Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerpersoner det er meningen at man skal møte?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Hecate skrev:Uten å trekke inn "den andre siden"....er det ikke en mening i seg selv at vi treffer mennesker for å utvikle oss selv? Enkelte mennesker bringer ut det beste i en, andre er en utfordring å være blant, mens noen gjør dypt inntrykk og forandrer ens perspektiv på livet. Så jeg heller til ja, det er meningen vi skal møte mennesker, ikke nødvendigvis forutbestemt hvem, men de mennesker som kan bringe balanse og vekst til deg der og da.
Selve bruken av ordet "mening" blir jo å blande inn "den andre siden". Hvis det er en mening betyr det at det er noe/noen som har gjort seg opp en mening om at det skal være meningen.

Saken er at vi mennesker av en eller annen grunn er fryktelig glad i å skulle finne meninger med alt hele tiden. Ordet "meningsløst" kan være vanskelig å svelge for mange, men hvis man tenker etter så er alt i bunn og grunn meningsløst.
Mening er det hvert enkelt menneske selv syns gir mening. Jorden klarer seg helt greit uten våre trivielle aktiviteter, solsystemet hadde nok greid seg fint uten jorden, universet hadde nok greid seg fint uten solsystemet - og hva så om alt kollapset om én bestanddel forsvant?

Vi utvikler oss hele tiden, uansett om vi møter noen eller ikke. Klart andre mennesker kan gi oss et boost nå og da, men hva har det å si? Det har noe å si på et individuelt plan den tiden man lever, og kanskje kan man gi mer eller mindre videre til andre - men hva har alt dette egentlig å si?

Nei, "mening" er et begrep vi bruker for å føle at vi betyr noe i en påstått "stor sammenheng". Personlig finner jeg mer mening i å være fri fra alle slike diffuse filosofiske "gutteklubber" ;)
Antall ord: 307
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Da definerer vi det litt ulikt. Jeg mente rett og slett ikke betydningen av begrepet på den måten. Jeg mente mening i betydningen at en forutsetning for individuell utvikling er sosialt samspill. Det blir jo tilfeldig hvem du møter, men for å vokse må du møte de menneskene som bidrar til at du nettopp gjør det.

Ellers har du helt rett i at vi er meningssøkende. Ikke en ulempe i vitenskapelig sammenheng ;)
Antall ord: 76
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Hecate skrev:Da definerer vi det litt ulikt. Jeg mente rett og slett ikke betydningen av begrepet på den måten. Jeg mente mening i betydningen at en forutsetning for individuell utvikling er sosialt samspill. Det blir jo tilfeldig hvem du møter, men for å vokse må du møte de menneskene som bidrar til at du nettopp gjør det.

Ellers har du helt rett i at vi er meningssøkende. Ikke en ulempe i vitenskapelig sammenheng ;)
Jeg mistenkte at du mente dette, men måtte likevel påpeke det ;)

Nå fremstod jeg sikkert som en såkalt "emo" med mitt budskap om meningsløshet, men jeg finner selvfølgelig masse mening i forskjellige ting selv. Skulle da bare mangle :)
Antall ord: 121
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Ja, heretter skal jeg slenge "emo" etter deg når vi er uenige ;)
Antall ord: 13
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
FandenTa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 249
Startet: 12 Mar 2008 05:09
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

dette

Innlegg av FandenTa »

dette skjedde meg idag, her på paranormal, sprøtt
Antall ord: 9
FandenTa de som nekter for alt det ukjente, mystiske!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Innlegg av UFO »

Asbjørn skrev:Jeg har en litt annen "ide" enn Kimbara :

Fri vilje er et must, ellers ville hele prosessen med livet her på jorden være bortkastet tid.

FØR man går inn i livet her, bestemmer man på forhånd visse ting som skal skje, - noen kaller det karma, jeg kaller det "skjebnepunkt".

Mesteparten av livet består av frie valg til milliarder av mennesker, hver dag.
( ref the butterfly effect ).
Med andre ord en serie av hendelser, som sammenlagt blir et skikkelig "kaos" - det vi kaller tilfeldigheter.

Så når vi kommer et stykke ut i livet, så skal et slikt planlagt "skjebnepunkt" inntreffe, og da griper våre Hjelpere inn, og leder oss ( og andres avgjørelser) slik at vi kommer opp i denne situasjonen.
Slik at vi får lære det som skal læres i dette skjebnepunktet.
Det som skjer videre, er igjen "kaos" - tilfeldigheter, noe som gjør hverdagen ekstra innholdsrik...

Jeg tror at man i løpet av et liv har et visst antall skjebnepunkt, men ikke mange.

Angående fri vilje ; det er sjelens frie vilje som selv velger disse skjebnepunktene, selv om det er FØR vi går inn i livet her.

Når det gjelder personen du traff, kan vedkommende ha vært der og da, for å påvirke hva som ellers skjedde rundt deg, ville du vært tidligere fremme et sted, om vedkommende ikke dukket opp ?

Kansje vedkommende var en som skulle være der til rett tidspunkt, for å sørge for at du ble forsinket til en ulykke, og dermed ikke ble rammet, f.ex ?
( bare tanker ;-) )

Vi har Hjelpere både levende mennesker, og sjeler som er med oss, når vi trenger det.

Dersom det "laga seg slik til", så møter du vedkommende, igjen...
Hvis ikke, så var det kansje en tilfeldighet ?

A

Her er jeg enig med deg Asbjørn. Jeg har en livserfaring som passer meget godt til det du beskriver her.
Antall ord: 334
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
sillymehe
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 46
Startet: 09 Mai 2008 20:02
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så
Lokalisering: Oslo

Re: dette

Innlegg av sillymehe »

FandenTa skrev:dette skjedde meg idag, her på paranormal, sprøtt
Ja, meg og :-) Hadde tenkt å poste en kommentar men tenkte neeeei, kanke si sånt. :-P
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Kiani
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 16 Jan 2011 17:51
13
Kjønn (valgfri): Female
Lokalisering: Oslo

Re: personer det er meningen at man skal møte?

Innlegg av Kiani »

Noen ganger møter man på mennesker fordi man skal utveksle noe. Det kan være energi, frekvens, erfaring eller visdom. Når man gjør det, er det ofte fordi dt vil øke bevistheten rundt ett tema eller øke frekvensen til å kunne gå videre i utvikling og prosess.Det vetyr ikke at vedkommende vil forbli livet til en, akkurat fordi de har gjort sin hensikt.
Antall ord: 66
Elohim Kiani Michaela Aicha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !