Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerSteinpendel

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Det hele sitter vel i hodet, om du har lett for å lure deg selv eller ei..
Antall ord: 16
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Jeg skal vel ha 28 unger i følge den pendelen der, så jeg får se å sette i gang snart :D
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

I forhold til min så skulle samboeren min vært død for et halvt år siden :|
Antall ord: 17
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

blippetiblippblopp skrev:og lades opp, hvordan gjør jeg det da?? Vil gjerne vite mere om dette du virker kyndig!
Det er ikke verre en å legge stenene ute det. :D
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Minnet skrev:å trenger du noen evner for å få den til å fungere?
Nei. Det er DU som styrer pendelen. Du er ikke kler overdet selv men det er ørsmå bevegelser og energier du sender ut til den som får den til å snurre. Du kan kun få svar på ting du vet. (Så er jo spørsmåøet, hva vet man egentlig? )Det som er så fint med pendel, det er at du skaper en komunikasjonsmåte for den hjernehalvdelen som ikke styrer språk. Men som prøver og kommunisere gjennom bilder.
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
blippetiblippblopp
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 13 Jun 2008 00:41
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av blippetiblippblopp »

Minnet:

Da jeg var på alternativmesse var det en dame som forklarte mmeg at det var pendelen som valgte deg.

Hun viste meg dettemed å holde fram hånden, holde pendelen over og sa " gi meg et JA" og pendelen begynte å svinge i rundinger... (størreenn de jeg får til ;) )

Etterpå fant hun fram flere pendler hun trodde villepasse meg, og sa JEG måtte prøve selv, for å finne en god pendel for meg. Enkelte reagerte ikke i det hele tatt, noen såvidt, og tilslutt falt jeg for en hvit/grønn sak. Det ser ut som en slags røyk som har blandet seg med hverandre inni den, Berg kvarts kanskje den het? Eller var det mose? (er så dårlig på navn!).. Denne ga best utslag, og dessuten var jeg lei av å stå der lengre... følte meg ikke så smart der jeg sto iblandt pendlene og mumlet heller... men jeg VILLE ha en! ... og denne ville såvidt ha meg.. hehe.. Så jeg ble på en måte valgt av min... på alternativmesse. Ellersfinns det vel flere plasser som selger pendeler... du må vel bare tørre å stå der for å se om den gir deg et utslag eller ikke...



husk folkens, jeg er fersk på dette da ;)
Antall ord: 212

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Minnet
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 55
Startet: 28 Aug 2008 15:29
15

Innlegg av Minnet »

hm.. men om du ikke finner noen da?
Om du kjøper en som ike vil ha deg.. kommer den ikke til å fungere da?

=) takk for svar foresten (=
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
blippetiblippblopp
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 13 Jun 2008 00:41
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av blippetiblippblopp »

Minnet, Jeg sto LENGE før vi fant en, men damen mente det kunne være på grunn av magge energier fra hele rommet. at det kanskje var vanskelig å plukke opp min, eller at de var for mye negativ energi der.. slik at pendelen burde renses før jeg begynte å bruke den, slik at den ikke ga meg "luresvar"

Vet ikke hva som skjer om du kjøper en som ikke virker.. kan hende den kun trenger å renses, også virker den, eller så kan den gi deg bare tullesvar.. Dette kan vel andre sikkert svare på?

Jeg fant en, så da klarer du også det.

Nå starter jeg hver "seanse" med først å spørre pendelen om å gi meg et ja... (da bruker den å rotere hos meg), Takker den for svaret, og så spør jeg den om å gi meg et nei.. Da bruker den å pendle fram og til bake.. Har hendt et par ganger at den ikke har rørt seg, og det tar jeg som et vet ikke,eller at den bare ikke vil svare..

Etterpå spør jeg spørsmålene mine. prøver å gjøre dem mest konkret som mulig, slik at det ikke skal være tvil om hvajeg har spurt om, sånn at jeg selv, i ettertid ikke blir usikker poå svaret den har gitt meg.. Husk å alltid takke pendelen for hvert svar du får. når jeg gjør dette slutter den etterhvert å pendle.
Jeg må gjerne konsentrere meg hardt om spm, forhar vimsete hjerne, og tror pendelen plukker opp slikt og kan svare på det du tenker på, isteden for det du spør om..

Jeg behandler pendelen min med respekt, og lar ingen andre få leke med den... de får se på denmen ikke bruke den. Har hørt at det kan bli feil.Den har sin egen lille røde pose den ligger i, når den ikke brukes, for å skåne den for dårlig energi og div.. Skal oppgradere posen så ssnart jeg finner en som passer pendelen min ;)
Antall ord: 344

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Minnet
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 55
Startet: 28 Aug 2008 15:29
15

Innlegg av Minnet »

Takk =)
Hehe.. jeg får se om jeg finner ett sted der jeg kan få kjøpt en da.. =)
Det er ingen messer her i nærheten, nermeste er ett ganske langt stykke..
Må nok tenke omver den.. Vil ikke dra alene, men ingen av vennene mine tror noe serli på det..
Finnes det noen vanlige butikker der de seller pendler? Gullsmed eller noe?
Det hadde vert fint.. =)
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Psy-Girl
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 01 Okt 2006 09:42
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Mysen

Innlegg av Psy-Girl »

Du kan bruke ring og hårstrået ditt. Funker bra det oxo;)
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 574
Startet: 30 Jul 2007 14:29
16
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

Psy-Girl skrev:Du kan bruke ring og hårstrået ditt. Funker bra det oxo;)
Jeg kjenner en som bruker hånda, fingrene, beina, albuene og hele kroppen. Det ser utrolig bra(les: rart) ut og han tester lynkjapt! :D
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Minnet
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 55
Startet: 28 Aug 2008 15:29
15

Innlegg av Minnet »

hvordan kan han gjøre det? =)

foresten, det er jo noen som sier at det å bruke pendelen er å ta kontakt med ånder, som ikke er bra, likt som tarot og det spiritismebrettet..

Det er veldig forsjellige svar man får her på denne siden.. x)
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 574
Startet: 30 Jul 2007 14:29
16
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

Minnet skrev:hvordan kan han gjøre det? =)

foresten, det er jo noen som sier at det å bruke pendelen er å ta kontakt med ånder, som ikke er bra, likt som tarot og det spiritismebrettet..

Det er veldig forsjellige svar man får her på denne siden.. x)
Han har vel bare veldig løs og ledig kropp som han kjenner veldig godt, tenker jeg. Han har vært Kinesolog i 20 år eller noe og er lærer på en Kinesologiskole. Så han kan sakene sine. Har aldri sett noen jobbe så fort. Men han ser ut som en sprellemann når han jobber :D

Pendel og muskeltesting brukes til mye mer enn å ta kontakt med ånder, og kan egentlig ikke sammenlignes med spiritismebrett. Men hvis den brukes på samme måte som spiritismebrett, f.eks.ved å bruke pendel til å finne hvilke bokstaver ånden skriver, ja da blir det likestilt. Men ellers kommer det bare an på hva du tuner inn på.

Pendelen blir styrt av små muskler i fingrene, ideomotorisk bevegelse tror jeg det heter. Disse musklene reagerer på subtile og ubevisste impulser i deg. Man bruker det vel mest i terapi for å teste tilstanden til organenergier, meridianer, chakraer og andre energisystemer.
Antall ord: 202

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
line81
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 115
Startet: 21 Jan 2008 20:11
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sør-trøndelag

Innlegg av line81 »

Sol@ngelica skrev:Jeg skal vel ha 28 unger i følge den pendelen der, så jeg får se å sette i gang snart :D
haha, 28 unger?? jaja, det er vel å sette igang da.. må vel sørge forå skaffe deg to busser også da... kanskje sørge for at det blir masse gutter slik at du kan starte fotball lag... noe må du jo skaffe penger fra ...
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Trollheksa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 24
Startet: 28 Aug 2008 18:12
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordtroms

Krystaller og steiner

Innlegg av Trollheksa »

Hei,

Ser du er usikker på hvilken stein pendelen din er av...
Kanskje denne linken kan være til hjelp?
Det er uansett en fin plass å utforske :)

Er selv veldig glad i steiner :) men har aldri fått til det der med pendel, siden spissen på Ametyst pendelen min falt/ knakk av da svigerfar døde....
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links