Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserJeg ser luften..... Flere??

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Tranee
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 01 Mai 2008 16:36
16
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Tranee »

Jeg også har sett disse små runde boblene mange ganger siden jeg var lita. Tror det må være noe som flyter forbi linsa i øyet. Noe i linsevæsken kanskje? Jeg vet ikke. Jeg tror ikke det er farlig, men da jeg var hos akupunktør og homøopaten min, så spurte hun meg om jeg kunne se disse (samt maaaange andre spørsmål), det er nok symptom på ett eller annet. Kan spørre henne neste gang jeg er der.
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Satsuki skrev: Jeg prøver ikke å le bort legevitenskapen, men en god del kroppslige fenomener kan faktisk ikke forklares utifra et vestlig legevitenskapelig synspunkt..
Som f.eks.?
synes i det hele tatt det ofte er alt for mye fokus på hva vestlig medisin kan kurere med medisiner og operasjoner, fremfor å se på menneskets helhet. Vestlig medisin er for samfunnet vårt fasiten på god helse.. men det er en annen diskusjon.
Jeg tror du har en litt feil oppfattning av legevitenskapen. De fleste leger i dag vil se på pasienten helhetlig, ikke bare fokusere på hvilke medisiner man skal bruke. Det er en allmen aksept at psyken og kroppen forøvrig henger sammen.
Spør legen din hvordan han/hun mener du burde leve for å opprettholde en god helse, og du vil ikke få resepter, for å si det sånn.
Men er det en sykdom eller skade inne i bildet, så har vi medisiner til rådighet, og da er det ofte riktig å bruke disse, og da vil legen følgelig også anbefale det.
Du sier ønsketenkning om ånder og energier. Noen ganger er det kanskje det, man lar seg suggere til å tro man ser/hører/føler noe. I dette tilfellet handler det imidlertid om noe annet - det handler om et fenomen noen opplever, og forsøker å finne svar på.
Det er ikke alle som ønsker å finne ut hva som ligger bak virker det som. Bare ta en titt på alle de reaksjonene jeg og andre har fått på innlegg hvor vi kommer med forslag om hvilke naturlige årsaker forskjellige fenomener kan ha. Da kommer det plutselig nye aspekter inn i bildet for liksom å bortforklare den eventuelle naturlige årsaken, og selv i de tilfeller det er overveiende størst sannsynlighet for en jordnær forklaring er det mange som nekter å innse dette.
Så ja, det er mange som forsøker å finne svar - men de vil helst ha svar som behager deres fantasi og tro.
Har man i utgangspunktet en tro på altomsluttende energi som kraft i alt, er det naturlig at man tenker i disse baner. Det handler jo om å forsøke å finne svar, og man tenker utifra det synspunktet man har, uansett er det bare tanker.
Det er ikke dermed sagt at man skal avfeie alle naturlige forklaringer. Det er mange som stagnerer i sin egen tro.
Antall ord: 391
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 638
Startet: 11 Okt 2005 16:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

Tranee skrev:Jeg også har sett disse små runde boblene mange ganger siden jeg var lita. Tror det må være noe som flyter forbi linsa i øyet. Noe i linsevæsken kanskje? Jeg vet ikke. Jeg tror ikke det er farlig, men da jeg var hos akupunktør og homøopaten min, så spurte hun meg om jeg kunne se disse (samt maaaange andre spørsmål), det er nok symptom på ett eller annet. Kan spørre henne neste gang jeg er der.
Tror du tenker på noe annet her; de molekyl-lignende greiene. Så vidt jeg har forstått har dette med rusk og snusk i øyet å gjøre, og er ganske vanlig.

Det det egentlig er snakk om er å konstant se masse, masse bittesmå prikker som danser rundt om kring, ikke lysende som de man får når man blir svimmel og reiser seg, men noen som alltid er der og som ikke skygger for noe annet.

Men likevel, det er jo verdt å undre hvorfor homeopaten din spurte deg om det? :mozilla_undecided:
Antall ord: 176

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

kaja43 skrev: Hvordan kan du være 100% sikker på noe du ikke vet hva er?
Hun må gjerne gå til lege, jeg har selv vært der flere
ganger for å få påvist at ingenting feile mine øyne.
Fordi jeg vet du tar feil her. Du beskriver lysende prikker som energi, men i de aller fleste tilfeller er dette snakk om mouches volantes, eller "fluer i synsfeltet", og er noe de aller, aller fleste har.
I andre tilfeller kan det være, som nevnt, sykdommer av forskjellige slag. For eksempel kan epilepsi gi forskjellige synsforstyrrelser.

Du snakker om denne "energien" som noe generelt, og du kan sikkert ikke gi noen dypere forklaring på hva denne energien er, hvorfor den viser seg som "stjerner", eller hvorfor dette ikke har naturlige årsaker.
Antall ord: 131
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 638
Startet: 11 Okt 2005 16:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

Kimbara skrev:
Satsuki skrev: Jeg prøver ikke å le bort legevitenskapen, men en god del kroppslige fenomener kan faktisk ikke forklares utifra et vestlig legevitenskapelig synspunkt..
Som f.eks.?
synes i det hele tatt det ofte er alt for mye fokus på hva vestlig medisin kan kurere med medisiner og operasjoner, fremfor å se på menneskets helhet. Vestlig medisin er for samfunnet vårt fasiten på god helse.. men det er en annen diskusjon.
Jeg tror du har en litt feil oppfattning av legevitenskapen. De fleste leger i dag vil se på pasienten helhetlig, ikke bare fokusere på hvilke medisiner man skal bruke. Det er en allmen aksept at psyken og kroppen forøvrig henger sammen.
Spør legen din hvordan han/hun mener du burde leve for å opprettholde en god helse, og du vil ikke få resepter, for å si det sånn.
Men er det en sykdom eller skade inne i bildet, så har vi medisiner til rådighet, og da er det ofte riktig å bruke disse, og da vil legen følgelig også anbefale det.
Du sier ønsketenkning om ånder og energier. Noen ganger er det kanskje det, man lar seg suggere til å tro man ser/hører/føler noe. I dette tilfellet handler det imidlertid om noe annet - det handler om et fenomen noen opplever, og forsøker å finne svar på.
Det er ikke alle som ønsker å finne ut hva som ligger bak virker det som. Bare ta en titt på alle de reaksjonene jeg og andre har fått på innlegg hvor vi kommer med forslag om hvilke naturlige årsaker forskjellige fenomener kan ha. Da kommer det plutselig nye aspekter inn i bildet for liksom å bortforklare den eventuelle naturlige årsaken, og selv i de tilfeller det er overveiende størst sannsynlighet for en jordnær forklaring er det mange som nekter å innse dette.
Så ja, det er mange som forsøker å finne svar - men de vil helst ha svar som behager deres fantasi og tro.
Har man i utgangspunktet en tro på altomsluttende energi som kraft i alt, er det naturlig at man tenker i disse baner. Det handler jo om å forsøke å finne svar, og man tenker utifra det synspunktet man har, uansett er det bare tanker.
Det er ikke dermed sagt at man skal avfeie alle naturlige forklaringer. Det er mange som stagnerer i sin egen tro.
Jeg soser alltid med quotes og sånt, så:

1, Fibromyalgi og generelt uforklarlige smerter og ME er noen eksempler.

2, Personlig har jeg ikke denne erfaringen, kanskje er det derfor jeg tenker på denne måten? I tillegg vet jeg at medisinen vi følger slavisk har et massivt apparat i ryggen som er ute etter å tjene mest mulig penger, på å pushe mest mulig medisiner. Er mulig det ikke er så ille i Norge, men se til USA, landet vi inspireres av på den fronten..

Jeg mener ikke å forkaste vestlig legevitenskap totalt, bare at deres behandlingsmetoder ikke alltid nødvendigvis er den rette veien å gå.

3, Dette blir jo høyst subjektivt.. det er sikkert mange som passer til beskrivelsen din, men jeg håper (og tror) jeg har et åpent sinn - og med det mener jeg å ikke fullstendig utelukke verken det ene eller det andre. Tro er jo nettopp tro, og ikke viten. En hver har rett til å foretrekke en forklaring fremfor en annen. Vi ser verden ulikt, og det som for deg kan virke som fantasi er kanskje realitet for andre.

4, Det handler ikke om å manisk avfeie alle naturlige forklaringer. Noen ganger passer de faktisk ikke. Virker dessuten som om dette går begge veier og ;)
Antall ord: 603

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Satsuki skrev: Jeg soser alltid med quotes og sånt, så:

1, Fibromyalgi og generelt uforklarlige smerter og ME er noen eksempler.
Det at man ikke ennå kjenner årsakene til disse plagene, betyr ikke automatisk at vi aldri kan forklare dem med vestlig legevitenskap. De er forholdsvis "nye" plager, og det forskes en god del på det.
MS mener man nå kan være forårsaket av en genfeil.

Svevende teorier om energier og liknende har, i motsettning til legevitenskapen, ingenting å fare med. Det er og blir påstander og stagnasjoner. Troende på dette området er flinke til å påstå, men blir fort satt fast når de blir bedt om forklaring.
2, Personlig har jeg ikke denne erfaringen, kanskje er det derfor jeg tenker på denne måten? I tillegg vet jeg at medisinen vi følger slavisk har et massivt apparat i ryggen som er ute etter å tjene mest mulig penger, på å pushe mest mulig medisiner. Er mulig det ikke er så ille i Norge, men se til USA, landet vi inspireres av på den fronten..
Hvem følger medisiner slavisk?

USA er et land hvor det meste er ekstremt. Legevitenskapen har ikke noe med den kommersielle markedsføringen av legemidler å gjøre.
Jeg mener ikke å forkaste vestlig legevitenskap totalt, bare at deres behandlingsmetoder ikke alltid nødvendigvis er den rette veien å gå.
Jo, det er den rette veien å gå, men har man prøvd det uten at det nytter, så er man selvfølgelig velkommen til å prøve alternative metoder (så lenge man forhører seg med legen om at eventuelle naturmedisiner ikke reagerer med eventuelle andre medisiner - dette kan nemlig være potensielt dødelig).
3, Dette blir jo høyst subjektivt.. det er sikkert mange som passer til beskrivelsen din, men jeg håper (og tror) jeg har et åpent sinn - og med det mener jeg å ikke fullstendig utelukke verken det ene eller det andre. Tro er jo nettopp tro, og ikke viten. En hver har rett til å foretrekke en forklaring fremfor en annen. Vi ser verden ulikt, og det som for deg kan virke som fantasi er kanskje realitet for andre.
Tro er tro ja, helt riktig, men det kan aldri bli noen realitet uansett hvor mye enkeltmennesker eller grupper vil ha det til å være slik. Subjektiv realitet er ikke det samme som realitet, og i enkelte tilfeller kan det være direkte farlig å støtte seg for mye til subjektive realiteter. Spesielt når det er snakk om kroppslige/psykiske plager. Misforståelser kan være farlig, rett og slett, og det lønner seg ikke å gamble.
4, Det handler ikke om å manisk avfeie alle naturlige forklaringer. Noen ganger passer de faktisk ikke. Virker dessuten som om dette går begge veier og ;)
Noen ganger passer de ikke fordi en ikke vil de skal passe. Mange tar ibruk det faktum at det er snakk om subjektive tolkninger av opplevelser som et skalkeskjul for at "dette vet ikke DU hva er for noe, for DU har ikke opplevd det", mens alle som er enig i at det er "energier" eller hva det skal være, har gode forklaringer.

Jeg har gitt mulige forklaringer fra alle bauger og kanter til Skarabé, men hun avfeier det uansett. Hver gang jeg kommer med en mulig forklaring, er det plutselig ikke helt slik hun opplever det likevel. Hun VIL at det skal være noe overnaturlig/spennende kan det virke som.
Antall ord: 575
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 425
Startet: 31 Mar 2008 12:02
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sunnmøre
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skarabè »

Skarabé beskriver det hun ser ganske subtilt, og har forandret beskrivelse et par ganger. Det siste hun skrev, om perfiere skygger, stemmer godt med symptomer enkelte opplever i forbindelse med netthinneløsning.
Nei, nå må du gi deg.. Jeg har ikke forandret beskrivelse i det hele, men har kanskje tilføyet noe underveis ja... Å dette for å forklare nemere til de som opplever det samme... Og til deg, slik at du skulle forstå at dine teorier ikke stemte...

Jeg går til synstest to ganger i året pga linser... Å tror at han ville oppdaget hvis det var noe galt med netthinnen min....

Skulle ønske de fleste kunne sett denne konstante massen i luften og bevegelsanne desse gjør... Her er noen her inne som vet akkurat hva jeg snakker om... Og det er flott å få tilbakemelding fra de... :)

Fikk ikke time til kontroll mandag, det var fullt, men skal nevne det til han og høre når jeg får time... :) Skal gi tilbakemelding.. :D

Virker som du Kimbara og noen andre her inne tror at jeg absolutt vil det skal være noe paranormalt.. Det er ikke det.. Men alle de andre forklaringene dere kommer med er ikke det samme... Jeg opplever det dere forklarer også, men det tror jeg vi alle gjør... Men når jeg spørr venner om de ser luften på den måten jeg gjør, så gjør de det ikke... Jeg har nå lært meg og fokusere på denne "luften" og da klarer jeg å se denne "energien" helt klart, medan alt annet jeg ser på er ikke i fokus.. Ganske rart, og veldig fasinerandes...
Antall ord: 273
Klem Torill =o)


Bilde
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Nå kaster jeg bare ut et forslag her: Det kan ikke være en form for synestesi du opplever? Da krysskobles jo sanseinntrykkene slik at man "ser" lukter og "hører" farger, osv.

Kanskje du "ser" lyder rundt deg eller noe? At enkelte lyder stimulerer synssenteret ditt og gjør at du ser prikker o.l.

Just a thought... :)
Antall ord: 59
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Skarabè skrev:
Nei, nå må du gi deg.. Jeg har ikke forandret beskrivelse i det hele, men har kanskje tilføyet noe underveis ja... Å dette for å forklare nemere til de som opplever det samme... Og til deg, slik at du skulle forstå at dine teorier ikke stemte...
Ja, men når du stadig føyer til ting, så forandrer også hele grunnlaget for å sette ting i sammenheng seg.
Jeg går til synstest to ganger i året pga linser... Å tror at han ville oppdaget hvis det var noe galt med netthinnen min....
En synstest er ikke nødvendigvis "the works". Jeg vil anta at den synstesten du tar går ut på å måle graden av langsynthet/nærsynthet.
Husk også på at "myggdans" og vanlig "skurr" ikke vil kunne påvises ved synstest.
Skulle ønske de fleste kunne sett denne konstante massen i luften og bevegelsanne desse gjør... Her er noen her inne som vet akkurat hva jeg snakker om... Og det er flott å få tilbakemelding fra de... :)
Jeg vet jo hva du snakker om, og vil tro de skyggene du beskrev ikke er i sammenheng med denne "massen".
Fikk ikke time til kontroll mandag, det var fullt, men skal nevne det til han og høre når jeg får time... :) Skal gi tilbakemelding.. :D
Da får vi satse på at alt er ok ;)
Virker som du Kimbara og noen andre her inne tror at jeg absolutt vil det skal være noe paranormalt.. Det er ikke det.. Men alle de andre forklaringene dere kommer med er ikke det samme... Jeg opplever det dere forklarer også, men det tror jeg vi alle gjør... Men når jeg spørr venner om de ser luften på den måten jeg gjør, så gjør de det ikke... Jeg har nå lært meg og fokusere på denne "luften" og da klarer jeg å se denne "energien" helt klart, medan alt annet jeg ser på er ikke i fokus.. Ganske rart, og veldig fasinerandes...
Som sagt så kjenner jeg til det fenomenet du beskriver, men det ble nok litt forvirrende med alle de forskjellige beskrivelsene her.
Jeg gav deg også en mulig forklaring på denne "veggen" eller "energien".
Antall ord: 371
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Svartepus skrev:Nå kaster jeg bare ut et forslag her: Det kan ikke være en form for synestesi du opplever? Da krysskobles jo sanseinntrykkene slik at man "ser" lukter og "hører" farger, osv.

Kanskje du "ser" lyder rundt deg eller noe? At enkelte lyder stimulerer synssenteret ditt og gjør at du ser prikker o.l.

Just a thought... :)
Ikke et dumt forslag. Synestesi hadde jeg helt glemt i farten.
Antall ord: 72
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nataniwo

Innlegg av Nataniwo »

10-talls -> hundrevis? (usikker) av små lysende prikker som danser
rundt i synsfeltet? jaa :) jeg kan også oppleve å se dette noenganger..

har ikke lagt så mye i det - tipper nok det har en rent fysisk forklaring.. :doubt:
men kjenner meg veldig igjen i hva OP sier: at det kan se ut som "energi"...

Ser veldig rart ut ^^ opplever det forøvrig nesten kun når jeg gjør
forskjellige meditasjon / energi øvelser..
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Kimbara skrev:
kaja43 skrev: Hvordan kan du være 100% sikker på noe du ikke vet hva er?
Hun må gjerne gå til lege, jeg har selv vært der flere
ganger for å få påvist at ingenting feile mine øyne.
Fordi jeg vet du tar feil her. Du beskriver lysende prikker som energi, men i de aller fleste tilfeller er dette snakk om mouches volantes, eller "fluer i synsfeltet", og er noe de aller, aller fleste har.
I andre tilfeller kan det være, som nevnt, sykdommer av forskjellige slag. For eksempel kan epilepsi gi forskjellige synsforstyrrelser.

Du snakker om denne "energien" som noe generelt, og du kan sikkert ikke gi noen dypere forklaring på hva denne energien er, hvorfor den viser seg som "stjerner", eller hvorfor dette ikke har naturlige årsaker.
Har du noen gang satt deg inn i tanken på at en del av oss begynner å lete
etter paranormale svar ETTER at vi har undersøkt alle andre muligheter?

Når jeg ser de så er det dansende prikker eller stjerner som beveger seg rundt.
Uavhengig av hvordan jeg forflytter blikket, Jeg kan se rett frem og de er der,
jeg kan flytte hodet til venstre og der er de ikke, tilbake og de er vekk, til venstre
igjen og der er de.
Jeg kan spørre om de kan endre form og visp så har de en annen form.
De kan endre farge, størrelse og hastighet. Jeg endrer sinnstilstand om
jeg ber de vise meg hva de evner uten noen grunn eller spesiell tanke fra meg.

Jeg kan gi en dypere forklaring på hva det er, men ser det som unødig
energi å skrive ett langt innlegg om noe du på forhånd har bestemt
deg for at er tull forde det ikke kan bevises på ett ark.
Antall ord: 303
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

kaja43 skrev:
Kimbara skrev:
kaja43 skrev: Hvordan kan du være 100% sikker på noe du ikke vet hva er?
Hun må gjerne gå til lege, jeg har selv vært der flere
ganger for å få påvist at ingenting feile mine øyne.
Fordi jeg vet du tar feil her. Du beskriver lysende prikker som energi, men i de aller fleste tilfeller er dette snakk om mouches volantes, eller "fluer i synsfeltet", og er noe de aller, aller fleste har.
I andre tilfeller kan det være, som nevnt, sykdommer av forskjellige slag. For eksempel kan epilepsi gi forskjellige synsforstyrrelser.

Du snakker om denne "energien" som noe generelt, og du kan sikkert ikke gi noen dypere forklaring på hva denne energien er, hvorfor den viser seg som "stjerner", eller hvorfor dette ikke har naturlige årsaker.
Har du noen gang satt deg inn i tanken på at en del av oss begynner å lete
etter paranormale svar ETTER at vi har undersøkt alle andre muligheter?

Når jeg ser de så er det dansende prikker eller stjerner som beveger seg rundt.
Uavhengig av hvordan jeg forflytter blikket, Jeg kan se rett frem og de er der,
jeg kan flytte hodet til venstre og der er de ikke, tilbake og de er vekk, til venstre
igjen og der er de.
Jeg kan spørre om de kan endre form og visp så har de en annen form.
De kan endre farge, størrelse og hastighet. Jeg endrer sinnstilstand om
jeg ber de vise meg hva de evner uten noen grunn eller spesiell tanke fra meg.

Jeg kan gi en dypere forklaring på hva det er, men ser det som unødig
energi å skrive ett langt innlegg om noe du på forhånd har bestemt
deg for at er tull forde det ikke kan bevises på ett ark.
Det virker ikke som du har anstrengt deg for å finne naturlige forklaringer på disse stjernene, Kaja. Det du opplever er nok "myggdans" iblandet en god twist med ønsketenking. Jeg kan også få til det du beskriver bare jeg går inn for det.
Antall ord: 348
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 425
Startet: 31 Mar 2008 12:02
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sunnmøre
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skarabè »

Svartepus skrev:Nå kaster jeg bare ut et forslag her: Det kan ikke være en form for synestesi du opplever? Da krysskobles jo sanseinntrykkene slik at man "ser" lukter og "hører" farger, osv.

Kanskje du "ser" lyder rundt deg eller noe? At enkelte lyder stimulerer synssenteret ditt og gjør at du ser prikker o.l.

Just a thought... :)
Hmmmm, det kunne nå faktisk forklart hvorfor det boblet i øret mitt i takt med noen lys som blinket... :D
Antall ord: 80
Klem Torill =o)


Bilde
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 425
Startet: 31 Mar 2008 12:02
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sunnmøre
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skarabè »

Som sagt så kjenner jeg til det fenomenet du beskriver, men det ble nok litt forvirrende med alle de forskjellige beskrivelsene her.
Jeg gav deg også en mulig forklaring på denne "veggen" eller "energien".
Og det mener du er netthinneløsning?? Men hva med den kalde gufsen og det at jeg kjenner noen stryker meg på kinn og pannen når jeg ser desse skuggene??? Nevrologisk sammnheng med netthinneløsningen??? :D :D :D (skuggene er sjeldnere jeg ser, men ser den konstante massen i luften, som beveger seg er der hele tiden.. Har lært meg å fokusere på den og da ser jeg stjernene tydeligt...)

Øyenlegen tar forskjellige pøver med forskjellige apparater, drypper noe i øyet og tester igjen.. Skal høre med han va han sjekker neste gang, og skal spørr han om hvordan netthinneløsning virker... :)

Skulle det være enten netthinneløsning eller energier fra den andre siden, så håper jeg det siste, vil gjærne beholde synet en stund til... :D
Antall ord: 164
Klem Torill =o)


Bilde
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links