Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHvordan komme i kontakt med sine guider?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Borte..

Innlegg av Borte.. »

Irmelena Sara Sol skrev:Hei Vermilion Oriol, dette hørtes ikke ut som en morsom opplevelse og jeg burde vel kansje advare mot å ta denne metoden i bruk, dersom det skulle vise seg folk blir skremt av den.

Det er vanskelig å si hva dette kan ha vært, men i motsetning til Leah utelukker jeg ikke at det kunne ha vært ansiktstrekkene til din guide du så( ikke alle er like koselige å se på). Nå er jeg ingen ekspert på dette, så jeg kan egentlig ikke hverken bekrefte eller avbekrefte dette. Jeg tror at svaret er å finne i deg selv. Bare du er ekspert på deg selv :wink:

At metoden virker og er fremstilt riktig, kan jeg bekrefte. Jeg lærte denne øvelsen av en klarsynt for godt og vel et år siden, og fikk en opplevelse jeg har gjemt i hjertet mitt for all tid.
Nei, det er iik godt å si hva det var, men det har vist seg igjen. Og jeg vet at det ikke er noe hjelper. Spørsmålet er da hva som er der. Men jeg er ikke den typen som lar alt ligge som det er. Jeg kommer til å finne ut hva det er. Men det slår meg at den metoden ligner på en annen der man bruker lys i tillegg, men da påkaller man noe ondt, mulig at jeg har gjort det. Men skremt ble jeg for det var ikke noe hyggelig.
Antall ord: 241

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Grevieous Angle
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 13 Des 2004 00:16
19

Innlegg av Grevieous Angle »

Dette er vrøl. Man sitter ikke med lys og fyrstikker og påkaller hjelpere som en annen åndefilm. Dere må da vel vite hva en hjelper er?
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Grevieous Angle skrev:Dette er vrøl. Man sitter ikke med lys og fyrstikker og påkaller hjelpere som en annen åndefilm. Dere må da vel vite hva en hjelper er?
Kutt ut med den der.
Hva for forslag har du???? Jeg skulle bare se om den metoden virket, så noe helt annet, men jeg har funnet ut hva det var. Det viser seg at mine "skjulte" evner er i sving. De utvikles stadig mer og mer. Og jeg har vært hos en seriøs klarsynt som jeg kjenner veldig godt.
Men den lys metoden har jeg bare hørt om, har ikke tatt den fra en dårlig film.
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Jaja, men hva er meningen med det??? Hvis et lys blafrer og dette betyr at hjelperen din er nær, hvilken mening gir det? Hva skal du med den informasjonen? Hvilken nytte eller hjelp gir det deg i prosessen din eller hverdagen din eller hva som helst? Be henne om hjelp og du får det. det er erfaring med mening i.
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Grevieous Angle
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 13 Des 2004 00:16
19

Innlegg av Grevieous Angle »

Det er ingen spesielle metoder hvor man skal kunne se dem. Det er svært vanskelig å kunne se dem. Da de fleste ikke tar form i det hele tatt. Det er heller snakk om følelser her.
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Kjenner jeg trøtner litt av å forsvare innlegget mitt. Om dere har lest tråden ser dere at jeg skriver at dette er metoder som har fungert for meg, og at den er ment som tips til de som ønsker å få kontakt med guidene sine. Jeg skriver også at det helt sikkert finnes flere og bedre måter å gjøre dette på.

At det er de færreste som får se sine guider er jeg helt enig i. Med unntak av "speilet" gjelder alle øvelser og/eller innspill, det å bli kjent med sine guiders nærvær og/eller ulike måter de sender oss hjelp på. Poenget var faktisk å få fokuset bort fra forventingen om å få se sine guider og heller prøve å se de andre måtene de kommuniserer med oss på.

Vi mennesker er forskjellige. Hvor noen nøyer seg med å tro, ønsker andre å vite. Slik er det også med spørsmålet om guider - hvor noen føler at det er nok å vite at de er der, søker andre ulike måter å komme i kontakt med dem på. Dette betyr ikke at man ikke allerede har kontakt, men at de søker er dypere form for kontakt.

Når man tar i bruk lys, er det for å lære å skille mellom når guidene er tilstede og når de ikke er det. Poenget med hele øvelsen er ikke å se dem, men å lære å kjenne forskjellen på nærvær og ikke-nærvær. Lyset fungerer bare som en bekreftelse, om dere forstår hva jeg mener. Det betyr altså at man kan trene på forskjellen mellom nærvær og ikke-nærvær uten å bruke lys, men at noen fortrekker å bruke det for å unngå selvsensur.

Angående "speilet" og "åndefilm" tror jeg det her siktes til en god gammel skrekkfilm, hvor man sto foran speilet og sa "candyman" tre ganger og dermed påkalte ondskapen. I de kretser jeg vanker i har jeg møtt på bruk av speil i ulike settinger, og hvor noen bruker den som en metode å se sine guider på, tar andre en lignende metode i bruk for å se hvem man var i et tidligere liv(ansiktstrekkene forandres). Vi kan selvfølgelig diskutere dette frem og tilbake, men enige blir vi nok aldri...
Antall ord: 386
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Irmelena Sara Sol skrev:Kjenner jeg trøtner litt av å forsvare innlegget mitt. Om dere har lest tråden ser dere at jeg skriver at dette er metoder som har fungert for meg, og at den er ment som tips til de som ønsker å få kontakt med guidene sine. Jeg skriver også at det helt sikkert finnes flere og bedre måter å gjøre dette på.

At det er de færreste som får se sine guider er jeg helt enig i. Med unntak av "speilet" gjelder alle øvelser og/eller innspill, det å bli kjent med sine guiders nærvær og/eller ulike måter de sender oss hjelp på. Poenget var faktisk å få fokuset bort fra forventingen om å få se sine guider og heller prøve å se de andre måtene de kommuniserer med oss på.

Vi mennesker er forskjellige. Hvor noen nøyer seg med å tro, ønsker andre å vite. Slik er det også med spørsmålet om guider - hvor noen føler at det er nok å vite at de er der, søker andre ulike måter å komme i kontakt med dem på. Dette betyr ikke at man ikke allerede har kontakt, men at de søker er dypere form for kontakt.

Når man tar i bruk lys, er det for å lære å skille mellom når guidene er tilstede og når de ikke er det. Poenget med hele øvelsen er ikke å se dem, men å lære å kjenne forskjellen på nærvær og ikke-nærvær. Lyset fungerer bare som en bekreftelse, om dere forstår hva jeg mener. Det betyr altså at man kan trene på forskjellen mellom nærvær og ikke-nærvær uten å bruke lys, men at noen fortrekker å bruke det for å unngå selvsensur.

Angående "speilet" og "åndefilm" tror jeg det her siktes til en god gammel skrekkfilm, hvor man sto foran speilet og sa "candyman" tre ganger og dermed påkalte ondskapen. I de kretser jeg vanker i har jeg møtt på bruk av speil i ulike settinger, og hvor noen bruker den som en metode å se sine guider på, tar andre en lignende metode i bruk for å se hvem man var i et tidligere liv(ansiktstrekkene forandres). Vi kan selvfølgelig diskutere dette frem og tilbake, men enige blir vi nok aldri...
'

Nettopp!!!! Det du sier om at tråden var ment for de som ønsket kontakt med hjelperene sine. Det ville jeg, men når du nevner det med at ansiktstrekkene forandres, så vil jeg bare si at jeg tydeligvis har brukt en annen metode. Men kom ikke å kjeft på meg. For det respekterer jeg ABSOLUTT ikke. Hva tar dere meg for å være???? Den metoden du nevnte med speilet ville jeg prøve. Så kom ikke her å si at jeg er bare en som har sett for mye på dårlige skrekkfilmer, for jeg har kanskje bare sett en som ikke hadde noe med det paranormale å gjøre i det hele tatt. Det er respektløst av deg å legge ut en tråd, for å så kjefte huden full på folk som opplever helt andre ting enn det du nevner i de metodene dine. Hadde det ikke vært for deg, så hadde ikke jeg prøvd det. Men en ting er sikkert, jeg er IKKE en drittunge som ønsker spenning i hverdagen. Jeg er så å si 100% seriøs. En annen ting er at dere har fornærmet meg på det groveste, når jeg opplever å få kjeft fordi at jeg konfronterer det jeg opplevde, med dere. DÅRLIG GJORT av dere.
Sist redigert av Borte.. på 14 Des 2004 08:36, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 602

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Leah skrev:Jaja, men hva er meningen med det??? Hvis et lys blafrer og dette betyr at hjelperen din er nær, hvilken mening gir det? Hva skal du med den informasjonen? Hvilken nytte eller hjelp gir det deg i prosessen din eller hverdagen din eller hva som helst? Be henne om hjelp og du får det. det er erfaring med mening i.
Når det gjelder deg, så vil jeg si at du vet ikke hva jeg vil og hva jeg ikke vil, så jeg foreslår at du er forsiktig med det du sier. Jeg ønsket å kontakte mine hjelpere, og hva for tull er det du kommer med?????
SKJERP DEG, jeg orker ikke å høre på deg som tror at du vet mine hensikter med å bruke de metodene. Jeg har mine grunner, mer sier jeg ikke.
Antall ord: 139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Leah skrev:Herre skaper. Vær nådig. Har dere egentlig lest igjennom denne tråden her? Jøss.


Nei Oriol, det var ingen hjelper det der. :shock:


Noen sier det er nok for dem å vite at hjelperen er der. Bra. Kontakt har du også selv om du ikke akkurat vet at det er det det er :lol:

Du vet godt hvem hjelperen din er, du klarer bare ikke helt å huske det akkurat nå :wink:


For meg virker det rart å diskutere hjelperne som om de var et mystisk og skummelt fenomen.


Fortell hjelperen din en god vits isteden. Tror dere ikke hjelperne deres morer seg når de hører alt det rare dere finner på? :P


Light and love LEAH
Du er tragisk, hvis du leste mitt innlegg, så hadde du sett at jeg vet at det ikke var en hjelper der, det var derfor jeg tok det opp. Du er som en irriterende veps som surrer rundt i ring. Du vet ikke helt hvor du skal, i dette tilfelle, dine påstander om meg.
Antall ord: 172

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Vermilion Oriol skrev:
Irmelena Sara Sol skrev:Kjenner jeg trøtner litt av å forsvare innlegget mitt. Om dere har lest tråden ser dere at jeg skriver at dette er metoder som har fungert for meg, og at den er ment som tips til de som ønsker å få kontakt med guidene sine. Jeg skriver også at det helt sikkert finnes flere og bedre måter å gjøre dette på.

At det er de færreste som får se sine guider er jeg helt enig i. Med unntak av "speilet" gjelder alle øvelser og/eller innspill, det å bli kjent med sine guiders nærvær og/eller ulike måter de sender oss hjelp på. Poenget var faktisk å få fokuset bort fra forventingen om å få se sine guider og heller prøve å se de andre måtene de kommuniserer med oss på.

Vi mennesker er forskjellige. Hvor noen nøyer seg med å tro, ønsker andre å vite. Slik er det også med spørsmålet om guider - hvor noen føler at det er nok å vite at de er der, søker andre ulike måter å komme i kontakt med dem på. Dette betyr ikke at man ikke allerede har kontakt, men at de søker er dypere form for kontakt.

Når man tar i bruk lys, er det for å lære å skille mellom når guidene er tilstede og når de ikke er det. Poenget med hele øvelsen er ikke å se dem, men å lære å kjenne forskjellen på nærvær og ikke-nærvær. Lyset fungerer bare som en bekreftelse, om dere forstår hva jeg mener. Det betyr altså at man kan trene på forskjellen mellom nærvær og ikke-nærvær uten å bruke lys, men at noen fortrekker å bruke det for å unngå selvsensur.

Angående "speilet" og "åndefilm" tror jeg det her siktes til en god gammel skrekkfilm, hvor man sto foran speilet og sa "candyman" tre ganger og dermed påkalte ondskapen. I de kretser jeg vanker i har jeg møtt på bruk av speil i ulike settinger, og hvor noen bruker den som en metode å se sine guider på, tar andre en lignende metode i bruk for å se hvem man var i et tidligere liv(ansiktstrekkene forandres). Vi kan selvfølgelig diskutere dette frem og tilbake, men enige blir vi nok aldri...
'

Nettopp!!!! Det du sier om at tråden var ment for de som ønsket kontakt med hjelperene sine. Det ville jeg, men når du nevner det med at ansiktstrekkene forandres, så vil jeg bare si at jeg tydeligvis har brukt en annen metode. Men kom ikke å kjeft på meg. For det respekterer jeg ABSOLUTT ikke. Hva tar dere meg for å være???? Den metoden du nevnte med speilet ville jeg prøve. Så kom ikke her å si at jeg er bare en som har sett for mye på dårlige skrekkfilmer, for jeg har kanskje bare sett en som ikke hadde noe med det paranormale å gjøre i det hele tatt. Det er respektløst av deg å legge ut en tråd, for å så kjefte huden full på folk som opplever helt andre ting enn det du nevner i de metodene dine. Hadde det ikke vært for deg, så hadde ikke jeg prøvd det. Men en ting er sikkert, jeg er IKKE en drittunge som ønsker spenning i hverdagen. Jeg er så å si 100% seriøs. En annen ting er at dere har fornærmet meg på det groveste, når jeg opplever å få kjeft fordi at jeg konfronterer det jeg opplevde, med dere. DÅRLIG GJORT av dere.
Hei! Ville bare si at innlegget ikke var myntet på deg i det hele tatt. Jeg tror ikke det du har opplevd er et resultat av at du har sett for mye skrekkfilm og er vel vitende om at andre ikke behøver å få det samme ut av det som jeg har gjort. Jeg synes det er spennende å høra at du fikk noe ut av dette(selv om jeg ikke liker at du ble skremt) og håper du vil fortelle meg om det når du føler deg klar for det. Jeg respekterer deg fullt ut og beklager om du følte at jeg gikk løs på deg, for det gjorde jeg altså ikke.
Sist redigert av Eireen på 14 Des 2004 10:19, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 723
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Olav er ikke her lenger

Hei

Innlegg av Olav er ikke her lenger »

helt enig med irmelena.... mange som tar helt av her.
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Irmelena Sara Sol skrev:
Vermilion Oriol skrev:
Irmelena Sara Sol skrev:Kjenner jeg trøtner litt av å forsvare innlegget mitt. Om dere har lest tråden ser dere at jeg skriver at dette er metoder som har fungert for meg, og at den er ment som tips til de som ønsker å få kontakt med guidene sine. Jeg skriver også at det helt sikkert finnes flere og bedre måter å gjøre dette på.

At det er de færreste som får se sine guider er jeg helt enig i. Med unntak av "speilet" gjelder alle øvelser og/eller innspill, det å bli kjent med sine guiders nærvær og/eller ulike måter de sender oss hjelp på. Poenget var faktisk å få fokuset bort fra forventingen om å få se sine guider og heller prøve å se de andre måtene de kommuniserer med oss på.

Vi mennesker er forskjellige. Hvor noen nøyer seg med å tro, ønsker andre å vite. Slik er det også med spørsmålet om guider - hvor noen føler at det er nok å vite at de er der, søker andre ulike måter å komme i kontakt med dem på. Dette betyr ikke at man ikke allerede har kontakt, men at de søker er dypere form for kontakt.

Når man tar i bruk lys, er det for å lære å skille mellom når guidene er tilstede og når de ikke er det. Poenget med hele øvelsen er ikke å se dem, men å lære å kjenne forskjellen på nærvær og ikke-nærvær. Lyset fungerer bare som en bekreftelse, om dere forstår hva jeg mener. Det betyr altså at man kan trene på forskjellen mellom nærvær og ikke-nærvær uten å bruke lys, men at noen fortrekker å bruke det for å unngå selvsensur.

Angående "speilet" og "åndefilm" tror jeg det her siktes til en god gammel skrekkfilm, hvor man sto foran speilet og sa "candyman" tre ganger og dermed påkalte ondskapen. I de kretser jeg vanker i har jeg møtt på bruk av speil i ulike settinger, og hvor noen bruker den som en metode å se sine guider på, tar andre en lignende metode i bruk for å se hvem man var i et tidligere liv(ansiktstrekkene forandres). Vi kan selvfølgelig diskutere dette frem og tilbake, men enige blir vi nok aldri...
'

Nettopp!!!! Det du sier om at tråden var ment for de som ønsket kontakt med hjelperene sine. Det ville jeg, men når du nevner det med at ansiktstrekkene forandres, så vil jeg bare si at jeg tydeligvis har brukt en annen metode. Men kom ikke å kjeft på meg. For det respekterer jeg ABSOLUTT ikke. Hva tar dere meg for å være???? Den metoden du nevnte med speilet ville jeg prøve. Så kom ikke her å si at jeg er bare en som har sett for mye på dårlige skrekkfilmer, for jeg har kanskje bare sett en som ikke hadde noe med det paranormale å gjøre i det hele tatt. Det er respektløst av deg å legge ut en tråd, for å så kjefte huden full på folk som opplever helt andre ting enn det du nevner i de metodene dine. Hadde det ikke vært for deg, så hadde ikke jeg prøvd det. Men en ting er sikkert, jeg er IKKE en drittunge som ønsker spenning i hverdagen. Jeg er så å si 100% seriøs. En annen ting er at dere har fornærmet meg på det groveste, når jeg opplever å få kjeft fordi at jeg konfronterer det jeg opplevde, med dere. DÅRLIG GJORT av dere.
Hei! Ville bare si at innlegget ikke var myntet på deg i det hele tatt. Jeg tror ikke det du har opplevd er et resultat av at du har sett for mye skrekkfilm og er vel vitende om at andre ikke behøver å få det samme ut av det som jeg har gjort. Jeg synes det er spennende å høra at du fikk noe ut av dette(selv om jeg ikke liker at du ble skremt) og håper du vil fortelle meg om det når du føler deg klar for det. Jeg respekterer deg fullt ut og beklager om du følte at jeg gikk løs på deg, for det gjorde jeg altså ikke.
Det var nå bra, uff..... nå ble jeg flau!!!!
Jeg beklager så mye for at jeg skjellte deg ut. Men jeg har en tendens til å tro at mye kritikk er myntet på meg. Men Leah kunne ha godt jenket seg ned litt.
Ellers beklager jeg nok en gang for at jeg overreagerte.
Måtte du ha en god dag videre!!!!!!

Vennlige hilsener.

Vermilion O.
Antall ord: 791

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Ingen skade skjedd Vermilion Oriol, jeg forsto at du misforsto meg. Er vel kanskje ikke den beste til å ordlegge meg alltid. Ha en fin dag du også.

Lyshilsen og et "lykke til" i utviklingen din :wink:
Antall ord: 35
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Irmelena Sara Sol skrev:Ingen skade skjedd Vermilion Oriol, jeg forsto at du misforsto meg. Er vel kanskje ikke den beste til å ordlegge meg alltid. Ha en fin dag du også.

Lyshilsen og et "lykke til" i utviklingen din :wink:
Takk for det.
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Vermilion Oriol?

Du må ikke ta alt som et angrep. har ikke angrepet deg men snakker generelt. Du snakker fra din erfaringsverden, jeg ifra min. Jeg sa FOR MEG virker det rart. Men ok alle har sin egen vei.

Vil bare si at hvis du gjør det til en vane å snakke til guidene dine, vil du først kanskje føle du snakker til løse lufta men etter hvert vil du føle deres nærvær veldig sterkt. Still spørsmål, takk, og be om hjelp når du føler deg rådløs. etter hvert vil du se svarene mer og mer tydelig. Dette er forsterket kontakt med din hjelper, og ihvertfall en metode som fungerer for meg.

Lykke til

Det blir kake
Tårnkake kanskje
Leah
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links