litt små-rar om man går og tenker på dette. Lev livet når du kan :p . Ikke bekymre dere så mye.
Antall ord: 417
We Weren't Born To Follow

An educated population will always asks questions “The men in blue suits” never want to answear!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FandenTa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 249
Startet: 12 Mar 2008 05:09
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av FandenTa »

http://www.dagbladet.no/2011/01/22/nyhe ... /15142789/

Jaja, da kommer sol nr 2 som forklart for 2-3 år siden da.

Hva sier tvilerne om dette ?

"dette er jo noe helt annet, helt normalt dette, blablabla"
Antall ord: 38
FandenTa de som nekter for alt det ukjente, mystiske!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av Svartepus »

FandenTa skrev:http://www.dagbladet.no/2011/01/22/nyhe ... /15142789/

Jaja, da kommer sol nr 2 som forklart for 2-3 år siden da.

Hva sier tvilerne om dette ?

"dette er jo noe helt annet, helt normalt dette, blablabla"
Denne "solen" nr to kan for alt vi vet dukke opp først om en million år, så det er jo slett ikke sikkert den har noe som helst med 2012 å gjøre. Dessuten forsvinner lyset etter ei stund, så vi får ingen permanent sol nr 2.

Og ja, dette er faktisk helt normalt. Universet er fullt av planeter og stjerner som følger et livsløp og dermed også "dør" etter ei stund, på lik linje med annet liv. Eller mener du at alt som ikke er til vår fordel er unormalt?

Jeg velger ihvertfall å leve normalt, siden det ikke hjelper på livskvaliteten å vente på sin egen undergang. Da vil jeg heller glede meg over de fine ting som skjer og evt få et slag over kjeften i 2012. Ignorance is bliss :mozilla_wink:
Antall ord: 178
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av ludoburgero »

Hvis vi snakker konspirasjoner tror jeg det er mer sannsynlig at myndigheter har kastet seg på bølgen og infiltrert konspirasjonsteoretikerne, at det er en mulighet for det.
Og da hadde det vært taktisk å få oss til å tro at det er en utenomjordisk trussel mot oss... noe vi ser til og med folk som Stephen Hawking av alle folk sier til mediene.

Tenk så absurd det skulle bli at vi ble advart mot kontakt med aliens?
Kanskje forumet vårt er den minst anstrengende plass å prate om sånt (burde vært iallefall),
men Nibirus ankomst er også strategisk å bruke. Folk går og venter nå, liksom.
Så kom jo 2012-hollywood-filmen også. Alt dette for å gjøre oppmerksomhet rundt 2012.
Nesten alle har hørt om det. Og resultatet blir:

1) Noen paranoide som hyperventilerer hver dag.
2) Noen av disse i punkt en som tilslutt bare blir enda mer apatiske som resten, og ikke reagerer når noen roper Ulv når det faktisk er noe i gjære.
3) Noen som ser på alt dette som sprøyt og pølsevev.

Samtlige 3 grupper blir nyttige idioter, for det som mangler er de kritiske som faktisk graver i dette. Og hvis de påstås å eksistere, ja så dør de jo straks de røper disse hemmelighetene. De forsvinner sporløst og vi hører aldri mer til dem igjen, hvilket bare fyrer opp alle disse 3 enda mer til å forbli i sin gruppe. Ikke sant?

Project Bluebeam er interessant, syns jeg. Den teorien der er iallefall snart realistisk.
Om det fins en slik plan eller ikke blir noe annet. 3D-hologram finnes allerede, teknologien har eksistert iallefall siden 2004 som helt brukbar. Og en annen Planet-X-teori er som følger:

X står som et symbol for masseutryddelsen som vil skje ovenfra.
Ikke utenomjordisk, men av de med høyteknologiske våpen som vil "krysse ut" (X) storbyene og drive "etnisk rensning" på oss. Spania går vel kanskje dunken først? Gudene vet.

Nei, det er iallefall ingen grunn til å føle seg hjelpesløs og bekymre seg.
Enten får man undersøke granskende og tvinge mer åpenhet ut i samfunnet, eller så får man bare lene seg tilbake og vente på hva som skjer. Jeg vil helst ikke være en av dem som bare er her, men det er lettere sagt enn gjort siden vi alle må ta oss av det mest lokale og vårt eget.
Det er ikke lenge før alle som opponerer vedtatte sannheter er terrorister, og 1984-samfunnet er faretruende nært iallefall. En skal ikke engang være paranoid lengre for å si noe sånt.

Resten av innlegget mitt er jo (unødvendig å si) bare å diskutere idéer.
Og i den anledning, FandenTa, så håper jeg ikke at det er synonymt med at du sliter med bekymringer synonymt med at du virker så entusiastisk på disse 2012-profetiene?

Vi har et fellesskap å ta vare på, og frykt leder sjeldent til noe godt.
Antall ord: 513
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av GJEST »

FandenTa skrev:http://www.dagbladet.no/2011/01/22/nyhe ... /15142789/

Jaja, da kommer sol nr 2 som forklart for 2-3 år siden da.

Hva sier tvilerne om dette ?

"dette er jo noe helt annet, helt normalt dette, blablabla"
Jeg har lest linken, fanden ta... Har du?
Jeg kan nemlig ikke skjønne hvor du blander dette med en dommdag?

Det står jo bl.a følgende i linken:

"Fenomenet kan imidlertid skje i morgen - eller om en million år."

"Supernovaen er så langt borte fra oss at kollapsen ikke utgjør noen fare for livet på jorda. Vår egen stjerne, sola, er flere milliarder år unna å eksplodere."
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Re: 21.Des 2012!

Innlegg av Borte.. »

FandenTa skrev:http://www.vg.no/nyheter/utenriks/kina/ ... d=10000610

Nå har vi 1-2 jordskjelv som skaper massedød hver eneste måned.
Fortsatt skeptikere som mener "dette er helt normalt" ??
Herregud, våkn opp!!!!!

DET ER SLUTTEN FOR DE FLESTE AV OSS SNART!

At ikke media pusher på hvor mye jordskjelv det har vært i 2010 er det mest skremmende....
Dette dysses ned for å ikke skape massepanikk....
For hvis media hadde kjørt igang debatt på dette, hva hadde skjedd ?
Folk ville flyttet fra alle storbyer, der det er farlig å bo fremover oga store bygninger er de som faller å dreper... næringslivet ville stoppet helt opp, det ville ikke være nok jobber utenbys til alle... folk ville ikke hatt penger til mat, husly og det ville blitt et helvetes spetakkel.
Istede... nei.. la oss holde dette hemmelig... så får vi heller få en HAUG med massedød istede...
Men, de har vel igrunn kanskje rett, beste måten å løse dette på...
For iløpet av de neste 2.5 årene så dauar de aller fleste av oss uansett? :666



............................................. :smoke :fis :coffe2































LOL!!!! :lol: :loool :laughing


Siden ingen andre gjorde dette så følte jeg at jeg bare måtte...
Antall ord: 200

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- 21.Des 2012!

Innlegg av jeditrond »

:like :D
Antall ord: 1
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- 21.Des 2012!

Innlegg av ludoburgero »

Kanskje det på samme måte som Peak Oil henger sammen slik at det fra 21. des. 2012 bare er utelukkende nedoverbakke med menneskeheten? :lol:

Da kan isåfall 21des2012prepperne le sist og best. Når vi sakte men sikkert dør.
Som aldri før. Som seg bør.
Antall ord: 49
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- 21.Des 2012!

Innlegg av Isan »

Nedoverbakken skal nå få motstand herfra iallfall. Den nedoverbakken fortjener ikke å få en millimeter gratis!
Antall ord: 15
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- 21.Des 2012!

Innlegg av ludoburgero »

Kampen om overlevelse ble satt en stopper for når hurtigmat ble lansert på 50-tallet i USA.
Antall ord: 18
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links